.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.gru.2024 09:48:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: płyn chłodniczy ucieka,tylko gdzie??
PostNapisane: 30.lip.2004 15:50:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
witam,
problem polega na tym że płyn ucieka w ilości 1,5 litra na 50 km.
przedtem dolewałem go ale średnio co 2 miesiące, a od tygodnia musze codzienie.i tak: chłodnica jest dobra, wszystkie przewody dobre z zewnątrz nic nie widać żeby gdzieś był wyciek,pompa jest dobra-wszystko ok.

jeśli chodzi o uszczelke pod głowicą to z rury nie dymi wogóle(nawet przy obciążeniu,wodą też nie pryska i nic autko nie osłabło,
czy nawet przy braku tych objawów może to być uszczelka???
czy jest coś jeszcze co mogłoby powodować taki ubytek płynu??? i jak to sprawdzić????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2004 17:24:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
Mi kiedyś uciekał płyn przez uszkodzoną uszczelkę przy czujniku temperatury płynu - też nie było widać ponieważ podczas jazdy płyn kapał gdzieś na silnik i parował.

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2004 18:15:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
dzięki sprawdze to miejsce dokładnie,a jak doszedłeś do tego że to tam jest wyciek skoro nie było widac ??

zapomniałem dodać- audi 80 1.8 s 90r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2004 18:35:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 14:00:17
Posty: 322
Lokalizacja: Kraków
gietek napisał(a):
dzięki sprawdze to miejsce dokładnie,a jak doszedłeś do tego że to tam jest wyciek skoro nie było widac ??

zapomniałem dodać- audi 80 1.8 s 90r.


Najwięcej mi uciekało jak był silnik rozgrzany – ale po nocy w garażu miałem parę kropelek pod autkiem – więc mi było prościej zlokalizować wyciek.

_________________
BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !
było:
Audi A6 quattro 2.5 TDI.., silnik specjalnej troski
Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2004 19:03:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2003 13:16:08
Posty: 130
Lokalizacja: katowice
U mnie w b3 plyn uciekal przez nagrzewnice, a dokladnie to popekaly krocce. W sumie dolalem 3-4 litry wody, ktora potem trzeba bylo odciagnac z watowego wytłumienia pod nogami kierowcy (dwa dni suszenia) :/ .Przyuwaz czy w chlodne dni nie ma plamy mgły na przedniej szybie nad otworami w desce rozdzielczej. Albo przesun fotele do przodu i włoz lape gleboko w kanal pod fotelami, tam mozna dosiegnac waty pod wykladzina. Jezeli to kroccie, to przy takim wycieku masz tam potop, u mnie wszytko plywalo :diabel:. Poszukaj plam pod dywanikami na wykladzinie... Poniuchajm, moze wyczujesz specyficzny smrodek, u mnie capilo bagienkiem :):
Mam nadzieje ze pomoglem :), nagrzewnica kosztuje ok 100zl, a wymiana trwa 12 godzin (przynajmniej tyle sie meczylem) :peace:

_________________
80 B3 1.8 88' (ale model 89' :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2004 20:16:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
dzisiaj po przejechaniu 15 km. otworzyłem maske i płyn był wylany spod korka,wymieniłem więc korek zobacze czy dalej będzie uciekał,ale we wcześniejsze dni płynu cholernie ubywało ale koło korka było suchutko(co jest grane??)

jeśli dalej będzie uciekał płyn po wymianie korka to chyba będzie to uszczelka pod głowicą???? co o tym myślicie??

co prawda świece i wydech nie dają 100% oznaków że to uszczelka ale nie widze innych przyczyn.

sprawdze jeszcze dokładnie ta wate w podłodze ale nie wydaje mi sie bo w aucie nic nie czuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2004 20:41:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7745
Lokalizacja: Wawa
korek sobie daruj mój brat ma to samo wymienił uszczelkę pod głowicą ale i to nie dało żadnych rezultatów a ma zaparowane szyby na środku od wewnątrz , wcześniej uciekał mu plyn własnie przez korek bo aż wywalało. Nagrzewnica poszła na 100% dodam tylko że jadąc po trasie było w miarę ok natomiast jak tylko wjeżdżał do miasta to kipiało w tępię 1 litr na 1 km :( więc czym prędzej zrób sobie nagrzewnicę bo Cię cholera trafi :) pozdrówka i poszukaj tej wody jak wcześniej pisali

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2004 10:49:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
racja szyby mam czasem zaparowane przy nadmuchu,ale nie moge znależć żadnych mokrych śladów w autku,powiedzcie mi dokładnie gdzie ich szukać??

to co dzisiaj nowego zauwazyłem: zagrzałem silnik i patrze co sie będzie działo
1. przez węzyk odpowietrzający szły bąbelki do zbiorniczka. ?
2. po włączeniu i wyłączeniu wentylatorów wyłączyłem silnik.
3.odkręciłem korek- plynu ubyło ok 0.5 cm.
4. zakręciłem korek
5. odkręciłem korek i płynu było już ok 1.5 cm. mniej

i o co tu chodzi??
zaczynam tracić cierpliwość

nowy korek nic nie pomógł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2004 13:20:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
jeszcze jedno: wody wlałem już ok.5 l. po wyłączeniu silnika płyn ze zbiornika w ciągu 40 min. ucieka prawie cały.dzieje sie to na postoju,chociaż jak jade to też ucieka.

rzeczywiscie obstawiałbym nagrzewnice tylko że w autku suchutko!!!!!.

może ten płyn uciekać przez nagrzewnice tylko tak że nic nie moczy w nic środku???????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2004 14:10:18 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2497
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> ostatnimi czasy (jakis tydzien temu) zauwazylem ze strasznie malo wody w zbiorniku, a za to pod autem sporo - z poczatku eksperymentowalem z korkiem tzn odkrecalem na noc zeby nie bylo cisnienia w ukladzie , ale i to nic nie pomoglo. Co sie okazalo pompa wodna poszla sie je...c. Na szczescie nowka kosztowala jedyne 70pln wiec odrazu wymiana i od tego czasu no problem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2004 15:11:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
dobra już wiem że to uszczelka pod głowicą bo zacząl dymic i pluje wodą.
w początkowej fazie choroby nie było to zauwazalne ale po czasie wyszło.
silnik też zaczął pracować troche inaczej-jak jest zimny to tak jak bym słyszał traktor.

pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2004 22:41:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2003 08:20:20
Posty: 75
Lokalizacja: Gdańsk
Ja pół roku nie mogłem zlokalizować wycieku płynu, bo nie wyciekał, ale razu jednego postanowiłem zmierzyć kompresję i po odkręceniu świec, w pierwszym cylindrze ku mojemu zdziwieniu ujrzałem płyn, spalał ok. litra na 200km, zdjąłem głowicę, dałem do splanowania i okazało się że krzywizna była aż 0.25mm gdzie dopuszcza się 0.1mm, od tego czasu po wymianie uszczelki, a minął już rok, mam spokój :peace:

_________________
2002->2007- Audi 80 B2 YN '79
2007->------- Audi 80 B3 PM '89
2009->------- Audi 80 B2 JN '85
Obrazek
mail admin@tkaudi.org


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2004 21:33:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
A czy na miarce oleju poziom się podnosi??
Tz czy może przenika do oleju!? :(: :632:

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 17:51:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2004 16:47:31
Posty: 19
Lokalizacja: Wawa
mam podobny problem tzn wywala mi płyn z chłodnicy przez korek :) wymieniłem uszczelkę pod głowicą planowanie też było nic nie pomogło dalej jest to samo potem w trasie pokazał się dymek z nawiewu co oznaczało uszkodzona nagrzewnica - została ominięta niestety dalej mi wywala płyn na domiar złego mam uszkodzony czujnik ( wskaźnik ) temperatury i dokładnie nie wiem czy się silnik nie przegrzewa :( walczę dalej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 18:02:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.kwi.2004 16:47:31
Posty: 19
Lokalizacja: Wawa
jeżeli płyn by się przedostał do oleju miałbyś biały nalot na korku oleju a tak przynajmniej moje doświadczenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 18:47:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2004 17:05:51
Posty: 115
Lokalizacja: Kraków
ja wymieniłem uszczelke i jest git :D ,chociaż po świecach i korku nic nie było widac,na początku nic sie nie działo zaczął dymic z rury po 2 tygodniach od tego jak płyn zaczął uciekać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2004 20:33:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
Mam problem: Płyn chłodniczy wylewa się nagle przez korek po zagrzaniu silnika do 90stC :(. Problem ten występuje po pokonaniu dużego wzniesienia. Jednak temperatura pozostaje w normie a po otwarciu maski widzę zalaną okolicę zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego. Proszę o radę w tej sprawie.

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: płyn chłodniczy ucieka,tylko gdzie??
PostNapisane: 17.sie.2004 21:17:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
W kwietniu mój wujek miał taką sytuację, że przez zbiorniczek wywalało płyn. Wymienił pompę cieczy, uszczelkę pod głowicą i nic. Okazało się że przyczyna tkwiła w reduktorze LPG (parowniku). Gaz przedostawał się do cieczy i wytwarzało się ciśnienie. Silnik pracował normalnie tylko, że temp. była za wysoka i płynu ubywało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2004 05:49:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2004 13:59:29
Posty: 58
Przeciwiczylem to dokladnie tydzien temu u siebie wiec moge pare slow podpowiedziec.

Bialawy nalot na korku wlewu oleju to nie tylko padnieta glowica i woda w oleju, taki bialawy nalot wystepuje rowniez kiedy samochod uzytkowany jest na krotkich dystansach.

I teraz jak najprostszym sposobem sprawdzic czy to uszczelka.

jesli woda przedostaje sie do oleju poprzez uszkodzenie uszczelki na odcinku kanal wodny - cylinder to po wykreceniu swiecy wspomniana powinna miec inny kolor niz pozostale a po zajrzeniu w otwor swiecy przy pomocy latarki denko tloka powinno miec inny NIE CZARNY kolor, jesli jest czarny i suchy to znaczy nagar prawidlowy i wszystko OK.

jesli uszczlka puscila na odcinku kanal wodny - kanal olejowy to jesli woda idzie do oleju to mozna poznac to po tym ze olej tuz po zgaszeniu silnika jest spieniony i oczywiscie silny mleczny nalot na korku.
jesli sytuacja jest na odwrot czyli olej idzie do wody to w zbiorniczku wyrownawczym powinien pojawic sie tzw. rosol czyli oczka tluszczu na wodzie (takie jak w dobrym rosole :D )

U mnie obiawy byly takie jak opisujecie tznplyn uciekal ze zbiorniczka a potem wracal do niego i opuszczal go przez korek w postaci pary.
Winowajca okazal sie wyciety termostat (???) i stojaca pompa wody. po wlozeniu termostatu i nowej pompy chodzi jak nowka nie smigana i wszystko jest wporzadku.

P.S kupowalem go od niemca z diagnoza padnietej uszelki ale mechanik u ktorego bylem stwierdzil ze przy tym przebiegu (137 tys) uszczelka raczej jest ok i szukal do skutku. polecam warsztat w podkowie lesnej kolo warszawy (wlasciwie w zółwinie) ul. nadarzynska gosc ma dobrze wyposazony warsztat i stara sie nie wpedzac ludzi w koszty.


teraz mam inny problem cieknacy przewod od wspomagania (gumowy) idacy od pompy wspomagania do maglownicy, ale chyba juz znalazlem rozwiazanie w warsztacie ktory dorabia weze cisnieniowe do koparek i innych cudactw, zrobi nawet tak jak jest w oryginale czyli "zgrubienie" na odcinku za silnikiem zeby sie tzymala spinka, jedyny problem to to ze w/w przewodzie panuje cisnienie od 60 do 100 atmosfer (podobno) gosc takich nie ma i da taki do 330 atmosfer :D
Czas wymiany jesli przyniesie sie do niego stary przewod to jak to okreslil jedenen papieros ( zaciska na oryginalnych koncowkach) koszt ok 60 zl i podobno nie jestem pierwszy ktory trafil do niego z Audi.
warsztat jest w warszawie na tarchominie na tylach stacji BP (tej z MCdonaldem) ul bodajrze zablocka 4

_________________
2004 ->2006 A6 C4 2.6
2006 ->...... Volvo S80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2004 09:15:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2004 12:18:39
Posty: 235
Lokalizacja: Warszawa/Toruń. 1,8 Turbo 20v i a100 2.0
Witam
Wasze korki działają prawdopodobnie prawidłowo każdy korek powinien mieć i ma zaworek ciśnieniowy czyli jak jest za dużo wody w układzie chłodzenia to wyrzuca to przez zawór w korku. Przy zepsutej uszczelce pod głowicą będzie bomblowało i zwiększa się ciśnienie w układzie chłodzenia przez powstanie poduszki powietrznej w przewodach i dla tego wywala wodę korkiem.

_________________
http://www.leatherstudio.pl/
Nowe to 1,8 t 20v
Było 5000 2,2 i c3 2,0


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: