.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.gru.2024 23:34:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Uciekły mi kuce z pod maski
PostNapisane: 24.maja.2004 23:26:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Witam
Wczoraj potwierdziły się moje obawy o moc silnika mojej niuni 1,8T 150KM.
Od pewnego momentu jak mechanicy wymieniali mi rolke napinającą w rozrządzie i przykrych przejsciach moj silnik już nie pracuje jak dawniej.
Nie wiem jak mam znaleźć rozwiązanie problemu
:<
Zaczeło się od zwykłęj rolki bo zaczęła się odzywać (zacierała się)
rozkręcając napinacz "specjaliśli" chyba młotkiem to robili, uszkodzili go tak że trzeba było nowy kupić , no trudno kupiłem, zmontowali wszystko pięknie ładnie śmigam wszystko super. Po paru dniach wymieniałem wahacz przedni i amorek (bliskie spotkanie z polską dziurą w nawierzchni) po wymianie wszystko cacy po za tym że spece kierownice krzywo zamocowali, wiec udałem się na poprawe. Chłopakom się nie chciało zaglądać pod spód wiec odkręcili góre wyjmując poduche i przedtem odłączyli akumulator (i tu pytanie nr 1 , czy ważna jest kolejność odpinania klemów? słyszałem że jest), po skręceniu wyjechałem zadowolony że równo mam fajere ale widze że cosik nie idzie maszyna i świeci mi się check engine (magic Yellow engine) na desce. To ja wracam do chłopaków na test OBD i co się okazuje nie można błędu usunąć, ale jaki błąd "przesunięcie wału korbowego względem wałka rożądu - ustawienie nie prawidłowe" shock :galy: no cóż wybrałem się do speców co mi robili rozrząd i co sie okazało zdjęcie pokrywy od paska a na podłogę wypadają 2 kawałki (ok 5x6 mm) starego napinacza (dziwne że pasek jeszcze był cały, trochę podszarpany) mechanior oniemiał ale nic wymienili pasek na swój koszt ustawili rozrząd i tyle. Sprawdziłem jak chodzi niunia i cosik mi nie pasuje jakby za słabo. Na kompie pokazywał się jeszcze błąd związany z zaworem tym przy turbinie - niby jakas usterka mechaniczna po kilku dniach zniknął. I od tej pory nie mam juz pełnej mocy 150 kucy hamownia potwierdziła jedyne 130 , no rozumiem błąd tolerancji hamowni moze byc mniej, no powiedzmy 5 kucy no 10 , ale nie 20.
No i tak się bujam, kogo nie zapytam to nie wie jak to znaleźć usterkę.
Może coś z kompem się stało, czy mechanicznie nie wiem.
Do ASO jechać to będą pokolei wymieniać aż wymienią cały silnik (chyba bym sie nie wypłacił)
Może ktoś z kolegów cosik poradzi.
:)
Pozdrawiam

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2004 00:03:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
kur... fachowcy. Sprobuj moze teraz odlaczyc akumulator po naprawieniu usterek. Pewnie sie sterownik ustawil w awaryjny tryb lub inny jakis bezpieczny po bledzie na zaworze. Odlaczaj akumulator...takie moje zdanie, no chyba ze moze rozrzad jesty zle ustawiony - wszystko mozliwe szczegolnie po tych fachowcach.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2004 00:05:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12006
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Jak Ci się rozrząd rozsypał to podejrzewam, że pokrzywiłeś zawory.

I tak miałeś szczęście.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2004 08:08:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Leo pisal ze pasek nie strzelil. Ja bym na Twoim miejscu pojechal do kogos kto sprawdzi ustawienie rozrzadu = ASO. Jak mi jeden rzeznik przestawil o 1 zabek to tez samochod nie chcial jechac kompletnie

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2004 22:24:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Rozrząd mi się nie posypał.
Przestawił się tylko
Czy jest jakiś sposób sprawdzenia zaworów bez zdejmowania głowicy?

Czy jest jakiś sposób sprawdzenia czy turbina działa poprawnie itp.

Pozdrawiam

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2004 22:29:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
moze sprawdz cisnienie na garach - jak zawory sa pokrzywione to nie siedza idalnie w gniezdzie - moze cos ci to podpowie. Ale raczej zawory odpadaja.

Tak jak napisalem wyzej - rozrzad i ewentualnie reset.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2004 23:08:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Akumulator nie raz był odłączany bez zmian
Słyszałem że reset robi się stykając ze sobą klemy bez zasilania czy to prawda?
Co do rozrządu to sprawdze jeszcze
Pozdrawiam.

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2004 23:58:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2004 17:02:20
Posty: 222
Lokalizacja: SA61 - CYMRU
ja bym sprawdzil zawor sterujacy turbina.
moze nie daje jak nalezy .... a o ile dobrze pamietam to vagiem raczej nie mozan sprawdzic ile 'swistak' podaje ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2004 08:46:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Turbo najlepiej sprawdzić podłączając ciśnieniomerz w układ. :)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2004 09:52:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Dorzuciłbym skan z hamowni do tematu ale nie wiem jak.
Zobaczylibyście wykresik - cosik mi sie nie podoba bo z turbo charakterystyka momentu obrotowego powinna być w miarę płaska a nie ostro spadać.

Pozdrawiam

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2004 10:39:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Nie mam wykresu przed oczami, ale jeśli moment nie trzyma, to być może dlatego, że ciśnienie doładowania nie jest utrzymywane tak jak powinno, a za to odpowiedzialne są najczęściej dwie rzeczy: niesprawny MAF albo boost leak, czyli powietrze ci gdzieś ucieka. Czy jest boost leak to można sprawdzić logując VAG-COM'em ciśnienie żądane vs. ciśnienie otrzymane, jednak fizyczne znalezienie gdzie ten wyciek następuje jest przeważnie trudne. Zacząłbym od inspekcji/wymiany wszystkich trzech rurek dochodzących do zaworu upustowego (BPV) no i sprawdzenia czy sam BPV utrzymuje ciśnienie.

Ale to oczywiście nie ma wiele wspólnego z twoją wymianą rozrządu. No chyba, że mechanicy rozbierali to orurowanie i nie złożyli porządnie...

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2004 17:59:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Hmm,

a jakie ciśnienie powinno być wymagane dla 1.8T 150 KM

Pozdrawiam

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2004 22:55:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Nie wiem, może zapytaj na streetracing.pl. Ale najważniejsze jest by żądane i otrzymane były niemal identyczne. Jak otrzymane jest sporo poniżej żądanego, to gdzieś jest wyciek.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: