.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 15:14:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Poradźcie co kupić
PostNapisane: 25.maja.2003 12:07:36 
Witam, jestem nowy na tym forum ale to dlatego, że po prostu dopiero wczoraj zachorowałem na Audi. Obecnie mam Merola 124 250 D z 1987, ale strasznie nudne to autko, i chcę coś kupić nowego tak na jesieni.
Najaralem się na V8 ewentualnie na A6 2.8 V6 ( opcjonalnie 2.5 TDI). Kompletnie nie mam pojęcia o Audi - cala moja rodzinka to Merolowcy, ale niedawno szwagier sie wyłamal i kupil sobie A6 2.8 V6 z 1995. ZAjeboza, ale potem przeczytałem posty o V8 i juz sam nie wiem .Czy ktoś z szanownych forumowiczów-użytkowników może coś polecić (jednocześnie napisać mniej więcej o cenach tak, żebym wiedzial ile dołożyć). Zaznaczam,że jestem raczej użytkownikiem niż mechanikiem i sam wiele nie zrobię (1. nie umiem,2. nie chce mi sie nauczyć, 3. nie mam na to czasu).
dziękuje i pozdrawiam
Michał


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 12:13:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2002 12:45:34
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa grohoof
witam
skoro nie masz za dużo czasu na zabawe to bierz A6 2.5 TDi
V8 wymaga sporego wkładu pracy i serca...i ciężko znaleźć taką V8 w którą nie bedziesz musiał włożyc mniej niz 3000-5000 na remonty (zawiecha+podstawy przy motorze), a moło kto u nas to umie dobrze zrobić. więc ja na TWOIM miejcu brał bym A6 2.5tdi
pozdro

_________________
200TQ.....jedna rzecz dla której warto żyć!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 12:27:59 
A jak z osiągami i cenami 2.5 tdi??


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 12:41:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2003 23:16:11
Posty: 102
Lokalizacja: olsztyn
ja mam v8 i nic innego niechce
polecam
tyle ze kupione w polsce odradzam

_________________
audi v8 3,6 250 ps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 13:14:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
wszystko zalezy od tego jaki budzet planujesz wydawac na auto i ile kilometrow robisz rocznie ... jezeli nie chcesz doznac szoku zwiazanego ze zmiana napedu z tylniego na przedni , kompromisem ale zarazem jedynym slusznym rozwiazaniem jest quattro ... przod i tyl w jednym autku , mozesz wykorzystac wtedy umiejetnosci nabyte przy mesiu a zarazm zobaczyc ile szybciej mozna pokonac ten sam zakret ... co do silnikow to masz wiele opcji do wyboru , poczawszy od 2.0 - 115 KM , mulwaty jak na auto ktore wazy prawie 1,3 tony (100/A6 oczywiscie) , 2.3 ( troche mniej mulowaty ale z quattro robi sie mulowaty prawie 1.4 tony ... 2.6 V6 - fajna jednostka jezeli chodzi o silnik do limuzyny ale osiagi takie jak w 2.3 , w koncu 2.8 V6 i jego 174 KM zaczynaja miec sens przy napedzie quattro a przestaje mniec sens z tym silnikiem naped przedni ... i w tym silniku zaczynaja pojawiac sie dylematy odnosnie spalania ... w dobrym ukladzie auto potrafi polknac 18 litrow na setke , ale jak sie delikatnie muska pedal gazu potrafi i zejsc ponize 12 litrow ... w koncu dochodzimy do 2 najsluszniejszych jedostek w Audi , 2.2T 20V , tylko wystepuje z quattro bo przy jego seryjnych 230 KM to juz prawdziwy pogromca wsrod aut seryjnych w tej klasie ... spalanie jak na auto z ta moca godne uwagi , od 9 litrow do 18 i oczywiscie jak na samochod z turbo przystalo podkrecenie mocy do 280-300 KM nie wymaga zadnych magicznych zabiegow poza zmiana oprogramowania ... spalanie przy tym zabiegu zasadnczo nie zmienia sie ... no i w koncu flagowa jednostka Audi , V8 4.2 litra i jego 280 KM w S6(A6 ale tak jak w mercu S klasa ) do 326 KM w S6 Plus ale te modele to zadkosc , produkowane byly tylko przez kilka miesiecy 97 roku ... spalanie w takich 4.2 wahalo sie od nie wiem ilu do nawer 26 litrow na miescie ... przeaznie spalanie waha sie w przedziale 16-24 litry ... do obu silnikow czyli 2.2T i 4.2 V8 praktycznie nie ma fachowych serwizow z tym ze 2.2T jest dosc populany wsrod klubowiczow i o pomoc czy o czesci stosunkowo latwo ... poza tym jezeli chodzi o naped quattro to jest to najbardziej wytrzymaly naped jaki kkiedykolwiek byl montowany seryjnie w autach "na ulice" ... zespoly napedowe sa w stanie przenosic moment obrotowy nawet powyzej 1000 Nm , jedyne co sie w takim ukladzie szybciej zuzywa to sprzeglo :)

aa no i 2.5TDi , jeden z najwdzieczniejszych dizli jakie kiedykolwiek wymyslono ... jednostka 115 konna ktora pojawila sie w 90 roku w Audi 100 jest produkowana do dzisiaj i montowana w VW transporter T4 ... jest to rzedowa "5" , jak wiekszosc silnikow w Audi w latach 80tych , turbo , intercooler . w 94 roku silnik ten przeszedl facelifting i pojawilo sie w nim 140 KM , w 95 roku pojawila sie do tego silnika 6 biegowa skrzyna quattro ... rowniez w 94 roku pojawil sie w A6 silnik 1.9 TDi z 90 koniami ... silnik ten jest bardzo podatny na czip tuning .. ale o Dizlach to moze sie koledzy od klekotow wypowiedza :-D

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 13:24:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2001 00:00:00
Posty: 1103
Lokalizacja: k.Radomia
Na Twoim miejscu tylko A6 2.5 TDI 140KM,jezeli miales 250D domyslam sie ze spalanie odgrywa sporą role....
ceny zaczynają sie od 35k do nawet 50k ale mysle za ze ok.38-40 kupisz dobre A6 z 95-96r,
V8 odpusc sobie,mało kto to dobrze naprawi i trzeba miec dobre dojscie do czesci,inaczej kazda naprawa daje sporo po kieszeni

_________________
.....S4 230 KM.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 13:55:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.kwi.2003 12:10:59
Posty: 15
2,5 TDI nawet 115 da sie jeździć. Co prawda nie porywa ale jest całkiem całkiem. Jej minus to bardzo krótka 1. Prawie jej nie ma :-)).
Spalanie jest rewela, z częściami torche gorzej
Używek do 2,3 2,0 czy 2,6 jest multum, a 2,5 Tdi jak twierdzą mechanicy to RARYTAS i jest problem. Przerabiałem juz temat sprzęgła SACHS 1400 PLN, i teraz sen mi spędza napinacz paska wielorowkowego.
Najlepszym rozwiązaniem byłoby kupić od razu drugie takie na części.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 14:43:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
no , wszystko rozbija sie o te magiczne papierki , pieniadze ... sa rzczy ktore sie zuzywaja i trzeba je wymieniac czesciej lub zadziej i wlasnie te zadziej zuzywajace sie sa drozsze ... i bynajmniej nie jest najlepszym rozwiazaniem kupowanie uzywek ... przerabialem juz ten temat i szczerze powiedziawszy tez szukam do mojego rolki i napinacza paska wielorowkowego ale przyjdzie moment ze prawdopodobnie kupie je w ASO na jakies 1000 pln komplet ...

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 15:13:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sie.2002 06:57:49
Posty: 255
Lokalizacja: lublin
:grin: polecał bym A6 2,5 TDI 140KM z szescio biegowa skrzynią,ale musisz baaaarzdo uważać przy zakupie,jest mnóstwo padak

_________________
audi A6 C4 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 21:05:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2002 21:39:06
Posty: 1050
Lokalizacja: Bytom
ja też mogę polecić 2,5 TDi - i choć ja mam 115 KM i automat - to jestem baaaardzo zadowolony z mojego autka. Mucha nie siada. A podróżuję bez kompleksów :grin:

_________________
A6 C4 2,5 TDi automat
S4 C4 2,2 T Avant automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2003 21:27:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2002 12:38:53
Posty: 959
Lokalizacja: Warszawa
ja oczywiście :-D polecam silniki TDI, mało palą i sa super elastyczne no i nalezy pamiętać, że za stosunkowo niewielką kasę w każdym TDI można poprawić elektonikę i mieć jakieś 30% KM i Nm więcej :D

_________________
Super Diesel Engine Evo II
151PS 387Nm

TDI streetracing


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2003 11:08:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2001 01:00:00
Posty: 552
skoro zachorowaleś na v8 to jest do sprzedania moim zdaniem UMIKAT audi v8 4.2 w 6 biegach.........za 19500zl ogloszenie na www.ct.com.pl/ogloszenia.asp?

_________________
ESka-EReska


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: