.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 10:00:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.0 ABT] Silnik pracuje jak diesel
PostNapisane: 24.maja.2006 15:46:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2005 17:05:22
Posty: 30
Mam problem, po odpaleniu zimnego silnika i przy dodaniu troszczkę gazu. lub spokojnym ruszaniu, praco mojej niuni przypomina pracę diesla, problem znika przy wyższych obrach, normalnej jeździe i po rozgrzaniu silnkia. Ilu fachowców tyle usterek, jedni twierdzą że świece inni że zawory inni że tłumik inni że coś nie tak z głowicą, może ktoś miał podobny problem bo nie wiem od czego zacząć.

_________________
Ziemia jest piekłem innej planety.
Audi B4 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2006 15:54:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 15:16:37
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa Yelonki :) / Radzików k/ Błonia
osmielam sie przypuscic, ze masz tam hydrauliczne kasowanie luzow zaworowych (sorry, nie jestem audi expertem.. jeshcze :) ) jesli olej jest przechodzony to bedziesz mial taki klekot na zimno. jesli nie, nie przychodzi mi nic do glowy, moze poza wyjaranymi gniazdami i zaworami. A kiedyś taki przypadek widziałem jak w pasku 1.6 td gość przegrzał głowicę i mu popękała. Ale ta opcja to raczej extrema. Kiedy wymieniałeś olej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2006 16:24:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Stary Castrol pewnie w silniku
2. Samoregulatory rzuciły robotę
3. Mało oleju w silniku

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2006 16:38:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.gru.2005 17:05:22
Posty: 30
W silniku niunia ma mobila z przebiegiem 6 tys. i niestety po wymianie też tak było, poziom jest taki jak powinien, czyli pozostają samoregulatory?

_________________
Ziemia jest piekłem innej planety.
Audi B4 2.0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2006 17:40:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 15:16:37
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa Yelonki :) / Radzików k/ Błonia
na to wygląda. Widziałem kiedyś jak w peżocinie 406 2.0 16v chłopaki się męczyli z zaworami, a to były szklaneczki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.maja.2006 07:04:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Witam, też walczyłem z tym problemem. Dokładnie takie same objawy jak opisałeś. Wymiana oleju - kwas, wymiana szklanek - kwas, zdjęcie głowicy i sprawdzenie zaworów - kwas (ale zauważyliśmy spory luz poprzeczny zaworu, jednak we wszystkich mądrych księgach pisze, że ten luz może sięgać 1,5mm :!: :?: , co potwierdził spec od głowic), wyjęcie tłoków (okazało się, że silniczek był przegrzany i tłoki "spuchły", po wymianie wraz z pierścieniami, panewkami itp. - kwas, przegląd wydechu i wymiana uszczelek - kwas. Po tych wszystkich zabiegach zimny silnik jak klekotał tak klekota, pozostałe parametry idealne, sprężanie po 11atm na gar, oleju praktycznie nie bierze.
Skłaniam się jednak do tezy, że to ten luz poprzeczny zaworu, albo luz na wałku rozrządu (mimo, że nic nie świadczy o jego zużyciu), albo olej za gęsty (10W40) i nie dociera dobrze do wąziutkich kanalików w szklankach.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2006 08:29:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 18:05:39
Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa
Auto: b4->a4->MB s203
mój ABT też jak był zimny to klekotał - muzyka szklanek - zadałem mu zamiast minerala półsyntetyk mobila i chodzi pięknie

_________________
AUDI B4 2.0 ABT + gazik było ->
Audi A4 B5 avant silnik AEB + lpg było ->
Mercedes s203 m271


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2006 10:55:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.lut.2006 13:03:02
Posty: 1004
Lokalizacja: Warszawa
no ja powiem tez ze po wlaniu polsyntetyka widze roznice w "zbieraniu sie"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2006 20:43:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2004 22:05:19
Posty: 206
Lokalizacja: Zamość
U mnie jeżeli postoi ze dwa, trzy dni w garażu, to przy odpaleniu trochę słychać zawory, ale to jest normalne. Poprostu olej spływa i musi upłynąć jakiś czas do ponownego napełnienia popychaczy hydraulicznych. Nie trwa to dłużej niż 10-20 sekund. Jest to objaw normalny i miałem tak też w innych samochodach. Co do oleju to teraz jeżdżę na półsyntetyku Texaco i bardzo go sobie chwalę.
-> GregorGM pozatym ten typ tak ma (czasami wygląda to jakby pracował na trzech garach), trzeba się przyzwyczaić i pokochać :D

_________________
B4 2.0 93' było,ABT, HUSKY WR 250 było
C4 2.8 AAH było - nadal w rodzinie i ma się dobrze!!!
Poszukiwane C4 2.8 AAH Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: