.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 11:23:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2002 08:10:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2002 00:00:00
Posty: 441
Lokalizacja: Ostrzeszów
ja kiedys jechalem cinquecento do poznania trasą katowicką zimą w mrozie

cały czas w aucie piździło jak za cara - dopiero jak dojechalem do ronda starołęki i trafilem na pierwszy korek to poczulem cieply powiew powietrza z nawiewu 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

_________________
silver fire B4 2.0 ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2002 09:02:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
Hansik napisał(a):
temperatuta cieczy chlodzacej jest mierzona przez czterostykowy czujnik przy termostacie ...


ja potrzebuje własnie taki czujnik, jak by ktos mial to prosze o kontakt.
a swoją drogą to do czego jest ten drugi 2 stykowy czujnik skoro ten 4 stykowy mierzy dla zegara i dla komputera wtrysku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2002 09:20:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2002 19:16:54
Posty: 331
Lokalizacja: Wawa
Wlasnie tego nie jestem pewien - wydaje mi sie ze ten 2stykowy mierzy dla zegara a 4stykowy dla kompa...albo inna opcja ze 2styk=komp+segar +dodatkowo 4styk=komp

Neme

_________________
Coupe 2.3 Quattro
*** Nobody is perfect. So call me Nobody ***


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2002 10:00:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
ja mam uszkodzony ten 4 stykowy , jak odłącze jeden z czterech kabelkow (ostroznie bo jeden z nich ma +12V) i zewre do masy to zegar idzie na ful, podczas jazdy zapala sie kontrolka wtrysku a kod bledu mowi ze to czujnik temperatury plynu.

kozystajac z okazji ze mamy poruszony temat tego czujnika poprosze was o pomoc, u mnie w AUDI nie ma tej wtyczki, kable sa poprostu wpięte "luzem" i boje sie ze mam je pomylone.
prosze was o podanie kolorów kabli przy numerach styków.


Obrazek

p.s. mam zdolnosci malarskie... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2002 12:13:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
NemeretH napisał(a):
Wlasnie tego nie jestem pewien - wydaje mi sie ze ten 2stykowy mierzy dla zegara a 4stykowy dla kompa...albo inna opcja ze 2styk=komp+segar +dodatkowo 4styk=komp

Neme


sprawdzone
ten 2 stykowy od góry u mnie (czyli w NG) mierzy dla komputera wtrysku, czyli ten drugi 4 stykowy do zegara i jeszcze czegos.

moze klimatyzacji???

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2002 13:10:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2002 00:00:00
Posty: 608
Lokalizacja: Poznań
No wiec ktory jest ktory Tobie nie powiem, ale z tego co ja sie ostatnio dowiedzialem przy wymianie to (dla 4 stykowego) sygnaly sa do: komputera - wzbogacanie mieszanki, na wskaznik na desce, i do klimy wlasnie.
W nowszych czyjnikach sa tylko 3 styki - bo jest polaczony sygnal do klimy i na deske.
Pozdrawiam MJ

_________________
MARCIN MJ
AUDI KLUB
AUDI COUPE 2,3 20V
SUZUKI BANDIT 600


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2002 13:26:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
A ja mam takie doświadczenia. Od kiedy kupiłem moją B4 TDi mam (chyba) problem z temperaturą silnika która według zegara na desce rozdzielczej pokazuje w lato w korku do 100 C. Zmieniałem juz termostat na nowy, potem na nowy o niższych temperaturach i też nic. Przeczyściłem układ chłodzenia (płukanką i sodą) i dalej jest to samo. Ponoć chłodnice w B4 lubią się zatykać ze wzgledu na kształt kanalików w radiatorze chłodnicy. Pojechałem do Szewczyka i tam powiedziano mi że tak ma być. Dla upewnienia się pojechałem do innego serwisu audi/vw/porsche i tam !!!!!! powiedziano mi że może to być wina właśnie chłodnicy lub pompy wody która ponoć może się poprostu ukrecić. I w tym serwisie powiedziano mi że temperatura ma być do max. 90 stopni C. I co tu robić ????? Z jednej strony już mam dość szukania z drugiej nie chciałbym przegrzewać systematycznie silnika..... POMOCY.


A zmieniłem także czujnik załączania wentylatorów w chłodnicy.....
zmieniałem także cały wskażnik w desce rozdzielczej i na tyyum drugim pokazuje to samo.............

_________________
Audi B4 Avant 1.9 TDi by Master/s


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2002 13:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2001 00:00:00
Posty: 1103
Lokalizacja: k.Radomia
audi 100 2.0TD,lao trasa 90,miasto troche weicej,przy 100 włacza sie wentylator i nigdy nie było wiecej,tak ma byc!!

_________________
.....S4 230 KM.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2002 15:55:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2001 00:00:00
Posty: 62
Lokalizacja: KROTOSZYN
TEMAT na topie właśnie wczoraj ojciec pokazał mi taki trik u niego w a6 2.7t jedzie sobie jakieś 30 km silnik powinien być już nagrzany na klimatroniku ustawiona temp. 22stopnie a na wskaźnikach licznika temp silnika na 60 no i co wyłącza nadmuch powietrza i po jakiejś chwili temperatura na liczniku idzie w górę co zrobić z tym trikiem umówiłem się na piątek do ASO Wojtanowicz czy to dobry pomysł może koledzy coś podpowiedziom może sprawdzę temperaturę na klimie ale który to jest kod pozdrawiam :oko:

_________________
A4 1.9 TDI AVANT QUATTRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.gru.2002 16:06:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.maja.2002 14:00:58
Posty: 56
Lokalizacja: Łódź
Ja w swojej audiczce mam ten sam problem( b3 ) ale wine za to ponosi prawdopodobnie wskaznik na desce rozdzielczej.U mnie temperatura tez na tym wskazniku nie przekracza 60 stopni kiedy jade po trasie.W mieście max wystepuje przy 70 a wentylator zalancza sie przy 80 stopniach :D
Artii

_________________
allroad C4 2.3 e & B3 1.8S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2002 21:07:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2002 00:00:00
Posty: 121
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Mam podobny problem z temperaturką silnika. Dotychczas w moim 2.3 NG zawsze temp. dochodziła max do 91 C w/g wskazań wskaźnika. Obecnie coś się popieprzyło i temp. potrafi dochodzić do 100 st.C. Piszecie że wymieniace czujniki, termostaty etc. a może być to problem wentylatora. W/g książki obsługi Audi (wydanie Niemieckie więc powinno być rzetelne) zachowanie się wentylatora chłodnicy powinna być następujące (dotyczy wentylatorów 2 biegowych):
Temp. od 92- 97 C -załącza się 1 bieg wentylatora
Temp. od 99-105 C -załącza się 2 bieg wentylatora
Myślę sobie tak :zakrecony: . Termostat odczytuje tem. silnika i jeżeli jest powyżej 90 st.C to załącza 1 bieg wentylatora. Jeżeli uzwojenie 1 biegu wentylatora jest uszkodzone silnik dalej się nagrzewa aż do ok. 100 st.C gdzie załącza sie 2 bieg wentylatora (który przykładowo ma sprawne uzwojenie 2 biegu) Następuje włączenie się wentylatora który niedopuszcza do zagotowania się wody ale i wyłącza się po ochłodzeniu ukł.do temp.99 st.C ! Myślę że nie jest to ok i nie przekonują mnie do końca teksty że to silnik ciepłolubny. Gdyby firma Audi chciała żeby silnik się nagrzewał do 100 st.C to zrobiono by to fabrycznie. Chyba warto sprawdzić swoje wentylatorki. To jest oczywiście moja propozycja no bo jak wymiana termostatu oraz czujników nic nie daje ....
Inna sprawa że jak sprawdzałem temp. w moim aucie to gdy wskaźnik pokazywał ok. 100 st.C to termometr włożony do zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy wskazywał 94 st.c no ale temp. w zbiorniczku mogła może być trochę niższa.

_________________
Audi B4 Coupe 2.3 10V Powered by Chojnacki 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2002 21:17:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
martini , temperatura ma prawo dochodzic do 100 st C ... to jest uklad chlodzienia dzialajacy pod cisnieniem a jak moze wiesz to temperatury uzyskiwane pod cisnieniem moga byc znacznie wyzsze ...ale nie o to chodzi ... jezeli latem dochodzi ci wskazowka do 100 st C to OK ... natomist jezeli teraz przy temp zewn. temp dochodzi ci do 100 st C warto sprwdzic przepustowosc chlodnicy , ev. czy termostat sie otwiera do konca ... tak gwoli wyjasnienia , termostat niczego nie zalacza ... to jest zespol 2 pierscieni ze sprezyna i bimetalem ... w momencie kiedy temp otaczajacy go przekroczy 80 st C to termostat powoduje ze kolko wewnatrz odsuwa sie od pierscienia tworzac w ten sposob przeplyw ... takie proste rozwiazanie mechaniczne ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2002 21:55:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Martini napisał(a):
Mam podobny problem z temperaturką silnika. Dotychczas w moim 2.3 NG zawsze temp. dochodziła max do 91 C w/g wskazań wskaźnika. Obecnie coś się popieprzyło i temp. potrafi dochodzić do 100 st.C. Piszecie że wymieniace czujniki, termostaty etc. a może być to problem wentylatora. W/g książki obsługi Audi (wydanie Niemieckie więc powinno być rzetelne) zachowanie się wentylatora chłodnicy powinna być następujące (dotyczy wentylatorów 2 biegowych):
Temp. od 92- 97 C -załącza się 1 bieg wentylatora
Temp. od 99-105 C -załącza się 2 bieg wentylatora
Myślę sobie tak :zakrecony: . Termostat odczytuje tem. silnika i jeżeli jest powyżej 90 st.C to załącza 1 bieg wentylatora. Jeżeli uzwojenie 1 biegu wentylatora jest uszkodzone silnik dalej się nagrzewa aż do ok. 100 st.C gdzie załącza sie 2 bieg wentylatora (który przykładowo ma sprawne uzwojenie 2 biegu) Następuje włączenie się wentylatora który niedopuszcza do zagotowania się wody ale i wyłącza się po ochłodzeniu ukł.do temp.99 st.C ! Myślę że nie jest to ok i nie przekonują mnie do końca teksty że to silnik ciepłolubny. Gdyby firma Audi chciała żeby silnik się nagrzewał do 100 st.C to zrobiono by to fabrycznie. Chyba warto sprawdzić swoje wentylatorki. To jest oczywiście moja propozycja no bo jak wymiana termostatu oraz czujników nic nie daje ....
Inna sprawa że jak sprawdzałem temp. w moim aucie to gdy wskaźnik pokazywał ok. 100 st.C to termometr włożony do zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy wskazywał 94 st.c no ale temp. w zbiorniczku mogła może być trochę niższa.



A ja sem myślem zeee.. firama Audi doskonole wie że ich silniki niejednokrotnie nagrzewają się do 100C
Właśnie znalazłem temperatury załanczania wentylatora chłodnicy

Jednostopniowy 92-97C Więc producent liczy się z tym ,że wentylator moze się załanczać dopiero w temperaturze 97C!!!! Weźmy jeszcze pod uwage ,ze czujnik załanczania wentylatora znajduje się w chłodnicy(i to na jej dnie) A wskaźnik temperatury silnika jest w bloku(i to u góry!)Więc nie czarujmy się temperatura silnika chwilowo może wzrosnącć do 100C bez szkody dla niego... Tak sem myślem

Dwustopniowy ma pierwszy stopień załanczania taki sam jak wyżej....
W niektórych przypadkach dochodzi jeszcze bład pomiaru czujnika czy wskaźnika temp. i znów kierowcy panikują,że im się woda gotuje choć się nie gotuje. :oko:

I nie bójmy się zagrzewać naszych autek,niedogrzanie silnika jest dla niego równie zabójcze jak przegżanie.....Dziękuję za uwage,prosze się rozejść :grin: :grin: :grin:

Ps
Martini kiedy temp.dochodzi do 100C w trasie albo po mieście???Bo jak w tym drugim przypadku to ja myśle,że jest OK

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2002 19:22:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2002 00:00:00
Posty: 121
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
W zimie jest wszystko oki, utrzymuje ok. 80 st.C jak Bozia nakazała. Latem w zależności od stylu jazy i temp. otoczenia na trasie mam ok. 90-95 st.C . W mieście to już ok. 100 st.C . Zresztą bardzo szybko nabiera temp. po jakieś 1 - 2 km w zimie już ma 50 st.C. No ale mam planowaną głowicę i przez to zwiększony stopień sprężania więc szybsze nagrzewanie się silnika jest zrozumiałe. Jeżeli to wszystko co piszecie są to prawidłowe objawy to bardzo się cieszę bo już się martwiłem.

_________________
Audi B4 Coupe 2.3 10V Powered by Chojnacki 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2002 22:57:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lut.2001 00:00:00
Posty: 1006
Lokalizacja: z Polski
:-D No to chyba mamy plage termostatow :-D Ja wymienilem swoj dzisiaj.Objawy byly takie ze podczas jazdy temp oscylowala kolo 50/60st palil straszne ilosci gazu na postoju roslo powoli do 80/90 by po ruszeniu i przejechaniu 5km spasc do poprzednich wartosci.Za termostat dalem 26zl za 5l plynu qual -35st 35zl,za wymiane calosci 30zl.Efekt byl natychmiastowy.Temp utrzymuje sie kolo 90 i tak ma byc bo bylo kiedys :-D Termostat tez czolowiek moze sie popsuc.....

_________________
Audi 80 1.8S
.-Automatic-.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: