eeehhh rany wy faktycznie niemacie pojecia o instalacji gazowej... NIEDOBRZE..
(Hans to nie do ciebie)
Wiec tak prostując najpierw to co napisał Hans litr gazu po sprężeniu do stanu ciekłego waży nie 1.4kg a
0,5kg
pewnie niepamietacie takich butki 10kg do kuchenek domowych.? jak jeszcze szło je napełniać na stacjach LPG to donich właśnie wchodziło 20L gazu.
cieżar właściwy gazu jest podany w tablicach fizyczych ale teraz niepamiętam dokładnie w każdym bądz razie coś koło 0.5kg.
ZBIORNIK.!
jak już Hansik napisał w zbiorniku pozostaje 20% rezerwy bezpieczeństwa i to pisze zarówno w homologacji zbiornika którą każdy z was otrzymał wraz z instalacją LPG w samochodzie
( bez tego nikt wam przeglądu niezrobi)
Co do ciśnienia:
ciśnienie ze zbiornika jest różne w zalerzności od temperatury otoczenia jak i ilości gazu w zbiorniku za jego stabilizacje odpowada REDUKTOR nie wielozawór.! reduktor w zalerzności od generacji instalacji znajduje się przeważnie w parowniku pod maską silnika.
Przed reduktorem (parownikiem) zawsze jest zawór elektromagnetyczny z filterkiem.!!
reduktor moze być 2 lub 3 stopniowy w zalerzności od potrzeby jak bardzo ciśnienie gazu ma być stałe (prezyzyjne).
Co kazdy powinien wiedziec z użytkowników lpg.!!!!!!!!!!
W RAZIE JAKICHKOLWIEK KŁOPOTÓW Z INSTALACJĄ LUB W RAZIE WYPADKU BĄDZ KOLIZJI NALEŻY BEZWZGLEDNIE ZAKRECIC ZAWORKI NA WIELOZAWORZE PRZY ZBIORNIKU LPG.!!!!!!
sory że takie pierdoły wam pisze ale widząc wasze pojecie na temat LPG przypuszczam że żaden gaziarz wam tego niepowiedział przy oddawaniu auta a to bardzo istotne w przypadku jakiś kłopotów pamietajcie o tym.!
Jeszcze w celach porównawczych podam mam zbiornik 72L a wchodzi przeważnie około 55L i to jest norma.