pilachgt napisał(a):
Ale Marzena to raczej facet.
fajny nick jak na faceta przystalo

Wracajac do tematu to jak silnik jest zimny z rana to po odpaleniu zawory sie reguluja i slychac lekkie stukanie. Nie ma powodow do paniki. Sasiadowi stukalo caly czas nawet jak silnik rozgrzany byl. Kumpel tylko mowil o boze to zawory tak stukaja

Jezeli nie stuka przez caly czas to nie nalezy tym sie tak przejmowac.
manius_29 napisał(a):
hej!
Borykam się z podobnym problemem. Na zimnym silniku też mam stulanie, po rozgrzaniu znikało. Niedawno stuki zaczeły być słyszalne powyżej 2000 obr. Wymianiony filtr oleju oraz olej 15W/40. Zrobiłem na tym jakieś 1000km.
Przymierzałem się do wymiany popychaczy. Ale ...... wybrałem sie w dalszą drogę (100km

) i podczas jazdy, kiedy silnik sie nieco rozgrzał, zaczęła się zapalać kontrolka oleju (stan jest OK!). Miało to miejsce przy obrotach ok.2000 i utrzymującej sie prędkości, lampka gasła gdy zdejmowałem nogę z gazu. I taki stan rzeczy pojawil się kilkakrotnie. Dodatkowo powyżej 2000 obr. słychać wspomniane wyzej stuki.
Co to może być? Pompa oleju jest chyba OK, po rozruchu silnika lampka gaśnie. Co teraz powinienem zrobić? Taki stan rzeczy budzi moje najczarniejsze mysli o konieczności szukania nowego motorka.

Obym się mylił. Czy macie może jakies sugestie? Będę wdzięczny
To w takim razie cos z pompa oleju jest nie tak. Prawdopodobnie juz siada i dlatego zapala sie kontrolka cisnienia oleju, mimo ze stan oleju jest OK czyli miedzy Min a Max. Trzeba bedzie wymienic pompe oleju
