.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 16:35:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: hamulec bębnowy w tylnym kole
PostNapisane: 12.maja.2003 12:45:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2002 00:00:00
Posty: 441
Lokalizacja: Ostrzeszów
jest sprawa. Jesli chcemy wymienic łożyska w tylnym kole trzeba zdjąć ten beben do ktorego przykreca sie felge. Tak sie sklada, ze prawdopodobnie ten beben nie byl dlugi czas zdejmowany i stworzyl sie na nim taki rant, gdzie nie pracują szczęki hamulcowe. Przez ten rant niezmiernie trudno zdjąc owy beben, gdyz wlasnie szczeki go blokują.

czy jest jakas mozliwość spowodowania, by te szczeki "ścisnąć" by swobodnie beben mozna bylo zdjac? Szczeki spokojnie moznaby sisnąć, gdyz jest na to miejsce, tylko ze blokuje je z góry taki cylinderek, który hydraulicznie powoduje hamowanie.

Czy jedyny sposób zdjecia bebna to walenie w niego młotkiem?

pozdrawiam!

_________________
silver fire B4 2.0 ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2003 13:08:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2003 15:04:18
Posty: 194
Lokalizacja: Oborniki
Musisz ustawic beben tak aby otwor od sruby znajdowal sie tak w prawym gornym polozeniu. Wsadzisz wkretak i wymacasz lapke zacisku i zaczesz ja odginac - hamulec bedzie bardziej puszczal, a ty chwycisz beben i go zdejmiesz. Zchodzi bez problemow. Kiedys tak robilem.

Pozdrawiam.

_________________
Competition 2.0 16V quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2003 13:44:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2002 13:02:32
Posty: 441
Lokalizacja: Kalisz
a moze podpowiesz koledze cos wiecej na podstawie tego rysunku: Obrazek

_________________
MARIUSZ

AUDI 90 z za oceanu... zagazowane 2.3NG and AWO 425S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2003 13:46:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2003 15:04:18
Posty: 194
Lokalizacja: Oborniki
Musisz tak wcelowac w to cos oznaczone nr.13 aby odgiac do srodka. Zaciski sie wtedy luzuja i sciagasz beben, ale musisz uzyc troche sily bo tam sa sprezyny
Najepiej w miejsce laczenia 13 i 24. Napewno dasz rade. Pomacasz i pociagniesz do srodka.

_________________
Competition 2.0 16V quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2003 14:12:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2002 00:00:00
Posty: 441
Lokalizacja: Ostrzeszów
ja skorzystalem z metody walenia młotkiem. Niestety odgięła sie ta blokada blokująca szczeki na cylinderku.

Jak juz mialem zdjety beben - starałem sie scisnąć rękami szczeki (a wiec jak piszesz elementy 13 i 24) i za cholere nie daly sie scisnąć - blokował je ten cylinderek. Wiec nawet gdybym wczesniej probowal odginac szczeki srubokretem jak piszesz nic bym w moim kole nie wskórał. Moze cos nie tak z tymi moimi bebnami :placz: :placz: :placz:

tak w ogóle to miałem niezłą nerwówe z tymi bebnami.

_________________
silver fire B4 2.0 ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2003 20:46:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
A nie latwiej podsunac element 16 ku gorze i opukac wtedy beben dla scisniecia szczek? W tarczy powinien byc gdzies otwor do podniesienia tego klina. Do tego mozna jeszcze odkrecic odpowietrznik i tloczki schowaja sie w cylinderku i beben schodzi.

Pozdrawiam
Krzysiek

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2003 06:42:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2003 15:04:18
Posty: 194
Lokalizacja: Oborniki
No nie wiem. Ja robilem tak jak napisalem wyzej. Ale byc moze naciagalem sprezyne ta na dole, bo na gorze jest tloczek. Teraz dokladnie nie pamietam, ale w ten sposow robilem jak wymienialem lozyska, pozniej szczeki. A walenie mlotkiem prawie zawsze sie konczy jakimis poodginaniami, na poczatku robilem tak jak ty - mlotkiem i musialem wymienic zapinki nr.18.

_________________
Competition 2.0 16V quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2003 08:36:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
jest tak jak mowi KrzMos , przez dziure po srubie mocujacej kolo nalezy wypchnac do gory ten klin i sprezyna sama sciagnie szczeki ... ten klin to samregulator zuzycia szczek i bebna

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2003 08:46:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2002 00:00:00
Posty: 441
Lokalizacja: Ostrzeszów
tomecz napisał(a):
ja skorzystalem z metody walenia młotkiem. .



tak to jest, jak taki frajer jak ja zabierze sie za remont auta.

pozniej jezdzą takie pokancerowane audiczki po drogach

przepraszam :placz: :placz: :placz:

_________________
silver fire B4 2.0 ....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: