.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 17:03:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: instrukcja wymiany lozysk w tylnych kolach audi 100 typ43
PostNapisane: 26.paź.2004 20:53:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

przedstawie (jezeli kogos to intersuje :P)
instrukcje wymiany tylnych lozysk w audi 100 typ43 2,2 L tyl hamulce tarczowe

co potrzebne
narzedzia :
-klucz do odkrecania kol
-wkretak uniwersalny sztuk jeden(srubokret)
-imbus 8mm
-uniwersalne obcazki(kombinerki)
-klucz dynamometryczny(lub nie ) z koncowka 24mm
-smar do lozysk
-lozyska komplet naprawczy)
-wd-40(lub inny penetrator)
-lewarek samochodowy lub inny podnosinik
-jakis stojak pod autki zeby nie stalo na lewarku
-mlotek lub jakiws inny uderzak
-imadlo albo jakas podstawka

teraz jak przyzadzic dobra salatke z lozysk i audi 100 :D

luzujemy sruby od kol
UWAGA !!!!
podnosimy autko na lewarku wkladajac cos pod nie zeby nie spadlo
sciągamy kolo piskamy wd na sruby mocujace zaciks do osi !!!!

nastepnie srubokretem sciagamy oslonke zaberzpieczenia mocujacego lozyska taki dekielek na srodku tarczy ham. hehe

nastepnie odkrecamy zacik hehe jezeli nie byl dlugo sciagany to bedzie torche trudne ale dacie rade :P :D

po zdjeciu zacisku ,sciagamy tarcze ,
odblokowujemy zabezpieczenie , najlepiej kominerkami
nie bedzie nam juz potrzebne (chyba ze w zesawie naprawczym nie mamy go)

odkrecamy srobe od lozysk powinna sie latwo odkrecic
jezeli nie to zanczy ze lozyska byly za mocno spasowane

wyjmujemy piaste z lozyskami
czyscimy szmateczka

pozniej kladziemy piaste na imadle hehe i po przez jakiegos preta wybijamy stare lozyska (są dwa)
nastepnie wybijamy pierscienie lozysk

czyscimy dokladnie cala piaste ze smaru
pozniej smarujemy leciutenkomiejsce gdzie bedziemy wbijac nowe tulejki

tulejke wieksza kladziemy na piaste po stronie wew (czyli tak ktora idzie do wew autka)
stozkiem do strodka piasty przez deseczke delikatnie wklepujemy tulajke na az deseczka bedzie rowno z piasta
nastepnie kaldziemy stara tulejke stozkiem odwrotnie do tej ktora wbijalizmy
i wbijamy tulejke do konca

stara powinna po lekkim uderzeniu mlotkiemk wyskoczyc :D

odwracamy piaste i wkladamy mniejsza tulejke do srodka stozkiem do stodka
wbijama ja deseczka az deseczka bedzie rowno z piasta
pozniej musmy znalezc cos mniejszego niz tulejka zeby ja wbic

uwaga nie wbijac przez stara tulejke dlatego ze pozniej nie mozna jej wycignac
wbijamy tulenjke

nastepnie smarujemy smarem do lozysk !!!! a nie jakims tam smarem

na poczatek wieksza tulejke wkladamy lozysko smarujemy jeszcze troche po lozysku tam gdzie widac rolki
zakladamy uszczelnenie NOWE !!!!
odwracamy tak samo dla mniejszego lozysk
z tyle ze bez uszczelenienia bo tu nie ma :(

czyscimy os
smarujemy nowym smarem ale laciutenko

UWAGA przy przemieszczaniu sie male lozysku moze wypasc trzymac do gory (przerobilem to i nie jest to przyjemne trzeba przepukac cala piaste i nasmarowac od nowa )

nastepnie zakladamy piaste z lozyskami
palacami odciskamy male lozysko

zakladamy podkladke z ząbkiem ona pasuje tylko w jednym miescu nie wbijac jej mlotkiem

zkrecamy nakretke 24mm reka
i troszke krecimy :D :D

pozniej kluczem do lekkiego oporu krecimy troszke
pozniej prawie max opor
powinno byc czuc taki jak by cykanie podczas krecenia piasta taki przeskakiwania walkow w lozysku
krecimy troszke

odkrecajac nakretke wylapujemy momeny gdy na piascie nie wyrzuwamy reka tego cykania odkrecamy jeszcze kawaleczek ja odkrecilem 1/4 obrotu
krecimy troszke i sprawdzamy czy piasta nie ma luzow

zakaldamy zbezpieczenie na nakretke
troszke jeszcze tam smaru tak dla fazy :P
zakladamy zaslepke

pozniej tarcze ham , przykrecamy zaciski ham trafiamy otworami tarczy ham i piasty

pozniej przykrecamy kolo robimy jazde probno i jak slychac ze na zakretach kolo roznie szumi to znaczy ze za malo dorkecone
ja przejechelam sobie 15 km i dokrecilem jeszcze pol obrotu i narasie jest git


moze mozna to dac do FAQ - jezeli oczywicie jest tyo na tyle wartosciowe

moglem cos pominac bo juz jestem zmeczony ale powinno byc good
pozdrawiam

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2004 22:59:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Jakies foty?
Bo mnei przod w B2 czeka..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: instrukcja wymiany lozysk w tylnych kolach audi 100 typ4
PostNapisane: 27.paź.2004 08:55:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
juziooo napisał(a):
pozniej kluczem do lekkiego oporu krecimy troszke
pozniej prawie max opor
powinno byc czuc taki jak by cykanie podczas krecenia piasta taki przeskakiwania walkow w lozysku
krecimy troszke

odkrecajac nakretke wylapujemy momeny gdy na piascie nie wyrzuwamy reka tego cykania odkrecamy jeszcze kawaleczek ja odkrecilem 1/4 obrotu
krecimy troszke i sprawdzamy czy piasta nie ma luzow


...nie jestem pewny, ale wydaje mi sie, ze takie MOCNE dokręcenie łozyska stożkowego moze narobić biedy, gdyż rolki mogą być scisnięte za mocno i sie minimalnie odkształcić (moj kolega tak zrobil i wyszlo po kilku tys km). Poza tym łozysko nie powinno być skręcone na max, tylko powinno pracować przy zachowaniu LUZU ROBOCZEGO. Ja bym dokręcał łozysko w inny sposób. Dokręcal po trochu i sprawdzał luz ruszając kołem, i dokręcał do tego momentu az luz bedzie najmniejszy ale WYCZUWALNY. Albo dokrecal az nie bedzie luzu (delikatnie) , a potem odkrecil 1/4 obr.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 08:58:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
moze powstanie watek "how to... naprawic/wymienic... krok po kroku" gdzie gromadzone beda linki do takich historii? :): :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 09:00:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
witam

lukasik ale przeciez ja na tym nie jezdze skrecilem na max ale tylko jedna reka pokrecilem troche
ale pozniej jak zauwayzles dalej w opisnie jest napisane ze popusilem az do momentu ustania cykania czyli przeskakiwania rolek od mocnego scisniecia
i do moamentu w ktorym nie bedzie luzu

pozdrawima

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2004 21:57:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
moze nic sie nie stalo przez chwilowe scisniecie rolek :) Jesli za 1000km nie zaczną huczeć to ok :peace:

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: