.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 23:48:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: ZŁOTE RADY NA ZAWIESZENIE B4...
PostNapisane: 24.maja.2003 21:17:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
....własnie w związku z tym, że od ponad roku walcze (bez skutku) z przednim zawiszeniem mojego B4 chciałbym, żeby ten topic powisiał tu troche. I każdy który ma lub miał problemy z zawiasem w swoim B4 tu się rozpisał. Napisał także jak poradził sobie, jakich firm zastosował części i czy ma jakiś zwój patent na np. szybko wybijające się silent-bloki. A teraz troche o moim B4. Zastoswałem takie "graty" z przodu:

1. amory SACHS Adwantage olejowo gazowe - jeźdzą juz 7kkm i są ok
po za tym że są dosyć miekke

2. silentbloki FEBI BILSTEIN - po 7kkm pusciły w lewym wachaczu

3. łaczniki stabilizatora f-my ADTLER - po 18kkm zaczęły stukać

4. poduszka nad MacPersona firmy krzak -jakieś zielone (nie wiem czy to
są te wysokie czy niski bo słyszałem, że są dwa typy) - ale przejechały dopiero 3kkm więc nic o nich nie moge powiedzieć.


A z tyłu mam:

1. oryginalne "gumki" i amorki żółty Bilstein przywieziony z niemiec - chyba nie musze nic więcej pisać...


Pisze o tym bo od kiedy mam B4 (ok półtorej roku) nie mogłem nacieszyć się prosto jeźdzącym autem i cichym zawiasem. Ostatnio jak ustawiłem geometrie (jak pojechałem na ustawianie to okazało się że są wybite poduszki na macpersonach - zmieniłem je i zaraz wróciłem) auto ściągało w prawo po zamianie przednich kół miejscemi skręcało w lewo. Po trzech tygodniach od tamtej pory kupiłem nowe opony i na nich też ściąga w lewo. Dzisiaj byłem na powtórne ustawienie i parametry zawias trzyma (kąt wyprzedzenia sworznia w obu kołach jest 2.30) ale okazało się ,że wybiły się silent bloki w lewym wachaczu :bardzozly: . Przez co prawdopodobnie moje auto ściaga w lewo podczas przyspiesznia i hamowania. Ufff napisałem chyba wszystko. Chce rozwinąć ten tamat bo kiedyś na tym forum czytałem o przeróbce belki i jakiś "podkładkach przy silent blokach". piszcie jakie macie doświadczenie. Jakie części są odporne na nasze drogi (bo nie zawsze oryginalne jest najlepsze ale najczęściej tak bywa) i troche o waszych pomysłach. Ja juz kilka mam póxniej je przedstawie (niechce was nakierunkowywać :grin: ) .

Pozdrawiam i czekam na rady :oko:

_________________
Audi B4 Avant 1.9 TDi by Master/s


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2003 22:13:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2002 18:35:06
Posty: 52
Lokalizacja: woj.śląskie
Mam ten sam problem. Tragedia, rozwiązanie przedniego zawieszenia w B4 jest beznadziejne.
Od początku miałem problem z zawieszeniem ( od prawie 2 lat ) zawsze cos stuka , puka, jak dodaje gazu to ciągnie go w lewo jak puszcze gaz to w prawo. Przy hamowaniu trzepie kierownicą ( tarcze wymieniałem).
Gumy na wahaczach lecą w momencie. Prawy sworzeń w zwrotnicy jest wyrobiony i nie pomaga zalozenie nowego sworznia, trzeba by wymienić zwrotnice i dopiero sworzeń. Przy ruszaniu jest bardzo mocne puknięcie i jak przy predkosci 80 km/h wpadne w dziure to kolo wpada w takie wibracje jakby sie mialo rozlecieć. Normalnie tragedia jest z tym zawieszeniem.
Ostatnio jeszcze zaczął strzelać przegub :bardzozly:
W tylnim zawieszeniu jakieś 40 tys km temu wymienialem te duze tuleje metalowo-gumowe na tylnej belce i juz chyba są wybite bo bardzo dobija na dziurach.

Rozwiązanie na te problemy: w moim przypadku najlepjej sprzedac to auto, bo jak bym chciał to robic to pół zawieszenia bym musiał wymienić.
Ale jakos go musze troszke zreanimować, bo tak bedzie go cieżko sprzedac. :oko:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2003 22:27:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2001 00:00:00
Posty: 120
Lokalizacja: Kraków
w C4 nie jest lepiej a nawet umyśle że gorzej, W 90 jakoś sobie radziłem a tu, normalna walka z wiatrakami jak nie kijem to pałą uff( stuka puka :bardzozly: :bardzozly: ), zresztą co chwilę nowe problemy uff. No ale jak mi tłumaczy moja miła " Kup sobie Cli-óweczkę tak jak ja i będzie ok" wrrrrr. A ja nic i następna stówka poszła „w pieriot”...

Arthur

_________________
AUDI C4 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2003 23:17:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2003 02:54:27
Posty: 149
Ja odpukac nie mam problemu. Autko prowadzi sie bardzo dobrze. Mam przejchane tylko 105 tys. i pewnie dlatego. ostatnio wymienilem tylko drazek skretny i to wszystko.

_________________
...::: www.tkzg.prv.pl :::...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2003 23:21:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2002 00:00:00
Posty: 441
Lokalizacja: Ostrzeszów
tak, zawiecha B4 to najsłabszy punkt tego auta. Tez mam auto póltora roku i dopiero od 2 tygodni nic juz mi nie stuka. Stopniowo robiłem nastepujace czynnosci: Wymieniłem silentbloki na stabilizatorze, wszystkie tuleje na sworzniach (moge mylic nazwy), dalej łazyska na macpersonie, łącznik stabulizatora po prawej stronie, koncówka drążka z lewej strony, no i ostatnio łącznik z lewej stroni i teraz jest o dziwo cichutko. Na prawde sie miło jezdzi. Wszystkie czesci kupywałem raczej najtańsze i przypadkowe. Jest super, warto wjechac na kanał i dobrze z brechą nadwyręzac wszystkie mozliwe do pukania czesci - ja wszystko wytepiłem.

Wymienilem tez łozyska na piastach w tylnyh kołach. Uwierzcie mi ze audi 80 to komfortowe auto, które moze cichutko sunąć po asfalcie.

_________________
silver fire B4 2.0 ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 07:58:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2002 00:00:00
Posty: 275
Lokalizacja: wawa/poznan
witam,
mialem dokladnie takie same jazdy.
moim zdaniem popelniles blad robial tuleje wahacza nieorginalne.
ja mialem bilstein i po 15tkm byly do wymiany.
zmien na orginaly i masz 60tkm z glowy.
wiem bosprawdzilem.
reszta (geometria) to juz tylko regulacje.

pozdrawiam

_________________
Audi quattro.... i tylko to sie liczy | A4 1.8T Lpg.Quattro Avant i (na miasto... ) Corolla 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 08:07:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2003 14:08:38
Posty: 360
Lokalizacja: USTKA
Niestety tez moge poweidziec to co wszyscy ze to zawieszenie z przodu to poprostu niedopracowana sprawa. W pazdzierniku silentbloki, metalowo-gumowe przeguby i koncowki drazka wszystko bylo wymienione a teraz znow zaczyna napieprzac. Ale dopoki nie bedzie dzwonic na prostym asfalcie to nie wymienie, pojezdze jeszcze z 15tkm dobije na licznikowe 90tkm i wymiana wszystkiego znowu, lacznie z paskami i filtrami i plynami.

ps. Napewno jakis wplyw na to miala zima i bijace zimowki na suchym asfalcie ale to zawieszenie napewno nie jest trwale.
Pozdrawiam, UFOtm.

_________________
All yoU neeD Is
80 B4 2.0 90KM
www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=25205


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 08:49:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2002 00:00:00
Posty: 441
Lokalizacja: Ostrzeszów
UFOtm napisał(a):
1993r. Audi 80 B4 ABT 2.0 90ps

licznikowe 90tkm

.


ufotom, widze ze mamy identyczne audiki. moja tez abt z 93 roku.
na prawde masz tylko 90tkm? :0

to na prawde dobry wynik! trzymaj te audike i nnie sprzedawaj!

_________________
silver fire B4 2.0 ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 09:35:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2003 15:13:34
Posty: 60
Lokalizacja: szczecin
witam! to co w B4 jest zawieszenie gorsze niz w B3? ja mam w B3 przebieg ponad 260. mam go niecaly rok i zrobilem ponad 30 tys i jeszcze w zawieszeniu nic nie robilem (no poza klocaki ham. i oslona przegubu).nic nie stuka puka itd, nic nie sciaga! przy hamowaniu tez mozna puscic kierownice i idzie prosto :))))

_________________
B3 1,8 automat gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 18:49:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2003 14:08:38
Posty: 360
Lokalizacja: USTKA
tomecz napisał(a):
UFOtm napisał(a):
1993r. Audi 80 B4 ABT 2.0 90ps

licznikowe 90tkm

.


ufotm, widze ze mamy identyczne audiki. moja tez abt z 93 roku.
na prawde masz tylko 90tkm? :0

to na prawde dobry wynik! trzymaj te audike i nnie sprzedawaj!


No dzieki za uznanie, jak narazie jest 86tkm, ale chetnie bym troche nabil tylko kaski na wahe nie ma.
Sprzedac napewno nie sprzedam narazie i nie wiem czy kiedykolwiek bo bardzo siem przywiazuje do samochodow, nawet takich jak poprzednia zolta strzala (kaszlak), dlatego boli jak wracasz ze sklepu a tu nowe wgnioty na dzwiach od innych dzwi.

_________________
All yoU neeD Is
80 B4 2.0 90KM
www.forum.tuning.info.pl/viewtopic.php?t=25205


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 19:08:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
To moze ktoś będzie miał radę na moją przypadłość?

Co zrobić, żeby podczas gwałtownego ruszania (choćby takiego jak na 400 m w Modlinie) nie podnosił się tak bardzo przód do góry?! Męczy mnie to, bo mam za dużo strat na starcie z tym związanych.

W mojej starej B4 , tylko raz wybiłem łożysko w przednim kole, bo zajechałem bokiem w krawężnik, i się po prostu skrzywiło.... Z moim aktualnym zawieszeniem w S2 to się nie przejmuję takimi drobiazgami jak pukanie i stukanie. Nie ściąga, nie myszkuje, i to najważniejsze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 20:27:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
LeoLepsi napisał(a):
To moze ktoś będzie miał radę na moją przypadłość?

Co zrobić, żeby podczas gwałtownego ruszania (choćby takiego jak na 400 m w Modlinie) nie podnosił się tak bardzo przód do góry?! Męczy mnie to, bo mam za dużo strat na starcie z tym związanych.

W mojej starej B4 , tylko raz wybiłem łożysko w przednim kole, bo zajechałem bokiem w krawężnik, i się po prostu skrzywiło.... Z moim aktualnym zawieszeniem w S2 to się nie przejmuję takimi drobiazgami jak pukanie i stukanie. Nie ściąga, nie myszkuje, i to najważniejsze.


podnies i usztywnij tylnie zawieszenie , usztywnij przednie zawieszenie

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2003 07:31:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
Leo: tylko dorabiany Bilstein na "grubej rurze". Z mocnym nastawem na rozciąganie. Oczywiście na sciskanie też :oko: .

A i jeszcze jedno. Tarcze z przodu też wymieniałem a ostatnio od 80-70 przy lekkim hamowaniu kierownica trzepie.

A co do przeróbek to mam taki plan !!!!. Nowe silent bloki wewnątrz w tym wrąbku zaleje klejem do szyb (takim czarnym np. WURTH). Jest to metoda na usztywnianie seryjnych poduszek pod silnik. Dzięki temu powinienem uzyskac większa sztywność w obu płaszczyznach. Do tego pomysł zapozyczony dawno temu z tego forum dotocze podkładki/tuleje "przed i za silentblok" wielkości średnicy zewnętrznej silentbloków i grube gdzieś na 3mm tak żeby pozostawiały minimalny luz osiowy dla silentbloku a jednocześnie uniemożliwiały mu prace na tak dużej "szczelinie". Tylko nie wiem jak te podkładki "wyciszyć" bo najprawdopodobniej będą stukać w miejscu styku z belka bo odstrony silentbloku jest gumka. Chyba, że tam je przełoże jakąś gumą o srednicu tej tulei. Co do łaczników to poprostu kupie dobre :oko:

_________________
Audi B4 Avant 1.9 TDi by Master/s


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2003 07:56:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lut.2002 00:00:00
Posty: 441
Lokalizacja: Ostrzeszów
a jakie mogą byc konsekwencje, ze urwie sie łącznik stabilizatora powiedzmy przy predkosci 80 km/h?

_________________
silver fire B4 2.0 ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2003 08:34:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli w jakiś niewyjaśniony sposób wpadnie/ułozy się dziwnie to moze ci np. zablokować mozliwość skrętu. Ale takich przypadków od kiedy produkują B3 i B4 pewnie było 0.000001% :-D

_________________
Audi B4 Avant 1.9 TDi by Master/s


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2003 09:34:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2003 16:50:47
Posty: 61
Lokalizacja: Kraków
Moze po prostu za ostro jezdzicie? ;)
Drogi chyba w całej polsce kiepskie to sie zawieszenie z czasem wytłuc musi. Ale ja specjalnie nie narzekam. Rok temu wymieniłem te silentbloki, gumy itp i na razie ok. Nie wiem jakiej firmy ale mechanik moj ma już sprawdzone.
Na zawieszenie dobra rada - prawym pasem nie jeżdzic - ale to pewnie wiecie ;]

_________________
audi 80 2.0 B4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2003 09:43:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
Co do dróg to facet u którego ustawiam geometrie ma warszatat w Otwocku - jak nażekałem na drogi w warszawie to kierowcom z otwocka i jego okolic nic tylko współczuć. Gość od geometrii na temat dróg tylko ręką machnął :-D .

_________________
Audi B4 Avant 1.9 TDi by Master/s


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2003 11:05:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2002 00:00:00
Posty: 275
Lokalizacja: wawa/poznan
czesc,
jesli juz koniecznie chcesz majstrowac przy tulejach wahacza, to pomysl o tym, zeby kupic 2 komplety, rozciac i z tego zrobic uszczelik / podkladki.
a poza tym mozesz tez zakupic w wawie troche szersze gumowe tuleje, ktore uszczelnia Ci srube przy wahaczy, tak, ze guma nie bedzie tlukla o metal tylko o gume.
ja to juz przerabialem, ale wielu mechanikow mowilo mi, ze to i tak kiszka, bo nie chodzi o pukanie, tylko o to, ze sie to rozwulkanizuje, bo ciagnie w czasie jazdy.
wiec jest tylko jedno prawdziwe rozwiazanie: zrobic to na sztywno... :-D
ale wtedy zycze duzo wrazen na drodze....

_________________
Audi quattro.... i tylko to sie liczy | A4 1.8T Lpg.Quattro Avant i (na miasto... ) Corolla 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2003 12:15:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lut.2002 00:00:00
Posty: 727
Lokalizacja: Warszawa
Michu: a to nie ty pisałes o "ty podkładkach" i spawaniu belki z tyłu ???

_________________
Audi B4 Avant 1.9 TDi by Master/s


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2003 18:52:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2002 00:00:00
Posty: 275
Lokalizacja: wawa/poznan
bo bylem mlody i madry inaczej.
ale jak przewalilem 100 roznych wersji to wyszlo mi, ze najlepiej jest nie kombinowac (choc pomysl ze spieciem sanek na stale tez mi sie podobal - ale wtedy de facto dostajesz b3, ze tak w uproszczeniu powiem :oko: )
ale mowie Ci kolego,
orginalne tuleje i 60tkm nie ma problemu. sekret tkwi w gumie :oko: :oko: jak zwykle...

a jak juz nie org. to boge, a nie bilstein. bo boge robi do orginalow.

pozdrawiam

_________________
Audi quattro.... i tylko to sie liczy | A4 1.8T Lpg.Quattro Avant i (na miasto... ) Corolla 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: