.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 11:05:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C3 2.2T] 270.000km Półsyntetyk, czy mineralny ?
PostNapisane: 28.maja.2006 09:46:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Auto od 2 lat zalewane mineralnym Shell'em. Zmienić na 10w/40, czy pozostać ?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 09:59:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
pol syntetyk napewno lepszy
dla turbo oliwka mineralna nie jest zbyt dobra

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 10:04:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Może zacząć brać półsyntetyka.... bo silnik "ułożył sie" juz do mineralnego.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 10:22:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Właśnie Kefir także radzi półsyntetyk, tylko, że 10w/60. Tylko kwestia rozszczelnienia - niby każdy mówi aby się tego niebać ale ...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 10:45:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
takie gdybanie... jak ma sie rozszczelnic to niech sie rozszczelni. przynajmniej bedziesz znal slabe punty uszczelnienia silnika. wymienisz je i bedziesz mial spokoj a przeciez nie o to chodzi zeby za wszelka cene nic nie robic przy silniku tylko o to zeby warunki pracy turbiny i calego silnika byly jak najlepsze .. no nie ? :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 10:45:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Zanim zalejesz 10/60 popatrz na parametry tego oleju... a dokładnie na temperaturę pompowalności.

Możesz też spróbować z pełnym syntetykiem 5/50 ....
Na pewno dobrze domyje i przepłucze silnik :)

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 12:03:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Moja rada to Valvoline Racing 10w60. Jeżdżę na tym oleju i 4 auta z mojego bliskiego otoczenia też na tym śmigają. Wszystkie turbo. Jesze kilka innych wolnossących. Olej jest rewelacyjny do silników z turbosprężarkami i/lub do aut które są ostrzej eksploatowane. Zalej ewentualnie jekimś tanim półsyntetykiem i zrób max 2000 km. I przerzuć się na 10w60.

Co do rozszczelnienia...Będziesz miał silnik na wierzchu. Wymień wszystkie uszczelniacze, szczególnie simering na wale korbowym od strony skrzyni. Uszczelki miski i klawiatury. To ważne. Z silnikiem na wierzchu można dużo zawalczyć.

Polecam też wymianę dwóch wodnych wężyków gumowych, które potrafią napsuć trochę nerwów... Pierwszy to łącznik zasilania wodą turbawki tuż pod pompą wspomagania, a drugi trochę niżej od termostatu do rury idącej do nagrzewnicy. Te dwa wężyki lubią pękać w najmniej oczekiwanych momentach...szczególnie po wyciąganiu silnika... :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 19:30:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Heh...tak mi się przypomniało...pamiętaj, że musisz przełożyć miskę olejową z b2 do silnika MC.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 19:43:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Moja rada to Valvoline Racing 10w60


To już jest olej z grupy sportowych (paramert lepkości 60 cSt) . Na pewno jest dobry .... ale czy do samochodu w codziennym stosowaniu ?
Na pewno przez większą lepkość od normalnie stosowanych 40 cSt co powoduje większe opory silnika, a co za tym idzie i spalanie.

Chyba, że krecisz za każdym razem do czerwonego pola na obrotomierzu..

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2006 21:50:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Napewno nie jest to olej o lepkości odpowiedniej do stosowania w zimę. Jest poprostu za gęsty. Ale powyżej zera nie odczuwam żadnych negatywnych skutków ubocznych. Olej dość szybko nabiera temperatury. Jeżdżę często na krótkich dystansach i nie wytrącają się żadne składniki oleju. A spalanie...nie wiem...nie liczę każdego litra paliwa, ale też robię zawsze tyle samo km na tej samej ilości paliwa. Aha...ni emam kasy za reklamę tego oleju :P

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 11:50:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
a ja do swojej siedemnastolatki leje Midlanda 10W-40. Zero wycieków, nie się nie rozszczelniło (185 tyś km). Pozdrawiam

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 11:53:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
a mi się w starym silniku mineralny wędził. Nie wytrzymywal próby czasu ;) do tego leje półsyntetyk valvo i jest luzik.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 12:19:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
kefir200:

" Napewno nie jest to olej o lepkości odpowiedniej do stosowania w zimę "

Kurde jak go kupowałem (VR1 10w60) to napisałem do Valvoline i odpisali że jak najbardziej nadaje się na zimę. Czyżbym musiał szykować się na wymianę zimą ? Nie zauważułem żeby był bardziej gęsty. Przecież ten parametr (60) określa odporność na temperaturę i ścieralność filmu pod obciążeniem.

Tzn tak mi się wydaje :diabel: Jak się mylę to mnie poprawcie.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 12:36:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Obciążeniem też :peace: ale wskazuje on lepkość w temp. bodajże 100'C jak się nie myle - czyli normalnej pracy.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 12:58:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
mechitro napisał(a):
Obciążeniem też :peace: ale wskazuje on lepkość w temp. bodajże 100'C jak się nie myle - czyli normalnej pracy.


Zasadniczo w parametrach danego oleju podaje się 3 wartości:

- gęstość w kg/m3 przy temp. 15 C
- lepkość w mm2/s przy temp. 40 C
- lepkość w mm2/s przy temp. 100 C


Ta "40" w opisie oleju np. 5W-40 określa "przedział lepkości" a jednostką jest cSt.
Oleje moga sie róznić między sobą (i się róznią) dokładną lepkością ale musi się ona mieścić w pewnych widełkach aby być zakwalifikowana do odpowiedniej grupy lekościowej... 30, 40, 50, 60

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 13:38:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ja jeżdżę też w zimie. I uważam, że jest dobry i przy dużych minusach. Może tak zapobiegawczo napisałem i niepotrzebnie - przepraszam. Olej jest gęsty. Widać to nawet gołym okiem. Silnik ma na nim wyższe ciśnienie oleju i to często powyżej 1Bara więcej. W zimę odpala się na nim lekko bo jest poprostu lepszy. Ale długo się nagrzewa i jazda kilometr do pracy to napewno nie to co ten olej lubi. Dlatego mając na uwadze ludzi, którzy przejmują się aż za mocno wszystkim co jest związane z ich samochodem (większość Was nazywających Audi "niunią" sic :/ ) niech lepiej na zimę stosuje inny olej. Zresztą jedna sprawa...ten olej żyje 7000tyś kilkometrów i zgodnie z zaleceniami producenta powinno się go zmieniać co 7000tyś...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2006 15:07:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Cytuj:
Zresztą jedna sprawa...ten olej żyje 7000tyś kilkometrów i zgodnie z zaleceniami producenta powinno się go zmieniać co 7000tyś...

To olej do sportu... nie dziw się. To jak jazda na slick'ach

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: