.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.sty.2025 11:03:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 AAT i inne;)] Jak chodza Wasze diesel'ki?
PostNapisane: 10.cze.2006 17:30:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2005 18:03:28
Posty: 37
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
witam wszystkich :D.
Założyłem ten temat, ponieważ ostatnio moja audica przechodzi szereg 'zabiegów'. Powód: brak mocy, znaczna zwłoka pomiędzy dodaniem gazu ( z biegu jałowego silnika) a zebraniem się autka z miejsca.

Zdemontowaliśmy głowicę, kolektor dolotowy, wydechowy, turbinę. Przy turbinie poszedł jakiś króciec, zostało to wymienione. Najlepsze to, że kolektor dolotowy był cały zawalony osadem ze spalin, szokujący widok ( wcześniej problemy z zaworem EGR, to chyba powód), jednakże został on przeczyszczony. Jeszcze wymiana uszczelki pod głowicę, z 'kartonowej' na metalową (podobno do TDI takie się montuje) i montaż silnika. Następnie pan X przestawił rozrząd i pompę wtryskową. Pomyślałem sobie: ' po takich zmianach powinno się poczuć znaczną, pozytywną różnicę.' Po wyjechaniu na 'jazdę próbną' stwierdziłem, że nie ma żadnych popraw, głośniejszy silnik, nawet chyba mniejsza moc. Na następny dzień myślałem, że nie odpalę auta, kręce raz, drugi, trzeci, już rezygnacja, silnik pewnie troche się zalał ropą, jednak jeszcze raz, no i odpalił...
Pan X już się nie pojawił (nie z przyczyn audi, heh), audica stanęłą na warsztacie. Pomyślałem, że to wina kąta wyprzedzenia wtrysku, no więc podjęłem się przestawienia pompy ( była za bardzo cofnięta 'do silnika' - przyspieszony wtrysk). Ustawiłem prawie na znak fabryczny (mam trochę rozbity ten znak, więc napisałem -prawie-, bo jakiś palant przestawiał kiedyś pompę chyba młotkiem i przecinakiem). Moment próby - przekręcam kluczyk i ruszył, pomyślałem:'ekstra'. Wyjechałem nim; po jeździe mogłem stwierdzić, że moc jest wreszcie większa niż przed naprawą.

Mógłbym już tak jeździć, jednak nadal przy ruszaniu z jałowego jakiś zakres obrotów (może około 500), można powiedzieć, nic się ne dzieje. Również nie za szybko silnik się rozpędza w tym zakresie, dalej jest raczej ok ( 'raczej', ponieważ niewiem jak taki samochód powinien prawidłowo chodzić).

Diagnoskop wykazał : 'regulacja początku wtrysku'. Teraz poniedzieli w planach jest jeszcze sprawdzenie wtryskiwaczy i ewentualnie delikatne opóźnienie wtrysku.

Chciałbym, abyście napisali jak sprawują się Wasze Audiczki.
Dzięki i pozdrawiam

_________________
C4 2.5TDI
Nowy nabytek: A4 B5 1.8TQ :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2006 10:16:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
Tez mialem rozne problemy z moja Audi AAT. Jak kupilem troche kopcila, smierdzila starem i nie zbierala sie tak jak powinna. Zostalo zmierzone ciesnienie na cylindrach i okazalo sie ze jest za niskie na 2 cylindrze, no wiec glowica poszla do gory. Po zdjeciu okazalo sie ze w srodku wszystko zawalone jest wszystko nagarem, nawet katalizator, wiec wsio bylo wyczyszczone i zalozone nowe dwie uszczelki pod glowice i pod pokrywe. Jak to wszystko bylo rozlozone, wzialem wtryski i pojechalem do pompiarzy zeby je sprawdzic........Co sie okazalo auto po przebiegu 130 tys (oryginal - ksiazka) ma juz wywalone wtryski w 70 %, wiec juz sie szykowalem na ich wymiane.

Pojechalem jeszcze do pewnej firmy na sprawdzenie kata wtrysku, co sie wlasnie okazalo byl opozniony :/, wiec ustawiono go dobrze i auto zaczelo lepiej chodzic bardziej miekko i lepiej zapalac rano :).
Uzbieralem kasiorke i zakupilem nowe oryginalne Audi/VW cale wtryski. Teraz auto nabralo naprawde wigoru. O wiele lepej pracuje, no i oczywisicie czuc ze to sie wyrywa od razu, naprawde podejrzewam ze zyskalo na konikach. chce jechac na hamownie i to sprawdzic, wiec wtedy bede sie chwalil :peace:

Teraz auto tez smierdzi troche taka niedopalona ropa, jakby starem i nie wiem co to moze byc, podejrzewania padaja na pompe ale to juz takie gdybanie mnie nie interesuje, bo za duze juz koszty zeby tak podejrzewac. Jak juz bedzie sie cos konkretnie dziac to wtedy bede robil. A propos kopcenia to juz dymka nie pusci nawet po gazowaniu do 4000 obr.

Pozdrawiam i moze jakies rady......??

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2006 11:30:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2006 19:21:52
Posty: 69
Lokalizacja: DC / Gocław
Mój zakupiony z przebiegiem na szafie 221kkm miał na dzieńdobry wymieniony rozrząd i płyny ustrojowe, regrnerowaną pompę wtryskową i potemzrobione regulacje.

Jeździ wyśmienicie, ale pompa idzie do reklamacji - cieknie.

_________________
:: 100 C4 '93 AAT AT Avant - dużo tego A :) ::


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2006 12:25:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
przebieg 130 tys :D :D :D :D

i problemy z silnikiem a co on na raidach jezdził :diabel:

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2006 12:44:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
KATO napisał(a):
przebieg 130 tys :D :D :D :D

i problemy z silnikiem a co on na raidach jezdził :diabel:


Wiesz no nie wiem gdzie i jak on jezdzil, w kazdym badz razie sprowadzilem go z Belgii i pewnie jezdzil tym jakis brudas, ktory nie dbal i lal moze jakies gowno z pola......

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2006 20:01:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2005 18:03:28
Posty: 37
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Mój już ma około 290tys. km przebiegu.
W tygodniu daję wtryskiwacze do sprawdzenia, bo niewiem kiedy było coś robione przy nich.
Niewiem, czy chodzi mi turbina, bo kolega mówi, że nie. Jak to sprawdzić? W sumie powinno się ją słyszeć, choć chyba niekoniecznie.

_________________
C4 2.5TDI
Nowy nabytek: A4 B5 1.8TQ :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2006 20:49:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
HetMan napisał(a):
Niewiem, czy chodzi mi turbina, bo kolega mówi, że nie. Jak to sprawdzić? W sumie powinno się ją słyszeć, choć chyba niekoniecznie.


jak autko gniecie w plecki od 2000 obrotów i berecik z głowki spada to znaczy ze turbinka dmucha ... :diabel:

P.S panowie podstawa to diagnoza Vag'iem :!!:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2006 21:16:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:44:35
Posty: 41
ja walczyłem ze swoim AAT prawie cały rok
jak go kupilem to od 60-100 km/h na 3 biegu mial w granicach 10 sek

http://www.sklep.master.pl/3.avi
teraz jakos jezdzi 60-100 ponizej 7 sek

najgorsze co jest w audi to poprzedni wlasciciel, najczesciej ten
ktorego nie stac na eksploatacje a tym bardziej na serwisowanie.
Do tego auta potrzeba mechanikow z prawdziwego zdarzenia
a nie chlopkow roztropkow (99 % mechanikow to tacy )
mechanicy nie potrafia zdiagnozowac a
diagnosci nie potrafia naprawic- ZGROZA

do wszystkich niedomagan mojej audiczki musialem dojsc sam
bo inaczej bym zbankrutował. Polecam zrobic tak samo.
a sporo tego bylo, nie bede wymieniał
za to znam silnik AAT na wskroś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2006 21:20:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
fuen napisał(a):
a sporo tego bylo, nie bede wymieniał
za to znam silnik AAT na wskroś


mogłbys sie podzielic swoimi doswiadczeniami .....
pomoglbys wielu osobom ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2006 23:00:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 13:21:09
Posty: 338
Lokalizacja: LEGNICA
no własnie o to chodzi na forum opowiedz co pokolei wymieniałes i co to dało :D

bo wiekszoos co kupuje ATT albo AEL to ma problem z silnikiem bo zawsze cos jest nie tak i trzeba tam grzebnac :diabel:

_________________
A6 TDI AVANT AEL 6 GANG KLIMATRONIK SKORA NIVO VOLL WYPAS
2001-2006 VW GOLF GTI WOLFSBURG EDITIONE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 11:03:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
HetMan napisał(a):
Mój już ma około 290tys. km przebiegu.
W tygodniu daję wtryskiwacze do sprawdzenia, bo niewiem kiedy było coś robione przy nich.
Niewiem, czy chodzi mi turbina, bo kolega mówi, że nie. Jak to sprawdzić? W sumie powinno się ją słyszeć, choć chyba niekoniecznie.


Witaj, a jaki olej masz? Ważna sprawa bo chcę kupić od znajomego A6 z podobnym przebiegiem. Silnik zalany jest mineralnym Mobil1, trochę mnie to martwi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 12:02:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
[C4 AAT i inne;)] Jak chodza Wasze diesel'ki?


Powiem krótko : ch**..wo!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 15:21:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
ADAM 12 napisał(a):
Cytuj:
[C4 AAT i inne;)] Jak chodza Wasze diesel'ki?


Powiem krótko : h**..wo!!


Czyli nie ma co? Inni radzili mi kupić i zmienić olej na półsyntetyk. Samochód jest od roku w kraju, wymienione wtryski, wszystko ok. Przegieg 280tys. Myślę, że jakiś głupi mechanik go tak zalał bo nie wiedział jaki jest olej. Silnik AEL.
Warto za 20tys czy ma szukać w ciemno dalej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 15:48:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
kosma_sz napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Cytuj:
[C4 AAT i inne;)] Jak chodza Wasze diesel'ki?


Powiem krótko : h**..wo!!


Czyli nie ma co? Inni radzili mi kupić i zmienić olej na półsyntetyk. Samochód jest od roku w kraju, wymienione wtryski, wszystko ok. Przegieg 280tys. Myślę, że jakiś głupi mechanik go tak zalał bo nie wiedział jaki jest olej. Silnik AEL.
Warto za 20tys czy ma szukać w ciemno dalej?


Moja wypowiedź odnosi się do zapytania w poscie.Nie sugeruj się nią bo auto aucie nie równe .Sam zdecyduj będziesz miał tylko pretensje do siebie a nie do kogoś tak jak ja mam :/ .

Silniki AEL to bardzo udane jednostki napędowe.Myslę ze problemu z nim nie bedziesz miał.
Mobil 1 to syntetyk.Mobil M to mineralny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 17:13:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
a moja tak http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... przyby%B3a


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2006 19:59:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2005 18:03:28
Posty: 37
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
kosma_sz napisał(a):
Witaj, a jaki olej masz?

Teraz zalany jest minerał 15w40 Elf, no i w sumie nie jest to wybór głupiego mechanika, tak sądzę... Pozdrawiam :)

_________________
C4 2.5TDI
Nowy nabytek: A4 B5 1.8TQ :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2006 07:28:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.gru.2003 19:22:12
Posty: 663
Lokalizacja: Olsztyn
Witam
Mój AAT chodzi bardzo dobrze przy przebiegu 285000
O roznych kłopotach szczegółowiej pisałem na forum ale:

1.Wymieniałem uszczelkę pod głowicą ponieważ był mały przedmuch do układu chłodzenia - po zdjęciu czapki silniczek czyściutki, bez nagarau, prawie bez progów na gładziach cylindrów.

2. Wymieniałem uszczelki pompy wtrskowej

3. Ustawiałem kąt wtrysku sam tzn wg wskazań VAG-a ponieważ mechanika komputer uniwersalny nie robił tego precyzyjnie,


Autko śmiga jak ta lala. Wtryski nie wymieniane jeszcze, więc czasami przy daniu w palnik puści dymka.


Pozdrawiam
Darp

_________________
Batymetria jezior


A6 C4 2.5TDI 115KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: tuning mechaniczny diesla
PostNapisane: 20.lip.2006 19:34:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2005 18:03:28
Posty: 37
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Witam. Nie chciałem zakładać nowego postu, żeby nie zaśmiecać :P . Interesuje mnie temat: jak polepszyć osiągi diesla. Głównie chodzi tu o silnik. Może uda się tu zebrać kilka ciekawych odpowiedzi :D . Pozdrawiam



{{z innej beczki: co to może być? ---> już drugi raz mi się tak zdarzyło. Gorący dzień, silnik jest rozgrzany, następnie unieruchomiony na około 3 godziny i musiałem go chechłać długo żeby odpalił (aż mi ropa pociekła z przewodu przelewowego, bo pękł przy mocowaniu) . ostatnimi czasy było trochę grzebane przy kącie wtrysku i fazie rozrządu, i to pewniek jest odpowiedź, no ale nie zaszkodzi zapytać ;) }}

_________________
C4 2.5TDI
Nowy nabytek: A4 B5 1.8TQ :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: tuning mechaniczny diesla
PostNapisane: 21.lip.2006 10:34:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
HetMan napisał(a):
Witam. Nie chciałem zakładać nowego postu, żeby nie zaśmiecać :P . Interesuje mnie temat: jak polepszyć osiągi diesla. Głównie chodzi tu o silnik. Może uda się tu zebrać kilka ciekawych odpowiedzi :D . Pozdrawiam



{{z innej beczki: co to może być? ---> już drugi raz mi się tak zdarzyło. Gorący dzień, silnik jest rozgrzany, następnie unieruchomiony na około 3 godziny i musiałem go chechłać długo żeby odpalił (aż mi ropa pociekła z przewodu przelewowego, bo pękł przy mocowaniu) . ostatnimi czasy było trochę grzebane przy kącie wtrysku i fazie rozrządu, i to pewniek jest odpowiedź, no ale nie zaszkodzi zapytać ;) }}



1.
www.tdi-tuning.pl
www.unitronic.pl
www.diagtronik.pl

2.
-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=42968

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: