Robert D napisał(a):
...
Jak Sebi napisał sekwencyjny wtrysk gazu dozuje odpowiednią dla każdego cylindra z osobna ilość gazu i podaje gaz bezpośrednio przed zawór dolotowy tak ma instalka IV generacji. V generacja podaje gaz bezpośrednio do komory spalania w tym samym miejscu co wtryskiwacze.
wiekszosc wtryskiwaczy bezynowych podaje bezyne nie do komory spalania (chyba ze masz wtrysk bezposredni na przyklad CARISME GDI) ale na zawor ssacy, i tam tez jest podawany gaz w fazie cieklej w V-tej generacji
Robert D napisał(a):
Wszystko odbywa się w fazie ciekłej, gaz jest rozprężany w instelce IV generacji dopiero we wtryskach gazu
w IV-tej generacji gaz jest rozprezany w reduktorze i podawany do kolektora w fazie lotnej
Robert D napisał(a):
to jest około 5-7 cm od zaworu dolotowego i dalej podawany przewodami przed zawór dolotowy, w V generacji rozpręża się w komorze spalania. To różnice między IV i V generacją oprócz ceny i z grubsza.
jak napisalem wyzej w V tej rozpreza sie w kolektorze
Esperak napisał(a):
no własnie tu jest jeszcze jeden chaczyk.... jest coś takiego jak wtrysk gazu i wtrysk sekwencyjny gazu....!!!
wtrysk gazu to można powiedzieć coś na styl jednopunktowego wtrysku benzyny tak by to szlo porównać, jest jednostka centralna (jeden wtryskiwacz) i potem idą od tego rurki do kolektorów można to zaobserwować w autach gazowanych 2 lata temu niby na pełnym wtrysku...
bo to jest pelen wtrysk, jest tyle miejsc podawania LPG ile cylindrow, tyle ze LPG jest podawany w sposob ciagly, tak jak w k-jetronicu (to tez jest pelen wtrysk)
Esperak napisał(a):
Potem dopiero wymyślono sekwencje czyli wielopunktowy wtrysk analogiczny odpowiednik wielopunktowego wtrysku beznzyny. tu mamy już wtryskiwacze do każdego cylindra w kolektorze dolotowym dokładnie jak zwykłe wtryskiwacze benzyny. Tu już jest wieksza zabawa ze sterowaniem po krotce można powedzieć że tymi wtryskiwaczami steruje nadal komp ECU silnika tyle że po małej modulacji..
I jest jeszcze coś takiego jak pełna sekwencja płynna czyli instalka V generacji astronomicznie droga i jeszcze niedopracowana.. ale już jest od jakiegoś czasu wsumie wszystko to samo co zwykla sekfencja tyle ze wtryskiwany jest gaz w postaci płynnej a nie odparowanej ma to swoje plusy bo dodaje mocy silnikowi ale minusy też są występuje duży problem ze sterowaniem no i instalki juz nie są uniwersalne a przeznaczone do konkretnych silników przynajmniej narazie...
Co do rożnic w elastyczności na LPG III generacji... z tego co zauważyłem u siebie to dużo ujmuje mieszalnik
w trzeciej nie ma mieszalnika
Esperak napisał(a):
ponieważ w znaczący sposób zawęża dolot powietrza do kolektora jest to oczywiście logiczne inaczej by niezassał gazu bez podciśnienia ale faktycznie pogarsza to osiągi niestety... (tu jest pierwsza zaleta sekfencji tam niema przewężenia dolotu)
w trzeciej tez nie ma przwezenia
Esperak napisał(a):
zastosowanie starzka też tu niepomaga a wręcz przeciwnie jest coś takiego jak pojemność układu dolotowego co w brew pozorą jest bardzo dokładnie wyliczone przez fabryke zmiana tego parametry przeważnie pogarsza osiągi. trzecia sprawa to że przy instalce III generacji storzek może powodować gaśniecie silnika przy wyżucaniu na luz powyżej 80km/h niejest to reguła ale tak się zdaża to kwestia podciśnienia w układzie.
rozumiem ze mowisz tutaj o I-wszej lub II-giej generacji bez obwodu kompensacji??? ale co ma do tego stozek? stozek w mieszalniku nie powoduje gasniecia silnika przy predkosci powyzej 80km/h na biegu jalowym, dzieje sie tak dlatego, ze bez obwodu kompensacji napor powietrza na czolo samochodu i na (bardzo czesto) miejsce poboru powietrza przez silnik, jest tak duzy, ze powoduje spadek podcisnienia w miejscu wprowadzania LPG a zarazem sterowania reduktorem (mieszakniku), no i gaz nie wyplywa wiec silnik gasnie.