.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.sty.2025 16:20:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: powietrze w zbiorniku LPG czy potrzebne? po co pływak
PostNapisane: 27.gru.2004 14:52:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:10:03
Posty: 34
Czemu LPG nie tankujemy pełnej pojemności zbiornika? Napiszcie bo mi gazownik pływak wyjoł :galy: i trochę pękam :!: :?: :!:

Proszę o wyjaśnienie bo mi zamotali:
Założyłem gaz, zbiornik 53 litry. Wyjechałem wszystko tankuję, a tu 32 :?: znów wszystko, i 38 :!: pojechałem spytać. A oni, że pływak się wiesza i jakieś krzywe gadki (nic konkretnego). Facet najpierw chciał pływak podgiąć, potem go odłączył. :galy: Ja się nie znam, ale to chyba rezanie nie jest :P a jeszcze się młody wygadał, że takiego wielozaworu to jeszcze nie widział (wstawili jakiś wynalazek)

Teraz weszło 52 litry tylko tak mnie męczy: jakby się dało to by wszyscy pełno lali :peace: ... W szukaj nie znalazłem więc pytam bo trochę strach z rodzinką jechać :|

I jeszcze jak się sprawdza szczelność instalacji (np po wykręceniu wielozaworu) bo facet nie miał żadnego czujnika tylko jakiś płyn w butelce? Nie chcę wątku zakładać ale gaz czuć trochę :diabel:

_________________
A80 B4 2.0 benzyna/gaz
pierwsze ale nie ostatnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2004 15:13:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2004 21:20:43
Posty: 438
Lokalizacja: Toruń
cześć ja mam zbiornik 40 l a wchodzi 32 ale powodem jest to że litr gazu liczy sie jako 0,8 i to jest chyba powodem ale moge sie mylić.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2004 15:44:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:10:03
Posty: 34
daniel88888 napisał(a):
litr gazu liczy sie jako 0,8


Przepraszam, ale nie rozumiem.
Zbiornik 54l teoretycznie może mieścić 54l gazu pod ciśnieniem 3atm. Tak przynamniej myślałem.

_________________
A80 B4 2.0 benzyna/gaz
pierwsze ale nie ostatnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2004 15:56:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2004 21:20:43
Posty: 438
Lokalizacja: Toruń
no ja ostatnio zakładałem gaz i tak mi tłumaczył gazownik nie wiem czy czy sie nie mylił może ktoś jeszcze sie wypowie na ten temat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2004 16:23:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
oj oj :D .... wiecie co to jest gaz ? :D ... to nie ciecz ... :D .... to cos lotnego ktore pod wplywem baaardzo duzego cisnienia zostalo doprowadzone do fazy cieklej ... tak latwiej przechowywac gaz , mniej miejsca zajmuje , litr gazu wazy wtedy 1,4 kg a tempearatura otoczenia powoduje mniejse lub wieksze rozpreexzanie tego gazu w zaleznosci jakie mozliwosci rozprezania sa w danym momencie ... butla gazowa wytrzymuje okrewslone cisnienie gazu i zeby przyjac wszystkie dopuszczalne warunki eksploatacji przewidziano ze 20% pojemnosci butli musi zostac niebapelniona cieklym gazem po to aby pod wplywem tempearatury gaz mial gdzie sie rozprezyc i przy tym nie przekroczyc maxymalnego dopuszczalnego cisnienia w butli .... jezeli masz butle 53 litry i weszlo Ci 52 to proponuje nie trzymac tego przez noc a tymbardziej przez dzien ... lepiej odrazu to wyjezdzic ... ja u siebie mam butle 80 litrow i jak jade w trase to bardzo na reke mi jest jezeli wchodzi te 78 litrow bo wtedy zasieg mam prawie 600 km ale jak jezdze po miescie i pelna butla starcza mi na kilka dni to nie tankuje do pelna zeby zbyt duze cienienie nie oddzialywalo zbyt dlugo na zawory

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2004 22:38:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:10:03
Posty: 34
dzięki hans :peace: tak to sobie właśnie wyobrażałem
Wiedziałem że gaz pod wpływem temperatury może znów stać się lotny i że zależy to od ciśnienia w butli. Ale czy i jak ciśnienie działa na silnik (pisałeś o zaworach) nie mam pojęcia. Nie wiem nawet czy ciśnienie za wielozaworem jest (w miarę) stałe czy zmienia się zależnie od ciśnienia w buli.
O samej butli mój gazownik powiedział że sprawdzana jest na 30 atm a gaz ma do 3 atm więc "jestem bezpieczny" :?: . Ale z własnych doświadczeń wiem, że czasem ludzie głupoty opowiadają :): więc pytam. W sumie chodzi o bezpieczeństwo i autka też szkoda...
Za 2tyg mam przegląd więc mogę powiedzieć, żeby znów założyli pływak i będzie jak było...

Może by ktoś napisał na ile bezpieczeństwo zależy od temperatury na zewnątrz. Latem na słońcu autko nagrzać się może mocno nie wiem na ile to istotne dla przepełnionej butli w kole (płynny gaz jest dość zimny ;) )

No i ważne jak sprawdza się szczelność. Czy wszyscy robią to kluczem i wodą?

_________________
A80 B4 2.0 benzyna/gaz
pierwsze ale nie ostatnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 08:29:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
eeehhh rany wy faktycznie niemacie pojecia o instalacji gazowej... NIEDOBRZE.. :/ (Hans to nie do ciebie)

Wiec tak prostując najpierw to co napisał Hans litr gazu po sprężeniu do stanu ciekłego waży nie 1.4kg a 0,5kg

pewnie niepamietacie takich butki 10kg do kuchenek domowych.? jak jeszcze szło je napełniać na stacjach LPG to donich właśnie wchodziło 20L gazu.

cieżar właściwy gazu jest podany w tablicach fizyczych ale teraz niepamiętam dokładnie w każdym bądz razie coś koło 0.5kg.

ZBIORNIK.!

jak już Hansik napisał w zbiorniku pozostaje 20% rezerwy bezpieczeństwa i to pisze zarówno w homologacji zbiornika którą każdy z was otrzymał wraz z instalacją LPG w samochodzie :): ( bez tego nikt wam przeglądu niezrobi)

Co do ciśnienia:

ciśnienie ze zbiornika jest różne w zalerzności od temperatury otoczenia jak i ilości gazu w zbiorniku za jego stabilizacje odpowada REDUKTOR nie wielozawór.! reduktor w zalerzności od generacji instalacji znajduje się przeważnie w parowniku pod maską silnika.
Przed reduktorem (parownikiem) zawsze jest zawór elektromagnetyczny z filterkiem.!!
reduktor moze być 2 lub 3 stopniowy w zalerzności od potrzeby jak bardzo ciśnienie gazu ma być stałe (prezyzyjne).

Co kazdy powinien wiedziec z użytkowników lpg.!!!!!!!!!!

W RAZIE JAKICHKOLWIEK KŁOPOTÓW Z INSTALACJĄ LUB W RAZIE WYPADKU BĄDZ KOLIZJI NALEŻY BEZWZGLEDNIE ZAKRECIC ZAWORKI NA WIELOZAWORZE PRZY ZBIORNIKU LPG.!!!!!!

sory że takie pierdoły wam pisze ale widząc wasze pojecie na temat LPG przypuszczam że żaden gaziarz wam tego niepowiedział przy oddawaniu auta a to bardzo istotne w przypadku jakiś kłopotów pamietajcie o tym.!

Jeszcze w celach porównawczych podam mam zbiornik 72L a wchodzi przeważnie około 55L i to jest norma.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 13:13:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:10:03
Posty: 34
widzę że Szanowny Kolega Esperak posiada wiedzę na ten temat :) może by się tak Kolega nią podzielił :diabel:

bo ja całkiem zielony w te klocki jestem czego od zagajenia nie kryję i za wszystkie PRAKTYCZNE informacje wdzięczny jestem. (o zaworkach "automatycznych" obu wiem i "ręczny" też znaleść potrafię ;) ) reduktor mam jak napisałeś :) i tylko znaczenia wagi płynnego gazu nie zajarzyłem :< ale jak mróz przyjdzie, to wleję do flaszki i podam oficjalne wyniki :509:

Tylko, kurcze, nadal nie wiem :609: (patrz topik):
-po co "w zbiorniku pozostaje 20% rezerwy bezpieczeństwa" :?: czyli czy zamontować pływak :!!: czy (jak hans) zostawić i tylko nie lać pod sufit jeśli nie mam trasy
-jak powina być sprawdzana szczelność: czujnikiem czy "tradycyjnie" ;)

_________________
A80 B4 2.0 benzyna/gaz
pierwsze ale nie ostatnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 14:50:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
plywak jest miedzy innymi po to aby pokazywal Ci poziom gazu w butli na wskazniku a rezerwa 20% jest wlasnie na zmiany temperatur otoczenia ktore powoduja wzrost cisnienia spowodowany szybszym ruchem czasteczek gazu ... ale fizyki to ja juz chyba nie musze przypominac ? :D

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2004 22:08:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
20% to rezerwa konieczna nienalerzy jej likwidować ja już widziałem auto z wyrwanym wielozaworem z powodu przetankowania..

NIEPRZYJEMNY WIDOK RACZEJ.. goście się zagadali wielozawór nieodbił i było wielkie Buuuummm auto w środku całe białe szron zszedł po 12 godzinach dodam że zdazyło się to latem naszczeście wybuchu nie było...

gaz dużo bardziej niż ciecz jest podatny na rozszerzalność cieplną i poto te 20% rezerwy na rozszezalności.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2004 10:44:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.paź.2004 15:10:03
Posty: 34
dzięki :)
z tą fizyką to jest tak, że uczono mnie że ciecz (a tym jest większość gazu w zbiorniku) zmienia objętość w niewielkim zakresie. Myślałem więc, że zakres zmian obiętości powinien wynosić 3-5%
teraz myślę, że część ciekłego gazu paruje powodując (znaczny) wzrost ciśnienia. "poduszka" powietrzna jest wtedy kompresowana (zmniejsza objętość) "robiąc miejsce" dla gazu
ale to moja interpretacja :587: a nikt inny tego w prost nie powiedział chociaż o rozprężaniu już było.
(Jeśli piszę głupoty, proszę moderatora o litościwe usunięcie postu :P )

hans: zrozumiałem, że masz możliwość tankowania do pełna :?: doradź: rzadko jadę w taką trasę >500km czy w mojej sytuacji też byś odblokował pływak(tam jest blaszka) czy poprostu lał na codzień mniej? zabieram codziennie dzieciaki do szkoły więc mie chcę przegiąć...

i jeszcze: po zabawie z pływakiem :!!: CZUJĘ W AUCIE GAZ :!!: to już 8dni więc na pewno nie są to resztki po opróżnianiu butli przed odkręceniem wielozaworu więc ponawiam pytanie :?: jak powinno się sprawdzać szczelność instalacji :?: bo tego się bardziej boję niż wybuchu butli.

_________________
A80 B4 2.0 benzyna/gaz
pierwsze ale nie ostatnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2004 12:04:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.gru.2004 13:18:15
Posty: 1321
Lokalizacja: Rawa Maz.
Auto: Audi Cabrio 2,8 '94r.
tak na marginesie cisnienie gazu jest zalezne od jakosci gazu zazwyczaj czym bardziej propanowa mieszanka np 60% propanu 40% butanu _extra gaz na zime cisnienie jest wieksze niz 3atm i jest w okolocach 5atm ale w lato ta sama miesznaka ma 6-6.5atm wiec jak bedzie wieksze cisnienie to gazu tez wam mniej do butli wejdzie,dlatego latem robi sie wiecej kilosow a wchodzxi czesto mniej litrow :peace:

_________________
Audi B4 2,8 AAH/AFC Cabrio '94 r. - Yes-t :)
.... - jeszcze parę innych CCCO ale mniej niz 3 m-c
Audi S6 C4 4,2 Quattro Avant 97r. - było
Audi A4 B5 2,5TDI Avant model S4 S-line-było
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z Avant wirus by Digtronik - było :/
"moja Audica budzi emocje niczym dobra szpryca"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2004 11:02:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2003 21:55:02
Posty: 12
Lokalizacja: Kluczbork
tak na marginesie esperak , do przegladu nie są potrzebne żadne papiery a pieczątka w dowodzie rej. informująca o przystosowaniu auta do zasilania paliwem lpg , zgodnie z ustawą adnotacja "gaz"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2004 17:27:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
Cris a byłęś kiedyś na przegładzie okresowym LPG.???

wymagany jest tylko jeden świstek prócz dowodu homologacja butli bez tego niezrobisz przeglądu.! co rok gostek na stacji sprawdza ci numery zbiornika i czy masz jeszcze na niego ważną homologacje.

homologacja zbiornika standardowo jest na 10 lat potem trzeba legalizować.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: