.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 03:03:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A200, turbo, quattro, 89 2.2 182KM, 1250euro, 300kkm
PostNapisane: 25.sty.2003 00:21:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
Panowie
Mam mozliwosc zakupu samochodu o powyzszej specyfikacji.
Prosilbym o uwagi na co nalezy zwrocic uwage przy zakupie.
Szczegolnie Hans ma wiele doswiadczenia w tej materii.
Nie chodzi mi oczywiscie o banalne porady jak przy zakupie typowego samochodu, tu chodzi o mechanizm quattro.
Dyskusje nt. quattro juz czytalem.
Z gory dziekuje(Thank you from the mountain ;-) )
Krzysiek

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2003 01:38:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
To musi być jeszcze silnik 1B ?
Przy tym przebiegu turbinka raczej do wymiany. O quattro nie masz co się martwić. Blachy mogą mieć też dość, co do silnika to raczej nie, pod warunkiem , że był prawidłowo serwisowany. Zwróć uwagę na zawieszenie i końcówki drążków. Ważne, czy nie zostawia 4 śladów :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2003 10:31:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
nie mam co prawda doswiadczenia w samochodoach z turbo ale jezeli chodzi o cala to jezeli buda nie bedzie przekoszona badz skladana z kilku i rdza nie bedzie wychodzila to cala reszte mozna naprawic ... pytanie tylko o koszty i dostepnosc ... jako ze jest to quattro z torsen'em to nie ma sie tu co zbytnio obawiac o naped ... jedynie sprawdz czy nie halasuje skrzynia podczas jazdy i czy nie ma glosnych stukow podczas ruszania i zmiany biegow ... sprawdz czy nie ma duzych wyciekow z tylniego mostu i skrzyni , poza tym to wszystkiego mozesz sie spodziewac za te pieniadze ... zawieszenie moze byc do roboty , z tylu jest takie zamo jak w cygarze od 86 do 97 w C4 , wiec z czesciami no problem ... jedynie sa takie 2 magiczne tuleje met-gum ktorych nie kupisz nigdzie indziej jak w serwisie i kosztuja okolo 900 pln za sztuke ... poza tym reszta to pryuszcz cenowy ... przednie zawieszenie to standard jak w cygarze , no poza hamulcami ... w tym hamulce sa jeszcze zwykle to znaczy tarcza wentylowana 276 mm i zacisk 2 tlokowy ... bo w wersji 220 KM sa juz takie magiczne tarczo-babny i kosztuja troche wiecej .... poza tym wszystko jest kwestia gustu , ja bym bral .... ale podstawa to buda , jak jest zdrowa i prosta to bierz ... xo do silnika jeszcze to najlepiej zeby nie mial wyciekow ale jednoczesnie zeby nie byl myty bo to juz podejzane ... poza tym jak masz jakiegos szpeca coby ocenil stan silnika to wez go ... jest to moze czesc ktora mozna wymienic , ale relatywnie najwiecej zmartwien przyspaza ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2003 10:32:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lip.2001 01:00:00
Posty: 1200
Lokalizacja: Łódź
Silnik 1b to zdaje się 200KM 2B-190KM albo odwrotnie więc to jeszcze jakiś starszy.

_________________
Koprass - Audi quattro
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2003 10:37:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
oba silniki byly wladane w latach 88-90 i tak 1B 200km/5800 i 270Nm/3000 , 2B to ten sam silnik tyle ze moc 190 KM i montowany byl w samochodoach z automatyczna skzynia biegow ... mechaniczny wtrysk , bez katalizatora jezdzi na zwykla wachew i bez sondy lambda ... zalecana liczba oktanowa 98

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2003 10:46:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
jeszcze jest jedna opcja , od 83 do 88 byl robiony silnik KG , 182 KM/5700 i 252Nm/3600 .... moze to o ten chodzi ? taki silnik na rynek szwedzki mial oznaczenie JY

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2003 12:00:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2003 20:54:05
Posty: 141
Lokalizacja: Bożepole Wielkie
Najprawdopodobniej jest to właśnie KG, był jeszcze MC, ale 165 KM, od 1985-1990, 240 Nm przy 3000 obr/min.

_________________
-----------------------
www.audicars.prv.pl
Wszystko o Audi
-----------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2003 13:37:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
Dzieki za porady
Panowie woz stoi w Belgii wiec nie bedzie to "crash test"
Hans dzieki ze zwrociles uwage na te tuleje, postaram sie je odnalezc i obejrzec.
Za chwile jade go obejrzec wiec pozniej zdam Wam relacje.
Leca ;-)
KM

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2003 21:15:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
Witam
Bylem, widzialem....
Silnik nieoczekiwanie typ 1B(oznaczenie na chassis 44-1B-Q) wiec 200KM
nr seryjny model 90 rok, kola na 5 szpilek.
Torsen wydaje sie byc bez zarzutu, zaciagnalem reczny i probowalem ruszac, woz stal i tylko bylo slychac naprezenia w karoserii.
Nic nie cieknie ale uklad roznic. tylny od strony walu nosi slady oleju. Wyglada to w miare normalnie pewnie simmering przepuszcza.
W srodku pelna opcja, klima dziala, uszkodzony jeden z silniczkow wycieraczek prawego lusterka
Kola alusy 16"x205x55
Teraz prosze o porade w sprawie mozliwosci zastosowania gazu. Czy istnieje w ogole taka mozliwosc. Silniik jest na najprosszym K-Jetroniku i turbo, pozostaje instalacja wtryskowa tylko jaka, skad sterownik gazu moze pobrac info na temat ilosci powietrza?
Jeszcze jedno on-board computer wskazywal cisnienie turbo, okolo 5-6tys obrotow cisnienie wynosilo 0.7bar, w porzadku?

Pozdry
Krzysiek

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2003 21:21:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
jezeli jest to wtrysk mechaniczny to odpada zamontowanie wtrysku gazu ... jedynie na zwyklym mixerze , ale to nie jest to ... ale furka z tego co mowisz niezla ... pytaj dalej :)

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2003 21:33:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
Hansik napisał(a):
jezeli jest to wtrysk mechaniczny to odpada zamontowanie wtrysku gazu ... jedynie na zwyklym mixerze , ale to nie jest to ... ale furka z tego co mowisz niezla ... pytaj dalej :)

Czyli jest mozliwosc zastosowania zwyklego gazu na mikserze, nie przypuszczalem. Jaki w tej sytuacji parownik, chyba nie podcisnieniowy taki jak w silniku N/A.
Furka spoko, byla bita z tylu i blenda jest pomaranczowo czerwona,kawalek bagaznika jest wspawany. Nie jest to problemem dla mnie. Sprawdze jeszcze ile kosztuja oplaty w tym pieknym kraju, dotychczas za 115konna setke placilem 380Euro podatku plus tyle samo za podstawowe ubezpieczenie.
Takie sa perspektywy po wejsciu do Unii Panowie.......
Zdziwily mnie te kola na 5 szpilek, myslalem ze wszystkie 44 mialy kola na 4 szpilkach. Chyba ze to typowe dla quattro?????
Pozdry
KM

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2003 21:40:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
z tego co wiem to w parownikach do turbo parownik jest sterowany podcisnieniem/cisniemniem z kolektora a co do bicia z tylu to sprawdz geometrie czy idzie ustawic zeby auto prosto jezdzilo ... w przeciwenstwie do Audi z przednim napedem w quattro nie trudno zgubic geometrie ... wystarczy ze cos jest krzywo skrecone czy tez nieoryginalne elementy zawieszenia z inna tolerancja wymiarow i geometria staje sie sztuka sama w sobie zeby ja ustrawic ... nawet w nowych niebitych quattro zdaza sie ze nie mozna normalnie ustawic geometrii ... cale szczescie ze dowiedzialem sie o tym jak juz oba moje samochody pomyslenie przeszly geometrie ... :0 ... co do mocowania kol to kazde turbo mialo ocowanie na 5 srub oraz typ 44 sport http://www.kolaschnik.de/

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2003 21:56:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
Hansik napisał(a):
z tego co wiem to w parownikach do turbo parownik jest sterowany podcisnieniem/cisniemniem z kolektora a co do bicia z tylu to sprawdz geometrie czy idzie ustawic zeby auto prosto jezdzilo ... w przeciwenstwie do Audi z przednim napedem w quattro nie trudno zgubic geometrie ... wystarczy ze cos jest krzywo skrecone czy tez nieoryginalne elementy zawieszenia z inna tolerancja wymiarow i geometria staje sie sztuka sama w sobie zeby ja ustrawic ... nawet w nowych niebitych quattro zdaza sie ze nie mozna normalnie ustawic geometrii ... cale szczescie ze dowiedzialem sie o tym jak juz oba moje samochody pomyslenie przeszly geometrie ... :0 ... co do mocowania kol to kazde turbo mialo ocowanie na 5 srub oraz typ 44 sport http://www.kolaschnik.de/

Wiec to uderzenie z tylu to bylo nieznaczne, jakies 20 z jednej i 10cm z drugiej strony(tyle jest wymiene). Moglo to oczywiscie wplynac na geometrie. To jest do sprawdzenia.
Wnetrze samochodu jest w drewnie, board comp dziala, woz sprawia niezle wrazenie ze srodka, z zewnatrz jest juz troche gorzej, drobne otarcia, wgniecenia karoserii.
Wlaczalem blokade ukladu roznicowego, zadnych halasow(jedno juz takie widzialem, cos tak strzelilo przy ruszaniu ze od razu wysiedlismy).
W komorze silnikowej wszystko jest lekko zasniedziale, wykwity na aluminium ale to ze wzgledu na pogode bo tu caly czas pada i wilgoc w powierzu.
Pytanie na temat blendy, czy wszystkie 200tki mialy czerwona blende?

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2003 22:08:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
blenda ... tak ... tym walsnie roznia sie 200 od 100 ... poza tym szersze zderzaki i inne lampy z przodu , kierunki w zderzaku

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2003 22:11:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
Hansik napisał(a):
blenda ... tak ... tym walsnie roznia sie 200 od 100 ... poza tym szersze zderzaki i inne lampy z przodu , kierunki w zderzaku

to wszystko ma tylko ta blenda po wypadku musilala byc zmieniona. Acha ma jeszcze ABS.
Wszytko sie okaze po sprawdzeniu obciazen finansowych.
Jesli to zniose to ja wezme.
Uszkodzen sie nie obawiam bo moge sporo sam naprawic.
Pozdry
KM

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2003 00:22:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
KrzMos
chcesz ją do Polszy sprowadzić ??
Zarejestrujesz czy na graty ??
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2003 09:32:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
Des , nie chce sie wyglupiac , ale w profilu KrzMos ma wpisane i z tresci tego co pisze wynika ze on w Belgii mieszka na stale :0 :oko:

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2003 11:07:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Hansik napisał(a):
Des , nie chce sie wyglupiac , ale w profilu KrzMos ma wpisane i z tresci tego co pisze wynika ze on w Belgii mieszka na stale :0 :oko:

Masz racje już wszystko wiem !! :oops: :oops: :oops:
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2003 11:38:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2002 20:08:47
Posty: 485
Lokalizacja: Kalisz
Co do wtrysku gazu to teoretycznie jest możliwe.Instalacja potrzebuje sygnał lambda,TPS,Map.Twój silnik nie ma chyba MAP-sensora i trzebabybyło go dokupić ale to nie problem.Przy wtrysku mechanicznym problem jest tylko z odcięciem wtrysków.Mysle ze to wszystko do zrobienia.Jeżeli chodzi o gaz podciśnieniowy(z mikserem) to napewno będzie o połowe tańszy ale chyba nie bedziesz zadowolony z osiągów.

_________________
COUPE 2.8 Q
SPRZEDAŁEM MOTOR...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2003 11:49:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
hmm ... Kuba to jeszcze zalezy jaki wtrysk gazu , zasadniczo potrzebne sa takie info dla wtryskiwaczy jak moment otwarcia , sekwencja otwarcia i czas otwarcia wtrysku , w takiej instalacji jak SGI (holenderska) info takie bierze sie z oryginalnego komputera , to znaczy z wtryskiwaczy benzyny , natomiast w K-Jetroniku tym problemem zajmuje sie mechaniczny regulator/rozdzielacz ktory dziala na zasadzie zmiany cisnienia paliwa ... a to cisnienie paliwa jest sterowane podcisnieniem /cisnieniem w kolektorze ssacym ... wiec srednio to widze zeby wtrysk gazu zalozyc ...

a jak tam twoj wtrysk ?

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: