.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.lis.2024 00:11:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kłopot z klimą w B4...
PostNapisane: 17.lip.2002 10:50:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
Witam wszystkich ludków. Słuchajcie pomóżcie zdiagnozować mi usterke albo powiedzcie żebym się odczepił. Mianowicie jak włącze klime na wolnych obrotach to silnik jakby delitaknie ciężej pracuje (nawet jestem skłonny powiedzieć że NIERÓWNO). Ogólnie klima chłodzi ale także często robi psss psss psssss.
A i jeszcze jedna anomalia. Spadło mi jedno wyważenie z wentylatora (albo wi się wydaje) bo jak przekręce kluczyk na postoju tylko do pozycji "zapalonych kontrolek" a klima jest włączona (cały czas krecą wentylatory) to czuje wibracje przenoszone właśnie z wentylatorów na kabine. Powiedzcie czy to ma tak być czy nie. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2002 11:54:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
Więc tak, to że silnik ciężej chodzi to jest normalka. Klima potrafi do 10 KM zabrać, więc i silnikowi ciężej. Ogólnie klima to przecież lodówka :-)
A wiatraczek, zobacz, czy nie widać jak 'bije', może tylko krzywo zamocowany jest.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2002 12:52:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
A wiatraczek, zobacz, czy nie widać jak 'bije', może tylko krzywo zamocowany jest.

Jak to krzywo zamocowany ?? na osi wychodzacej z silniczka do wentylatorów???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2002 13:27:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
Nie, jak wiesz, wentylator jest zamocowany na trzech łapach do chłodnicy. Jeżeli się przekrzywi w stosunku do osi obrotu, będzie bił (efekt żyroskopu).

Inna przyczyna to może być jakieś łożysko wytarte w silniku, ale nie wiem, jak to w środku wygląda.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2002 21:07:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
hehe chyba w twoim potworku jest inaczej niź u mnie. W TDi są dwa wentulatory i są tylko wspólnie zamontowane na tak jakby stelarzu zaraz za chłodnicami klimi i cieczy chłodzącej. Jak chcesz je wyjąć to tylko odkręcasz 3 śróby i ciągniesz ten stelarz do góry. Są na nim dwa wentylatory i dwa silniki. HEehhe ja tam nie widziałem żadnych łap. Kurna chyba..... :oko: .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2002 22:07:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
no to sorki, ale to wygląda tak, jakby wentylatory nie były wyważone. Co jeszcze , nie wiem. sorki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2002 07:52:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
Szkoda, że nie wypowiedział się nikt od B4 TDi z klimą :-( to miałbym 100% pewność. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2002 10:47:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2002 08:29:35
Posty: 411
Lokalizacja: Ciechocinek
Ha mam B4 TDi z klima i jakos na to nie zwrocilem uwagi poprostu jak trzeba sie wlaczaja m ale ani drgan ani glosnio nie chodza. Moze kwestia u ciebie jest ze masz auto powypadkowe z przodu , bo ja sam sciagalem bezwypadkowa.
Przyjrze sie temu dokladnie to napisze co i jak oraz gdzie jest u mnie
Pozdr. :)

_________________
____________________________
Audi 80 B4 1,9 TDi 1994r Klima - sprzedana 03.02.03r godz 15.07 :( Przejsciowo PEUGEOT 406, 1,9TD, 1998r, kombi, klima, ABS, radio, poduszki - na sprzedaz !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2002 11:54:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
Moje autko jest bezwypadkowe w 101%. Chodzi tylko o to, że zdejmowałem wentylatory jak robiłem rozrząd i wydaje mi się, że teraz chodzą troszke inaczej. W takim razie mam do Ciebie kilka pytanek:
1. Ile masz AIR BAGÓW ? Jeżeli masz dwa to po jakim czasie gaśnie Ci kontrolka od nich ??
2. Czy jak przekrecisz stacyjke na "zapalone kontrolki" i załączysz klime (kręcą same wiatraki) to masz delikatne wibracje na karoserii ?
3. Do jakiej temperatury dochodzi u Ciebie rozgrzany silnik ?
4. Czy masz osmolone/zaolejone przewody do intercoolera pod turbiną ??
5. Czy zdejmowałeś licznik w swojej ?? Jeżeli tak to będę miał kilka pytanek .

To chyba wszystko :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2002 19:52:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2002 08:29:35
Posty: 411
Lokalizacja: Ciechocinek
Re witam !!
Jak mi robili w serwisie audi w Toruniu rozrzad nic niezdejmowali zadnych wiatrakow co prawda bylo im ciezko .
ad 1 ) Mam jeden airbag - kierowcy i wlasnie dlugo sie pali ( ktos mi mowil ze powypadku tak dlugo ale jak bylem na komputerze w serwisie jak zmienialem rozrzad wzieli go na komputer i powiedzieli ze zaraz wyjdzie czy rzeczywiscie bezwypadkowy :)) i okazalo sie ze wszystko jest ok z tym airbagiem tez ) a kontrolka gasnie po ok 1 min. - cos takiego
ad 2) Nic zadnych wibracji nie mam nawet na chlodnicy ,elegancko chodza , natomiast jak zlaczysz agregat podwyzszaja sie obroty troche.
ad 3) dochodzi do 90 stopni i stoi ,ale przedwczoraj jak ciagnolem camping dmc 1300 kg z Hamburga w ten UPAL to dochodzil na 3/4 do 1 kreski nad 90 stopni ale stawalem na autobahnie na parkingach co jakis czas i po problemie a granice przekraczalem w nocy troche to trwalo bo clilem camping Knaus 450 z '99r. potem bylo ok
ad 4) jesli ci chodzi o ten przewod ktory wychodzi na samej gorze turbiny w kierunku frontu a potem schodzi na dol w kierunku blotnika to troszeczke tam jest osmolone czy jak tam to zwiesz , ale moja audineczka grama oleju nie bierze :) wogole to jest wspaniale wdzieczne autko na ktorym mozna polegac :)
Ad 5 ) tak zdejmowalem by zmienic przepalona zarowke w zestawie wskaznikow.

Pozdrawiam.

_________________
____________________________
Audi 80 B4 1,9 TDi 1994r Klima - sprzedana 03.02.03r godz 15.07 :( Przejsciowo PEUGEOT 406, 1,9TD, 1998r, kombi, klima, ABS, radio, poduszki - na sprzedaz !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2002 08:28:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
Hej. Słuchaj juz sobie poradziłęm z tymi wiatrakami. Kiedyś myślałem, że spadło mi wyważenie z wentylatora i dorobiłem samemu ale wczoraj się okazało, że to było przyczyną mojego problemu. Teraz jest ok. Co do kontrolki AIR BAG to w moim są dwie poduski i kontrolka gaśnie po 8 sekundach. Ale jak zdejmowałem licznik do montażu obrotki i wymiany żarówek to zauważyłem, że diodka od AIR BAGU jest na takim kabelku. I przy zdejmowaniu licznika musisz ją wypiąć i wisi tak sobie na kabelku. Troche się tym zaniepokoiłem bo moim zdaniem powinno być to innaczej zrobione. BTW kabelek dochodzący z tą kontrolką jest w takim oryginalnym czerwonym pancerzu jak i reszta kabli od poduszek pod deską rozdzielczą. Tak więc nie wiem czy tak powinno być czy helmut coś kombinował. Co do turbiny to chodziło mi o przewód idący pionowo prosto do intercoolera. U mnie przebieg 267 kkm :-( przewód ten jest cały w takiej sadzy/oleju. Ufff to chyba wszystko 8-) . Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2002 09:40:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2002 08:29:35
Posty: 411
Lokalizacja: Ciechocinek
witanko
no u mnie tez jest tak z kabelkiem od wiazki odchodzi bezposrednio pod czujnik airbagu i :) hehe tez myslalem ze cus helmut kombinowal ale na to wyglada ze to norma .
Przy zdejmowaniu trzeba uwazac na ten kabelek i wyjac go z oprawka zarowki z zestawu bo mozna uszkodzic.
Ok pozdrowka

_________________
____________________________
Audi 80 B4 1,9 TDi 1994r Klima - sprzedana 03.02.03r godz 15.07 :( Przejsciowo PEUGEOT 406, 1,9TD, 1998r, kombi, klima, ABS, radio, poduszki - na sprzedaz !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2002 14:34:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
Stary w pierwszej chwili jak zobaczyłem, że wzrosła liczba odpowiedzi w moim watku to odrazu pomyslałem, że odpowiedziałes. Oczywiście pomyślałem, że napiszesz, że mam jakąś plątanine i wogóle. Ahhh jak mi się humor poprawił po twojej odpowiedzi. Troche się kocha te audiki nie ma co. Powiedz mi jaki olej lejesz do twojego motorka. Ile ma przejechane i na jakich olejach jeździł wcześniej (jeźeli się orientujesz).
Pozdrówko 8-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2002 14:50:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2002 18:51:00
Posty: 257
Lokalizacja: Otwock
Co do przewodów intercoolera to u mnie już po 50 kkm było w nich trochę szlamu więc chyba ten typ tak ma...

Pozdro

_________________
Piotrus
OCTAVIA TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2002 14:52:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
Ej stary w nich czy na nich ??? :-D bo u mnie na nich :-(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2002 23:48:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2002 08:29:35
Posty: 411
Lokalizacja: Ciechocinek
Witanko
No to extra z tymi kabelkami :)
Przebieg 198tkm jezdzil na normalnym 15-W-40 i ja tez jezdze - nic mi nie bierze :)
Pozdrawiam

_________________
____________________________
Audi 80 B4 1,9 TDi 1994r Klima - sprzedana 03.02.03r godz 15.07 :( Przejsciowo PEUGEOT 406, 1,9TD, 1998r, kombi, klima, ABS, radio, poduszki - na sprzedaz !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2002 15:25:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2002 18:51:00
Posty: 257
Lokalizacja: Otwock
Rogal1 napisał(a):
Ej stary w nich czy na nich ??? :-D bo u mnie na nich :-(

W środku.Na zewnątrz są suche jak pieprz.
Pozdr.

_________________
Piotrus
OCTAVIA TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2002 07:56:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
Powiedz mi jaki masz typ silnika. W audi pierwsze dwie cyferki nr. silnikia. U mnie 1Z. Czy ten silnik który masz w skodzie jest 90 czy 110km ???. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2002 15:45:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.cze.2002 18:51:00
Posty: 257
Lokalizacja: Otwock
Rogal1 napisał(a):
Powiedz mi jaki masz typ silnika. W audi pierwsze dwie cyferki nr. silnikia. U mnie 1Z. Czy ten silnik który masz w skodzie jest 90 czy 110km ???. Pozdrawiam.

Silnik AGR, ten słabszy (90KM) + chip Vtech.

_________________
Piotrus
OCTAVIA TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2002 13:30:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2002 08:29:35
Posty: 411
Lokalizacja: Ciechocinek
U mnie jest 1Z
Pozdr.

_________________
____________________________
Audi 80 B4 1,9 TDi 1994r Klima - sprzedana 03.02.03r godz 15.07 :( Przejsciowo PEUGEOT 406, 1,9TD, 1998r, kombi, klima, ABS, radio, poduszki - na sprzedaz !


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: