.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.sty.2025 09:31:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: ABT gasnie na PB i LPG przy czym zre jak smok ....
PostNapisane: 09.wrz.2004 18:30:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
Wiec tak moje ABT ma dziwne przypadlosci ostatnimi czasy .... mianowicie zdarza mu sie niz z tego, ni z owega zgasnac - na LPG czesciej, a na PB tez bywa. Towarzyszy temu zuzycie 18l/100km LPG. Czytaj masakra.... nawet jazda 100% w korkach z pedalem w podlodze (na tych krotkich odcinkach gdzie akurat korka nie ma, ale byl i za chwile bedzie) jak dla mnie tego nie usprawiedliwia.

Co do tego gasniecie to jutro zmieniam swiece i przewody bo pali ciezko i maja jak znam zycie juz minumum 60kkm za soba. Ale czy to moze miec wplyw na spalanie? Czego jeszcze szukac? Gdzie jest lambda (konkretnie) i po podpieciu voltomierza jakie w ABT sa odczyty (rozumie, ze mam dostac sinusoide)?

Ogolnie jestem PIPIPIPIPI zdenerwowany i skarbonkow nie mam na nic powazniejszego :/

Jako bonus nie wkreca sie chwilami na obroty na gazie ale za to winie zapchana instalke po tankowaniu na stacji RED na Lodzkiej w Cz-wie - od tego czasu jak wyjezdze zbiornik do konca robia sie problemy z podawaniem gazu i dopiero rozpedzenie sie na PB kilka razy do 100kph i przelaczenie na LPG pozwala czemus tam sie odepchac ....

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2004 19:04:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Stary, ale masz dramat !! Moje ABT nigdy tak nie mialo :-)
A tak powaznie to nie masz co grzebac w tym silniku bo nic tam nie ma. Kopula, paluch, kabloza i swiece. Do tego czesto wymieniaj filtr powietrza...na gazie drozny filtr znacznie poprawia spalanie i troszke osiagi.
Gaza masz z kompem ?? Czy bez kompa?? Moze to juz kiedys pisales ale nie mam czasu ostatnio czytac wszystkiego na forum....wybacz
Napisz jaki gaz masz.

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2004 19:25:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
pisalem, ale powiennem w poscie tez wpisac. Mam bez kompa :( Reset nie pomaga :/ Ale mam juz namiar na kolesia co instaluje AL 700 w Cz-wie i podobno jest dobry.

Zrobie jak mowisz i filtr tez wymienie, ale nie jest najgorszy tylko co mnie martwi to jakas ciecz minimalnie sie w jego obudowie pojawiajaca (ale nie brudzaca samego filtra) :/

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2004 20:36:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2497
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> ja tez mam kompa i nie ma problemow...lambda jest po lewej stronie pod obudowa filtra powietrza taka jakby swieca z kabelkami (bialy i szary)...filtr 20pln wiec mozesz wymienic a kopulke i swiece oraz koncowki kabli WN to najpierw przeczysc a pozniej wymieniaj jak nie bedzie poprawy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2004 21:08:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
Wiesz co ... wole dla swietego spokoju wymienic :/ Jak to mawia moja matka szklem sie d... nie utrze wiec wole nie oszczedzac tak do konca i w granicach rozsadku wymieniac. Chce sie tym autkiem pobujac max. 3 lata bez zadnych problemow i puscic w stanie lepszym niz bylo gdy ja je kupowalem. Mysle, ze przy moich przbiegach jeszcze tylko z raz je wymienie do tego czasu.

Powiedz mi Ufo jakie mam miec odczyty na niej, jaki zakres i jak szybko napiecie ma sie zmieniac.

PS. Domyslam sie, ze Twoja nie ma takich przypadlosci - i tak jej od Ciebie nie kupie - ale skoro moja kosztowala 10kzł mniej to moge jej troche powybaczac :P

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2004 21:54:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
może ja coś od siebie dołoże :D odnośnie sondy to tu sprawa wygląda tak ze prawidłowy skład miesanki ogolnie móiąc stosunek powietrza do paliwa jest wtedy gdy sonda daje napięcie w przedziale od 0,2 do 0,8 V , wtedy mamy lambde ok 1. dodam ze odczyt napięcia jest to jakby regularna zmiana między 0,2 a 0,8V ale

u siebie nie masz kompa króry reguluje dawkę gazu i sonda nie wpływa na zwięszkenie/zmniejszenie jej dlatego tu raczej istotne jest własciwe ustawienie dawki (oczywiście mogłoby być tu pomocne wsakzanie z sondy L dla samej regulacji)

doadam też ze za mała jak i za duża dawka osiągów napewno nie poprawi.

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 08:34:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Szymon_Zy ja w ABT na poczatku tez mialem gazior bez kompa i mialem problem, ze samochod w ogole nie smigal na benzynie. Poprostu po odpaleniu trzeba bylo w ciagu sekundy przelaczyc na gaz bo gasl - chyba, ze sie trzymalo noge na gazie. Do tego podczas jazdy na PB szarpalo i dusilo a na jalowym odrazu gasl. Na gazie bylo lepiej, jednak wkrecenie silnika powyzej 3500 rpm bylo praktycznie bez sensu bo wkrecal sie koszmarnie wolno :(
Odkrylem, ze przejehcanie okolo 30, 40 km na benzynie w trasie pozwolilo kompowi na wyrownanie pracy silnika. Tak samo dzialo sie po odlaczeniu aku - tylko ze trzeba bylo to zrobic na okolo 30 min.
U mnie przyczyna byla autoadaptacja ECU, ktora na gazie bez kompa za pomoca lambdy uczyla sie nieodpowiednich parametrow mieszanki i potem te dane byly stosowane do sterowania silnikiem rowniez na pb....mieszanka byla mocno za bogata i auto palilo jak smok i ledwo jechalo...
Polecam Ci AL-700. Mam go ja, UFOtm i jestesmy zadowoleni. Od roku nie bylem na regulacji - robie to sam - program masz na ftp :>
Zobaczysz jak fajnie bedzie sie wkrecal na gazie po zainstalowaniu tego kompa (zwlaszcza, kiedy bedzie pracowal w trybie SPORT) :>

Aha i uszkodzona lambda nie powinna spowodowac dramatu w tym silniku - poprostu ECU bedzie dzialac w trybie awaryjnym i uzywac awaryjnej mapy spalania - bez korekcji z lambdy. Czyli bedziesz mial normalnie gaznikowy samochod :> Oczywiscie mam na mysli jazde na PB bo z kompem LPG i nie dzialajaca sonda nie da sie jechac na lpg :>

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 11:37:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
Wlasnie jestem po wymianie filtra i swiec. Dziwnym zbiegiem okolicznosci teraz odpala od kopa ale jestem umowiony z mechanikiem, ze zostawie mu go na przeglad. Niech robi co ma do zrobienia :/

Wiem, ze silnik lapie mi lewe powietrze :/ Ale koszt wymiany gumy pod filtrem powietrza to niestety az 100 zl - trudno 3ba bedzie to zrobic wreszcie, a potem AL700 on board i zobaczymy co dalej.

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 11:49:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Wydaje mi sie że najpierw powinieneś zrobić tą gume pod filtrem - jak nie nowa to może uda się ją jakoś zwulkanizować albo coś. Wtedy dopiero bierz się za reszte. Taka moja sugestia ;)

POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 11:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2004 18:51:03
Posty: 811
Lokalizacja: ___Częstochowa___ Auto: B4 2.0 ABT
Guma jest planowana na po niedzieli :/ A reszta w miare nadwyzek budzetowych ... na ten moment jest przyciagnieta za obudowe filtra drutem ;-) Wiec stanowi mniejsze zagrozenie ale dalej trzeba przy niej cos zrobic.

_________________
Daj człowiekowi ogień ... będzie mu ciepło przez jeden dzień. Wrzuć go do ognia ... będzie mu ciepło do końca życia :530:

Jakie limity :?: W Neostradzie nie ma limitów :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2004 13:02:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2497
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> ta guma to "podstawa gaznika" placilem za nia 4 lata temu 85pln :) warto bo troche jest roznica po jej wymianie na korzysc plynnosci przyspieszania :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: