KG napisał(a):
Czy w 2.2 turbo jest tzw. "dziura" turbo. Chodzi mi o to czy ponizej jakiejs predkosci obrotowej silnika wyraznie sie przydlawia. ja jezdzilem 2,5 TDI C4 i tam w zasadzie poniżej 2000 obr/min nie powinno sie scjhodzic przy zmianie biegow.
Jak wyglada zuzycie paliwa w 2,2 turbo.
W porównaniu z 2.2 T w 2.5 TDI nie ma wogóle dziury turbo. Nie da się ukryć, że turbo lag w przypadku 2.2 T to najwiekszy mankament. Przez pierwszy miesiąc po tym jak przesiadłem się z Corrado VR6 na S2 nie mogłem sie przyzwyczaić.
Jeżeli mielibyśmy porównać seryjne S6 2.2 T z 4.2 to bez wątpienia lepiej wybrać 4.2, ciągnie bardzo mocno od samego dołu poza tym ma o całe 60 KM więcej. Natomiast za kwote rzędu 4 000 PLN z seryjnego 2.2 T możesz mieć ponad 300 KM. Biorąc pod uwagę, że różnica w cenie zakupu S6 4.2 i 2.2T wynosi około 20 000 PLN to sensowniejszym wyborem wydaje się 2.2 T, a do turbo laga trzeba sie przyzwyczaić.
Średnie spalanie auta niedłubanego to 14-17 litrów w mieście, w trasie 9 - 13.
DeS napisał(a):
52 to musi mieć coś zrąbane bo normalnie nie ma prawa tyle palić.
Chwilowe spalanie na poziomie 52 litrów jest mozliwe nawet w seryjnym 2.2T. Podczas testów mojej maszyny z turbo k26/27/k29 u Leszka Koraszewskiego średnie spalanie oscylowało na poziomie 40 litrów.
Pozdrawiam