wszystko zalezy od tego jaki budzet planujesz wydawac na auto i ile kilometrow robisz rocznie ... jezeli nie chcesz doznac szoku zwiazanego ze zmiana napedu z tylniego na przedni , kompromisem ale zarazem jedynym slusznym rozwiazaniem jest quattro ... przod i tyl w jednym autku , mozesz wykorzystac wtedy umiejetnosci nabyte przy mesiu a zarazm zobaczyc ile szybciej mozna pokonac ten sam zakret ... co do silnikow to masz wiele opcji do wyboru , poczawszy od 2.0 - 115 KM , mulwaty jak na auto ktore wazy prawie 1,3 tony (100/A6 oczywiscie) , 2.3 ( troche mniej mulowaty ale z quattro robi sie mulowaty prawie 1.4 tony ... 2.6 V6 - fajna jednostka jezeli chodzi o silnik do limuzyny ale osiagi takie jak w 2.3 , w koncu 2.8 V6 i jego 174 KM zaczynaja miec sens przy napedzie quattro a przestaje mniec sens z tym silnikiem naped przedni ... i w tym silniku zaczynaja pojawiac sie dylematy odnosnie spalania ... w dobrym ukladzie auto potrafi polknac 18 litrow na setke , ale jak sie delikatnie muska pedal gazu potrafi i zejsc ponize 12 litrow ... w koncu dochodzimy do 2 najsluszniejszych jedostek w Audi , 2.2T 20V , tylko wystepuje z quattro bo przy jego seryjnych 230 KM to juz prawdziwy pogromca wsrod aut seryjnych w tej klasie ... spalanie jak na auto z ta moca godne uwagi , od 9 litrow do 18 i oczywiscie jak na samochod z turbo przystalo podkrecenie mocy do 280-300 KM nie wymaga zadnych magicznych zabiegow poza zmiana oprogramowania ... spalanie przy tym zabiegu zasadnczo nie zmienia sie ... no i w koncu flagowa jednostka Audi , V8 4.2 litra i jego 280 KM w S6(A6 ale tak jak w mercu S klasa ) do 326 KM w S6 Plus ale te modele to zadkosc , produkowane byly tylko przez kilka miesiecy 97 roku ... spalanie w takich 4.2 wahalo sie od nie wiem ilu do nawer 26 litrow na miescie ... przeaznie spalanie waha sie w przedziale 16-24 litry ... do obu silnikow czyli 2.2T i 4.2 V8 praktycznie nie ma fachowych serwizow z tym ze 2.2T jest dosc populany wsrod klubowiczow i o pomoc czy o czesci stosunkowo latwo ... poza tym jezeli chodzi o naped quattro to jest to najbardziej wytrzymaly naped jaki kkiedykolwiek byl montowany seryjnie w autach "na ulice" ... zespoly napedowe sa w stanie przenosic moment obrotowy nawet powyzej 1000 Nm , jedyne co sie w takim ukladzie szybciej zuzywa to sprzeglo
aa no i 2.5TDi , jeden z najwdzieczniejszych dizli jakie kiedykolwiek wymyslono ... jednostka 115 konna ktora pojawila sie w 90 roku w Audi 100 jest produkowana do dzisiaj i montowana w VW transporter T4 ... jest to rzedowa "5" , jak wiekszosc silnikow w Audi w latach 80tych , turbo , intercooler . w 94 roku silnik ten przeszedl facelifting i pojawilo sie w nim 140 KM , w 95 roku pojawila sie do tego silnika 6 biegowa skrzyna quattro ... rowniez w 94 roku pojawil sie w A6 silnik 1.9 TDi z 90 koniami ... silnik ten jest bardzo podatny na czip tuning .. ale o Dizlach to moze sie koledzy od klekotow wypowiedza