Sherlock Holmes napisał(a):
A te gumki na zaworach to droga impreza??? No i ile z tym roboty
sa 2 sposoby wymiany gumek ... gumka to jakies 2 pln za sztuke ... pierwszys pososb ten bardziej kosztowny i pewny to ... sciagnac glowice , oddac do planowania , spasowania zaworow , gniazd zaworow i wymiany gumek ... jakies 150 - 200 pln w najtanszej formie do jakichs 600 pln w najdrozszej w zaleznosci w jakim stanie sa prowadnice zaworow ... pozniej dochodza jezesze uszczelki pod glowicami za 120 pln za sztuke i 6 uszczelek pod kolektory wydechowe ... nie wiem po ile ale chyba cos kolo 20 plkn za sztuke ... po takim przedsiewziwciu dodatkowo wiesz jak silnik wyglada w srodku , luzy na tlokach , ranty na cylindrach ...
drugi sposob to o wiele tanszy i szybszy ... wykrecasz wali rozrzadu , wyciagasz szklanki , w otwor po wykreconej swiecy tloczysz spercone powietrze zeby ci zawory nie powpadaly do cylindrow , sciagasz zabezpioeczenia i sprezyny zaworow i wydlubujesz gumki ... po czym zakladasz nowe ... wymieniasz do tego jeszcze uszczelki pod pokrywami (30 pkn za sztuke), siemeringi na walkach rozrzadu ( 20 pln za sztuke ) i to wsio .... aaa no i w tej pierwszej opcji tez wymienisza siemeringi na walkach i uszczelki pod pokrywami zaworow