.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 14:40:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Torsen vs. Haldex- TRUTH and ONLY THE TRUTH
PostNapisane: 30.lis.2002 21:25:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2002 14:36:23
Posty: 646
Lokalizacja: Warszawka
Jak w temacie, które rozwiązanie jst lepsze?- i jaa powiem tak dla mnie Torsen to jest coś.

_________________
Proud memeber of VTG Team


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2002 21:36:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
chcesz znac moje zdanie ? .... Torsen jest sztywnym polaczeniem tylu z przodem i nie ma mozliwosci zeby sie w nim cos posliznelo ... natomiast Haldex jest nowa konstrukcja ktora w osiagach przypomina Torsen'a ale jest to zrobione na sprzegle ... w efekcie majac Torsena masz bardzo prosta rzecz ktora daje tak wiele , majac Haldex masz dosc zlozona rzecz ktora daje rownie duzo a nawet wiecej ... ale to tak jakby porownywac systemy kontroli trakcji w roznych samochodach ... poprostu .. Haldex ze wzgledu na swoj sposob sterowania daje wieksze mozliwosci ... mozesz go tak oprogramowac ze bedzie ci rozkladal moment w zaleznosci od roznych parametrow jazdy , nie tylko obciazenia osi ... w efekcie mozesz manipulowac przeniesieniem napedu tak jak ty chcesz a nie tak jak zalozyl producent ... tyle tylko ile to wytrzyma ... 2 lata , 3 lata , 5 lat ? ... Torsen wytzymuje tyle ile standardowa skrzynia biegow w Audi ... za 10 lat bedzie mozna obiektywnie spojzec na zalety i wady obu systemow ... jak narazie Torsen prowadzi ... za 3 lata bedzie 20 lat jak Torsen jest montowany w seryjnych samochodach ... to jednak o czyms swiadczy ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2002 12:45:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2002 14:36:23
Posty: 646
Lokalizacja: Warszawka
Noo właśnie. Dla mnie Audi zdecydowało się na hald. bo chcą obcinać koszty. A rozwiązanie lepsze nie jest- na przykład raczej nie wyobrazam sobie permamentnego 4x4 z Haldeksem. Grześ chyba juz tez nie :oko: !

_________________
Proud memeber of VTG Team


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2002 14:42:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
tylko ze wez pod uwage taka sprawe ze Haldex pomimo swojej budowy daje w efekcie to samo co Torsen ... co prawda materialowo Torsen jest wytrzymalszy ale patrzac na rozwoj technologii , materialoznawstwa Haldex stal sie rowniez wytrzymalym ukladem ... nie wiem czy Grzesiek robil juz testy wytrzymalosciowe Haldex'a ale wydaje mi sie ze konstruktorzy pomysleli o niedogodnosciach zastosowania sprzegla i co za tym idzie rozwiazali problem zuzycia i dlugotrwalego obciazenia ... sam fakt ze producent Haldexa zaklada przeniesienie momentu do 2000 Nm juz o czyms swiadczy ... ale podejzewam ze takie momenty sa przenoszone ale tylko dzieki stopniowemu sprzeganiu ... nagle przniesienia (sprzaly) moglyby dokonac spustoszenia ... Torsen natomiast dzielnie znosi gwaltowne przekazanie momentu i nie traci go w zaden sposob , tylko przekazuje na kola ... i pod tym wzgledem zadne rozwiazanie sprzeglowe nie zastapi Torsen'a

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2002 17:13:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2002 14:36:23
Posty: 646
Lokalizacja: Warszawka
No właśnie- z tego co wiem to grześ juz spalił kilka haldexów.... Jest to poprostu naturalna droga eksperymentu zwiazanego z modyfikacjami. Ale mimo wszystko pokazuje to jak słabym rozwiązaniem jest Haldex- może działac tylko przez chwilę- permamentny napęd nie wchodzi w grę bo poprostu następuje przegrzanie i kupa.

P.S- jak to jest z torsenem- Ty pewnie wiesz. Jesli zaciągniemy rękaw bez sprzęgła staną wszystkie cztery koła i w efekcie motor zgasnie! Jesli zas damy po sprzegle i wtedy zaciągniemy rękaw to będzie ok! Zgadza się?

_________________
Proud memeber of VTG Team


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2002 17:40:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
odnosnie rekawa , zgadza sie :oko: ... chyba ze reczny lapie ci tylko na jedno kolo :-D i nie masz EDS-u

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2002 18:07:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2002 14:36:23
Posty: 646
Lokalizacja: Warszawka
Łapie na oba z tyłu i nie mam EDSu :grin: :-D :-D :grin:

Pozdr!

_________________
Proud memeber of VTG Team


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2002 18:09:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
jestes pewien ze nie masz EDS u ? ... w quattro gdzie nie ma przycisku do blokady tylniego mostu wszedzie byl EDS (elektroniczna blokada mechanizmu roznicowego tylniej osi )

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2002 18:33:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 20:08:47
Posty: 485
Lokalizacja: Kalisz
"EDS (elektroniczna blokada mechanizmu roznicowego tylniej osi )"
To znaczy że samo się włącza kiedy jest taka potrzeba?

_________________
COUPE 2.8 Q
SPRZEDAŁEM MOTOR...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2002 18:35:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
tak , jezeli jest zbyt duza roznica w predkosci obrotowej kol lewego do prawego , wtedy wlacza sie blokada

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2002 18:52:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 20:08:47
Posty: 485
Lokalizacja: Kalisz
sprytne ,wszystko bazuje chyba na czujnilach abs-u

_________________
COUPE 2.8 Q
SPRZEDAŁEM MOTOR...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2002 19:09:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
tak

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2002 23:13:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2002 14:36:23
Posty: 646
Lokalizacja: Warszawka
Czyli blokuje tylny most- czyt aby oba koła obracały sie z tą samą prędkością. Wynik- rzucanie dupy na łuku- BOSKO!!!!

_________________
Proud memeber of VTG Team


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2002 08:48:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2002 19:16:54
Posty: 331
Lokalizacja: Wawa
Tak sobie czytam i czytam i ......wyglada na to ze musze sie jeszcze duzo nauczyc jako mlody Jedi :)))))))))
Pusty plac i snieg - chyba inaczej sie nie da....

_________________
Coupe 2.3 Quattro
*** Nobody is perfect. So call me Nobody ***


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2002 09:10:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2002 13:56:36
Posty: 526
Lokalizacja: Katowice
To jak nazywa się układ z tym wyłącznikiem?
Bo ja myślałem, że to jest właśnie elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. A nazywa to się EDL, a nie EDS. Od tórego roku montowali w takim razie EDS.

_________________
80 2.6 Quattro Avant LPG
AUDI ...... to zobowiązuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2002 13:06:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2001 01:00:00
Posty: 1200
Lokalizacja: Łódź
Samemu bardzo trudno. Ja coś tam kombinowałem i ogólnie kiepsko mi szło. Potem ktoś mi zaczął intensywnie tłumaczyć, pokazywać, ćwiczyć i po tych wielu, wielu godzinach treningów całkiem wiele się nauczyłem.

_________________
Koprass - Audi quattro
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2002 13:36:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2002 19:16:54
Posty: 331
Lokalizacja: Wawa
Domyslam sie Koprass,ze trudno...Ale niestety nie mam mentora ktory przekaze mi chociaz podstawy wiedzy :(


Neme

_________________
Coupe 2.3 Quattro
*** Nobody is perfect. So call me Nobody ***


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2002 14:03:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2001 01:00:00
Posty: 1200
Lokalizacja: Łódź
Samemu też można próbować. Tyle tylko, że to o wiele wiele wolniej idzie.

_________________
Koprass - Audi quattro
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2002 14:14:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2002 19:16:54
Posty: 331
Lokalizacja: Wawa
Nie ma sie czemu dziwic:)
W sumie ponownie bede odkrywal wiedze ktora juz ktos zdobyl i opracowal i zastosowal w praktyce.
Pewnie nawet nie jeden ktos ale cale tlumy ktosiow...
Ale coz poradzic - z ksiazek sie nie naucze - ale chetnie wyslucham wszelkich rad i uwag.

Pzdrw
Neme

_________________
Coupe 2.3 Quattro
*** Nobody is perfect. So call me Nobody ***


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.gru.2002 15:16:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
KIEDYS CZYTALEM OPIS QUATTRO w Vectrze i tam byly zastosowane dwa sprzegla, jedno lepkosciowe a drugie tarczowe, lepkosciowe słuzylo wiadomo do czego, a tarczowe odlączalo tylni napęd w kilku sytuacjach np. podczas hamowania, itp. tylni napębyl był chyba odłączony takze gdy silnik nie pracowal co umozliwialo np holowanie z podniesionym przodem, mozna takze wylączyc tyl przez wyjęcie bezpiecznika. czy w AUDI nie jest podobnie???

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: