witam
przedstawie (jezeli kogos to intersuje
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
)
instrukcje wymiany tylnych lozysk w audi 100 typ43 2,2 L tyl hamulce tarczowe
co potrzebne
narzedzia :
-klucz do odkrecania kol
-wkretak uniwersalny sztuk jeden(srubokret)
-imbus 8mm
-uniwersalne obcazki(kombinerki)
-klucz dynamometryczny(lub nie ) z koncowka 24mm
-smar do lozysk
-lozyska komplet naprawczy)
-wd-40(lub inny penetrator)
-lewarek samochodowy lub inny podnosinik
-jakis stojak pod autki zeby nie stalo na lewarku
-mlotek lub jakiws inny uderzak
-imadlo albo jakas podstawka
teraz jak przyzadzic dobra salatke z lozysk i audi 100
luzujemy sruby od kol
UWAGA !!!!
podnosimy autko na lewarku wkladajac cos pod nie zeby nie spadlo
sciągamy kolo piskamy wd na sruby mocujace zaciks do osi !!!!
nastepnie srubokretem sciagamy oslonke zaberzpieczenia mocujacego lozyska taki dekielek na srodku tarczy ham. hehe
nastepnie odkrecamy zacik hehe jezeli nie byl dlugo sciagany to bedzie torche trudne ale dacie rade
po zdjeciu zacisku ,sciagamy tarcze ,
odblokowujemy zabezpieczenie , najlepiej kominerkami
nie bedzie nam juz potrzebne (chyba ze w zesawie naprawczym nie mamy go)
odkrecamy srobe od lozysk powinna sie latwo odkrecic
jezeli nie to zanczy ze lozyska byly za mocno spasowane
wyjmujemy piaste z lozyskami
czyscimy szmateczka
pozniej kladziemy piaste na imadle hehe i po przez jakiegos preta wybijamy stare lozyska (są dwa)
nastepnie wybijamy pierscienie lozysk
czyscimy dokladnie cala piaste ze smaru
pozniej smarujemy leciutenkomiejsce gdzie bedziemy wbijac nowe tulejki
tulejke wieksza kladziemy na piaste po stronie wew (czyli tak ktora idzie do wew autka)
stozkiem do strodka piasty przez deseczke delikatnie wklepujemy tulajke na az deseczka bedzie rowno z piasta
nastepnie kaldziemy stara tulejke stozkiem odwrotnie do tej ktora wbijalizmy
i wbijamy tulejke do konca
stara powinna po lekkim uderzeniu mlotkiemk wyskoczyc
odwracamy piaste i wkladamy mniejsza tulejke do srodka stozkiem do stodka
wbijama ja deseczka az deseczka bedzie rowno z piasta
pozniej musmy znalezc cos mniejszego niz tulejka zeby ja wbic
uwaga nie wbijac przez stara tulejke dlatego ze pozniej nie mozna jej wycignac
wbijamy tulenjke
nastepnie smarujemy smarem do lozysk !!!! a nie jakims tam smarem
na poczatek wieksza tulejke wkladamy lozysko smarujemy jeszcze troche po lozysku tam gdzie widac rolki
zakladamy uszczelnenie NOWE !!!!
odwracamy tak samo dla mniejszego lozysk
z tyle ze bez uszczelenienia bo tu nie ma
czyscimy os
smarujemy nowym smarem ale laciutenko
UWAGA przy przemieszczaniu sie male lozysku moze wypasc trzymac do gory (przerobilem to i nie jest to przyjemne trzeba przepukac cala piaste i nasmarowac od nowa )
nastepnie zakladamy piaste z lozyskami
palacami odciskamy male lozysko
zakladamy podkladke z ząbkiem ona pasuje tylko w jednym miescu nie wbijac jej mlotkiem
zkrecamy nakretke 24mm reka
i troszke krecimy
pozniej kluczem do lekkiego oporu krecimy troszke
pozniej prawie max opor
powinno byc czuc taki jak by cykanie podczas krecenia piasta taki przeskakiwania walkow w lozysku
krecimy troszke
odkrecajac nakretke wylapujemy momeny gdy na piascie nie wyrzuwamy reka tego cykania odkrecamy jeszcze kawaleczek ja odkrecilem 1/4 obrotu
krecimy troszke i sprawdzamy czy piasta nie ma luzow
zakaldamy zbezpieczenie na nakretke
troszke jeszcze tam smaru tak dla fazy
zakladamy zaslepke
pozniej tarcze ham , przykrecamy zaciski ham trafiamy otworami tarczy ham i piasty
pozniej przykrecamy kolo robimy jazde probno i jak slychac ze na zakretach kolo roznie szumi to znaczy ze za malo dorkecone
ja przejechelam sobie 15 km i dokrecilem jeszcze pol obrotu i narasie jest git
moze mozna to dac do FAQ - jezeli oczywicie jest tyo na tyle wartosciowe
moglem cos pominac bo juz jestem zmeczony ale powinno byc good
pozdrawiam