.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.sty.2025 07:39:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki olej do AAH - C4 2.8 V6 - 10/40 czy 15/40 ???
PostNapisane: 03.sie.2004 22:38:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 15:01:29
Posty: 129
Lokalizacja: Jarocin
Witam

Bylem u mechanika i kolo powiedzial ze do tych silnikow powinien byc lany olej - mineralny 15/40 np orlen platinum (brat tego mechanika byl kierowca rajdowym wiec niby sie troche znaja hehe sporo u nich zrobilem i fachowa obsluga)

Moje pytanie wzielo sie stad ze ubywa mi oleju ... czasem 0,5l na 1000km - robie to w tydzien.

Macie jakies doswiadczenia z tym?

Z gory dzieki ....

_________________
Dolph
------------------------------
Nissan 100NX Targa 16V 92r // sold
Audi 100 C4 2.8 V6 92r Quattro Automat + gaz // sold
Audi 100 C4 2.3E Avant 93r
Hyundai XG350L 3.5 v6 04r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2004 22:44:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
AAH w naszym klimacie powinien być zalewany 15w/40 lub alternatywnie 10w/40 - w przypadku takiego zużycia polecam ten pierwszy (bardziej lepki i tańszy).

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 08:01:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Ja właśnie testuję oleje i tak:
- najpierw był jakiś półsyntetyk Mobila (po poprzednim właścicielu) - brał 1l/2000km,
- potem był syntetyk Lotos (chyba 5w40) - brał 1l/5000km,
- teraz jest syntetyk Orlen 0w30 - bierze 1l/5000km.

A za 2000km zaleję syntetykiem Mobila 5w50 - i zobaczymy :D

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 08:20:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
jajek2 napisał(a):
Ja właśnie testuję oleje i tak:
- najpierw był jakiś półsyntetyk Mobila (po poprzednim właścicielu) - brał 1l/2000km,
- potem był syntetyk Lotos (chyba 5w40) - brał 1l/5000km,
- teraz jest syntetyk Orlen 0w30 - bierze 1l/5000km.

A za 2000km zaleję syntetykiem Mobila 5w50 - i zobaczymy :D

Nie przechodzi się na oleje o mniejszej lepkości - można rozszczelnić silnik :!!: Tyle już o tym na tym forum napisano... :zly:
Osobiście nie zalewałbym syntetykami, które w przypadku AAH wskazane są do zimnego klimatu (my jesteśmy w umiarkowanym) - szkoda silnika :!:

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 08:55:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
mechitro , a o co ci chodzi z tym rozszczelnieniem silnika ? .... ze niby lepiej zapchac dziury syfem z oleju a nizeli wymienic uszczelniacze ? ... a temu kto zaleca mineral do V6 to proponuje prace na szrocie .... ba tam najmniej mialby do psucia :(:

tak jak wyzej ... jezdzilem na mineralach i oleju wpieprzal jak dziki .... przeszedlem na zadki syntetyk jakim jest 5W50 i oleju bierze maxymalnie do 2 litrow na 10 tys km a jak spokojnie jezdze to i 1,5 litra na 10 tys km

przesiadke z minerala na syntetyk tez przezylem .... jakos poza wymiena siemeringu na walku rozrzadu nie rozszczelnil mi sie silnik ... za to k**** mnie wzial jak mialem czyscic osad z mineralnego oleju .... w V6 jst o tyle nieciekawie ze w pokrywach zaworow sa siatki ktore nie pozwalaja sie wydostawac olejowi przez odmy ...ale jak sie zasyfia to olej razme z powietrzem wywala na zewnatrz do ukladu dolotowego .... w skrocie mowiec ... chcesz zajezdzic silnik , lej mineral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 09:09:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
w rozszczelnieniu nie chodzi juz o same uszczelniacze czy cos takiego chodzi o to ze nie bedzie odpowiedniego cisnienia oleju na panewkach itd i nie bedzie mial juz takiego cisnienia sprezania jak przedtem. jezeli macie nowe autka to jasne ze jest ok ale watpie zeby przy starym samochodzie pomogla przesiadka z minerala na syntetyk .pewnie by zaszkodzila i to bardzo .takie jest moje zdanie .mam diesla o sedziwym wieku :P i wole nie eksperymentowac i nie zmienie minerala na syntetyka bo jestem pewien ze zaszkodziloby to mojemu dieslowi i to bardzo

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 09:10:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Mechitro, jak zauważyłeś przeszedłem na full syntetyk jakieś 45tys. km temu (wymieniam co 15tys.) i rozszczelnienie nie nastąpiło. :)

A miernik ciśninia oleju też mam i widzę, że nic się nie zmieniło :) .

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Ostatnio edytowano 04.sie.2004 09:14:11 przez jajek2, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 09:13:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
R@boret ... rozbierales kiedys silnik ?? .... sadze ze nie .... na panewkach nie moze byc luzu nawet w 20 letnim silniku ... gdyby sie taki pojawil to po 3 obrotach walu panewki by nie bylo i silnik mozna byloby uznac za uszkodzony .... a i jeszcze za cholere nie kumam co ma olej i jego zadania w silniku do kompresji :D .... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 09:47:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
hmmm nie wiem kurde hans albo ty nie zrozumiales to co ja napisalem albo ja nie zrozumialem co ty mi odpisales w kazdym razie wiem tyle ze w dieselku mojego wujka ktory ma juz 19 lat i nie byl nigdy remontowany na niskich obrotach kontrolka od cisnienia oleju mruga i gasnie co oznacza ze nie ma odpowiedniego cisnienia nie mowie ze same panewki sie zuzywaja ale tez czopy i jest jakis juz luz i pompa nie moze wytworzyc odpowiedniego cisnienia bo niby jak skoro sa nieszczelnosci.a co do tego co ma gestosc do kompresij no to im olej gestszy tym lepiej uszczelnia a im zadszy tym gorzej i .nie mowie ze kurde wszystkie rozumy pozjadalem ale w jednym i drugim przypadku widzialem potwierdzenie w praktyce czyli na zywo .no a silnik rozbieralem z wujkiem ale to huhu troche czasu juz minelo od szkoly podstawowej 5 klasy wiec wtedy nie bylem kumaty i zadnych wnioskow wtedy nie wyciagnalem. jesli sie myle w tych 2 sprawach powyzej opisanych to popraw mnie nie mowie ze jestem jakis nie wiem zajebiscie oczytany w takich zeczach czy cos dlatego z checia sie dowiem co i jak jest naprawde z gory dzieki hans jesli mi odpiszesz :)

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 10:20:12 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
z cisnieniem oleju owszem , masz racje ...tymbardziej jezeli w ukladzi eolejowym sa gdzies nieszczelnosci to warto sie nimi jak najszybciej zainteresowac bo to kwestia przypadku ze nie siadla panweka w momencie braku cisnienia na panewkach .... natomiast w kwestii kompresji to od tego sa pierscienie , olej nie ma tu nic do rzeczy ...jedynie powoduje spatrowanie powierzchni cylindra po ktorech chodza pierscienie a najnizszy pierscien , pierscien olejowy zbiera nadmiar oleju ze scianki cylindra ... a poza tym mineral po rozgrzaniu jest zadszy od syntetyka takze akurat teoria z gestoscia oleju jest nie trafiona .... fakt zimny7 jest gestszy ineral ale gesty olej ma gorsze wlasciwosci samrujace i penetrujace czyli nie dociera tak dobrze do wszystki miejsc i nie smaruje skutecznie ... natomiast w momencie kiedy robie sie rzadki , mineral nie posiada juz wiekszosci wlasciwosci samrujacych ktore posiada syntetyk , poza tym w mineralu z racji tego ze bazuje na mineralnych skladnikach zczyna sie proces spalania
skladnikow oleju , innymi slowy utleniania ... w wyniku czego powstaje osad , czyli efekt utleniania sie skladnikow mineralnych oleju ...w olejach w pelni synteytycznych tego problemu nie ma poniewaz temperatua nie ma jzu takiego wplywu na utlenianie sie skladnikow a co za tym idzie nie wytwarzaja sie osady a co za tym idzie silnik ma caly czas wlasciwe smarowanie wszystkich elementow nawet przy duzych przebiegach i zwiekszonych okresach pomiedzy wymianami oleju ... mco do starycch siulnikow , kiedys technologia produkcji silnikow nie pozwalala na produkcje dokladnie spasowanych silnikow i tolerancja w spasowaniu elementow byla wieksza ...tak samo kiedys nie bylo olejow syntetycznych totez jezdzilo sie na mineralach ... i osady wi silniku byly norma .... ale tez i ta luzna tolerancja spasowania siln9iklow zakladala te osady i nawet przy duzych porzebiegach silnikow nie bylo obawy o zapchanie jakiegos kanalu olejowego w silniku czytez niedosmarowanie z tego powodu .... natomiast teraz , mamy juz dostepne oleje syntetyczne i jezeli juz robimy remont wsilniklu , czyscuimy go to wrecz oczywistym jest aby zalac go syntetykiem

p.s.

do nikogo nie mam o nic pretensji bo zdaje sobie sprawe ze to polska i do polowy lat 90tych w swiadomosci polakow nie bylo pojecia olej syntetyczny , czy film olejowy czy wogole duzy przebieg silnika powyzej 100 tys km ... teraz dopiero czesc ludzi zaczyna rozumiec ze duzy przebieg to nie polonezowskie 100 tys tylko milion kilometrow bez remontu czy nawet wiecej ...ale wtedy duzo juz zalezy od tego na jakim oleju sie jezdzi , jak czesto wymienia .... wiec sadzac dalej ze 100 tys to duzo dla silnika , mozna dalej tak szadzic jezdzac na mineralnym oleju


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 10:41:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 15:01:29
Posty: 129
Lokalizacja: Jarocin
reasumujac :)

mam przejechane 270.000 :) autko smiga oczywiscie bez zajakniecia ... teraz jade na wakacje za 3 dni (zrobie pewnie z 5000km) i chce jeszcze olej i filterek wymienic przed wyjazdem.

czyli co ... z tego co piszecie nie warto do tego silnika lac minerala.

wiec zostaje syntetyk lub polsyntetyk ... ale ktory ? 5-10-15w/40 ?

musial bym jutro zmienic ... czyli pewnie dzisiaj-jutro kupic :) czekam na szybka podpowiedz :)

_________________
Dolph
------------------------------
Nissan 100NX Targa 16V 92r // sold
Audi 100 C4 2.8 V6 92r Quattro Automat + gaz // sold
Audi 100 C4 2.3E Avant 93r
Hyundai XG350L 3.5 v6 04r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 10:45:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
dzieki hans :) no i z takim czlowiekiem to sie zajdzie daleko w 100 % sie zgadzam po rozwinieciu przez Ciebie tematu.hmm ale tak se mysle co by sie stalo jakbym syntetyka zalal do swojego silnika ???? jesli moge cie prosic o jeszcze jedna wypowiedz hans to bede bardzo wdzieczny bo kazdy mi mowil zeby na minerale napierdzielac ze lepszy a lepszy jezeli chodzi o to ze mi silnika nie rozszczelni. z gory dzieki

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 10:48:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Na początek pół syntetyk.
Bo z tego co mi się wydaje nie powinno sie przechodzić z minerala bezpośrednio na syntetyk bo może za bardzo wypłukać silnik z nagaru itp.
Zrób jakieś 2 wymiany na pół syntetyk i dopiero pełny syntetyk.

Hans jeśli sie myle to mnie popraw :):

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 10:55:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 00:00:35
Posty: 103
Lokalizacja: Warm. - Mazurskie
W moim aucie, w Niemczech, serwis lał do silnika półsyntetyk Aral 10w/40. To chyba wiedzą co robią. Zresztą w instrukcji Audi są zalecenia producenta co do oleju.

_________________
Audi 100 2,6 V6 150KM Automat LPG Brc - Pozdrawiam -
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 10:58:56 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
@Dolph , zmien na 5W40 albo nawet 5W50 Mobila ... z pespektywy doswiadczen , bardzo dobrze sprawdza sie w V6 ....

@R@bert , jezeli duzo juz zrobiles na mineralu to przesiadka na syntetyk moze sie skonczyc zle ... mianowicie osad ktory juz sie nagromadzil w silniku , w dosc duyzych ilosciach , wyplukany moze i z pewnoscia zapcha cos w silniku ... wtedy moze zaczac sie dramat i mozesz zatrzec silnik ... natomiast jezeli rozebralbys silnik , wymyl go a w szczegolnosci pompe olejowa i wszystkie kanaly olejowe to mozesz sprobowac zalac syntetykiem , przejechac na nim z 1000 km , spuscic , wymienci filtr , zalac ponowni e, i tak jeszcze raz wymienic po kolejnym 1000 km i mysle ze bez problemu auto powinno smigac juz bez zadnych komplikacji ... niemniej jednak po takim plukaniu silnika moze zaczac wylazic olej uszczelniaczami .... takze dodatkowy koszt ewentulanej wymiany uszczelek silnika ... innymi slowy ... jezeli nie chcesz za duzo w silniku dlubac to odpusc sobie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 11:26:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
no tez tak mysle na mineralku juz zapierdzielal poprzedni wlasciciel tej audi i ja teraz tez mu minerala zalalem wiec chyba juz przy nim zostane ale gdybym tylko mial odpowiednie fundusze i czas to z checia bym zobaczyl jak na syntetyku by to wszyzstko chodzilo itd .dzieki hans za odp

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 11:58:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 15:01:29
Posty: 129
Lokalizacja: Jarocin
big thx za pomoc ... napisze co kupilem i za ile ;> podjade do macro moze tam taniej bedzie niz na stacjach zwyklych

pozdrawiam :)

_________________
Dolph
------------------------------
Nissan 100NX Targa 16V 92r // sold
Audi 100 C4 2.8 V6 92r Quattro Automat + gaz // sold
Audi 100 C4 2.3E Avant 93r
Hyundai XG350L 3.5 v6 04r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 15:07:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sie.2003 00:53:08
Posty: 300
Lokalizacja: SEJNY
mam silnik 15kkm po remoncie, docierany na mineralu i teraz zbliza sie druga wymina, teraz zaleje full syntetyk, ale jaki?
gdzies slyszalem ze do silnika zaprojektowanego w czasie kiedy nie bylo olejow 5w50 lepiej takieg nie lac...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 15:53:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Fabryka zaleca olej wg. parametrow API SG niemniej zostal on juz zastapiony SH (1 stycznie 1996)
Np. Mobil One spelnia parametry norm API SL,SJ,EC,CF
A mineralne Mobile w klasie lepkosci 10W-30/40 spelniaja parametry dla norm API SH, SJ, SL
W naszych warunkach klimatycznych najbardziej (wg. fabryki) pasuja oleje 10W-30 10W-40 od -15 do 25 stC

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 16:59:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
hans napisał(a):
mechitro , a o co ci chodzi z tym rozszczelnieniem silnika ? .... ze niby lepiej zapchac dziury syfem z oleju a nizeli wymienic uszczelniacze ? ... a temu kto zaleca mineral do V6 to proponuje prace na szrocie .... ba tam najmniej mialby do psucia :(:

tak jak wyzej ... jezdzilem na mineralach i oleju wpieprzal jak dziki .... przeszedlem na zadki syntetyk jakim jest 5W50 i oleju bierze maxymalnie do 2 litrow na 10 tys km a jak spokojnie jezdze to i 1,5 litra na 10 tys km

przesiadke z minerala na syntetyk tez przezylem .... jakos poza wymiena siemeringu na walku rozrzadu nie rozszczelnil mi sie silnik ... za to k**** mnie wzial jak mialem czyscic osad z mineralnego oleju .... w V6 jst o tyle nieciekawie ze w pokrywach zaworow sa siatki ktore nie pozwalaja sie wydostawac olejowi przez odmy ...ale jak sie zasyfia to olej razme z powietrzem wywala na zewnatrz do ukladu dolotowego .... w skrocie mowiec ... chcesz zajezdzic silnik , lej mineral

Kto zaleca ? - wydawnictwo Autodata (to chyba mówi samo za siebie).
Odnośnie syfu, który opisujesz to mam wrażenie, że pomyliły Ci się klasy lepkości z klasami jakości.
Dla mnie alogiczne jest zalewanie silnika, który ze wzgl. na określone pasowania powinien być użytkowany na 15w/40 lub 10w/40 olejem o mniejszej lepkości.
Sama konstrukcja (pasowania) wymagają określonej lepkości !
Nie wiem dlaczego utarło się, że syntetyk jest ok, a mineral to be.

Wracając do syfu. Zgadzam się, że oleje mineralne ulegają procesowi starzenia (utleniania) i w związku z tym powstają zanieczyszczenia. Niemniej jednak spełniają określone klasy jakości które odnoszą się między innymi do ilości tych zanieczyszczeń, a także zdolności do ich wypłukiwania - oczyszczania silnika.
Dolph wymieniał ORLEN PLATINIUM, który spełnia jak pamiętam klasę SL - najwyższą - więc mówienie tu o jakiś syfach trochę mi nie pasuje.

Wierz mi syf pod pokrywą, który opisujesz zależy właśnie od tej klasy jakości.
Oczywiście osobną sprawą jest to czy olej znajdujący się w pojemniku rzeczywiście spełnia klasę z etykiety...

Mq dokładnie określił jaką klase jakości powinien spełniać olej dla AAH.

Co do roszczelnień - piszesz jeden simering... no miałeś akurat szczęście - u 4/5 nie stanie się nic (albo 1 simering), a u 5 poleci trochę więcej...
No ja akurat nie miałbym ochoty na zabawę z uszczelnieniami silnika, tylko dlatego, że chciałbym aby mój silnik po 270 000 km jeździł na syntetyku (to go i tak nie odnowi). No ale każdy ma prawo do swojego zdania.
Pozdro.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: