.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 20:10:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: S4 vs C4 - jakie różnice techniczne
PostNapisane: 06.gru.2004 14:14:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Jestem po lekturze FAQ odnośnie S4 (2,2T) i niestety nie znalazłem tam info na temat podstawowych różnic w budowie tych aut ('92). Chodzi mi głównie o elementy, które się zużywają (klocki, tarcze etc. - bo wiem, że w S4 jest jakiś dziwoląg)... Jeśli ktoś mi może pomóc w tej kwestii to bardzo proszę o info, ETKA niestety nie obejmuje S4 :((( Wszytskie uwagi w tej kwestii będą mile widziane!!

Może jeszcze jakieś małe porównianie z kosztami utrzymania AAH 2.8 ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 14:20:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
FAQ to nie wszystko - jest jeszcze funkcja SZUKAJ:
http://forum.audiklub.pl/search.php

tak na predce wyszukane:
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=1402
http://forum.audiklub.pl/viewtopic.php?t=6879

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 14:23:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
:oops: - chyba się zawstydziłem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 16:57:11 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ze co ? ...ETKA nie ma info o S4 ? :D ... no tak ... bo S4 to nie model ... tak samo jak nie ma takiego modelu jak "Moje Audi" :D ... S4 o ktore pytasz to model C4 typ4A czyli Audi 100 quattro/Avant quattro z silnikiem 2.2T 20V AAN i 4.2 V8 ABH od roku 93 . oba auta byly wedlug producenta sportowa wersja modelu 100 tak samo jak wczeniej model 200 byl sportowa wersja modelu 100 (typ 44 i 43) C3 wersje 2.2T i 4.2 w C4 byly przede wszystkim rozne pod wzgledem osiagow a co za tym idzie wszystkich elementow odpowiedzialnych za poprawe warunkow uzytkowania takiego auta. w Pierwszej kolejnosci byly to wieksze hamulce w modelu 2.2T zastosowane rozwiazanie tzw UFO gdzie tarcza zamocowana za pomoca kolnierza do piasty byla od zewnetrzne jsrednicy natomiast pozwolilo to zastosowac jej wieksza srednice chowajac zacisk wewnatrz tarczy. 308 mm tarczapozwolila zastosowac felgi o srednicy 15" co w standardowym ukladzie hamulcowym wymagaloby juz felgi 16calowej. niestety rozwiazanie to bylo o tyle ulomne ze hamulec nie byl dostatecznie chlodzony przy roznych warunkach uzytkowania i cesto dochodzilo do przegrzania tarczy, szczegolnie na standardowych felgach 15" z mala iloscia przestrzeni w feldze.w modelu 4.2 hamulce byly juz standardowe , 2 tlokowe i minimalny rozmiar felgi wynosil 16" . druga wazna cecha bylo zawieszenie , twardsze. poza tym cala reszta roznic wynikala raczej z roznych konsdtrukcji niz z tego tytulu ze byla to Ska. jedynie wyposazenie podstawowe w Skach zakladalo klimatyzacje elektroniczna , biale zegaryz dodatkowymi zegarami , komputer pokladowy halogeny i pare innych mniej istotnych rzeczygeneralnie mozna smialo powiedziec ze to Audi 100 jezeli omus nie zalezy na chwaleniu sie autem ;)... aha ... z rzeczy widocznych to Ski maja szersze przednie blotniki i co za tym idzie inny , szerszy zderzak

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S4 vs C4 - jakie różnice techniczne
PostNapisane: 06.gru.2004 19:09:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
GrzesB napisał(a):
Może jeszcze jakieś małe porównianie z kosztami utrzymania AAH 2.8 ??


Jesli uzytkuje sie z głową, to koszty nie powinny sie roznic zbytnio.

Obydwa duzo palą :D

Jesli obydwa są quattro, to elementy zawiechy (gumowe itp. itd.), sa takie same, amorki i sprezyny inne.

Jedynie silnik 2.2t jest bardziej "skomplikowany". Z rzeczy ktore puszczają (raz na 10 lat) to przewody gumowe cisnieniowe powietrzene, na odcinku od turbiny do kolektora ssącego. Do tego jakieś mniejsze zaworki pizdziurki (szczegolnie taki mały czarny :D), ale tak jak wspomnialem nie muszą sie popsuć. Turbina moze złapać gume jak ktoś jej nie szanował , wtedy w plecy ~1000-1500zl za uzywke.

W S4 do 93 roku jesli sa hamulce ufo, to moze byc drogo :D. jedna tarcza kosztuje kolo 1000zl, klocki tez pewnie kilkaset zl. Ale na patencie mozna wstawić cale Mcphersony od np 2,8 albo, od a6 i wmontowac tarcze wentylowane, chyba 315 są ok.

Za to zaoszczedzasz na świecach :) bo tylko 5 sztuk, oliwy wchodzi ~4,5l.

...no i jesli czas to pieniądz, to S4 jest lepsza, bo szybciej dotrzesz na miejsce :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S4 vs C4 - jakie różnice techniczne
PostNapisane: 06.gru.2004 19:45:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Lukasik napisał(a):

Za to zaoszczedzasz na świecach :) bo tylko 5 sztuk, oliwy wchodzi ~4,5l.

...no i jesli czas to pieniądz, to S4 jest lepsza, bo szybciej dotrzesz na miejsce :P


świece drogi kolego do tego modewlu kosztują po 70 zł za sztukę bo są platynowe więc jest to najdrozszy silnik pod tym względem (i ogólnie całe wysokie napięcie w nim)

poza tym jest kupa innych gównienek któe lubią się popsuć jak elektryczna pompka wody itp itd ale czegoż to się nie robi dla miłości

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 20:42:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Heh kiedy to było :D ,ufo byly tylko do konca 92r,od 93 wsadzali juz normalne tarcze(co nie znaczy tanie),najtansze klocki do nich 400zł,cewki po 300zł(uzywki)-jest ich 5 szt.,jezeli ktos chce miec zawsze w 100% sprawne,naprawiane na dobrych czesciach,bez druciarstwa to auto jest drogie w eksploatacji ale wrazenia jakie dostarcza..... super wozek ;)

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2004 22:16:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Mocno temat mnie interesuje, bo kombinowałem jak mogłem na Atamanową S4, ale chyba będą z tego nici bo kasy nie uzbieram tak szybko :/ Oczywiście nie chodzi jedynie o kasę na samochód (tą bez problemu bym zdobył), ale chodzi również o utrzymanie furki... Narazie S4 pozostanie w sferze... no w mojej główce :/ Nienawidzę druciarstwa i niestety perspektywę jazdy S4 będę musiał odłożyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S4 vs C4 - jakie różnice techniczne
PostNapisane: 06.gru.2004 23:04:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Czarek_S napisał(a):
poza tym jest kupa innych gównienek któe lubią się popsuć jak elektryczna pompka wody itp itd ale czegoż to się nie robi dla miłości


tak, ale w v6 tez znajdą sie psujące sie części.

Przyklad > u kolegi pompka paliwa ~500zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 00:46:51 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
kiedys liczylem sobie roznice kosztow miedzy AAH AAN i ABH i wyszlo mi mniej wiecej AAN jest 30% drozszy od AAH a ABH jest 30% drozszy od AAN bralem pod uwage ceny ekploatacyjne czesci silnika i zaiweszenia. a reszte czesci ktorych sie nie wymienia z powodow zuzycia tylko w momencie kiedy cos padnie to ksozta sa diametralnie rozne w zaleznosci od tego jakie kto ma dojscie do czesci wiec rozwazania na co mnie stac nie powinny polegac na zadawaniu pytan na forum lecz na bezposrednim przeliczeniu tego ile mnie wyniesie koszt utrzymania w moich realich dostepu do czesci i serwisu... napewno ktos kto ma dostep do czesci do AAN nie bedzie mowil o zwiekszonych kosztach w porownaniu do AAH jezeli z kolei nie bedzie mial dostepu do czesci do tego drugiego :D

p.s.
a co do Atamanowej Ski to nie sadze aby w najblizszym czasie czyli jakichs 20-30 tys km trzeba bylo przy niej cos robic ;) ...w koncu te ponad 4 tysiace wlozone w nia na dzien dobry poszly na konkretne elementy ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 02:20:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Czy ja dobrze kumam ze kolega GrzeB chce kupic Atamanowa eske? To ja sie pytam nad czym on sie zastanawia?! Widziales ja? Ja tak. Widziales jak jezdzi? Ja tak, i wiele innych osob. Jak automat ci nie przeszkadza to.... nie czekaj dluzej. :)

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 09:55:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Wiesz... automat to ja nawet chcę... tylko się boję, że nie będzie mnie stać na utrzymanie :( - na wstępie trzeba to zgazować - 5k PLN, zarejestrować i opłacić - i koniec kasy jaką mógłbym zdobyć... a na życie też potrzeba :((( Kurcze... muszę się sprężyć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 09:58:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Chyba kubazaak sprzedawal S4 avanta z instalacją gazową.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 10:15:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kubazak nadal sprzedaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 11:50:33 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Kuba ma manuala :( :P

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 14:10:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Kuba ma chipka :P

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 15:40:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
hans napisał(a):
Kuba ma manuala :( :P


Osobiście do takiej rakiety wybrałbym skrzynke manualną. Automat za duzo pogarsza osiągi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 16:58:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
odośnie wypowiedzi:
-> tak, ale w v6 tez znajdą sie psujące sie części. - oczywiście zę tak ale łatwiej je dostać a co za tym idzie TANIEJ !
-> S-ka Atamana - jeśli nie przeszkadza Ci że skłądak i chcesz automata to bardzo cięzko bedzie znaleźć lepszą.
-> Chip w Kuby S4 - już go nie ma - ja go mam :P
-> Osobiście do takiej rakiety wybrałbym skrzynke manualną. Automat za duzo pogarsza osiągi - e tam gadanie, 5 biegowa S4 jedzie tak samo jak automat, 6 z lekka lepiej ale to zależy jak kto umie biegi zmieniać. Wadą jest natomiast utrudnione ślizganie bo ze sprzęgiełka isę nie strzeli. Z resztą Ataman jak to przeczyta to wyprostuje :D

pozdro :peace:

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 17:12:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Automat ma tez ta wade ze jak sie sypnie to jest drozszy w naprawie od manuala a jak samochod ma 14 lat i 8 wlascieli to jest o wysypke automata latwiej niz manuala ;)

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2004 18:01:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Czarek_S napisał(a):
e tam gadanie, 5 biegowa S4 jedzie tak samo jak automat, 6 z lekka lepiej ale to zależy jak kto umie biegi zmieniać.


byc moze przy predkosciach powyzej 100 nie ma za duzej roznicy, ale na przyklad sprint z miejsca do 100km/h , w manualu 5 i 6 biegowym to 6,8-7 sek , natomiast w automacie podchodzi pod 8 sekund. To jest sporo moim zdaniem. Automatem to juz na coupete 2,8 trzeba uważać :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: