.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 03:39:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2003 19:47:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
krisb3 napisał(a):
DeS napisał(a):
No dobra a co jak znajde ??

DeS


Jak znajdziesz to powiesz mi jakie maja kolory te wtyczki ,wtedy wskoczymy na GG i powiem Ci jak się wywołuje ustereczki....

Jak popatrzysz na tą dolną płyte (przykręcaną) nad nogami kierowcy to od strony nadkola powinna być szczelina w której będą te wtyczki.Możliwe ,że trzeba będzie włożyć tam paluchy i je wyjąć.Abo nawet otkręcić tą dolną płyte....


Ok, poszukam. A jakie są to wtyczki ? płaskie ??

pozdr
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2003 22:26:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Płaskie,powinienes je znaleźć bez problemu bo sa nietypowe.....
Powinny być dwie podwójne!
Powodzenia

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lut.2003 22:28:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
krisb3 napisał(a):
Płaskie,powinienes je znaleźć bez problemu bo sa nietypowe.....
Powinny być dwie podwójne!
Powodzenia


OK, dzięki jutro poszukam.

Pozdrawiam
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2003 11:15:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2002 13:24:23
Posty: 868
Lokalizacja: Łomża
Tak panowie są dwie małe wtyczki. Biała i czarna. Znajdują się... w szafce bezpieczników pod maska.

_________________
Audi Coupe 2.8 V6 & Audi 80 B3 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2003 11:58:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2002 13:56:36
Posty: 526
Lokalizacja: Katowice
Są albo w skrzynce bezpieczników albo przy nadkolu. :)

_________________
80 2.6 Quattro Avant LPG
AUDI ...... to zobowiązuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2003 18:40:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lis.2001 00:00:00
Posty: 300
Lokalizacja: Bytom
Silniki NG do 1988 roku miały zworke w skrzynce bezpieczników (dokładnie miały ją w przekaźniku pompy paliwa)Po złączeniu tych styków odpowiedni kod usterki był wyświetlany na tablicy rozdzielczej,w postaci pulsującej kontrolki....
Po roku 1988 zrezygnowano z zworki w przekaźniku zastępując ją dwoma wtyczkami.Na 99% wtyczki są nad nogami kierowcy!!!!
A może się myle???? :oops:

_________________
krisB3 2.0 Fajne Audi miałem ale sprzedałem.... :-(((((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2003 20:35:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
krisb3 napisał(a):
Silniki NG do 1988 roku miały zworke w skrzynce bezpieczników (dokładnie miały ją w przekaźniku pompy paliwa)Po złączeniu tych styków odpowiedni kod usterki był wyświetlany na tablicy rozdzielczej,w postaci pulsującej kontrolki....
Po roku 1988 zrezygnowano z zworki w przekaźniku zastępując ją dwoma wtyczkami.Na 99% wtyczki są nad nogami kierowcy!!!!
A może się myle???? :oops:


Nad nogami, znaczy się pod tą półką ?? Czy z lewej strony pod pokrywką ??

DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2003 21:43:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2002 00:00:00
Posty: 608
Lokalizacja: Poznań
W moim przypadku sa troszke z tylu za polku z lewej strony, nie trzeba odkrecac polki zeby sie podlaczyc.
A co do samego podlaczenia, to wiem ze w niemczech podlaczali mi sie od strony bezpiecznikow ale nie wszystko mogli odczytac i dopiero jak przyjechalem do Polski to sie dobrze wpieli "zza" polki i wszystko dalo sie odczytac - rowniez bledy z czujnika spalania stukowego (co prawda nie wiadomo bylo z ktorego :zakrecony: )
Pozdrawiam MJ

_________________
MARCIN MJ
AUDI KLUB
AUDI COUPE 2,3 20V
SUZUKI BANDIT 600


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2003 09:58:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
Dzisiaj podjade do speca od elektroniki w Volkswagen Audi Group i mam nadzieje coś wreszcie wymyślą.

Pozdr
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czujnik spalania stukowego
PostNapisane: 04.lut.2003 14:30:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
DeS napisał(a):
Czy ktoś wie ile może to cudo kosztować ?? I dlaczego może zainstnieć potrzeba jego wymiany ?? Tak mi zdiagnozowali problem z kontrolką CAT.
pozdrawiam
DeS


kiedys na polibudzie rozmawialem na temt czujnika spalania stukowego z wykladowca od ukladów wtryskowych. i z tego co pamietam to w takim czujnku jest odpowiedniej wielkosci plytka umieszczona w masie "sejsmicznej" która wpada w rezonans przy odpowiedniej czestotliwosc drgan (stuków), kiedy juz w padnie w ten rezonans to wytwarza sygnaly napiecia (cos na zasadie elektrycznych zapalniczek ktore po scisnieciu daja iskre), tak wiec zeby sprawdzic czy taki czujnik wytwarza sygnaly napiecia mozna podlaczyc zwykla diode LED (a najlepiej od razu 2*LED spolaryzowane odwrotnie). swoja droga to jesli czujnik nie jest popekany i kable gdzies nie pourywane to chyba zabardzo nie ma co sie w nim uszkodzic.

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2003 14:37:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2002 00:00:00
Posty: 608
Lokalizacja: Poznań
No z tym wygladem to bym sie nie zgodzil, ten moj zepsuty wygladal jak nowy a byl zepsuty.
Pozdrawiam MJ

_________________
MARCIN MJ
AUDI KLUB
AUDI COUPE 2,3 20V
SUZUKI BANDIT 600


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2003 14:54:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
MJ napisał(a):
No z tym wygladem to bym sie nie zgodzil, ten moj zepsuty wygladal jak nowy a byl zepsuty.
Pozdrawiam MJ



co do wygladu to sa to tylko moje przypuszczenia. moj jest lekko pekniety ale chyba sprawny bo nie mam alarmu o jego uszkodzeniu, a LEDami jeszcze nie sprawdzalem...

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czujnik spalania stukowego
PostNapisane: 05.lut.2003 00:53:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2003 23:41:42
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
[...] mozna podlaczyc zwykla diode LED (a najlepiej od razu 2*LED spolaryzowane odwrotnie). [...]

No i co ci to da? Czujnik jest piezoelektrycznym przetwornikiem elektrycznym, który nie dosc, ze musi reagować na specyficzny rodzaj drgań, to jeszcze ich wystąpieniu musi towarzyszyć odpowiedni przebieg i amplituda impulsów elektrycznych. Sprawdzenie elementu będzie o tyle trudne, że sam fakt występowania impulsów elektrycznych w przypadku wystąpienia stuku nie stanowi o 100% sprawności urządzenia. Można ewentualnie dokonać porównania odczytów dwóch czujników za pomocą oscyloskopu z pamięcią przebiegu, zachowując jak najbardziej zbliżone warunki pomiaru.

Nie zaniedbujcie czujnika, bo to bardzo ważny element układu zapłonowego, odpowiedzialny za zmiejszenie konta wyprzedzenia zapłonu i/lub wzbogacenie mieszanki w momencie wystąpienia spalania stukowego. W przypadku jego uszkodzenia, może dojść do poważnych uszkodzeń mechanicznych silnika, o pogorszonych osiągach nie wspominając. W sytuacji awaryjnej(uszkodzenia CAT) należy czujnik położenia wału korobowego przesunąć w kierunku obrotu wału o 3-5 stopni (jeśli się da), powinno to zmniejszyć tendencje silnika do stukania. (lub przekręcić oś aparatu zapłonowego, jesli impulsator znajduje się w AZ) Zalecam równiez stosowanie paliwa o wyższej LO, np ES98 lub V-PR99+.

_________________
----= WolanD, Kraków =-----
-= Audi V8 280PS 400Nm =-
-= Corolla AE95 4afe 4wd =-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czujnik spalania stukowego
PostNapisane: 05.lut.2003 09:10:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2002 00:00:00
Posty: 3712
Lokalizacja: Audiland - Żoliborz - WuWuA - Polen
woland napisał(a):

Zalecam równiez stosowanie paliwa o wyższej LO, np ES98 lub V-PR99+.


O nie !!!! :x :x

Woland dzięki za fachowe info.
DeS

_________________
POZDRAWIAM
DeS 8) 8) 8)
AUDI - VORSPRUNG DURCH TECHNIK
Obrazek
jeśli nie jestes łosiem kliknij na łosia!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czujnik spalania stukowego
PostNapisane: 25.lut.2003 08:55:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
woland napisał(a):
[...] mozna podlaczyc zwykla diode LED (a najlepiej od razu 2*LED spolaryzowane odwrotnie). [...]

No i co ci to da?...

:grin:
pewne wyobrazenie o tym czy czujnik jest sprawny, poprostu umozliwi "zobaczenie" generownych impulsow. ale masz racje nie trzeba podlaczac 2 LED wystarczy jedna (impulsy maja charkter napiecia przemiennego), nastepnie przykrecic czujnik do kawalka plaskownika i udezyc kluczem w plaskownik, jesli czujnik jest sprawny to dioda musi blysnac.

nie kazdy ma w domu oscyloskop.

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czujnik spalania stukowego
PostNapisane: 26.lut.2003 14:14:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
DeS napisał(a):
Czy ktoś wie ile może to cudo kosztować ?? I dlaczego może zainstnieć potrzeba jego wymiany ?? Tak mi zdiagnozowali problem z kontrolką CAT.
pozdrawiam
DeS



i co DES wymieniles? ile dales??

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: