Przemo_A4 napisał(a):
Dzieki stary, ale palcem to ja moge jedynie kobite posmerac. Na stacyjke i immo niestety to nie dziala. Dzieki i pozdrawiam
Stary masz szczescie ze mam dzis dobry humor i wkleje ci to co potrzeba.
Pozatym jak ktos pisze ze prosze czytac do konca to sie nie opuszcza watku w jego polowie....
oto rozwiazanie problemu immo:
Cytuj:
Dziś w końcu dzięki wskazówkom Maćka1024
naprawilem immo. Troche mi to zajelo bo pierwszy
raz odkrecalem kiere i zdejmowalem poduche -
5 godzin.
W sumie to obaj nie jesteśmy pewni ze ten sposob
pomaga w 100% ale poki co[odpukac] jest ok.
Pomysł jest Maćka1024, ja dodałem tylko niewielkie korekty:
A więc tak:
Potrzebne są następujące rzeczy:
- Komplet srubokretow [plaskie, gwiazdka,ampel]
- Klucz nasadowy o rozm 8,10 i wiekszy 40 [do odkrecenia kierownicy]
- Nożyk do ciecia[ostry]
- tasma izolacyjana
- Lutownica [ najlepiej z jak najmniejszym grotem]
- Klucz plaski 10 [akumulator]
- Srubokręt łamany
i najważniejsze druga osoba do pomocy
Przytępujemy do pracy:
- odłączmy akumulator [najlepiej potem odczekac kilka minut]
- zdejmujemy pokrywe bezpiecznikow
- demontujemy oslone pod kierownica [ta duza nad pedalami]
- zdejmujemy zaślepkę - taki plastik przed licznikiem na 2 zatrzaskach
- odkrecamy element plastikowy okalajacy kierownice[wewnatrz jest tasma przesuwna]
- wysuwamy kierownicę na maxa do siebie i na dól
- odkręcamy pod kierownicą dwie śrubki mocujące górną część osłony od kolumny kierownicy
- odkręciłem dwie śrubki mocujące uchwyt od regulacji położenia kierownicy
- następnie jedną śrubkę mocującą dolny plastik obudowy kolumny kierowniczej
- z tyłu kierownicy znajdują się dwie śrubki mocujące AirBag (Używamy do tego srubokreta gwiazdki - odkrecamy w lewą stronę)
- odpinamy delikatnie kabelek od poduszki zapamietujac jego zamocowanie
teraz do akcji wkracza 2 osoba:
- odkręcamy kierownice kluczem nasadowym 40 (trzeba sobie dokładnie zapamiętać położenie w/w kierownicy - aby ją założyć w tej samej pozycji )
- 2 osoba przytrzymuje kierownice gdyz nie da sie odpiac kabelkow do niej dołączonych.
- teraz jeszcze 3 śrubeczki mocujące dolny plastik od obudowy kolumny kierowniczej
- koło pętli indukcyjnej jest zalane dookola plastikiem wiec latwo to poznac.
Na stacyjce jest mała złączka 2 pinowa - wyłączamy ją i zapamietujemy kolejnosc kabelkow [umnie zielony na dole]
- Obcinamy złączke i przedłużamy o jakies 5 cm kabelki [lutujemy i owijamy izolacja]
- nacinamy petle indukcyjna w taki sposob aby otworzyc sobie droge do przylutowania kabelkow do pinow złączki.
- lutujemy przedłużony kabelek do pinów pętli. (oczywiście wszystko trzeba zaizolować np. izolacją termokurczliwą) Pamietamy o kolejnosci kabelkow
Teraz składamy wszystkie elementy do kupy.
Po podłączeniu akumulatora - proponuję przekręcić kluczyk tak, aby się zaświeciły kontrolki - następnie odczekać jakieś 2 min. Po czym odpalić silniczek i zostawić go, aby się rozgrzał do 90 stopni - w taki sposób mamy pewność że przepustnica dobrze się adoptuje po zaniku napięcia z akumulatora.
Miłej pracy