.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 02:10:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi i rdza
PostNapisane: 20.sty.2003 09:03:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2002 00:00:00
Posty: 124
Lokalizacja: Tuchola
Czesć
Po "kąpielach" w solankach fundowanych przez drogowców na karoserii mego Audi
(niby ocynkowana) pojawiło się kilkanaście kropeczek rdzy (czarna kropka
wielkości łepka od szpilki i brązowe otoczenie). Czy jest jakiś domowy sposób
na zlikwidowanie tego zjawiska? Jakieś preparaty w sklepach motoryzacyjnych?
Na moje oko wygląda że rdza nie złapała blach tylko na razie widnieje na
lakierze.

_________________
_____________________________________
Audi 80 1.6 TD, white, czarne tylne lampy, alu, szyber, białe kierunki, spoiler, skóra... and so one!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2003 09:29:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
Nie ma czegoś takiego jak rdza tylko na lakierze :-)
Jak masz ognisko rdzy to możesz się spodziewać, że pod lakierem masz taki fajny placyk, wielkości pięciozłotówki, od rdzy. Raczej nie ma na to rady, warto kupić jakąś pastę polerską dobrej klasy i zapastować to. Trochę pomaga.
Pozdrawiam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi i rdza
PostNapisane: 20.sty.2003 09:38:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2001 00:00:00
Posty: 430
Lokalizacja: wawa
Raphall napisał(a):

(niby ocynkowana)

ocynkowana byla w fabryce, jezeli ktos ja pozniej prostowal mlotkiem to juz niekoniecznie. ja bym to zostawil - rdza i tak wyjdzie

_________________
B4 2.6Q avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2003 09:45:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2002 00:00:00
Posty: 124
Lokalizacja: Tuchola
Dzieki za rady

A nie będzie się pogłębiać? Tzn. nie zeżre mi za pół roku całego nadkola?

_________________
_____________________________________
Audi 80 1.6 TD, white, czarne tylne lampy, alu, szyber, białe kierunki, spoiler, skóra... and so one!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2003 09:51:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2001 00:00:00
Posty: 430
Lokalizacja: wawa
nie zdazy zjesc calego :grin:

_________________
B4 2.6Q avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2003 11:54:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2002 00:00:00
Posty: 441
Lokalizacja: Ostrzeszów
Raphall napisał(a):
Dzieki za rady

A nie będzie się pogłębiać? Tzn. nie zeżre mi za pół roku całego nadkola?


nie widze innej mozliwosci niz wymiana całego nadkola + malowanie lub taniej starcie całego lakieru na nadkolu konserwacja + malowanie u lakiernika. szkoda tego tak zostawiac, rdza wyjdzie w przyszłosci jeszcze bardziej.

_________________
silver fire B4 2.0 ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2003 12:13:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2002 21:39:06
Posty: 1050
Lokalizacja: Bytom
Taką rdzę wyczyścisz też olejem - obojętnie jakim. Ale przyczyna problemu pozostanie - najlepiej dogadaj się z lakiernikiem. :(

_________________
A6 C4 2,5 TDi automat
S4 C4 2,2 T Avant automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2003 14:05:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2001 00:00:00
Posty: 1103
Lokalizacja: k.Radomia
Jak napisal Ataman zejdzie olejem oraz pasta scierna,potem nawoskuj to dobrze,jezeli jest to tylko na lakierze a nie ma tam purchli z rdzy to nie jest zle,ale jak sa juz jakies nierownosci i wybrzuszenia to na nastepna zime czeka cie naprawa tego elementu :(

_________________
.....S4 230 KM.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2003 15:22:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Apropos polerowania. Ma ktoś może jakieś doświadczenie z polerowaniem autka ? Chodzi mi o takie półprofesjonalne to znaczy nie szmatka i
"super" środkiem z markteu tylko wiertarka z materiałem, siuwax - pasta i do roboty.

Pozdry
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2003 19:17:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2002 21:39:06
Posty: 1050
Lokalizacja: Bytom
DeS - wiertarka z materiałem jest dla mięczaków - spróbuj bez materiału - sama wiertarką - to jest wyzwanie.

_________________
A6 C4 2,5 TDi automat
S4 C4 2,2 T Avant automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2003 22:30:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.maja.2002 08:29:35
Posty: 411
Lokalizacja: Ciechocinek
Rdza to raczej byl walony .
U mnie nie ma zadnej rdzy i to jest m. in. atrybut auta bezwypadkowego.
pozdr.

_________________
____________________________
Audi 80 B4 1,9 TDi 1994r Klima - sprzedana 03.02.03r godz 15.07 :( Przejsciowo PEUGEOT 406, 1,9TD, 1998r, kombi, klima, ABS, radio, poduszki - na sprzedaz !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2003 22:50:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
Ciech napisał(a):
Rdza to raczej byl walony .
U mnie nie ma zadnej rdzy i to jest m. in. atrybut auta bezwypadkowego.
pozdr.

Wg encyklopedii motoryzacji: "samochod bezwypadkowy, inaczej "niebity" to okaz bardzo rzadko spotykany na Polskim rynku, charakteryzuje sie bardzo mala rotacja wlascicieli oraz brakiem rdzy"
......Samochod niebity jest jeszcze wieksza rzadkoscia niz samochod niekradziony...........

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2003 08:43:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.sty.2002 00:00:00
Posty: 124
Lokalizacja: Tuchola
Walony, chyba nie.......
Rdzy, myślę, winny jest mój garaż, w którym auto jest cały czas mokre.
To wezmę olej i zrobię tę rdzę jak najszybciej.
Czyli Castrol na szmatkę i trzeć?

A w ogóle dzieki za rady (te i inne). Jestem pod wrażeniem tego Forum i jego Użytkowników.

_________________
_____________________________________
Audi 80 1.6 TD, white, czarne tylne lampy, alu, szyber, białe kierunki, spoiler, skóra... and so one!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2003 13:30:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2002 00:00:00
Posty: 441
Lokalizacja: Ostrzeszów
Raphall napisał(a):
Walony, chyba nie.......
Rdzy, myślę, winny jest mój garaż, w którym auto jest cały czas mokre.


nie chce od razu sugerowac ze twoje auto bylo bite, ty przeciez wiesz lepiej, ale twój powód z tym garazem jest jak dla mnie malo wiarygodny. znam audice nie garazowane latem/zimą i karosere mają bez rdzy...

pamietaj, traktując olejem i szmatką te plamy likwidujesz tylko efekt a nie przyczyne...... dobrze przemysl czy nie chcesz sie wybrac do lakiernika

_________________
silver fire B4 2.0 ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2003 14:14:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2002 21:39:06
Posty: 1050
Lokalizacja: Bytom
Na szmatkę i trzyj, ale wczesniej umyj- aby nie było piachu na lakierze.

_________________
A6 C4 2,5 TDi automat
S4 C4 2,2 T Avant automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2003 16:45:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2002 19:16:54
Posty: 331
Lokalizacja: Wawa
A ja doradze Ci zebys nie bawil sie w "domowe sposoby" tylko odzalowal te pare zlotych i wybral sie do jakiegos lakiernika ktory zrobi Ci z tym porzadek raz na zawsze."Szmatka i olejem" zlikwidujesz objawy ale nie przyczyny.

Neme

_________________
Coupe 2.3 Quattro
*** Nobody is perfect. So call me Nobody ***


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2003 16:47:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
NemeretH napisał(a):
A ja doradze Ci zebys nie bawil sie w "domowe sposoby" tylko odzalowal te pare zlotych i wybral sie do jakiegos lakiernika ktory zrobi Ci z tym porzadek raz na zawsze."Szmatka i olejem" zlikwidujesz objawy ale nie przyczyny.

Neme


Przyczyną jest tutaj klimat jaki panuje w Polsce i sposoby walki z zimą stosowanie w naszym kraju.

Neme jechałeś wczoran może Wolską koło 20:00 ??
Pozdry
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2003 17:54:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lip.2002 19:16:54
Posty: 331
Lokalizacja: Wawa
Des wczoraj kolo 20. umieralem z temperatura w okolicach 39C :) i snilo mi sie ze smigalem gdzies autkiem wiec raczej mogla to byc tylko projekcja mojej wyobrazni:)))

Neme

_________________
Coupe 2.3 Quattro
*** Nobody is perfect. So call me Nobody ***


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2003 19:26:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
NemeretH napisał(a):
Des wczoraj kolo 20. umieralem z temperatura w okolicach 39C :) i snilo mi sie ze smigalem gdzies autkiem wiec raczej mogla to byc tylko projekcja mojej wyobrazni:)))

Neme


Możliwe :P W każdym razie widziałem białą Coupetkę na czarnych stalowych felach właśnie na Wolskiej.
Nie ważne !!!
Pozdro
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2003 19:38:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
co do rdzy w Audi to jest to dosc nietypowe zjawisko i wystepuje tylko i wylacznie w samochodach bitych ... powod ? ... karoserie i elementy stalowe karoserii sa obustronnie cynkowane od 1987 roku w kazdym Audi ... poza tym kupujac oryginalne blacharskie czesci zamienne rowniez kupujemy w pelni ocynkowane co jest domena jak zauwazylem tylko Audi... zaden inny producent na swiecie ( a przynajmniej nie slyszalem ) nie cynkuje czesci zamiennych .... tak wiec jedyny sposob pozbycia sie rdzy na zawsze to po pierwsze : oczyscic caly element z farby ( do golej blachy) ocynkowac blache, i ponownie polozyc wszystkie warstwy lakiernicze jakie zakladal producent , lakier rowniez proponuje kupic oryginalny albo jakis dobry bo to tez ma znaczenie .... no i oczywscie warunki kladzenia lakieru .... caly proces lakierniczy powinien wygladac tak jak w fabryce to wtedy jest pewnosc ze rdza nie wyjdzie ..... jezeli jest to element wymienny typu blotnik to lepiej go wymienic na nowy oryginalny

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron