.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lis.2024 20:13:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytanie o K-jetronic
PostNapisane: 06.cze.2003 22:44:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2003 01:09:46
Posty: 32
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Mam pytanie do fachowców
Jaką funkcję pełni elektrozawór na obudowie filtra powietrza przy K-jetronicu w silniku 5-cyl, jest on pod błotnikiem, łączy grubym wężem przestrzeń przed klapą przepływomierza i za klapą.
Załącza się w czasie spadaniu obrotów i powoduje czasami gaśnięcie silnika.
Jak odpiąłem wtyczkę to silnik nie gaśnie.
Po co to jest???

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2003 22:57:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
jest to zawor(silnik krokowy-przepustnica) sterujacy doplywem powietrza na wolnych obrotach .. wtedy kiedy przepustnice sa zamkniete

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2003 23:00:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2003 01:09:46
Posty: 32
Lokalizacja: Tarnobrzeg
NIe o ten pytam.
Pytam o zawór umieszczony na obudowie filtra powietrza pod błotnikiem. Niewidoczny normalnie od góry.

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2003 23:04:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2001 01:00:00
Posty: 3076
Lokalizacja: Bydgoszcz
biorac na logike to jezeli ten zawor o ktorym pisalem wczesniej bierze powietrze z gumy prowadzacej do przepustnic a jeszcze wczesniej jest klapa spietrzajaca ktora tez robi niejako za przepustnice to na wolnych obrotach cos musi przepuszczac powietrze przez klape spietrzajaca wiec chyab to bedzie to ... takie moje domysly :zakrecony:

_________________
A10q, ACOq - skradzione, AQS - w budowie
www.audiquattro.prv.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2003 23:10:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2003 01:09:46
Posty: 32
Lokalizacja: Tarnobrzeg
W ETKA nr 035 133 985A oznaczony jak zawór przełączający.
Elektrycznie działa podczas spadania z obrotów (hamowania silnikiem).
Klapa spiętrzająca jest wtedy zamknięta. Może żeby klapy nie wygiął pęd powietrza to jest puszczane dodatkowe?

A problem wynikł ponieważ strzelił gaz (pierwszy raz od 80 tys. km) i pogięło mi okrągłą blachę klapy.
Teraz poznaję z konieczności zasadę K-jetronica. :D

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2003 23:30:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
Zawor ten stanowi by-pass dla powietrza(klapa spietrzajaca) podczas hamowania silnikiem.
W ten sposob powietrze doplywa do kolektora i stanowi opor podczas sprezania a nie jest podawane paliwo na wtryski realizujac hamowanie silnikiem oraz zapewniajac oszczednosc paliwa.
Zawor jest sterowany przez uklad elektroniczny kontrolujacy zawor wolnych obrotow.
Zalaczany jest kiedy przepustnica jest w polozeniu zerowym(mikropzrelacznik) i obroty sa wyzsze niz 1400/min.

Pozdry

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2003 23:35:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2003 01:09:46
Posty: 32
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Dzięki, tak myslałem.
Tylko dlaczego on się włącza na postoju po przegazówce w czasie schodzenia z wysokich obrotów i za późne wyłączenie powoduje gaśnięcie silnika?

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2003 23:41:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
Sprawdz mikroprzelacznik, ktory jest zalaczony kiedy przepustnica jest w trakcie spoczynku.
Mylse jednak ze powodem jest strzal do ktorego doszlo na gazie.
Klapa spietrzajaca nie porusza sie juz tak plynnie i kiedy paliwo zostanie odciete nie jest w stanie podniesc sie wystarczajaco szybko(wskutek dzialania zaworu wolnych obrotow) aby dozowac paliwo do wtrsykow wystarczajace dla utrzymanaia pracy silnika.
Pozdry

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2003 23:45:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2002 15:06:21
Posty: 126
Lokalizacja: Belgia
Zdejmij moze obudowe filtra powietrza i sam filter i sprobuj jak plynnie porusza sie klapa spietrzajaca, powinna poruszac sie z delikatnie wyczuwalnym ale stalym oporem.
Jezdze na gazie, mam uklad K-jetronik i ostatnio sprawdzalem opory klapy i jest idealnie.
Jak dotychczas mialem jeden strzal na gazie( w sumie 32tys km)
Pozdry
Krzysiek Moskal

_________________
Audi 100, AVANT, QUATTRO, 2.3B-NF, '91-C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2003 00:33:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2003 01:09:46
Posty: 32
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Próbowałem.
Klapa porusza się płynnie.
Dawka paliwa wyregulowana imbusem #3.
Czy można jeździć z odłączonym tym zaworem?

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2003 08:51:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2003 23:41:42
Posty: 129
Lokalizacja: Kraków
Tak, można jeżdzić, tylko dokładnie sprawdz czy nieszczelności nie ma, bo to zubaża mieszankę na benzynie. A tak na margiinesie, sprawdz, czy mikrowyłączniki na przepustnicy masz sprawne, oraz czy nie uległ uszkodzeniu przewód z modułu zapłonu (bodaj zestyk nr5) do modułu VDO sterującego bypasem przepływomierza i przepustnicy.

_________________
----= WolanD, Kraków =-----
-= Audi V8 280PS 400Nm =-
-= Corolla AE95 4afe 4wd =-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: