Witam
Posiadam A3 1.8T 150KM od kwietnia 2003 miała 880000 przebiegu
zrobiłem na niej do lutego 32 000 i wtym momencie wstawiłem instalke
OMVL REG DREAM XXI , banka w koło, na początku się bujałem z ustawieniami ale po moich wnikliwych obserwacjach silnika i moich własnych modyfikacjach oraz czyszczeniu przepustnicy ma to co chciałem
zero spadku mocy spalanie gazu średnio 10 l /100 bez względu na to jak jeżdże czy po mieście , czy w trasie (raz jechałem 90 - 120 spalił 10 raz 160-180 też dycha no może 10,5)
Instalka kosztowała mnie 4300 z ratami wziołem na 10 rat , wyszło mi że płace rate i gaz i jeszcze mi zostaje z tego co wydawałem na paliwo.
do tej pory zrobiłem od wstawienia gazu 15 000 i nie nażekam
co do części to tak :
wymieniałem lewy przedni kompletny wahacz 340 pln (wjechałem w dziurę) amorek przedni lewy 380 pln
pasek rozrządu i rolki - jedna terkotała
pasek - 80 pln, rolka prowadząca 120, napinająca 180.
uszczelka pod pokrywą zaworów 110 pln
uszczelka pod napinaczem hydraulicznym lańcuszka rozrządu 30 pln
tuleje metal-guma tył 110 pln plus 100 robocizna (potrzebna prasa)
tarcze przód (399pln) i klocki 360 pln (wymiana tylko dlatego że poprzedni właściciel założył przed sprzedażą nowe klocki na niesplanowne tarcze i rant tarczy przepiłował mi kable z czujnika i jak obejżełem już było za późno miałem już nowe - ale powiem że starły się do połowy po zrobieniu 50 000, w moim modelu wchodzą klocki i tarcze jak w TT na przód.
przepływomierz padł a nie powinien 990 pln
Oczywiście części oryginalne nie ma co oszczędzać na podróbach
w salonie skody te same części kosztują 10-20% taniej musisz znac tylko numer katalogowy z ETKI
Generalnie jeździsz i wymieniasz olej i filtry
I oczywiście zasada numer jeden przy turbinie nie katauj jak zimny i nie gaś jak gorąca turbina (po ostrym katowaniu trzeba odczekać ze 2 minuty aż ostygnie z lekka)
A i dodam że na gazie leciutko leciałem 200 i bujał się dalej , ale więcej to trochę niebezpiecznie na podlaskiej drodze w kierunku Mazur
droga robi się dziwnie wąska
Pozdrawiam