.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.sty.2025 22:48:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy utrzymanie A3 1,8 jest drogie????
PostNapisane: 03.lip.2004 11:43:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2004 11:10:20
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Witam Panie i Panowie,

Zastanawiam się nad kupnem Audi A3 1,8 ew. 1,6.
Oczywiscie chciałbym go zagazować zaraz po kupnie.
Jak ten samochodzik znosi gaz????
Jaki jest kolektor dolotowy: plastik czy metal????

Chciałbym się też rozeznać ile kosztuje utrzymanie tego samochodu tzn. ile kosztują czynności eksploatacyjne tzn. filtry, klocki, tarcze, rozrząd itp. itd.

Kolejne pytanie, to ile kosztują podstawowe części, czyli końcówki drążków, sworznie wahaczów, wahacze, amortyzatory, wydech itp.

Jak jest w tych autkach z korozją????
Faktycznie ten problem nie dotyczy A3???

Proszę o wszelkie uwagi i rady za które z góry dziękuję :)

_________________
pozdrawiam

JACO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2004 12:38:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Samochód nie jest drogi w utrzymaniu bo jest masa podróbek a ten model nie jest jakiś "wykręcony" żeby wszystko kosztowało Bóg wie ile.. Korozji nie będzie jeśli nie był walony bo to ocynk.

Ale swoją drogą, to zamiast 1.8 lepiej kup 1.8T. Wbrew pozorom, pali mniej, jeździ lepiej, zawsze można go bez bólu podciągnąć do 180 KM, a ceny części są na takim samym poziomie.

Silniczka 1.6 raczej nie bierz pod uwagę, chyba że nie zależy Ci na dynamice samochodu.

Pozdro.

PS jeśli chcesz dokładnie się dowiedzieć o ceny części to zapytam ojca po ile u niego w hurtowni stoją.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2004 12:49:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2004 11:10:20
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Megster wielkie dzięki za odpowiedź.

Jeśli możesz to dowiedz się o te orientacyjne ceny części - z góry dziekuję.

Jesli ktoś z Was ma jeszcze jakieś sugestie to czekam z niecierpliwoscią.

_________________
pozdrawiam

JACO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2004 13:24:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Spoczko, tylko ceny podrzucę w poniedziałem bo ojciec musi dostać się do katalogów i cennika :)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2004 19:10:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
popieram Meg'a nie bierz się za 1.6 a te silniki 1.8 bez T strasznie kiepskie były bardziej oszczędne są te 1.8 T jest ich naprawdę masa i nie ma żadnego problemu z częściami a jak chcesz jakiś Tuuning Kit to jego masz multum. Więc łap się za 1.8 T bo to najlepsza opcja z tych 3 egzemplaży

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2004 19:29:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
no nie laduj 1,8 bez T bo jest troche mulowate, no i 12l/100km kumplowi wsuwa :peace:

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2004 19:57:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
heh mi niecałe 12 w silniku 2.3 :):) więc to chyba o czymś świadczy :)

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2004 20:36:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Mi 1.8TQ pali 12l/100km. Gdyby mi 1.8 NA tyle paliło, ty chyba bym się załamał. :diabel:

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2004 22:00:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Mój znajomy ma 1.8 n/a w passacie variant i pali mu w mieście do 10 litrów, a wiem, że nie ma lekkiej nogi, w trasie około 8 litrów.. jak dla mnie bajka.. a w A3 marzenie ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2004 22:39:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
kazdy gada o 1.8t czyli turbo ponad wszystko...ale jest jedno ,,ale,, kolega chce zagazowac a ja nie wiem jak bedzie to wspolgralo..... gaz+turbo!!No chyba ze sie zdecydujesz na instalke z sekwencyjnym gazem to powinno banglac!!

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2004 23:58:38 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
j@cek napisał(a):
kazdy gada o 1.8t czyli turbo ponad wszystko...ale jest jedno ,,ale,, kolega chce zagazowac a ja nie wiem jak bedzie to wspolgralo..... gaz+turbo!!No chyba ze sie zdecydujesz na instalke z sekwencyjnym gazem to powinno banglac!!


Michu ma u siebie założoną i bangla jak ta lala :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2004 00:17:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Hugo napisał(a):
j@cek napisał(a):
kazdy gada o 1.8t czyli turbo ponad wszystko...ale jest jedno ,,ale,, kolega chce zagazowac a ja nie wiem jak bedzie to wspolgralo..... gaz+turbo!!No chyba ze sie zdecydujesz na instalke z sekwencyjnym gazem to powinno banglac!!


Michu ma u siebie założoną i bangla jak ta lala :peace:

nie dosc ze bangla to jeszcze dalo mu 40 kucy wiecej ..;) ;) ;).....a tak powaznie to chyba silnik turbodoladowany + gas to nie jest najlepszy pomysl .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2004 01:33:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
no nie koniecznie jak już wrzucisz sekwencje to śmiga całkiem nieźle i to właśnie z turbo bo do doładowanego najlepiej i powinno się tylko sekwencję wrzucać no chyba że chce się mieć jakiś syf i strzały to owszem czemu nie można i tańsze założyć

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2004 11:45:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Zgadza sie. Sekwencja to najlepsze rozwiązanie, a to 4 cylindórwki w rzędzie to nie powino kosztować strasznych pieniędzy.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czy utrzymanie A3 1,8 jest drogie????
PostNapisane: 05.lip.2004 07:18:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2003 13:27:16
Posty: 445
Lokalizacja: Zamość
-JACO- napisał(a):
Zastanawiam się nad kupnem Audi A3 1,8 ew. 1,6.
Oczywiscie chciałbym go zagazować zaraz po kupnie.
Jak ten samochodzik znosi gaz????
Jaki jest kolektor dolotowy: plastik czy metal????

Nad kupnem nie ma się co zastanawiać. :D Kolektor dolotowy jest napewno plastikowy. Samochód będzie dobrze znosił gaz jeśli bedzie miał odpowiednią instalację. Do twojego tylko sekwencyjny wtrysk gazu za około 3500-5000 zł w zależności od producenta i instalatora. Nie daj sobie wmówić że tańsza też będzie dobrze chodzić. Do czasu. Pierwszego strzału. :D

-JACO- napisał(a):
Chciałbym się też rozeznać ile kosztuje utrzymanie tego samochodu tzn. ile kosztują czynności eksploatacyjne tzn. filtry, klocki, tarcze, rozrząd itp. itd.
Kolejne pytanie, to ile kosztują podstawowe części, czyli końcówki drążków, sworznie wahaczów, wahacze, amortyzatory, wydech itp.

Jak pisali koledzy wyżej z częściami nie jest tak znowu drogo, jest dużo na rynku zamienników, będziesz musiał zapoznać się z ofertą każdego sklepu i wypatrzeć gdzie są dobrej jakości i w miarę niedrogie części. Dla przykładu wachacze do przodu bo to Cię będzie interesowało często, od 250 do 350 zł jeden a masz ich cztery z każdej strony, ale są wymieniane tulejki metelowo gumowe w cenie około 60 zł. O pozostałych cenach części dowiesz się w sklepach bo ceny są bardzo różne. :P

_________________
Nic nie rob jak się nie znasz
A4/1998/1.6 benz. AHL + gaziu 101KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2004 16:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
A od kiedy w A3 są wahacze z przodu? Przeciez tam siedzi McPherson tak jak w Golfie IV (przynajmniej tak mam napisane w prospekcie Audi A3. Wahacze były stosowane dopiero od A4 wzwyż.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2004 18:09:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2003 20:25:09
Posty: 91
Lokalizacja: Głogów
mam a3 z silniczkiem 1.8 bez turbo i jestem bardzo zadowolony. zapierdala wystarczająco. narazie maks 200 km/h a jezeli chodzi o spalanie to sprawa wzgledna udalo mi sie osiagnąc na trasie 6.5 litra ale jechalem jak dziadek na wakacjach ale czasami spala 10 na trasie wiadomo czemu. podobnie wyglada w miescie z tym ze minimum w miescie to 9 na 100.
nie mam pojecia le kjosztuja czesci bo njic sie w ytm aucie nie jebie.
aha tarcze kosztuja 100 za szt bo musze wymienic.,
nara.

_________________
Było: Audi 80 B3 1,8 swap 2,0;
Było: Audi a3 1,8 20V;
Było: Audi a6 2.5 V6 TDI AVANT
Jest: Audi A3 1.6 Sportback


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2004 13:55:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Witam
Posiadam A3 1.8T 150KM od kwietnia 2003 miała 880000 przebiegu
zrobiłem na niej do lutego 32 000 i wtym momencie wstawiłem instalke
OMVL REG DREAM XXI , banka w koło, na początku się bujałem z ustawieniami ale po moich wnikliwych obserwacjach silnika i moich własnych modyfikacjach oraz czyszczeniu przepustnicy ma to co chciałem
zero spadku mocy spalanie gazu średnio 10 l /100 bez względu na to jak jeżdże czy po mieście , czy w trasie (raz jechałem 90 - 120 spalił 10 raz 160-180 też dycha no może 10,5)
Instalka kosztowała mnie 4300 z ratami wziołem na 10 rat , wyszło mi że płace rate i gaz i jeszcze mi zostaje z tego co wydawałem na paliwo.

do tej pory zrobiłem od wstawienia gazu 15 000 i nie nażekam

co do części to tak :
wymieniałem lewy przedni kompletny wahacz 340 pln (wjechałem w dziurę) amorek przedni lewy 380 pln

pasek rozrządu i rolki - jedna terkotała
pasek - 80 pln, rolka prowadząca 120, napinająca 180.
uszczelka pod pokrywą zaworów 110 pln
uszczelka pod napinaczem hydraulicznym lańcuszka rozrządu 30 pln
tuleje metal-guma tył 110 pln plus 100 robocizna (potrzebna prasa)
tarcze przód (399pln) i klocki 360 pln (wymiana tylko dlatego że poprzedni właściciel założył przed sprzedażą nowe klocki na niesplanowne tarcze i rant tarczy przepiłował mi kable z czujnika i jak obejżełem już było za późno miałem już nowe - ale powiem że starły się do połowy po zrobieniu 50 000, w moim modelu wchodzą klocki i tarcze jak w TT na przód.
przepływomierz padł a nie powinien 990 pln

Oczywiście części oryginalne nie ma co oszczędzać na podróbach
w salonie skody te same części kosztują 10-20% taniej musisz znac tylko numer katalogowy z ETKI

Generalnie jeździsz i wymieniasz olej i filtry
I oczywiście zasada numer jeden przy turbinie nie katauj jak zimny i nie gaś jak gorąca turbina (po ostrym katowaniu trzeba odczekać ze 2 minuty aż ostygnie z lekka)

A i dodam że na gazie leciutko leciałem 200 i bujał się dalej , ale więcej to trochę niebezpiecznie na podlaskiej drodze w kierunku Mazur :) droga robi się dziwnie wąska :D
Pozdrawiam
:diabel:

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Wilekie dzięki .
PostNapisane: 06.lip.2004 16:13:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lip.2004 11:10:20
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
Wielkie dzieki :)

Zwłaszcza dla Gregora za wyczerpującą odpowiedź.
Powoli przekonuje sie do TURBO.

Mam tylko jedno pytanie, ile kosztuje regeneracja turbiny, ew. za ile można dostać nową turbinę (okazyjnie oczywiście, nie w ASO).

Czy mogliby sie też wypowiedzieć posiadacze A3 1,9TDI, bo powoli zaczynam napalać się na tą wersję silnikową (odpada problem gassssu)????

Panowie a co z tymi przepływomierzami????
Nie da sie tego dostać taniej niż za 990 zł????
Słyszałem, ze to dość częsta usterka.

pozdrawiam
-JACO-

_________________
pozdrawiam

JACO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2004 16:23:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Mój ojciec i jego znajomy do Passatów kupowali po 450 pln. Więc jak widac można kupić taniej niż wspomniane 990 zeta :)
Niestety to jest częsta usterka.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: