.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 20:37:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A200 20V - ciścienie turbiny i numery
PostNapisane: 31.maja.2003 16:23:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2003 18:42:54
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
Witam.

Mam prośbę o następujące informacjie:
1.gdzie na silniku silniku 2.2Turbo 20V "3B" 220KM w AUDI 200 są numery silnika? na tyle ile się dało oglądałem blok i nie znalazłem... ale dostęp jest tam marny, więc pewnie przeoczyłem...
2. jakie ciśnienie turbiny powinien pokazywać komputer pokładowy / przy jakich obrotach silnika.
przymierzam się do takiego auta i warto by sprawdzić ...

_________________
Pozdrawiam - piotr_
---------------------------
200TQ 20V w AVANCIE.... skarbonkę czas rozbić :D jak się okazuje nawet dwie trzeba rozbić... :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2003 16:32:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
1. Numerów może nie być. Ale zwykle są umieszczane albo na lewej stronie silnika lub z tyłu. Dokładnie nie wiem.

2. Ciśnienie doładowania seryjnego motoru 3B wynosi ok. 0.7 - 0.8 bara, i najwyższe jest wtedy, gdy się gaz wciśnie do dechy od 2000 obr/min

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2003 17:05:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2001 00:00:00
Posty: 1103
Lokalizacja: k.Radomia
A ile to cisnienie powinno pokazywac na wolnych obrotach?

_________________
.....S4 230 KM.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2003 17:10:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2003 18:42:54
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
LeoLepsi napisał(a):
1. Numerów może nie być. Ale zwykle są umieszczane albo na lewej stronie silnika lub z tyłu. Dokładnie nie wiem.

2. Ciśnienie doładowania seryjnego motoru 3B wynosi ok. 0.7 - 0.8 bara, i najwyższe jest wtedy, gdy się gaz wciśnie do dechy od 2000 obr/min


w dowodzie rejestracyjnym numery są.... więc ciekawe skąd je wzięli. poszukam jeszcze :-)

0.7-0.8? ile na kompie powinno się wtedy wyświetlać?
w tym autku dochodzi do 1.4-1.5 przy okolo 5000 obr/min

_________________
Pozdrawiam - piotr_
---------------------------
200TQ 20V w AVANCIE.... skarbonkę czas rozbić :D jak się okazuje nawet dwie trzeba rozbić... :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2003 17:29:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
Albo masz coś dłubniętego albo nie pokazuje Ci ciśnienia, tylko coś innego, no chyba, że w innych jednostkach. Ja w ostatnim modlinie miałem 1.2 bara doładowania i miałem 9 czas, a mocy coś ponad 300 KM, więc nie wiem, skąd CI się wzięło tam tyle aż.

Necro: na wolnych jest podciśnienie w kolektorze. Na luzie gdy dodasz gazu lub na sprzęgle ciśnienie nigdy nie będzie większe od 0. Dopiero pod obciążeniem silnika turbina zaczyna ładować. Bardzo ładnie było widać to na filmiku z OZem , który robił wspólnie dla VMAX jako reklamę pierwszego Modlina.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2003 19:04:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2001 01:00:00
Posty: 552
z tym cisnieniem t jest cosik nie tak :-( :-( :-(

_________________
ESka-EReska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2003 19:39:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
LeoLepsi napisał(a):
Albo masz coś dłubniętego albo nie pokazuje Ci ciśnienia, tylko coś innego, no chyba, że w innych jednostkach. Ja w ostatnim modlinie miałem 1.2 bara doładowania i miałem 9 czas, a mocy coś ponad 300 KM, więc nie wiem, skąd CI się wzięło tam tyle aż.

Necro: na wolnych jest podciśnienie w kolektorze. Na luzie gdy dodasz gazu lub na sprzęgle ciśnienie nigdy nie będzie większe od 0. Dopiero pod obciążeniem silnika turbina zaczyna ładować. Bardzo ładnie było widać to na filmiku z OZem , który robił wspólnie dla VMAX jako reklamę pierwszego Modlina.


tylko ze twoje 1.2 bara a 1.2 bara na seryjnej turbinie to 2 rozne pojecia :oko:

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2003 19:54:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
Zgoda! Ale seryjny 3B na 1.3 nie pojedzie bo mu:

1. map sensora zabraknie
2. powywala mu węże
3. turbinę szybko szlag trafi
4. przepływomierz nie wydoli
5. mapy paliwa zabraknie

itd...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2003 19:55:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2001 01:00:00
Posty: 552
generalnie na turbinie k-24 powinno byc 1.7 bara na tyle jest ustawiony zawor upustowy (JAK SIE MYLE PROSZE MNE POPRAWIC) 8)

_________________
ESka-EReska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2003 20:05:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 1400
Lokalizacja: Poznań
A, teraz sobie przypomniałem. TO może być ciśnienie absolutne podane a nie względne. (czy jakoś tak, wiem, że się różnie to mierzy)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2003 20:08:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2001 01:00:00
Posty: 552
dobrze prawisz Leo !1generalnie cisnienie turbiny pokazywane na kompie pokladowym w audi 200 jest niewslołmierne do cisnienia pogazywanego na twoim zegarze Leo
ps.flota doszła :grin:

_________________
ESka-EReska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2003 18:28:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.gru.2001 00:00:00
Posty: 400
Lokalizacja: Kętrzyn
A to dlatego mój funfel wpiera mi, że ma w swoim S4 (C4) doładowanie 2 bary a ja mu nie wierzę. A wiecie jak to się dzieje, że te pomiary są tak różne? Jak to komputer mierzy?

_________________
--->Kefir jeździ Audi 200 T 182 KM 252 Nm<---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2003 22:24:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2002 12:45:34
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa grohoof
to jest ciśnienie absolutne. audi 200 20V ma na kompie zamiast spalania momentowego podawane ciśnienie turbiny, i to ciśnienie koledze chodzi. jest to właśnie podawane absolutne, czyli zawór+atmosferyczne. stąd wychodzi to 1.7. Takie de facto maksymalnie pokazuje komp w 200.
a ciśnienie seryjne to 0.7 do 0.9
można podkręcić do 1.1 więcej to tak jak Leo napisał, ani nie pociągnie wiecej z mapsensora, a efekty też mogłyby być drastyczne dla turbawki...

co do numerów silnika, powinny sie znajdować z przodu (od strony rozrządu). jak otworzysz maseczkę to sam przód bloku silnika po lewej stronie, na samej górze, tuż przy uszczecle dekla. jest tam takie gładkie miejsce. u mnie numerów nie ma. w papierach mam, w brifie też, ale skąd sie tam wziął to nie wiem..

_________________
200TQ.....jedna rzecz dla której warto żyć!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2003 07:21:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2002 22:12:49
Posty: 176
Lokalizacja: Jelenia Góra
Miałem takie autko po tunningu MTM i ciśnienie na maxa było 1,8 ale normalnie to powinno być około 1,5 (obroty od 3000 i więcej no i gaz w podłodze (przyspieszając) a na wolnych obrotach 0,1, 0,2 a hamując silnikiem 0,0, 0,1.
Numery powinny być z prawej strony bloku pod łączeniem z głowicą od przedniej strony silnika.

_________________
AUDI 200 Turbo Quattro - kiedyś było
KUPIĘ B4 2,6 2,8, B3 20V, koniecznie QUATTRO, a najchętniej 2,0 16V do 94 roku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2003 10:25:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2003 18:42:54
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
więc jak jest 1.4-1.5 , to faktyczne doładowanie wynosi 0.4-0.5 bar. a powinno seryjnie dochodzić do 0.7. czy to wskazuje że turbinę należy już robić czy jeszcze pożyje trochę?

i mam nowe pytanie: w tylnych drzwiach są głośniki (po 2 szt. na drzwi). wyglądają na oryginalne - tylko mam problem ze znalezieniem kabelków od nich koło radia - są 3 kostki: czarna (zasilanie), zielona(kable głośników - ale tylko 4 kable są , od frontowych, a tyłów nie ma, są tylko miejsca na kable) i czerwona (na niektórych kablach jest +12V, ale żadne nie wykazują oporności, więc nie idą bezpośrednio do głośników) - i moje pytanie słyszałęm coś kiedyś o fabrycznie montowanych wzmacniaczach (nie wiem ile w tym prawdy, więc jeżeli to bujda to się ze mnie nie śmiejcie :lol: ) - może te głośniki idą przez takowy i dlatego nie mogę znależć kabelków od nich? jeżeli ktoś ma jakikolwiek pomysł to proszę o pomoc.
Numerów silnika poszukam wieczorem... chociaż autko i tak już kupiłem, ogólnie stan nienajgorszy jak na 14-latka, przynajmniej nie był bity z każdej strony jak mój ostatni TDI, wymienione drzwi, błotnik i delikatnie wygięty próg (prawe) - reszta wygląda na bezwypadek, więc nie jest źle.
Wkrótce wrzucę zdjęcia
Dziękuję wszystkim za pomoc (przyszłą również) :D

_________________
Pozdrawiam - piotr_
---------------------------
200TQ 20V w AVANCIE.... skarbonkę czas rozbić :D jak się okazuje nawet dwie trzeba rozbić... :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2003 12:27:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2001 00:00:00
Posty: 1103
Lokalizacja: k.Radomia
Kiedys własnie pytałem Carlito o to cisnienie
cyt:"Jeżeli na 3 biegu przy około 60 km/h przyciśniesz maksymalnie pedał gazu to w zależności od temperatury i wysokosci powinieneś mieć na wyswietlaczu od 1,8 do 2,1 cisnienia absolutnego (czyli około 0,8 - 1,1 względnego). Jeżeli tak jest to wszystko jest OK

i tak mam :grin: :grin:

_________________
.....S4 230 KM.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2003 12:32:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2002 13:24:23
Posty: 868
Lokalizacja: Łomża
Cytuj:
mam nowe pytanie: w tylnych drzwiach są głośniki (po 2 szt. na drzwi). wyglądają na oryginalne - tylko mam problem ze znalezieniem kabelków od nich koło radia - są 3 kostki: czarna (zasilanie), zielona(kable głośników - ale tylko 4 kable są , od frontowych, a tyłów nie ma, są tylko miejsca na kable) i czerwona (na niektórych kablach jest +12V, ale żadne nie wykazują oporności, więc nie idą bezpośrednio do głośników) - i moje pytanie słyszałęm coś kiedyś o fabrycznie montowanych wzmacniaczach (nie wiem ile w tym prawdy, więc jeżeli to bujda to się ze mnie nie śmiejcie ) - może te głośniki idą przez takowy i dlatego nie mogę znależć kabelków od nich? jeżeli ktoś ma jakikolwiek pomysł to proszę o pomoc.


Czerwona kostka jest właśnie od tylnich głośników, które są z przedwzmacniaczem. kostak pasuje chyba do orginalnego radia montowanego w Audi, ale da się to przerobić na normalną kostkę. Właśnie z tym walcze w coupe.

_________________
Audi Coupe 2.8 V6 & Audi 80 B3 1.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2003 12:44:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2003 18:42:54
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
a masz moze jakąś rozpiskę co gdzie jest w tej kostce? bo oryginalnego radia to ja nie mam :D

_________________
Pozdrawiam - piotr_
---------------------------
200TQ 20V w AVANCIE.... skarbonkę czas rozbić :D jak się okazuje nawet dwie trzeba rozbić... :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.cze.2003 16:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2003 18:42:54
Posty: 82
Lokalizacja: Łódź
necro napisał(a):
Kiedys własnie pytałem Carlito o to cisnienie
cyt:"Jeżeli na 3 biegu przy około 60 km/h przyciśniesz maksymalnie pedał gazu to w zależności od temperatury i wysokosci powinieneś mieć na wyswietlaczu od 1,8 do 2,1 cisnienia absolutnego (czyli około 0,8 - 1,1 względnego). Jeżeli tak jest to wszystko jest OK

i tak mam :grin: :grin:


przy do zastosowaniu się do powyższego u mnie dochodzi do 1.6 na wyświetlaczu, więc 0.6 względnego. dobrze nie jest , ale tragicznie chyba też nie ???

migel: dzieki , numery są tam gdzie mówiłeś! po lewej stronie przyy deklu, ale one są na głowicy a nie na bloku... nie szukałem tak na wierzchu, a one są super dostępne. i nawet są wybite i zgadzają się z tymi z dowodu rejestracyjnego

_________________
Pozdrawiam - piotr_
---------------------------
200TQ 20V w AVANCIE.... skarbonkę czas rozbić :D jak się okazuje nawet dwie trzeba rozbić... :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.cze.2003 09:56:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2002 12:45:34
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa grohoof
no fakt na głowicy :oops: sor

_________________
200TQ.....jedna rzecz dla której warto żyć!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: