.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 20:54:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Ile doładować turbo??
PostNapisane: 01.kwi.2003 22:05:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Oczywiście do tego jeszcze długa droga (doprowadzenie silnika do spoko stanu :-D ), ale już pytam...Wstawiłem Boost Guage (ale nazwa :-D ), tzn ten miernik ciśnienia doładowania za 27 PLN. Działa świetnie i wskazał mi szczytowo doładowanie 0,6 atm. Poszukałem info i dowedziałem się, że w 2,14 Turbo ładowano od 0,4 do 0,8 atm. Czy mogę zawór ustawić na 0,8 bez innych modyfikacji (mapa zapłonu i paliwo)? A jeżeli już 0,8 , to czy mogę więcej i ile?
A jżeli już topic idzie, to ile mocy daje podkręcanie turbiny w takich granicach?

:-D

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2003 01:45:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lis.2002 23:48:06
Posty: 163
Lokalizacja: z daleka
Zeby sprawdzic ile mocy mozesz uzyskac przy danym cisnieniu doladowania potrzebujesz mapy efektywnosci dla twojego modelu turbiny. Muszisz wiedziec jaki masz model turbiny i jaki jest wirnik u kompresora w tej turbinie, bo nawet takie same turbiny moga miec wirniki o innych wymiarach i ksztaltach. Taka mapa wyglada mniejwiecej tak
Obrazek
Ustawiajac parametry turbiny nalezy pamietac zeby byc w polu najwiekszej efektywnosci, czyli w tym jajku w srodku. Dokladniejszy opis i sposob obliczania turbin jest na tej stronie: http://www.mercurycapri.com/technical/e ... tratm.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2003 17:29:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Właśnie taką turbinę mam - K 26 jak na tej mapie. Tylko nie znam dokładnego numeru. Sprawdzałem z turbem znajomego i rzeczywiście nasze K 26 się różnią oznaczeniami.
A odnośnie możliwości podkręcania bez zmany mapy komputera? Zakładam, że za dużo wyciągnąć nie mogę. Z tego co się orientowałem, to ten przeklęty mechaniczny K-Jetronik ma ograniczone możliwości zmiany dawki paliwa. Mam w zanadrzu kilka patentów i chcę je wypróbować.
Pan K. radzi kręcić od razu na 280 KM :0 :-P , ale ja chcę tylko dogonić standardowe 2,23 Turbo ABY z 220 KM po przejściach (nie tam żeby je od razu przegonić ale... :-P ) Pan K. mówił, że się da, to mu wierzę.

Dzięki za info :D

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2003 17:34:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
"Głodny, na co czekasz?! "

:D Dawaj na 250, lubię okrągłe cyfry :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2003 17:43:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
Może to się komuś przyda....

http://www.opaltex.pl/pub/k24tok26.pdf

Potrzebny Acrobat Reader.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2003 17:47:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Ha ha!!
Nie kuś Leo :grin:
Nie mogę nie kręcić, bo w moim miasteczku mam za dużą konkurencję i sią boję, że mnie wszystkie MC objadą. Mam ty dwóch zapaleńców z Quatrówkami MC. I te niby 165 KM zaczęło mi za mocno na zderzaku siedzieć. Chłopaki kręcą zawory i lutują diody i rezystory w komputerach. Tylko mają ten plus, że to KE wtryski :bardzozly: Ratujcie!! Muszę ich objechać!!! A i jeszcze jedna 220 KM...
Znalazłem kilka stron ze swapami MC do Audi 90. I jest tam dokładny przepis na duże stado koni, ale przeróbki na wtryski wielopunktowe z dodatkową pompą i wypasionymi komputerami, to na razie nie moja liga :oops:

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2003 04:31:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2003 23:41:42
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
kefir200 napisał(a):
...K-Jetronik ma ograniczone możliwości zmiany dawki paliwa...


Jakie ograniczenia???? chłopie, toć tepszego wtrysku do eksperymentów z turbiną nie uświadczysz!. Masz 2 możliwości zmiany parametrów. Albo zmienisz ciśnienie w rozdzielaczu, albo uniesiesz wyżej klapę spiętrzającą. Pierwsze wiąże się z wymianą regulatora cisnienia paliwa i moze pompy(tudzież dołożenie drugiej) , drugi z opracowaniem i wytoczeniem ciaśniejszego kanału klapy. Pozatym, mozesz zmodyfikowac zawory cisnieniowo różnicowe (kłopot tylko z ustawieniem wszystkich sekcji na tą samą wydajność). Pamiętaj, że zwiększając ciśnienie doładowania, powinieneś wziąć pod uwagę możliwości regulatora nadciśnienia paliwa i nie przesadzać. Poza tym, to już ci tylko gruuuuby portfel potrzebny na paliwo i wiooo. Jak nie bedziesz oszczędzał na silniku, to 250 km spokojnie się uda osiągnąć....

_________________
----= WolanD, Kraków =-----
-= Audi V8 280PS 400Nm =-
-= Corolla AE95 4afe 4wd =-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2003 20:42:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
Przepraszam! Narobiłem bałaganu :oops: . Rzuciłem ten topic także na Techniczne i teraz chcę to jakoś posprzątać. Zapraszam wszystkich zainteresowanych na Techniczne (Woland także :-D ).
Sorki :grin: :oops:
Dzięki za odpowiedzi!

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: