.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.sty.2025 11:52:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dla speców - parametry sportowego wałka rozrądu do 2.3 NG
PostNapisane: 31.mar.2004 11:14:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Witam,
Jestem przed decyzją wyboru sportowego wałka rozrządu firmy :) CATCAMS do mojej coupejki i nie wiem na jaki sie zdecydować. Akurat ten producet ma do wyboru 2 rodzaje sportowych wałków rozrządu do tego silniczka 2.3 NG 10V. Oba wałki są typu GT (nie wyczynowe ) i w sumie na takim mi zależało. Niestety nie znam sie na tyle żeby rozkminić wszystkie parametry które podaje producent. Oto te wałeczki:
part no. 1002505
Duration 262 / 262° [0.1mm+cl]
Duration 228 / 228° [1.0mm+cl]
Maximum lift 11.30 / 11.30mm
Lift a TDC 0.80 / 0.80mm
parts: O.E.M.
Aplikation: HYDR: sport

part no. 1002507
266 / 266°
226 / 226°
11.20 / 11.20mm
0.90 / 0.90mm
O.E.M.
HYDR: sport
Jak widac różnice są subtelne i na pierwszy rzut oka widać że 2 wałek jest ostrzejszy. Ale nie wiem co oznaczają te stopnie kontowe w drugim wierszu . Jaka bedzie różnica charaktrystyk mocy i momentu tych dwóch wałków biorąc za wyjsciowe parametry pracy silnika 2.3 NG
Prosze znawców tematu o jakieś sugestie. Pozdrawiam

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2004 18:14:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2003 15:05:47
Posty: 126
Lokalizacja: Jastrzebie pd-polska ;)
Martini jak sie orientujesz to napisz ile to to stoi moze byc na pw .Albo mi sie zdaje albo ty juz cos miales od chojanckiego ???Mi osobiscie przydalo by sie cos co poprawi dol a taki walek to chyba gore zrobi ??? Dorzucam sie do prosby kolegi wypowiedzcie sie o zmianach bo u mnie tez juz brakuje ( autko powoli wraca do pelnej uzywalnosci :):) wiec bylby zadatek do poprawy osiagow )

_________________
a4avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2004 19:55:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 19:57:49
Posty: 355
Lokalizacja: ReZaCzOLeNd
...yhym chlopaki NG, to brakuje...i troche dołu i duuuuzo góry....

...cale szczescie ze ja juz niemam takiego problemu :peace:

...ale Rezajta, zobaczymy co wyjdzie, kiedys pewnie odkupie swoje NG... :| ...no to bede miał gotowa sciage i kosztorys :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2004 20:35:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Martini jakie koszty takiego Nocke ??

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Sportowy wałek rozrządu 2.3 NG
PostNapisane: 31.mar.2004 22:09:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Elo wszystkim. Szkoda że nikt się nie wypowiedział w sprawie parametrów wałka. Nic to. Poczekamy. Jeżeli chodzi o koszty tej zabawy to nie są takie straszne: po cenach promocyjnych walek wychodzi 250,- EUR (niestety eur obecnie jest stoi dość wysoko) Oczywiście to nie wszystkie koszty. Do tego dochodzi lekkie koło zamachowe + mocniejsze sprężynki (te przy dzwigienkach zaworowych) + koszt trznsportu z Belgii + opłaty celne i odprawy .... nie mówiąc o tym że trzeba mieć już głowice modyfikowaną oraz konieczny będzie sportowy kolektor wydechowy za jakieś min. 800 - 900 PLN + koszty montażu i strojenia tego ustrojstwa.... :): Na szczęsci wałek zalatwię sobie w super promocji (za friko :diabel: , transport także więc się nawet nie zastanawiam. Jeżeli chodzi o zmianę parametrow pracy silnika to wałek oczywiście poprawi górę (jest to najbardziej efektywne) jezeli chodzi o wzrost mocy i osiagów (moc jest pochodną momentu obrotowego + obrotów czy jakoś tak) więc czym ostrzejszy tym lepszy ale bez przesady. Wałki powyżej 270 st. na codzienne uzytkowanie juz się nie nadają.
P.S. Szosti ja na swój silniczek na razie nie mam co narzekać... wczoraj ciąłem się z o 100kg lżejszym Golfem 1.9 TDI na pompowtryskach (zawirusowany) - 138 KM i ponad 300 Nm momentu obrotowego i nie specjalnie mi odchodził ani ja go nie dochodziłem :P
P.S. P.S. Widzę że temat został przeniesiony z tuningowego na techniczny (zresztą nie pierwszy raz taki numer się dzieje) . Polecam zmienić nazwę forum tuningowego na -> : Rezanie lusterek i wycieraczek . Niech ktos mi powie ile tematów tuningowych nie jest technicznych...

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sportowy wałek rozrządu 2.3 NG
PostNapisane: 31.mar.2004 22:46:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Martini napisał(a):
P.S. P.S. Widzę że temat został przeniesiony z tuningowego na techniczny (zresztą nie pierwszy raz taki numer się dzieje) . Polecam zmienić nazwę forum tuningowego na -> : Rezanie lusterek i wycieraczek . Niech ktos mi powie ile tematów tuningowych nie jest technicznych...

ktos (alf?) robiac forum napisał(a):
.: TUNING :.
Wszystko na temat tuningu [ głównie optycznego - mechaniczny piętro wyżej ] najpiekniejszych aut na świecie.
Moderatorzy Bilu, SzOsTi, Audi Masters Group

a przenioslem to ja :diabel:
pozdrawiam
ps. sa zagadnienia techniczno-techniczne i sa tez techniczno-stylistyczne :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: wałek rozrządu 2.3 NG
PostNapisane: 01.kwi.2004 21:02:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Żadnego odzewu ? Może ktoś coś doradzi... :/
Przy okazji odświeżam post bo spadł prawie na sam dół z powodu nawału tematów "techniczno - technicznych" - cyt. Bila :P

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2004 21:56:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
powiem tak , nie przerabialem jeszcze architektoruy walkow rozrzadu ale jestem bardzo ciekawy czy taki walek bedzie sie sprawdzal w 2.2T ... oczywiscie do takiego walka warto by bylo zrobic korekte zaplonu i paliwa ...a w szczegolnosci paliwa bo stopien wypelnienia komory spalania sie zmieni .... zycze sukcesow i zdaj relacje ... byc moze bede taki walek potezebowal do siebie ... ale nie predko to nastapi ... narazie robi wyjazd stary silnik ... :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: 2.3 NG
PostNapisane: 01.kwi.2004 22:05:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
Mam świadomosć wszystkich regulacji i nastawień związanych z nowym wałkiem więc dlatego zlecę to najbardziej kompetentnej osobie czyli Panu Koraszewskiemu. Co to wałka do silniczka 2.2 T to oferują całą gamę wałków nawet rajdowych. (ale ceny pewnie są przesadzone) Oto ich lista:
audi 80,100,coupé,A6,RS2 (all quattro)
2226cc
RR,3B,AAN,ABY,ADU
09/1990
1996

audi 90,coupé (all quattro)
2308cc
7A
08/1988
09/1991

1002331
242 / 258°
211 / 223°
9.65 / 10.00mm
0.40 / 0.95mm
O.E.M.
HYDR: sport

1002303
266 / 266°
226 / 226°
11.20 / 11.20mm
1.10 / 1.10mm
O.E.M.
HYDR: sport

1002305
279 / 275°
242 / 238°
11.50 / 11.45mm
2.30 / 2.05mm
O.E.M.
HYDR: rally & cross

1002422
284 / 284°
234 / 234°
10.90 / 10.90mm
1.55 / 1.75mm
custom
MECH: rally & cross

1002423
270 / 270°
241 / 241°
12.00 / 12.00mm
2.65 / 2.60mm
custom
MECH: rally & cross

1002426
282 / 278°
254 / 250°
13.20 / 12.55mm
3.75 / 3.30mm
custom
MECH: rally & race

1002424
301 / 288°
267 / 255°
12.70 / 12.15mm
4.40 / 3.50mm
custom
MECH: rally & race

1002427
288 / 280°
261 / 253°
13.95 / 13.20mm
4.70 / 4.05mm
custom
MECH: rally & race

P.S. Relacji zdawać nie będę, sami zobaczycie na zlocie :)
Najbardziej się obawiam mojego przepływomierza który prawdopodobnie wyzionąl ducha i mogą być problemy ....
Pozdrawiam

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2004 22:38:28 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jakbys chcial przeplywke to jakas mam ...tylko potencjometr mam zajechany ... a co do walkow to tak jak mowilem ... sprawa odlegla ... ale jak bede bral to najbardziej sportowy jaki bedzie ... nawet taki na ktorym auto nie bedzie zapalalo:P .... a co do mechanika to nie bedziesz robil u Chojnackiego ? ...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: 2.3 NG
PostNapisane: 01.kwi.2004 22:42:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2003 21:58:23
Posty: 109
Lokalizacja: Szczecin
To własnie potencjometr najbardziej potrzebuję z przepływomierza :/
Chojnacki do tuningu ogólnego jak najbardziej ale jezeli ktoś ma dłubać i regulować wałek w K-Jetroniku to lepiej żeby "nie wyważal już otwartych drzwi" Myślę że Koraszewski na tym etapie będzie znacznie bardziej kompetentny.

_________________
Jaza MINI to jak mierzenie własnego tętna - czujesz że zyjesz ! :D
Audi Coupe B4 2.3 10V Powered by Chojnacki Motor System - na sprzedaż 9.800 PLN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2004 22:50:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie wiem czy dobrze dedukujesz ale jezeli chodzi o K-jetronic to napewno w Bydgoszczy mamy tutaj szpeca od tego typu osprzetu i juz nie raz dal popius swoich mozliwosci ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: