.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.lut.2025 07:18:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Remont zawieszenia w B3- co i ile ??
PostNapisane: 26.paź.2004 15:36:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 11:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
Witam!! Zawieszenie w mojej slicznotce nadaje sie do kompletnego remontu. A ze nie jestem zbyt dobrze obeznany w tych sprawach chce ja wstawic do warsztatu zeby mi to zrobili i tu pojawia sie problem. Nie chce zeby mnie wycyckali u mechaniore i chcialbym wiedziec jakie elemnty gumowe musze wymienic i jakie sa jeszcze inne elementy ktore sie zuzywaja i ktore przydaloby sie wymienic przy okazji jak juz samochod stoii u mechanika. A wiec co powinienem wymienic i ile to ewentualnie moze kosztowac. Dzieki za pomoc!!

_________________
Audi 80 B3 1.8S NE
Audi 80 B4 Avant 1.9tdi 1Z
Opel Corsa D CDTI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2004 15:57:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2004 01:31:21
Posty: 45
Lokalizacja: Kraków
Z moich początkujących doświadczeń bo mam b4 dopiero od miesiąca :D mogę powiedzieć że MONROE UltraFlex czy jakoś tak oczywiście gazówki na tył wychodzą ok 440 zł za 2 szt (komplet) a do przodu Kayaba olej 196 zł za 2 szt. Do tego trzeba by odbojnik (nie wiem ile takie cudo bo nie wymieniałem) i 2 gumki jedna do środka kolumny i jedna na zewnątrz ;) Nie przepłacaj u mechesów sam sobie wymień to łatwe robiłem to po raz pierwszy w życiu i zajeło mi tylko 4 godziny :D:D a w sumie roboty jest na 1h no max 1,5 h :D ale jak się wie co i jak i do czego :D ale ubaw jest niezły jak zabierasz się do czegoś o czym nie masz zielonego pojęcia :D
To tyle z mojego początkującego pamiętnika.
Pozdrawiam
AdR :P

_________________
Wyśpisz się po śmierci.
-= ReZać każdy może, trochę lepiej lub troche gorzej =-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2004 16:14:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
Siemka :)

Jezeli wszystko w Twoim zawieszeniu jest luzne i puka, to najlepiej wszystko wymien. Najlepszym rozwiazaniem jednak jest udac sie na stacje diagnostyczna i za 20zl, na szarpaku, wybadac co jest zle a co dobrze. Czasem sie zdaza, ze zawieszenie jest w lepszym stanie niz Ci sie wydaje (zwlaszcza amory). Elementy gumowe sa bardzo tanie wiec najlepiej kup i wymien wszystkie tuleje, koncowki drazkow i laczniki stabilizatorow. Koszt w zasadzie nie jest duzy a roznica kolosalna. Pamietaj tylko zeby nie kupowac zadnych podrobek polskich, czy tez wloskich firm. Kup jakies renomowane czesci, typu MOOG, FEBI, albo oryginaly. Bedzie drozej ale na pewno dluuuuuzej wytrzyma i nie bedzie problemu.

pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2004 18:20:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 11:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
okey amorki juz sam wymienialem i jakos sobie poradzilem :D tylko ze tam chyba wszystkich gum nie bylo ktore powinny byc. Jak byscie jeszcze mogli mi napisac gdzie i jakie wszystkie elementy gumowe sie znajduja. A koncowki drazka i stabilizatora sam wymienie?? a pozniej na zbierznosc oczywiscie.

_________________
Audi 80 B3 1.8S NE
Audi 80 B4 Avant 1.9tdi 1Z
Opel Corsa D CDTI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2004 21:31:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Końcówkę stabilizatora wymienisz bez problemu, gałkę również, ale zmierz dokładnie głębokość na jakiej była stara wkręcona - opon przynajmniej nie zetrzesz na drodze do warsztatu.

Ja bym jeszcze sprawdził łożyska amortyzatorów. Przy okazji sprawdź stan wszelkich osłon gumowych.

pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 10:43:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2004 01:31:21
Posty: 45
Lokalizacja: Kraków
blazej1901 napisał(a):
okey amorki juz sam wymienialem i jakos sobie poradzilem :D

GRATULACJE :D nie taki :diabel: straszny jak go malują :D z tył to Ci mogę powiedzieć że powinieneś mieć 3 elementy gumowe :] jeden na szpilkę amorka do wewnątrz obudowy 000D <---- mniej więcej taki :Dto chyba odbojnik :D drugi do wew. obudowy mniewuęcej taki ------> O i jeden na zwenątrz tam gdzie gwint wystaje taki ------> O :D

_________________
Wyśpisz się po śmierci.
-= ReZać każdy może, trochę lepiej lub troche gorzej =-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 10:46:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
AdR napisał(a):
blazej1901 napisał(a):
okey amorki juz sam wymienialem i jakos sobie poradzilem :D

GRATULACJE :D nie taki :diabel: straszny jak go malują :D z tył to Ci mogę powiedzieć że powinieneś mieć 3 elementy gumowe :] jeden na szpilkę amorka do wewnątrz obudowy 000D <---- mniej więcej taki :Dto chyba odbojnik :D drugi do wew. obudowy mniewuęcej taki ------> O i jeden na zwenątrz tam gdzie gwint wystaje taki ------> O :D

pokaz graficzny pierwsza klasa :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 11:23:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
Witam.
Skoro już mowa o regeneracji zawiechy w B3, to może ja się podłączę do tematu z zapytaniem. Czy te elementy gumowe przy górnym mocowaniu amora tylnego to się dostaje razem z nowym amorem, a jeżeli nie, to czy one (te gumy) są normalnie dostępne w sprzedaży? I jeszcze ta górna guma co w niej sprężyna siedzi. Ją też się chyba wymienia i czy jest ona do dostania? I jeszcze jedno: jak mocno dociągać szpilkę amora u góry? Są na to jakieś normy? I jeszcze: czy na przelocie szpilki przez blachę nadwozia w oryginale jest jakaś tuleja, czy nowe (czytaj nie wypracowane) elementy gumowe które trzymają amora w gnieździe na utzrmują szpikę na tyle centralnie, żeby ona nie dotykała blach nadwozia?
Szykuję się powoli do wymiany kilku ;) elementów zawiechy i stąd de pytania.
PZDR.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 11:39:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2004 01:31:21
Posty: 45
Lokalizacja: Kraków
W nowych amorach nie ma niestety żadnych gumek :/ a szkoda :D
hehehe widzę że kolega też ma problem z nadmiarem siły przy dokręcaniu śrubek :diabel: a co do szpilki i nakrętki to dokręca się do oporu.

_________________
Wyśpisz się po śmierci.
-= ReZać każdy może, trochę lepiej lub troche gorzej =-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 11:49:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
AdR napisał(a):
W nowych amorach nie ma niestety żadnych gumek :/ a szkoda :D
hehehe widzę że kolega też ma problem z nadmiarem siły przy dokręcaniu śrubek :diabel: a co do szpilki i nakrętki to dokręca się do oporu.

No spoko AdR. Ja tam lubię mocno dociągać, coby luzów nie było :D , tylko jeżeli piszesz, żeby dokręcać "do oporu", to z tej górnej gumy pod podkładką od góry po moim dokręceniu się zrobi taki płaski naleśnik, a chyba nie o to chodzi? A wracając do gumek, to jeśli nie ma ich przy nowych amorach, to czy orientujesz się, czy można je dostać osobno, czy tylko "rzeźba" pozostaje?
PZDR.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 12:36:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2004 01:31:21
Posty: 45
Lokalizacja: Kraków
oooo siet to ja dokręciłem do oporu :/ ale kupa :|
Napisał by nam ktoś jak to dokręcić :D:D

a nie wiem czy można gumki dokupić osobno, jak wymieniałem amorki t złożyłem gumki te co były :D wyglądały jak nufffki :D

_________________
Wyśpisz się po śmierci.
-= ReZać każdy może, trochę lepiej lub troche gorzej =-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 12:54:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
"... nie wiem czy można gumki dokupić osobno, jak wymieniałem amorki t złożyłem gumki te co były wyglądały jak nufffki..."
no tak, wyglądały, ale przecie one przez ileś tam lat (w najlepszym układzie jakieś 5) siedziały tam sobie ostro ściśnięte, a guma się lubi odkształcać. A nawet jeżeli się nie odkształci, to struktura wewnętrzna tych "trzymaczy" dostała już ostro po d..ie. Zapewne nówki będą spełniały swoje zadanie o niebo lepiej. oczywście latać furą trzeba i jak nie ma nic, to się wkłada stare, ale z autopsji wiem, że te u mnie swoje już wypracowały i się należy im zasłużony odpoczynek, bo do nówek, to im trochę parametrów brakuje ;) .
PZDR.
PS. a jak z pozostałymi zagadnieniami poruszonymi w poprzednich postach? "Świecisz" coś w temacie?

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 13:01:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2004 01:31:21
Posty: 45
Lokalizacja: Kraków
Ćwiru napisał(a):
: czy na przelocie szpilki przez blachę nadwozia w oryginale jest jakaś tuleja,


Jest mniej więcej taka :peace: =
ale tego się chyba nie wymienia bo to się nie zużywa :| chyba :D

_________________
Wyśpisz się po śmierci.
-= ReZać każdy może, trochę lepiej lub troche gorzej =-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 13:07:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2004 15:12:39
Posty: 415
Lokalizacja: Nowa Sól lubuskie <Było: B3/1,8/DZ/BRC>
no to dupa :/ , bo u mnie jej brak. Ale ktoś zaburaczył u mnie zanim ją kupiłem (oooo). Gumy na lewym amorze źle założone, tulejek brak na obu szpilkach. kicha do kwadratu. i jeszcze słabo dokręcone szpilki bez nakrętek kontrujących.

_________________
Było:
Audi 80 B3 1,8 DZ 112KM + BRC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2004 17:54:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 11:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
hehe no to uparlem sie zeby samemu to zrobic i nie dac mechaniorowi zarobic a tym bardziej cos spieprzyc ;) no wiec:

Przod:
1) powinien byc jakis element gumowy przy amortyzatorze wewnatrz sprezyny ?? to chyba jakas oslona jest ??
2) jakis element gumowy na czubku amorka zaraz pod gwintem ktory wchodzi w kielich, i ta guma opiera sie o kielich od srodka.
3) element gumowy na gore kielicha pod tym czyms metalowym co sie przykreca nakretka kontrujaca do amorka

znajmy jak ruszalem pow mi jeszcze ze mam gumy czy lozyska przy wachaczach czy cos takiego do wymiany jeszcze. dam rade sam to wymienic?? wogole jest tam cos takiego?? :) Gdzie sa tam jakies lozyska co trzeba by wymienic ??

Tyl: (tu musze jeszcze lozyska wymienic ale amorki sa ok)
1) jest jakis element gumowy na szpilce amorka do wewnatrz obudowy 000D. (odbojnik??)
2) jakas guma wewnatrz obudowy co tak wyglada O :D (to chodzi o ta gume co dotyka karoserii i jest miedzy gorna czescia sprazyny, amorka i czegos tam metalowego na koncu?? )
3) element gumowy na zawnatrz gdzie wystaje gwint amorka i wyglada jakos tak O

Postaralem sie jakos to zebrac :D ale w miedzy czasie zebralo sie jeszcze pare pytan. Sorka ze jest to napisane takim jezykiem a nie innym ale inaczej nie umialem tego okreslic :) niestety nie dane mi bylo skonczyc samochodowki :D

Prosze o dalsza pomoc i jak cos jest zle to poprawcie mnie :D Dzieki wielkie!!

ps jak sie za to wezme i skoluje cyfrowke to zrobie fotostory z reaktywacji zawiechy :D

_________________
Audi 80 B3 1.8S NE
Audi 80 B4 Avant 1.9tdi 1Z
Opel Corsa D CDTI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Macie koledzy :D
PostNapisane: 28.paź.2004 13:45:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2004 01:31:21
Posty: 45
Lokalizacja: Kraków
:peace: Macie mechesy cały schmat :D :diabel:

http://fxadr.fm.interia.pl/P1012025.JPG

jak by co to pytać :D

_________________
Wyśpisz się po śmierci.
-= ReZać każdy może, trochę lepiej lub troche gorzej =-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2004 15:14:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 11:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
No wypasiony ten schemat :peace: dzieki wielkie :peace: tylko mam jeszcze pytanie:
- co to jest ta mala popierdolka, ten 7. element ??
- i co to jest ten pierwszy od dolu element gumowy?? to jest ten odbojnik?? on jest i na przodzie zawiechy i na tyle??

Dzieki wam az chce mi sie grzebac przy niuni :): co bym bez was zrobil ;)

_________________
Audi 80 B3 1.8S NE
Audi 80 B4 Avant 1.9tdi 1Z
Opel Corsa D CDTI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ......
PostNapisane: 28.paź.2004 17:10:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2003 13:16:08
Posty: 130
Lokalizacja: katowice
to ja dodam schemat po polskiemu :)
-> http://mnemon.fm.interia.pl/amorek1.JPG

pogrzeb, pogrzeb bo pozniej jezdzi sie miooodnie, sama radocha :peace: :diabel:

_________________
80 B3 1.8 88' (ale model 89' :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ......
PostNapisane: 28.paź.2004 23:50:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2004 01:31:21
Posty: 45
Lokalizacja: Kraków
mnemon napisał(a):
to ja dodam schemat po polskiemu :)
-> http://mnemon.fm.interia.pl/amorek1.JPG

pogrzeb, pogrzeb bo pozniej jezdzi sie miooodnie, sama radocha :peace: :diabel:


ten mały pierdolnik to podkładka taka zwykła
a ten gruby 1st od dołu to odbojnik orginalny ma kolor żółty o ma OOOO takie znaczki i jeszcze napis made in germany :D:D muahahah ;)

_________________
Wyśpisz się po śmierci.
-= ReZać każdy może, trochę lepiej lub troche gorzej =-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ......
PostNapisane: 29.paź.2004 09:00:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.maja.2004 11:36:08
Posty: 553
Lokalizacja: Płock
[quote="AdR]
ten mały pierdolnik to podkładka taka zwykła
a ten gruby 1st od dołu to odbojnik orginalny ma kolor żółty o ma OOOO takie znaczki i jeszcze napis made in germany :D:D muahahah ;)[/quote]

Dzieki wielkie :peace: no i wszystko co to gumek jasne :!: teraz tylko dzien wolnego w pracy i niunia laduje na pustakach w garazu:D

ale jak juz bede mial zdjete kolka i niunie w gorze to powiedzcie mi czy cos jeszcze sprawdzic w zawieszeniu?? jak ruszam to kola sie delikatnie ruszaja w poziomie, tzn przy ruszaniu przesowaja sie o jakies 0,5cm w przod i w tyl samochodu :/ nie wiem czy dobrze to wytlumaczylem ale mam nadzieje ze mnie zrozumieliscie. Uparlem sie teraz ze nie wstawie jej do mechanika tylko sam zrobie :diabel:

_________________
Audi 80 B3 1.8S NE
Audi 80 B4 Avant 1.9tdi 1Z
Opel Corsa D CDTI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: