.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 23:07:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: kontrolki - problem
PostNapisane: 03.mar.2003 08:49:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2001 00:00:00
Posty: 430
Lokalizacja: wawa
witam, mam problem z kontrolkami temperatury silnika i napelnienia zbiornika:
wskaznik temperatury silnika: przez dlugi czas nie ruszal sie z miejsca - dopiero po jakis 30-40 minutach jazdy. wymienilem termostat i przez jeden dzien bylo dobrze - reagowal prawidlowo.
dzis znow stal w miejscu przez jakies 15 min, po lekkim butowaniu podniosl sie dosc gwaltownie do jakis 70 st C a po chwili znow wrocil do 55 st C. podczas jazdy ok 35 min nie osiagnal temperatury 90 st C. silnik to 2.6 ABC
czy to moze byc sprawa czujniuka temperatury?

wskaznik napelnienia zbiornika: dziala ale wykazuje w trakcie jazdy dosc istotne wahania - od prawie 1/4 zbiornika do zera, przy czym ostrzejsze przyspieszanie powoduje czesto ze paliwa "przybywa"

czy to jest objaw zimnych nitow? popsute czujniki? co jeszcze?
pozdro

_________________
B4 2.6Q avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2003 09:02:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2002 13:56:36
Posty: 526
Lokalizacja: Katowice
U mnie takie objawy miał tylko wskaźnik temperatury. Rozebrałem licznik, wymontowałem wskaźnik, sprawdziłem luty na bimetalu - były ok. Okazało się, że śruby przykręcające wskaźnik do płytki drukowanej wskaźników były zluzowane - dokręciłem i jak ręką odjął. :D

_________________
80 2.6 Quattro Avant LPG
AUDI ...... to zobowiązuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2003 09:52:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
na moje to masz zimne luty w liczniku albo tak jak pisze Jajek masz srubki od wskaznikow niedokrecone ... ot , sprawdz to i zobaczymy czy cos sie zmieni ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2003 10:39:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2001 00:00:00
Posty: 430
Lokalizacja: wawa
dzieki, tak zrobie, tylko nie wiem kiedy bo czasu nie styka. :placz2:

_________________
B4 2.6Q avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2003 10:54:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2001 01:00:00
Posty: 558
Lokalizacja: Wwa, Łódź
ostatnio częsty problem - mam to samo, rogal tez to mial :)

_________________
         Obrazek
Avant B4, 1.9TDi, 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2003 09:36:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2002 12:31:20
Posty: 172
Lokalizacja: wa-wa
z tyłu zegarów na ścieżkach siedzi stabilizator napięcia, który zasila oba wskażniki. Wygląda jak tranzystor. Jak będzie miał słaby styk lub padnie to oba wskażniki będą właśnie tak się zachowywać - mam to już za sobą. Do dzieła i powodzenia :oko:

_________________
xymox B-3 1,8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2003 09:37:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2001 01:00:00
Posty: 558
Lokalizacja: Wwa, Łódź
xymox napisał(a):
z tyłu zegarów na ścieżkach siedzi stabilizator napięcia, który zasila oba wskażniki. Wygląda jak tranzystor. Jak będzie miał słaby styk lub padnie to oba wskażniki będą właśnie tak się zachowywać - mam to już za sobą. Do dzieła i powodzenia :oko:


i on stabilizuje tylko te dwa???

_________________
         Obrazek
Avant B4, 1.9TDi, 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2003 09:49:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2002 12:31:20
Posty: 172
Lokalizacja: wa-wa
dobrze kombinujesz :P stabilizatorek podaje bardzo dokładne napięcie tylko na te dwa wskażniki i objawy uszkodzenia są właśnie takie, chyba, że jakiś zbieg okoliczności bo na zdrowy rozum - co ma temp. do poziomu paliwa :0 . Jak jest mocowany w Audiku - jeszcze nie wiem bo w VW jest na wcisk bezpośrednio w ścieżki. Wiem bo miałem Jettę i przerabiałem temat. Jak chcesz to poczytam dziś w knidze o Audi i jutro może podam Ci dokładniejsze namiary.

_________________
xymox B-3 1,8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2003 09:53:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2001 01:00:00
Posty: 558
Lokalizacja: Wwa, Łódź
xymox napisał(a):
dobrze kombinujesz :P stabilizatorek podaje bardzo dokładne napięcie tylko na te dwa wskażniki i objawy uszkodzenia są właśnie takie, chyba, że jakiś zbieg okoliczności bo na zdrowy rozum - co ma temp. do poziomu paliwa :0 . Jak jest mocowany w Audiku - jeszcze nie wiem bo w VW jest na wcisk bezpośrednio w ścieżki. Wiem bo miałem Jettę i przerabiałem temat. Jak chcesz to poczytam dziś w knidze o Audi i jutro może podam Ci dokładniejsze namiary.


super, dzięki - zdziwienie wzięło bo sobie myślę że taki stabilizator
powinien że tak powiem obsłużyć całość zegarów.... ale w sumie reszta
to żarówki i woltomierze :)

_________________
         Obrazek
Avant B4, 1.9TDi, 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2003 13:52:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2002 12:31:20
Posty: 172
Lokalizacja: wa-wa
ktoś to wymyślił i uciekł.....ale tak to jest pomyślane. Jak odepniesz stabilizator /wielkie słowo/ to "zdejmiesz" zasilanie tylko ze wsk. temp. i ON a cała reszta będzie działać. Jeżeli siedzisz w domu lub w fabryce przy faxie to podaj nr i jutro Ci podeślę a jak nie to coś postaram się zacytować - cierpliwości

_________________
xymox B-3 1,8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2003 13:55:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lip.2001 01:00:00
Posty: 558
Lokalizacja: Wwa, Łódź
xymox napisał(a):
ktoś to wymyślił i uciekł.....ale tak to jest pomyślane. Jak odepniesz stabilizator /wielkie słowo/ to "zdejmiesz" zasilanie tylko ze wsk. temp. i ON a cała reszta będzie działać. Jeżeli siedzisz w domu lub w fabryce przy faxie to podaj nr i jutro Ci podeślę a jak nie to coś postaram się zacytować - cierpliwości


może wrzuć jutro na forum - myślę że będzie więcej chętnych :)

_________________
         Obrazek
Avant B4, 1.9TDi, 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2003 14:29:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2002 12:31:20
Posty: 172
Lokalizacja: wa-wa
mam w robocie książkę od VW i dokładnie jest napisane tak :

"wskażnik poziomu paliwa i temperatury muszą być zasilane bardzo stabilnym napięciem - wahania powodują 'wędrowanie' wskazówek.......
KONTROLA STABILIZATORA - włączyć zapłon. odłączyć przewód od czujnika temperatury - napięcie pomiędzy przewodem a masą musi wskazywać dokładnie 10 V. Jeżeli zmierzone napięcie waha się choćby o 0.5 V to stabilizator jest uszkodzony"
tak to jest w VW a jak jest w porządnym aucie :-D ...no choćby w Audi... napiszę jutro

_________________
xymox B-3 1,8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2003 14:39:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lis.2001 00:00:00
Posty: 430
Lokalizacja: wawa
dzieki xymox, z tekstu wynika ze chyba dokladnie o to chodzi

_________________
B4 2.6Q avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2003 23:03:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2002 12:31:20
Posty: 172
Lokalizacja: wa-wa
Zgodnie z obietnicą co nie co poczytałem więc piszę.
Stabilizator napięcia umocowany jest z tyłu zestawu wskażników obok żarówki podświetlenia wskażnika paliwa. Wygląda jak plastikowy, czarny tranzystor przykręcony jedną ze śrubek mocujących tylną płytkę drukowaną.
A teraz cytacik z książki o obsłudze Audi 80/90:
Stabilizator napięcia musi zasilać wskażnik poziomu paliwa i temperatury absolutnie równomiernym napięciem, aby wskazania były dokładne przy różnym napięciu z akumulatora. Gdy oba wskażniki dają nieprawidłowe wskazania np. przy zmianie obrotów silnika lub nie dają żadnych wskazań, przyczyną jest z pewnością uszkodzenie stabilizatora.
KONTROLA STABILIZATORA:
1. zdemontować zestaw wskażników nie odłączając przewodów i włączyć zapłon.
2. pomiędzy środkowe i lewe przyłącze stabilizatora napięcia /patrząc na stabilizator od tyłu/ podłączyć woltomierz.
3. wskazanie musi wynosić 9,75 – 10,25 V.
4. Gdy napięcie nie mieści się w tym zakresie, oznacza to uszkodzenie stabilizatora. Gdy nie ma w ogóle napięcia, należy skontrolować przewód doprowadzający.
5. W tym celu podłączyć woltomierz pomiędzy środkowe i prawe przyłącze stabilizatora. Gdy woltomierz nie wskazuje napięcia akumulatora, należy poszukać przerwy na przewodzie doprowadzającym.

Mam nadzieję, że demontaż zegarów nie sprawi Wam problemu. Na wszelki wypadek idzie to tak :

1. Odkręć dwa wkręty od spodu obudowy kolumny kierownicy
2. Ściągamy górny plastik i pokażą się dwa wkręty tuż pod wskażnikami
3. Odkręcamy i wyciągamy.................

Jak komuś z klubowiczów ten zabieg pomoże to dajcie znać na forum - powodzenia

_________________
xymox B-3 1,8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2003 14:26:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2002 11:51:35
Posty: 112
Lokalizacja: Warszawa
Czy problemy o ktorych piszecie moga miec wplyw na komputer. Bardzo czesto komp. pokazuje same zera, czasami dziala poprawnie. Czy informacje do zuzycia paliwa, przewidywanej dorogi jaka mozna pokonac sa wyliczane z komputera sterujacego silnikiem, ABS-em czy jest to zalatwiane wewnatrz tablicy wskaznikow. :-?

_________________
Audi Coupe 2.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2003 16:30:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2002 12:31:20
Posty: 172
Lokalizacja: wa-wa
wydaje mi się, że stabilizator nie ma żadnego wpływu na wskazania kompa bo jak pisałem zasila on tylko i wyłącznie wskaźnik Pb/ON i temp.

_________________
xymox B-3 1,8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2003 16:31:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2002 12:31:20
Posty: 172
Lokalizacja: wa-wa
wydaje mi się, że stabilizator nie ma żadnego wpływu na wskazania kompa bo jak pisałem zasila on tylko i wyłącznie wskaźnik Pb/ON i temp.
znowu coś mi się pie..... bo śle post dwa razy :-( :-( :-(

_________________
xymox B-3 1,8S + LPG


Ostatnio edytowano 24.mar.2003 16:41:48 przez tipl_xymox, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2003 16:34:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lis.2002 11:51:35
Posty: 112
Lokalizacja: Warszawa
No tak ale komp musi pobrac info do wyliczenia np spalania ktore jest zalezne od temp. silnika. I jest pytanie skad to bierze.

_________________
Audi Coupe 2.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2003 16:51:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2002 12:31:20
Posty: 172
Lokalizacja: wa-wa
wydaje mi się, że jeżeli już to dostaje informacje bezpośrednio od czujnika poziomu paliwa a nie od wskażnika, bo sam stabilizator TYLKO I WYŁĄCZNIE ZASILA wskażniki natomiast nie zasila czujnika a info o poziomie paliwa przychodzi na komp i wskażnik ze zbiornika

_________________
xymox B-3 1,8S + LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: