.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 12:44:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mały myk z Turbiną a cieszy
PostNapisane: 28.lis.2002 12:56:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2002 19:23:21
Posty: 48
Lokalizacja: Kołobrzeg
Ostatnio pewien dobry fachowiec od Audi WV i Seata mi powiedział mały trik żeby wzrosła moc silnika. Wystarczy rościągnąć sprężyne w... (yyy sory ale nie wiem jak to się nazywa) to takie okrągłe chyba za turbiną mocowane 6 śrubkami... no chyba każdy będzie wiedział o co chodzi :) a ową sprężyne rościągnąć o 2-3 cm i faktycznie samochód dostaje dużo większego kopa... proszę o wypowiedz na ten temat i czy ktoś z posiadaczy silników turbo próbował więcej naciągać sprężynkę...

_________________
S2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2002 13:02:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
no tak .... podwyzszasz prog otwarcia zaworu upustowego w ten sposob ... jest wieksze cisnienie doladowania a dawka paliwa sie nie zmienia ... w ten sposob mozesz usmarzyc silnik ... przy takiej przerobce powinno sie rowniez zmodyfikowac program w kompie ... szczegolow nie znam ale Grzes z VTG napewno mial z takimi przertobkami do czynienia oraz z efektami takich przerobek :oko:

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2002 17:49:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2001 00:00:00
Posty: 4321
Lokalizacja: Wroclaw
ja mam ta kopoleczke rozwiercona i zrobiona ..( u koraszewskiego ) ...

_________________
A4 1,8 T , Audi S2 2,2 T


Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2002 17:59:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
Zgadza się, Koraś to też robi, tyle że bez modyfikacji programu masz bardzo dużą szansę na skopanie silnika. Komp tego nie wykrywa jako błędu...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2002 16:10:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
A jak zwiększyć dawkę paliwa we wtrysku mechanicznym? Mam taki zawór upustowy rozebrany, sprężynka daje się naciągać i mógłbym to wypróbować. Mój silnik, to 2144 KG(JY) i K-Jetronik.
Pzdr!

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2002 03:55:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kefir , u ciebie mozna pomanipulowac rozdzielaczem wtrysku eventualnie kompem ktory zmienia cisnienie wtrysku a co ma wlasnie wplyw na dawke ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2002 18:17:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2001 01:00:00
Posty: 558
Lokalizacja: Wwa, Łódź
prosba o mały wykładzik, czy ten "zawór upustowy" to wastegate?

i do czego to służy?

dzięki za info :)

pozdr

_________________
         Obrazek
Avant B4, 1.9TDi, 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2002 20:14:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2002 14:36:23
Posty: 646
Lokalizacja: Warszawka
Tak to wastegate / Byass- służy do upuszczania spalin- by turbina nie pompowała za dużo powietrza. Są dwa rodzaje- wewnętrzny gdy spaliny wędrują bokiem w korpusie turbiny. I drugi model zewnętrzny- gdy spaliny bezpośrednio uciekają z kolektora wydechowego i wpadaja do downpipa.

_________________
Proud memeber of VTG Team


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2002 20:22:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Bullitt napisał(a):
Tak to wastegate / Byass- służy do upuszczania spalin- by turbina nie pompowała za dużo powietrza. Są dwa rodzaje- wewnętrzny gdy spaliny wędrują bokiem w korpusie turbiny. I drugi model zewnętrzny- gdy spaliny bezpośrednio uciekają z kolektora wydechowego i wpadaja do downpipa.


No Bullitt myślę że jest bardzo zrozumiałe dla laika, zwłaszcza ostatnie zdanie :)
Pozdry
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2002 20:38:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
A czy ten zewnętrzny, to ma taką mosiężną rurkę wychodzącą z korpusu? O średnicy ok 5 mm. Zastanawiam się co to jest, właśnie jakby odpowietrzenie? Jakies podciśnienie?
Pzdr

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2002 12:08:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2002 14:36:23
Posty: 646
Lokalizacja: Warszawka
Ta rurka to prawdopodobnie sterowanie wastegatem poprzez podciśnienie/cisnienie. Z externala/zewnetrznego wastegatu umieszczonego na kolektorze wydechowym odchodzą dwie rurki- jedna cieniutka do sterowania czyli elektrozaworu lub w starszych wersjach bezposrednio do kolektora dolotowego i druga dużo grubsza odprowadzxająca spaliny z kolektora wydechowego do cześci wydechu znajdującej się tuż za turbo czyli z ang. downpipe'a.

Teraz już jaśniej DeS?! :D

_________________
Proud memeber of VTG Team


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2002 14:30:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Bullitt napisał(a):
Ta rurka to prawdopodobnie sterowanie wastegatem poprzez podciśnienie/cisnienie. Z externala/zewnetrznego wastegatu umieszczonego na kolektorze wydechowym odchodzą dwie rurki- jedna cieniutka do sterowania czyli elektrozaworu lub w starszych wersjach bezposrednio do kolektora dolotowego i druga dużo grubsza odprowadzxająca spaliny z kolektora wydechowego do cześci wydechu znajdującej się tuż za turbo czyli z ang. downpipe'a.

Teraz już jaśniej DeS?! :D

Ja, sehr GUT !! :D :D :D
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2002 23:20:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
W moim 200, 86', (K-Jetronik, KG)ta cienka rurka nie jest nigdzie podłączona. Oglądałem kolektor dolotowy i nie zauważyłem żadnego miejsca na podłączenie tej rurki. Na co to może mieć wpływ? W Etce też nic nie wypatrzyłem.
Widziałem fotki RS4 z dodatkowym wydechem, bez tłumików, wyprowadzonym za tylnym kołem z boku. To pewnie ten downpipe. Fajny efekt wizualny i pewnie akustyczny. ;o)

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2002 09:05:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2002 16:22:55
Posty: 2059
Lokalizacja: co skąd? skąd co?
GS z VTG ma taki myk..... na panelu ma przełącznik i robi cyk: i blokuje wastegate...turbina wali prawie 1.6-1.8 wszystko ile może... i samochód dostaje mega/kopa....
i cyk....odblokowuje wastegate i turbinka chodzi wewnątrz swojego pola bezpieczeństwa...

mając rozciągniętą sprężynę, używasz turbiny na skraju jej możliwości cały czas.....
jak myślisz??? to chyba niezbyt dobrze ;)

polecam udać się z tym do Chiptronica lub Koraszewskiego....zależy gdzie bliżej :D

_________________
bye bye - Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: