.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 00:28:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: quattro
PostNapisane: 16.lip.2002 23:00:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2002 00:07:43
Posty: 55
Lokalizacja: Lubin
Jak to jest w audi rozwiazane, czy mozna podczas jazdy dowolnie zalaczac i wylaczac naped na 4 kola czy tylko na postoju ?
Interesuje mnie jak to jest w szczegolnosci w s2

pozdry TAF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2002 23:16:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
w szczegolnosci to polecam ci lekture tej strony http://www.audi.pl/wydarzenia/lipiec2000.htm .... quattro to jest cos co ratuje zycie i poprawia bezpieczenstwo a nie zabawka ktora mozesz wlaczac i wylaczac jak ci sie podoba

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2002 23:48:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2002 00:07:43
Posty: 55
Lokalizacja: Lubin
.... quattro to jest cos co ratuje zycie

A nie przypadkiem lekarze ??? :-D :-D
Wracajac do mojego pytania, istnieje taka mozliwosc czy nie ?

pozdry TAF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2002 07:55:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
a czytales to co bylo na stronie do ktorej link ci podalem ? ... chyba nie ... wolalbym zebys to jednak przeczytal ... a z lekarzami to i moze masz racje ....ale post factum .... ale wtedy czasami jest juz za pozno na ratowanie czego kolwiek

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2002 08:31:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2002 14:55:33
Posty: 111
:lol: :lol: :lol:
jak w szkole 8-)

_________________
...ejjjj...to przecież ja keyser []
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2002 08:43:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2002 12:45:34
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa grohoof
heh no w końcu przycisk jest :oko:

_________________
200TQ.....jedna rzecz dla której warto żyć!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2002 10:18:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2001 01:00:00
Posty: 585
Lokalizacja: Wroclaw/Poznan
Witam wszystkich po dlugiej przerwie :-D

U mnie w 2,8 jest przycisk ktory blokuje tylni mechanizm roznicowy co pozwala ci sie wydostac z blota przy zakopaniu, tzn ze tylnie kola krece sie rowno. Wylacza sie to automatycznie chyba przy 15km/h. O ile wiem w S2 nie ma rozlaczanego napedu. Audi ma staly naped na 4 kola a ten przycisk do blokada tylniego mechanizmu roznicowego.

Oj ratuje zycie, ratuje.... i jaka frajde daje :grin:

_________________
*** Quattro 4ever ***
===== Miodu =====
Audi Klub Polska #51


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2002 22:51:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2002 00:07:43
Posty: 55
Lokalizacja: Lubin
I wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo ! Jako, ze z audi a w szczegolnosci z quattro nie mialem za wiele do czynienia stad moje pytanie.
Czytajac to forum od dluzszego czasu, szczerze mowiac liczylem na to, ze Hansik jako milosnik tego napedu zabierze glos jako pierwszy i wyjasni ze szczegolami co i jak, ale zeby od razu umoralniac .....

pozdry TAF

P.S. Jezdze 14 lat z napedem na jedna os i jakos udalo mi sie przezyc :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2002 08:32:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
TAF ale widzisz mi baaardzo zalezalo zebys przeczytak ten text ktory jest w zalaczniku .... to jest baardzo wazne ... gdybys to zrobil , dalesze wypowiedzi na forum na temat quattro bylyby zbyteczne ...

albo inaczej ....jako ze polacy leniwy narod o jak sadze to zaden z wypowiadajaceych sie w tym temacie nie przeczytal tego linku to wkleje go tutaj ...


Sukces czterech kół
Dwadzieścia lat Audi quattro

Dwadzieścia lat temu firma Audi zaprezentowała pojazd, którego nazwa stała się synonimem
sukcesu: Audi quattro. Został on po raz pierwszy przedstawiony podczas genewskiego
Salonu Motoryzacyjnego 3 marca 1980 roku, by potem odnieść niezliczone zwycięstwa
w rajdach na całym świecie. Późniejsze generacje legendarnego quattro również podążały
od zwycięstwa do zwycięstwa na trasach wyścigowych.

Jednak debiut Audi quattro zasygnalizował początek nowej ery nie tylko w sportach motorowych.
Stały napęd na cztery koła potwierdził swoją supremację także w produkcji seryjnej, ponieważ
charakteryzował się doskonałymi właściwościami jezdnymi, a przy tym zapewniał
bezpieczeństwo i dawał poczucie radości z codziennej jazdy.

W Audi quattro napęd przekazywany jest stale na wszystkie cztery koła.
Jakie to niesie korzyści? W idealnym przypadku każde koło potrzebuje jedynie połowę mocy
wymaganej przez normalny jednoosiowy zespół napędowy. Ponieważ całkowita moc
przekazywana przez każde koło (suma siły ciągu i bocznych sił na nie działających) jest
ograniczona, Audi quattro może przenieść na nawierzchnię odpowiednio większą część siły
bocznej: gwarantuje to doskonałą stabilność na zakrętach oraz świetne prowadzenie na prostej
zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni.

Oczywiście Audi quattro posiada przewagę nad innymi samochodami w zakresie przyczepności
zwłaszcza na nawierzchniach mokrych, szutrowych i na śniegu oraz na nawierzchniach śliskich
lub częściowo oblodzonych. Elektroniczne systemy kontrolne, w które wyposażane są
konwencjonalne samochody, także zapobiegają buksowaniu kół, jednak odbywa się to wyłącznie
poprzez zmniejszenie dostarczonej na koła mocy.

Inaczej dzieje się w przypadku Audi quattro, gdzie dzięki samohamownemu centralnemu
mechanizmowi różnicowemu Torsena moc silnika przekazywana jest na przednią i tylną oś.
Wszelkie nagłe wahania prędkości obrotowej kół - na przykład, gdy przednia oś trafi
na oblodzony fragment nawierzchni - powodują natychmiastową reakcję systemu: aż 75% momentu obrotowego może być wtedy przekazane na oś obracającą się wolniej
- w tym przypadku oś tylną. Mechanizm różnicowy Torsena to system czysto mechaniczny.

W pojazdach z silnikiem ustawionym poprzecznie - jak na przykład A3, S3 i TT - od jesieni 1998
stosuje się specjalną odmianę technologii quattro. Sprzęgło elektrohydrauliczne Haldex reaguje
wyjątkowo szybko na zmiany w warunkach jezdnych, dzięki czemu rozdział momentu
obrotowego jest optymalizowany dla osi przedniej i tylnej niemal natychmiast.

Podwaliny sukcesu technologii quattro inżynierowie firmy Audi stworzyli w 1977 roku.
Ówczesny główny inżynier Audi, dr Ferdinand Piëch - dziś przewodniczący rady nadzorczej
Volkswagen AG - zasugerował skonstruowanie wyczynowego samochodu sportowego na bazie
płyty podłogowej Audi 80. Jako podstawowa jednostka napędowa Audi 200 posłużył 200-konny
pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, a nadwozie "pożyczono"
z modelu Audi 80 Coupé.
Audi wypłynęło na niezbadane wody: do tego czasu pojazdy z napędem na cztery koła były
niemal równie niezgrabne, wysoko zawieszone i nieeleganckie jak specjalistyczne pojazdy
terenowe.

Od samego początku inżynierowie Audi postawili na stały napęd na cztery koła.
Kierowca nie musi się zastanawiać, kiedy włączyć ten tryb pracy; korzysta z optymalnego
rozłożenia napędu cały czas na wypadek pojawienia się nieprzewidzianej sytuacji krytycznej.
Specjalnym rozwiązaniem technologii quattro jest drążony wał rozdzielający i wyrównujący moc
między osiami.

Rozwiązanie to po raz pierwszy w historii motoryzacji wyeliminowało potrzebę stosowania
ciężkiej centralnej skrzyni biegów w pojeździe o podłużnym układzie silnika i przekładni,
dzięki czemu napęd na cztery koła mógł w końcu zostać zastosowany w samochodach
osobowych.

Prasa specjalistyczna powitała pojawienie się Audi quattro jednogłośnym entuzjazmem.
Stwierdzenia w rodzaju "technologia motoryzacyjna rodem z roku 2000 dostępna dziś",
czy też "przejaw geniuszu" są dowodem na to, jak wielkie wrażenie zrobiło Audi quattro podczas
Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w 1980 roku.

Ale historia sukcesu rozpoczęła się tak naprawdę dopiero od debiutu quattro na trasach
rajdowych. Wersja rajdowa z silnikiem o mocy zwiększonej do 300 koni mechanicznych odniosła
premierowym roku 1981 trzy zwycięstwa w mistrzostwach świata. Kierowcy, tacy jak
Hannu Mikkola, Stig Blomqvist czy Michele Mouton odnieśli w roku następnym jeszcze siedem
zwycięstw, dzięki czemu Audi quattro zdobyło mistrzostwo świata.

Od roku 1984 członkiem zespołu kierowców Audi został Niemiec Walter Röhrl; ten pochodzący
z Ratyzbony późniejszy dwukrotny mistrz świata debiutując wygrał rajd Monte Carlo.
Zespół Audi zakończył sezon podwójnym tytułem: mistrzostwem świata konstruktorów
i mistrzostwem świata kierowców dla Stiga Blomqvista. Podobnie jak w roku poprzednim sukces
ten został wzbogacony o wiele tytułów mistrzowskich w poszczególnych krajach.

Sportowa wersja quattro - ze zmniejszonym rozstawem osi - oraz zadziorne quattro S1
ze spojlerem, kontynuowały pasmo triumfów "czterech kół" na trasach rajdowych całego świata.
Do sukcesów najbardziej bez wątpienia spektakularnych należały liczne zwycięstwa
w legendarnym wyścigu "pod górę" w Pikes Peak w USA.

Owalne tory amerykańskie także były widownią triumfów Audi quattro. Uczestnictwo
w mistrzostwach Trans Am STC, zakończone w 1988 roku, przyniosło osiem zwycięstw
indywidualnych oraz tytuł mistrzowski kierowców i konstruktorów dla Audi 200 quattro saloon.
Za kierownicą - poza zawodnikami amerykańskimi - zasiadali czołowi kierowcy niemieccy
Walter Röhrl i Hans - Joachim Stuck.

Ci dwaj prowadzili również zadziwiająco mocne Audi V8 quattro, które w 1990 roku zaczęło
startować w niemieckich mistrzostwach samochodów turystycznych. I tu lista sukcesów jest
imponująca: osiem zwycięstw oraz tytuł mistrzowski dla Stucka. Ten rozdział jeszcze nie został
zamknięty, czego dowodem niech będzie mistrzostwo zdobyte na Audi A4 quattro przez
Christiana Abta w roku 1999.

Jeszcze większe wrażenie niż triumfy sportowe wywiera powodzenie technologii quattro
w pojazdach produkowanych seryjnie. Dotychczas wyprodukowano ponad 820 tys. samochodów
Audi quattro. W aktualnej ofercie audi znajduje się 66 modeli z napędem na cztery koła.
Są one napędzane silnikami cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowymi z zapłonem iskrowym i TDI.
Modele S i RS - najsilniejsze i najbardziej sportowe - także wyposażone są w ten napęd.
Nic dziwnego więc, że co czwarte sprzedawane dziś Audi to Audi quattro.

zrodlo : Oficjalne strony Audi w Polsce www.audi.pl

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2002 09:03:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2001 01:00:00
Posty: 585
Lokalizacja: Wroclaw/Poznan
Eh, jak to milutko poczytac sobie o tych zaletach... "radosc z jazdy" jest i to zajebiscie wielka :-D

Hansik jak masz wiecej takiej lekturki to dawaj :-P a tak poza tym to jestem ciekaw jak dokladnie dziala ten system Torsena - moze macie wiecej informacji ?

Pozdrawiam,

_________________
*** Quattro 4ever ***
===== Miodu =====
Audi Klub Polska #51


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2002 09:20:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2002 14:55:33
Posty: 111
no hej miodu, chcesz i masz....
tu wszystko miodnie opisali....tylko trzeba znać język zarozumialców i adwokatów uciemiężonych... 8-)
http://www.sonic.net/garyg/zonc/Technic ... ntial.html

_________________
...ejjjj...to przecież ja keyser []
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2002 09:28:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2001 01:00:00
Posty: 585
Lokalizacja: Wroclaw/Poznan
Dzieki wielkie - jakos sobie poradze z tym paskudnym jezykiem :zakrecony:

_________________
*** Quattro 4ever ***
===== Miodu =====
Audi Klub Polska #51


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2002 09:52:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
A mnie juz ruszylo na maxa i bede przepisywal :P ....

Wsamochodzi Audi quattro napędzane są wszystkie cztery koła. Automatycznie blokowany środkowy mechanizm różnicowy TORSEN ( nazwa TORSEN jest zastrzezona znakiem fabrycznym firmy DK Glaeson S.A. okreslajacym mechanizm roznicowy kontrolujący moment obrotowy i powstałym jako skrót angielskich słów TORque SENding ) przenosi optymalnis moc silnika w zależności od sposobu jazdy i stanu nawierzchni.
Moc silnika jest przenoszona przez skrzynię biegów i środkowy mechanizm różnicowy bezpośrednio na mechanizm różnicowy osi przedniej i przez wał na mechanizm różnicowy osi tylniej.

Na zakręcie koła samochodu pokonuja różne drogi . Powstała w wyniku tego różnica prędkości obrotowej kół jest wyrównywana przez mechanizmy różnicowe przedniej i tylniej osi. Środkowy mechanizm różnicowy TORSEN wyrównuje różnice obrotów pomiędzy osiami.

Środkowy mechanizm różnicowy TORSEN jest skonstruowany przy wykorzystaniu ślimaków i kół ślimakowych tak ze na śliskiej nawierzchni powoduje przydzielanie momentu obrotowego osi której koła posiadają wiekszą przyczepność . Przy normalnej jeździe i suchej nawierzchni środkowy mechanizm różnicowy równo rozdziela siłę napędową na koław przedniej i tylniej osi w stosunku 50% / 50% . Jezeli jednak naśliskiej lub sypkiej nawierzchni koła jednej osi tracą przyczepność i wykorzystuja coraz mniejszy moment obrotowy , to środkowy mechanizm różnicowy płynnie zaczyna przekazywac wiekszy moment na oś bardziej obciązona czyli niebędąca w poslizgu . Rozdział siły napędowej odbywa się mechanicznie i w sposob płynny w zakresie od 25% / 75% do 75% / 25%

Mechanizm różnicowy tylniej osi mozna blokowac ręcznie. Blokada ta słuzy tylko jako pomoc przy ruszaniu w trudnych warunkach drogowych i dlatewgo wyłącza sie automatycznie po przekroczeniu prędkości okolo 25 km/h . Dopóki jest ona włączona następuje wyłączenie systemu ABS

Źródło : Instrukcja obsługi samochodu Audi 100 ( Audi 100 polnisch 921 561 444 11 )

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2002 10:32:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2001 01:00:00
Posty: 585
Lokalizacja: Wroclaw/Poznan
Eh - myslalem ze podzial na tylnia i przednia os jest staly a tu sie okazuje ze rozbieznosc jest od 25 do 75%.

WOW :0 :0 :0 :0 :0 :0

No to trzeba skorygowac styl jazdy - zobaczymy czy da sie to zauwazyc np stajac tylnimi kolami na piasku - teorytycznie powinny zamieszac tylko przez chwile, hmmm, ciekawe...

Dzieki za cenne info

_________________
*** Quattro 4ever ***
===== Miodu =====
Audi Klub Polska #51


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2002 10:52:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
nie no troche beda mieszac bo jednak te minimum czyli 25% mocy na nich pozostanie

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2002 01:58:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2002 00:07:43
Posty: 55
Lokalizacja: Lubin
Hansik napisał(a):
TAF ale widzisz mi baaardzo zalezalo zebys przeczytak ten text ktory jest w zalaczniku .... to jest baardzo wazne ... gdybys to zrobil , dalesze wypowiedzi na forum na temat quattro bylyby zbyteczne ..


Alez przeczytalem !
Right. Zle postawilem pytanie, powinno byc: do czego sluzy ten przycisk kolo dzwigni recznego. Zasugerowany rysunkiem napedu ja glupi pomyslalem, ze w quattro mozna odlaczac jedna oske. :oops:

pozdry TAF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2002 00:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lut.2002 00:00:00
Posty: 513
Lokalizacja: Nom..... z Polski ale qwilowo Drezno
hansik lekko sie nerwnol widze :grin: :grin: :grin: i zaszalal :grin: :grin: a Kayser nam literature dla magikow sprowadzil :grin:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: