.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 05:55:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Katalizator
PostNapisane: 02.sty.2003 11:21:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2002 11:25:14
Posty: 304
Lokalizacja: Warszawa
Po wizycie na hamowni gdzie sie okazalo ze moje Audi ma ~20KM mniej niz powinno miec, zaczelem intensywniej szukac uciekinierow :oko:
Oleju nie bierze, cisnienie na cylindrach tez jest ok wiec wszysko wskazywalo na zapchany katalizator jak najbardziej prawdopodobna przyczyne. Nie mam dokumentacji kiedy byl i czy wogole byl wymieniany ale wygladal na wiekowy i w jednym miejscu zaczal juz sie rozjezdzac na laczeniu. Podjalem wiec pochopna decyzje o wycieciu katalizatora. Kosztowalo mnie to 50PLN i goscie w warsztacie specjalizujacym sie w tlumikach wycieli mi go i wstawili zamiast niego rure. Samochod zrobil sie bardziej zwawy ale nie jest to na moje oko kwestia 20KM - raczej cos ok 5-10KM.
Zastanawiam sie teraz czy wstawic nowy katalizator i jezeli jak to jaki - oryginalny AUdi (nie znam ceny ale na pewno jest kilerska) czy polski zamiennik (ok 500PLN) ?

_________________
2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 11:30:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
A zrobił się głośniejszy ?? Bo wstawieniem nowego kata mocy napewno nie odzyskasz.
Pozdr
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 11:48:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2002 11:25:14
Posty: 304
Lokalizacja: Warszawa
DeS napisał(a):
A zrobił się głośniejszy ?? Bo wstawieniem nowego kata mocy napewno nie odzyskasz


Wiem ze nie odzyskam. Ale zastanawiam sie czy go wstawiac bo kilka koni na pewno strace... Ekolodzy mnie zabija ale to zawsze kilka koni... :-D

Zrobil sie delikatnie glosniejszy, nawet calkiem niezle to brzmi :oko:
Ale moze sobie wmawiam ale spaliny wyraznie bardziej smierdza... :(

_________________
2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 11:52:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Chodzin napisał(a):
DeS napisał(a):
A zrobił się głośniejszy ?? Bo wstawieniem nowego kata mocy napewno nie odzyskasz


Wiem ze nie odzyskam. Ale zastanawiam sie czy go wstawiac bo kilka koni na pewno strace... Ekolodzy mnie zabija ale to zawsze kilka koni... :-D

Zrobil sie delikatnie glosniejszy, nawet calkiem niezle to brzmi :oko:
Ale moze sobie wmawiam ale spaliny wyraznie bardziej smierdza... :(


Muszę tego posłuchać !!! Ekologów możesz oszukać montując sobie magnetyzer. Magnetyzer to koszt 250 zł i może będą jeszcze jakieś korzyści ;););)
Pozdr
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 12:24:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2002 13:24:23
Posty: 868
Lokalizacja: Łomża
Ja nowego kata bym nie wstawiał, bo po co :grin: Co do smrodu spalin to masz rację. Bez kata są bardziej "gryzące" i gorętsze.

_________________
Audi Coupe 2.8 V6 & Audi 80 B3 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 12:43:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2002 12:15:14
Posty: 239
Lokalizacja: Kalisz
Ja tez zastanawiam sie nad wycieciem kata choć jeszcze jest sprawny chodzi tylko o to jak zachowuje sie silnik po wycięciu (wolne obroty itp) i co z przeglądami ?
pozdro

_________________
Audi 80 B4
2.0 115 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 12:48:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2002 13:24:23
Posty: 868
Lokalizacja: Łomża
Autko chodzi ok. W B3 mam gaz wiec na przegladzie nie ma problemu. Co do kupety to tez chodzi jak powinna, a na przeglądzie nie byłem. Cału kład mam zmieniomy i jest tylko końcowy Sebring :grin: . Więc przegladzik bedzie trza zalatwic

_________________
Audi Coupe 2.8 V6 & Audi 80 B3 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 12:56:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
DeS napisał(a):
A zrobił się głośniejszy ?? Bo wstawieniem nowego kata mocy napewno nie odzyskasz.
Pozdr
DeS


R U sure :0

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 12:58:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Nie sprawdzałem ale ludzie to potwierdzają. Co innego jakby wstawił kata sportowego ale nie oryginał.
Pozdr
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 13:02:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
to lepiej sprawdz ... wplyw zmiany pojemnosci ukladu wydechowego i oporow w ww. ukladzie wydechowym na zdolnosc osiagania parametrow przez silnik wolnossacy .... na technicznym albo na glownym znajdzisz

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 13:07:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Skoro Chodzin napisał że auto stało się żwawsze to jest to chyba fakt. Teroria teorią ale fakty mówią same za siebie. Dla pewności można by jeszcze sprawdzić ofekty po zamontowaniu nowego kata.
Pozdr
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 13:19:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2002 11:25:14
Posty: 304
Lokalizacja: Warszawa
DeS napisał(a):
Skoro Chodzin napisał że auto stało się żwawsze to jest to chyba fakt. Teroria teorią ale fakty mówią same za siebie. Dla pewności można by jeszcze sprawdzić ofekty po zamontowaniu nowego kata.
Pozdr
DeS


Stalo sie zwawsze ale nie na tyle ile bym sie spodziewal. Brakowalo mi ~20KM a samochod odzyskal na moje oko tylko 5-10KM.
Dla samego sprawdzenia nie zamontuje nowego Kata bo to troche droga impreza... :(

_________________
2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 13:23:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Boję się co by się stało jakbyś kupił nowego KATA i okazało by się że autko delikatnie straciło, a Ty byś stracił z portflela nie delikatnie.
Pozdr
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 13:31:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
DeS napisał(a):
Boję się co by się stało jakbyś kupił nowego KATA i okazało by się że autko delikatnie straciło, a Ty byś stracił z portflela nie delikatnie.
Pozdr
DeS


Des .... ale z ciebie gawedziarz :lol: .... jakbys poczytal sobie na ten temat ktory ci podalem wyzej to wiedzialbys ze budowa wydechu to nie wrozenie z fusow .... to jest scisle obliczony uklad i to ze w pewniej odleglosci od zaworu wydechowego jest element ktory najpierw rozpreza spaliny a pozniej je wyhamowuje to jest jak najbardziej zamierzony i porzadany efekt ... co innego jak wywalimy katakizator ktory jest zapchany , autko bez wzgledu na to co wstawisz w miejsce kata , bedzie zwawsze ... natomiast moga sie pojawic zmiany w przebiegiegu charakterystki mocy i momentu ...

a co do moich katow to chetnie kupilbym nowe , glownie ze wzgledu na to ze jest to komplet z rurami prowadzacymi do kolektorow ... napewno mialbym samochod ktory odpowiada parametrom katalogowym i osiagi mialbym takie jak podaje producent i nie musialbym wykonywac pomiarow zeby sie dowiedziec jaka mam aktualnie moc czy moment ... niestety koszt pona 7000 pln za oba katy to troszke duzo jak na moja kieszen wiec najprawdopodobniej bede kombinowal z wstawieniem w miejsce katalizatorow rur , operacja ta podobno nie powoduje zbytnich ubytkow lub zmian w 2.8 ... a narazie wydmuchalo mi znowu jeden katalizator i silnik pracuje nierowno , glosno i dlawi sie na nizszych obrotach podczas przyspiszania ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 13:39:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2002 00:00:00
Posty: 608
Lokalizacja: Poznań
No ja rowniez nie mam kata, i co do spalin to faktycznie sa konkretnijesze ale bez pomierzenia parametrow to podejrzewam ze to nie ma sensu tak na nos, co do osiagow - to ja odczulem delikatna roznice w elastycznosci. Co do magnetyzera ktory sie tutaj przewinal, to tylko nim nie zejdziesz ponizej normy a i jego wplyw na osiagi jest znikomy.
Pozdrawiam MJ

_________________
MARCIN MJ
AUDI KLUB
AUDI COUPE 2,3 20V
SUZUKI BANDIT 600


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 14:19:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2002 11:25:14
Posty: 304
Lokalizacja: Warszawa
Hansik napisał(a):
...najprawdopodobniej bede kombinowal z wstawieniem w miejsce katalizatorow rur , operacja ta podobno nie powoduje zbytnich ubytkow lub zmian w 2.8 ... a narazie wydmuchalo mi znowu jeden katalizator i silnik pracuje nierowno , glosno i dlawi sie na nizszych obrotach podczas przyspiszania ...


Hansik - wystarczy wstawic prosta rure zamiast katalizatora czy trzeba wstawiac tam puszke odpowiedniej pojemnosci zeby chodzilo to tak jak potrzeba? I co z sonda lambda ktora jest wlozona w rure przed samym katalizatorem? U mnie mechanicy ktorzy mi wycinali katalizator wlozyli sonde po prostu w rure w miejscu gdzie byla poprzednio... Spotkalem sie tez z roznymi opiniami - jedna ze w tym przypadku samochod moze mi wiecej palic bo bez katalizatora sonda bedzie sie mnie dogrzewac - a druga opinia jest na odwrot - samochod bedzie mniej palil bo beda mniejsze opory wydalania spalin... ???

_________________
2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 14:32:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2002 13:24:23
Posty: 868
Lokalizacja: Łomża
CZy to możliwe że po wycięciu kata auto się dusi? Już mówiłem że w B3 wszystkie osiagi sie poprawiły. Kupete kupiłem juz z przerobionym wydechem i ... na niższysz obrotach potrafi się przydusić. Lecz nie chce mi się wierzyć że to przez brak katów

_________________
Audi Coupe 2.8 V6 & Audi 80 B3 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 15:06:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
Chodzin napisał(a):
...Spotkalem sie tez z roznymi opiniami - jedna ze w tym przypadku samochod moze mi wiecej palic bo bez katalizatora sonda bedzie sie mnie dogrzewac - a druga opinia jest na odwrot - samochod bedzie mniej palil bo beda mniejsze opory wydalania spalin... ???


raczej druga opcja. sada jest napewno 3 lub 4 przewodowa a takie maja wlasne grzalki, wiec nie mam mowy ze sada bedzie nie dogrzana.

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 16:03:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2002 19:16:54
Posty: 331
Lokalizacja: Wawa
Nie chcialbym wzbudzic tutaj sensacji ale wszelkie opowiadania o "zapchanych" katalizatorach nalezy wlozyc miedzy bajki:)
A wszelkie stwierdzenia o dodaniu "koni" po wstawieniu rury to tylko psychiczne plusy tego zabiegu:)
A do tego wszystkiego przekonalem sie po wykladzie (z przykladami) w RENOMOWANEJ i znanej stacji (bez reklamy)napraw pojazdow (naprawde duzy autoserwis)...ktora zrobil mi tamtejszy mechanik.
Katalizator to puszka za zamocowana w srodku siatka ktora rozgrzana do ilusset stopni spala (i dopala) wszystkie smiecie
Jezeli rozlozycie katalizator na czesci pierwsze to przekonacie sie ze nie da sie tego czegos ZAPCHAC :)

Pozdrowienia dla (zapewne pelnych oburzenia) wycinaczy katalizatorow:)

Neme

_________________
Coupe 2.3 Quattro
*** Nobody is perfect. So call me Nobody ***


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2003 16:10:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
NemeretH napisał(a):
Jezeli rozlozycie katalizator na czesci pierwsze to przekonacie sie ze nie da sie tego czegos ZAPCHAC :)

Pozdrowienia dla (zapewne pelnych oburzenia) wycinaczy katalizatorow:)

Neme


i tu sie mylisz...

oczywiscie ze sie da ale przeciez nie liscmi galeziami itp. :-D

katalizator moze byc uszkodzony na dwa sposoby:
1. albo jest przedmuchany na wylot - wtedy nie spelnia swojej funkcji bo nie dopala resztek meszanki
2. jest polamany i popekany i wtedy jest jeszcze gorzej bo blokuje przelot spalin.

obu przypadkow sam doswiadczylem.

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron