.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.mar.2025 18:24:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Klekotanie silnika
PostNapisane: 04.gru.2004 23:22:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2004 22:51:28
Posty: 6
Gorąco witam wszystkich Użytkowników Audi. Problem jaki pojawił się w moim autku zmusił mnie, by prosić Was o pomoc, za co z góry dziękuję. Mam sprowadzoną 80-tkę 2.0 E z silnikiem ABT 90 KM, z gazem eksploatowanym prawdopodobnie od kilku lat /II–ej generacji/. Udokumentowany przebieg - 228.000 km. Wymieniłem olej /10W40/ pasek rozrządu i rolkę napinacza. Od przedostatniej wymiany oleju silnik przekręcił 23.000 km. /zalecana co 15.000 km./ Ciśnienie sprężania na ciepłym silniku 9 /norma dla tych motorów to 7-12/. Po uruchomieniu zimnego silnika na wolnych obrotach słyszalne są w kabinie kierowcy stuki - klekotanie. Objawy takie występują również podczas normalnej jazdy, szczególnie głośne podczas przyśpieszania, pracy silnika pod obciążeniem tu: jazda pod górę.
Wsłuchując się w pracę silnika wydaję mi się i nie tylko mnie, że generuje je układ rozrządu. Zakładam, że to hipoteza. Zrobiłem wywiad u kilku mechaników i wszyscy wskazują na zużyte popychacze hydrauliczne. Według jednych uległy one zużyciu wskutek długotrwałej eksploatacji i zalecają wymianę wszystkich /całkowity koszt to ok. 400 zł/. Inni twierdzą, iż mogą nieprawidłowo działać wskutek zanieczyszczenia układu smarowania silnika np. na skutek zbyt późnych wymian oleju i zalecają płukanie silnika /koszt 20 zł/, a jeszcze inni niewłaściwego działania „szklanek” dopatrują się w niskim ciśnieniu oleju i proponują diagnostykę /tu wyjaśniam: kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po uruchomieniu silnika/.
I tu zwracam się do Was: ekspertów w naprawach i użytkowaniu z prośbą o opinię i radę. Co jest przyczyną klekotania? Czy faktycznie ma to związek z popychaczami hydraulicznymi? Co sądzicie o płukaniu silnika przy tym przebiegu jako lekarstwa na zanieczyszczony układ smarowania? Czy dotknął Was podobny problem? Myślę, że Wasze opinie i sugestie pozwolą mi wybrać najrozsądniejsze rozwiązanie. Gorąco pozdrawiam Was. janusz.marzena@wp.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2004 23:25:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Dzień dobry. Wymień popychacze, zalej dobry olej i PILNUJ TERMINÓW WYMIAN OLEJU WRAZ Z FILTRAMI. I jak dziś zaoszczędzisz to za pół roku- rok, będziesz płacił 2x. Pozdrawiam.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 00:14:39 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a to jest cykanie czy pukanie ? ... bo to baardzo istotne ... nie spotkalem sie jeszcze zeby pod obciazeniem szklanki pukaly ... cykac , owszem cykaly ... na poczatek proponuje wymienic olej i filtr, zmierzyc cienienie oleju na rozgrzanym silniku ( jakies 20-30 km jazdy ). Jezeli cisnienie na wolnych obrotach bedzie wiecej niz 2 bary to OK jezeli ponize 1 bar to szukaj silnika bo wiecej Cie wyjdzie zrobienie tego niz wymiana silnika. a jezeli to faktycznie popychacze to poprostu trzeba je wymienic a swoja droga w starszych samochodach lepiej wymieniac olej co 10 tys ... im czesciej tym lepiej ... od czestszych wymian oleju jeszcze zadnemu silnikowi sie nie pogorszylo ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 07:32:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Mnie to wygląda na ułożyskowanie korbowodu lub/i sworzni bądź luzy średnicowe tłoków ,ale przy tym przebiegu który podajesz to raczej niemożliwe.
Chyba bez ściągania czapki się nie obędzie.
Przypuszczam że na rozgrzanym silniku stuka mocniej? spróbuj przesłuchać motor stetoskopem, - jakiej częstotliwości są to stuki? daj znać :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: klekotanie silnika
PostNapisane: 05.gru.2004 11:13:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2004 22:51:28
Posty: 6
Dzień dobry Wam. Dziękuję za opinie dotyczące tego klekotania. Hans, trudno mi określić czy to jest cykanie, czy pukanie, dochodzi w każdym razie z klawiatury. Co do wymian oleju też jestem zwolennikiem planowych wymian środków eksploatacyjnych, ale w tym przypadku nie ode mnie to zależało. Tak jak napisałem autko zostało sprowadzone i od ostatniej wymiany przekręciło 23.000 km. Ja niezwłocznie wymieniłem olej BP 10W40 taki jakim był zalany wcześniej - dysponuję bowiem naklejką z serwisu holenderskiego. Zapomniałem jescze o czymś wspomnieć, co może być istotne dla tej sytuacji, mianowicie że to cykanie jak nazywa je Hans słyszlne jest na wolnych obrotach i podczas przyśpieszania do około 3 tys. Później motorek się wycisza. Przy rozgrzanym do właściwej temperatury pracy prawie ich nie słychać. Jednak zrobię tak jak wszyscy radzicie. Jutro zmierzę ciśnienie oleju i dam odpowiedź. Serdeczne dzięki !!!. Gdy coś Wam moi drodzy przyjdzie jeszcze na myśl to napiszcie. Do usłyszenia. Pozdrawiam miłośników AUDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 12:22:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.lip.2003 00:15:45
Posty: 259
Lokalizacja: Gdańsk
jeżeli wymiana oleju nic nie pomogła to proponuje wymienić popychacze chydrauliczne i będzie ok.

płukanie silnika bardziej szkodzi niż pomaga.

_________________
Audi A3 2.0 TDI S-line
VW New Beetle 1.8T
Audi S3 225kM było
Audi A3 1.9 TDI było
Audi A6 avant 2.5 TDI było
Audi B4 Cabrio 2.3 było
Audi B4 limo 2.3 było
Audi B4 avant 2.0 było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 12:23:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.lip.2003 00:15:45
Posty: 259
Lokalizacja: Gdańsk
jeżeli wymiana oleju nic nie pomogła to proponuje wymienić popychacze chydrauliczne i będzie ok.

płukanie silnika bardziej szkodzi niż pomaga.

_________________
Audi A3 2.0 TDI S-line
VW New Beetle 1.8T
Audi S3 225kM było
Audi A3 1.9 TDI było
Audi A6 avant 2.5 TDI było
Audi B4 Cabrio 2.3 było
Audi B4 limo 2.3 było
Audi B4 avant 2.0 było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 12:32:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.cze.2004 11:58:51
Posty: 344
Lokalizacja: Ruda Śląska
A tak na marginesie ;) napisz z kąd jesteś i przywitaj się ładnie w dziale NEWBIE :595:

_________________
Audi A6 2.0 TFSI 2006 Rok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 16:36:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 17:10:32
Posty: 153
Lokalizacja: radom
Mialem ten sam problem (zreszta nadal mam). Kupilem bryke i po zapaleniu samochodu od razu straszna kosiarka. No to poczytalem na forum i diagnoza - popychacze. Peklo mi 3 stowki i jakiez bylo moje zdziwienie ze po wymianie nic sie nie porawilo. Wkurzony pojechalem wymienic olej na lepszy i gosciu powiedzial cos takiego : Panie to chyba dochodzi z kolektora? Olej wymienilem tak na probe i po wsluchaniu sie naprawde obstawiam uszczelke pod kolektorem lub laczenie portek z reszta wydechu. Ewentualnie obstawiam pekniety kolektor, gdyz gdy silnik sie zagrzeje odglosy cichna ale nie ustaja. Moja rada to przyjrzyj sie uwaznie (tzn wsluchaj sie) skad dochodzi odglo. jesli spod pokrywy zaworow to napewno szklanki jesli z innego miejsca to juz loteryjka jak w moim przypadku.

_________________
.........B4_2.0_ABK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 17:36:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
A jest możliwość że łańcuch rozrządu już jest troszke zużyty patrz rozciagnięty i brzęczy( o ile taki jest- ja w s2 mam i pasek i łańcuch). Ja tak mam i w pewnym zakresie obrotów mi tłucze a potem ucicha.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 20:52:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 17:10:32
Posty: 153
Lokalizacja: radom
Tu jest tylko sam pasek.

_________________
.........B4_2.0_ABK

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: klekotanie silnika
PostNapisane: 05.gru.2004 21:08:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
marzena napisał(a):
Dzień dobry Wam. Dziękuję za opinie dotyczące tego klekotania. Hans, trudno mi określić czy to jest cykanie, czy pukanie, dochodzi w każdym razie z klawiatury. Co do wymian oleju też jestem zwolennikiem planowych wymian środków eksploatacyjnych, ale w tym przypadku nie ode mnie to zależało. Tak jak napisałem autko zostało sprowadzone i od ostatniej wymiany przekręciło 23.000 km. Ja niezwłocznie wymieniłem olej BP 10W40 taki jakim był zalany wcześniej - dysponuję bowiem naklejką z serwisu holenderskiego. Zapomniałem jescze o czymś wspomnieć, co może być istotne dla tej sytuacji, mianowicie że to cykanie jak nazywa je Hans słyszlne jest na wolnych obrotach i podczas przyśpieszania do około 3 tys. Później motorek się wycisza. Przy rozgrzanym do właściwej temperatury pracy prawie ich nie słychać. Jednak zrobię tak jak wszyscy radzicie. Jutro zmierzę ciśnienie oleju i dam odpowiedź. Serdeczne dzięki !!!. Gdy coś Wam moi drodzy przyjdzie jeszcze na myśl to napiszcie. Do usłyszenia. Pozdrawiam miłośników AUDI


marzena mimo ze jestes kobieta, to widze ze sie znasz w kwestiach technicznych silnika w twoim Audi. :galy: :galy: :D
To ze potem wszystko cichnie to normalne bo ma byc cicho a silnik lapie temperature. "Zawory klekotaja" i trzeba wymienic popychacze zaworow, jezeli te stukanie dosc dlugo sie utrzymuje. Sprawdz sobie tez poziom oleju bo powinien byc miedzy Max a Min. Ja mam taki sam silnik jak ty i czasem mi tam cos halasuje rano, ale bardzo krotko. Nie zawsze ten objaw wystepuje, mimo ze jest czasem zimno. Zalezy to od przebiegu auta. Odglosy te przypominaja troche jakby pod maska zamiast benzyny byl Diesel :D To zawory tak z rana halasuja, a sa one regulowane hydraulicznie. Wszystko powinno sie uciszyc po przejechaniu ok. 2-3 km. Nie powinno to jednak sie utrzymywac zbyt dlugo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2004 22:33:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Ale Marzena to raczej facet.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 00:05:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.wrz.2004 23:42:48
Posty: 40
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
witam w sumie powiem że u mnie takie coś zaczęło się dziać po wymianie oleju i jak zaczęło robić się zimno,tzn jak auto stoi np dobę i go rano zapalam słychac taki klekot przez dosłownie 2 sekundy i potem robi się cicho,jak auto stoi w miejscu i niedodaję gazu to ok nic nie słychać, ale jak rusze to tak jeszcze cichutko klekota przez około kilometr i potem już spoko,jak sie zatrzymam gdzieś np jak jestem w pracy i zapalam po 8 godzinach tego klekotu już niema,dopiero na drugi dzien jak całkiem wystygnie przy zapalaniu znowu klekot(2 sekundy) znajomy mechanik mówił mi że mam za rzadki olej i musi spływać do misy i zanim go wyrzuci spowrotem trwa to chwilę,ale że to nic nie przeszkadza i moge tak spoko jeżdzić.Dodam ze auto jest z niemiec i jak kupiłem na oleju miał zrobione około 1000 km z filtrem,ale i tak go wymieniłem na nowy i też castrol gtx magnatec 10w40 co o tym sądzicie??moge tak jezdzić i nic się nie będzie działo czy coś kombinowac??
Pozdro

_________________
Audi B4 Avant 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 08:46:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.wrz.2004 06:40:57
Posty: 101
hej!
Borykam się z podobnym problemem. Na zimnym silniku też mam stulanie, po rozgrzaniu znikało. Niedawno stuki zaczeły być słyszalne powyżej 2000 obr. Wymianiony filtr oleju oraz olej 15W/40. Zrobiłem na tym jakieś 1000km.
Przymierzałem się do wymiany popychaczy. Ale ...... wybrałem sie w dalszą drogę (100km :D ) i podczas jazdy, kiedy silnik sie nieco rozgrzał, zaczęła się zapalać kontrolka oleju (stan jest OK!). Miało to miejsce przy obrotach ok.2000 i utrzymującej sie prędkości, lampka gasła gdy zdejmowałem nogę z gazu. I taki stan rzeczy pojawil się kilkakrotnie. Dodatkowo powyżej 2000 obr. słychać wspomniane wyzej stuki.
Co to może być? Pompa oleju jest chyba OK, po rozruchu silnika lampka gaśnie. Co teraz powinienem zrobić? Taki stan rzeczy budzi moje najczarniejsze mysli o konieczności szukania nowego motorka. :zly: Obym się mylił. Czy macie może jakies sugestie? Będę wdzięczny

_________________
Audi B3 1.8S , 1987r. Silnik JN KE-Jetronic
Audi A4 1,6 1995r. ADP


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 12:24:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2003 18:43:17
Posty: 137
Lokalizacja: Radom
manius_29 napisał(a):
hej!
Borykam się z podobnym problemem. Na zimnym silniku też mam stulanie, po rozgrzaniu znikało. Niedawno stuki zaczeły być słyszalne powyżej 2000 obr. Wymianiony filtr oleju oraz olej 15W/40. Zrobiłem na tym jakieś 1000km.
Przymierzałem się do wymiany popychaczy. Ale ...... wybrałem sie w dalszą drogę (100km :D ) i podczas jazdy, kiedy silnik sie nieco rozgrzał, zaczęła się zapalać kontrolka oleju (stan jest OK!). Miało to miejsce przy obrotach ok.2000 i utrzymującej sie prędkości, lampka gasła gdy zdejmowałem nogę z gazu. I taki stan rzeczy pojawil się kilkakrotnie. Dodatkowo powyżej 2000 obr. słychać wspomniane wyzej stuki.
Co to może być? Pompa oleju jest chyba OK, po rozruchu silnika lampka gaśnie. Co teraz powinienem zrobić? Taki stan rzeczy budzi moje najczarniejsze mysli o konieczności szukania nowego motorka. :zly: Obym się mylił. Czy macie może jakies sugestie? Będę wdzięczny


Podjedź do jakiegoś mechanika i sprawdź kompresje silnika i ciśnienie oleju, bo tak to trudno coś doradzić.

_________________
--AUDI 80 B3 1.8 S 91r--
--AUDI A4 B8 2.0 Tdi 11r--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 13:42:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
pilachgt napisał(a):
Ale Marzena to raczej facet.


fajny nick jak na faceta przystalo :D :): ;)

Wracajac do tematu to jak silnik jest zimny z rana to po odpaleniu zawory sie reguluja i slychac lekkie stukanie. Nie ma powodow do paniki. Sasiadowi stukalo caly czas nawet jak silnik rozgrzany byl. Kumpel tylko mowil o boze to zawory tak stukaja :peace: Jezeli nie stuka przez caly czas to nie nalezy tym sie tak przejmowac.

manius_29 napisał(a):
hej!
Borykam się z podobnym problemem. Na zimnym silniku też mam stulanie, po rozgrzaniu znikało. Niedawno stuki zaczeły być słyszalne powyżej 2000 obr. Wymianiony filtr oleju oraz olej 15W/40. Zrobiłem na tym jakieś 1000km.
Przymierzałem się do wymiany popychaczy. Ale ...... wybrałem sie w dalszą drogę (100km :D ) i podczas jazdy, kiedy silnik sie nieco rozgrzał, zaczęła się zapalać kontrolka oleju (stan jest OK!). Miało to miejsce przy obrotach ok.2000 i utrzymującej sie prędkości, lampka gasła gdy zdejmowałem nogę z gazu. I taki stan rzeczy pojawil się kilkakrotnie. Dodatkowo powyżej 2000 obr. słychać wspomniane wyzej stuki.
Co to może być? Pompa oleju jest chyba OK, po rozruchu silnika lampka gaśnie. Co teraz powinienem zrobić? Taki stan rzeczy budzi moje najczarniejsze mysli o konieczności szukania nowego motorka. :zly: Obym się mylił. Czy macie może jakies sugestie? Będę wdzięczny


To w takim razie cos z pompa oleju jest nie tak. Prawdopodobnie juz siada i dlatego zapala sie kontrolka cisnienia oleju, mimo ze stan oleju jest OK czyli miedzy Min a Max. Trzeba bedzie wymienic pompe oleju :|

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 14:02:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2004 14:40:54
Posty: 2215
Lokalizacja: Warszawa ; "Maleństwo"- Audi 100 C-4 Avant 2,8 V6
Marzenko :)
yupi kolejna kobieta jak fajnie :))
przedstaw się ładnie w dziale NEWBIE :) , uzupełnij profil skąd jesteś - to Cię koledzy-klubowicze zaproszą na spot - posłuchają silnika i coś podpowiedzą .
Ja tak miałam :)))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 14:04:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Z maila wynika ze to raczej nazwisko ;) a imie Janusz ;)

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 14:05:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Vanilla I napisał(a):
Marzenko :)
yupi kolejna kobieta jak fajnie :))

przeczytaj jeszcze raz dokladnie to co jest napisane powyzej :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: