.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.sty.2025 07:40:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Buja w Audi80 B4quattro.Pleaaaaase help!
PostNapisane: 16.gru.2004 22:07:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2004 22:10:59
Posty: 7
Troche buja w Audi80 B4quattro.Amortyzatory są wporzo, więc?
chciałbym wiedziec co moze byc przyczyna?Nie wiem czy to moze sprężyny?Bo w stacji diagnostycznej nie sprwdza mi sprezyn.Jeśli ktoś ma jakis pomysl co to moze byc daj znać.po prostu komfort jazdy jest daleki od ideału i w polonezie jest lepszy a mortyzatory sa prawie niezużyte.Z góry dzieki za pomoc.


Ostatnio edytowano 16.gru.2004 22:55:47 przez Xbajtek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 22:12:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Jak buja to amory nie są w porzo. Mi na zjechanych olejówkach noname pokazywało taki sam poziom sprawności jak na gazowych Bilsteinach a w czasie jazdy było nie do porównania.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 22:52:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2004 22:10:59
Posty: 7
Z przodu i z tyłu są gazówki-oryginalne.Na stacji kontroli wykazało że są prawie niezużyte.
Nie wiem może to spężyny naprwde potrzebuje pomocy bo nie da sie jezdzic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 23:15:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Xbajtek napisał(a):
Z przodu i z tyłu są gazówki-oryginalne.Na stacji kontroli wykazało że są prawie niezużyte.
Nie wiem może to spężyny naprwde potrzebuje pomocy bo nie da sie jezdzic.

Z doświadczenia wynika że nówki amorki mają około 75% sprawności na tych trzęsawkach, zużyte amorki mają pewnie tyle samo..
Więc wniosek jest taki że skoro nie da sie jeździć to do wymiany są amorki :)

Pozatym najłatwiejszy test to jest przygiąć samochód i sprawdzić jak długo będzie wracal do pierwotnego stanu.... i czy będzie sie bujal jak przyslowiowa łajba. Jeśli tak to nie znaczy że amorki są super i zawieszenie jest fajni komfortowe, miękkie tylko że amorki są do wymiany :D

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2004 23:19:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.gru.2004 22:10:59
Posty: 7
Właśnie wymieniłem amorki z przodu na nowiutkie i przodem dalej jak bujalo tak buja?A amortyzatorów na tył nie idzie dostac w Polsce(ew. u Lellka 2szt. 2000zł sprowadzane z Niemiec).Lekka przesada z ta ceną!
Sam nie wiem może trzeba ustawic zbierzność?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Buja w Audi80 B4quattro.Pleaaaaase help!
PostNapisane: 16.gru.2004 23:50:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Xbajtek 16.Gru.2004 22:07:26 napisał(a):
Troche buja w Audi80 B4quattro.Amortyzatory są wporzo, więc?



Xbajtek 16.Gru.2004 23:19:59 napisał(a):
Właśnie wymieniłem amorki z przodu na nowiutkie


szybki jesteś :peace:

bujanie rzecz względna moje ponoć są stosunkowo twarde
KYB gazowe a dla mnie sie buja i tyle...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 09:36:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
ee tam opowiadasz... tyły kupisz jak poszukasz za 500-600zł sztuka w polsce.. chłopaki już kiedyś o tym pisali.

co do bujania sprawdziłeś oczywiście zawieszenie.?

może masz zamiekkie sprężyny wtedy też bedzie bujało jeśli bedziesz miał zamiekkie sprężyny do twardych amorów.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 10:04:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Esperak napisał(a):
ee tam opowiadasz... tyły kupisz jak poszukasz za 500-600zł sztuka w polsce.. chłopaki już kiedyś o tym pisali.

co do bujania sprawdziłeś oczywiście zawieszenie.?

może masz zamiekkie sprężyny wtedy też bedzie bujało jeśli bedziesz miał zamiekkie sprężyny do twardych amorów.


Szczerze to nie wiem czy to może być wina sprężyn. Sprężyny odpowiadają raczej za utrzymywanie autka na pewnej wysokości i zapobieganiu przechyleń na zakrętach (współgrając oczywiście z amorami), działaja innymi słowy statycznie, zaś amor dba o to, by z samochdu nie zrobił się "statek", działa więc dynamicznie.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 14:12:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 14.sie.2004 11:54:11
Posty: 1325
Lokalizacja: Suchocin -> Wawa
Sprezyny rowniez maja cos do bujania.
W moim przypadku na seryjnych amorach i sprezynach H&R obnizajacych bujalo niunia jak nie wiem. Po zalozeniu oryginalow jest wszystko OK.

_________________
było Audi B4 2.3 LPG quattro /NG/
było A4 Avant 2.8 30V quattro
było Subaru - ważne że 4x4
było A4 1.9 TDI avant quattro /AFN/
jest: XC90 T6 i Nissan Juke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 22:38:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
dokładnie tak niedopasowanie sily spręzyn do amorów powoduje nieprzyjemny efekt bujania i co gorsze znaczne pogorszenie stabilności co miałem okazje sam zaobserwować na przykładzie Espero w którym wymieniono sprężyny na twarde a niewymieniono amorów efekt był taki że auto skakało jak kangur na muldach. dopiero wstawienie "bihsztainów" (niewiem jak to się pisze) unormowało sytuacje.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2004 23:48:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Dokladnie sprezyny tez sa winne ze autem buja szczegolnie przy pokonywaniu ostrych zakretow, przod sie wtedy kladzie. Ja jak obnizalem moje B4 to wyciaglem stare sprezyny i porownalem do tych nowych czerwonych firmy FK Automotive. To sprezyna oryginalna fabryczna co byla od samego poczatku w B4 na samej gorze byla lekko skrzywiona, tak jakby ktos ja przygniotl. Nowa wygladala oczywiscie idealnie prosta. Na fabrycznych sprezynach jak je naciskalem butem, to mozna bylo wyczuc ze sa miekkie. Po zalozeniu nowych - 40 mm przod/tyl auto lepiej pokonuje zakrety i nie pochyla sie tak mocno jak przedtem. Ogolnie to sie lepiej trzyma drogi przy gwaltownych obrotach kierownica.

Co do zawieszenia w quattro jest drogie, nie tylko u Lellka w serwisie Audi w Opolu (tu pozdrawaim moje rodzinne wojewodztwo) :D Zawieszenie te w quattro jest inne niz w normalnych wersjach Audi 80 B4 i dlatego jest takie drogie. Jest inne konstrukcyjnie i musi byc wytrzymalsze niz te normalne cywilne zawieszenie :D
Dodam jeszcze ze po wymianie sprezyn nalezy ustawic zbieznosc. Po wymianie amortyzatorow tez bym zalecil ustawienie, bo na tych naszych polskich dziurawych drogach to wszystko sie przestawia ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: