.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 17:07:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [90 B3 2.3 NG]Wskazania BC nie zgodne ze stanem faktycznym
PostNapisane: 23.cze.2006 13:54:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Mam problem ze wskazaniami FISa. Zaleję do zbiorniczka 15 literków PB95 a Fis pokazyje, że dostępny dystans do przejechania to 260km ( w rzeczywistości około 100 w trybie miejskim). Czy jest możliwość ustawienia prawidłowych wskazań i jak to zrobić? Na podstawie jakich czujników FIS pokazuje spalanie?

PS. Wydaje mi się, że zaniża wskazanie "prędkość średnia"

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 14:21:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Zaden tam FIS tylko BC :peace:

BC przelicza zasieg na podstawie aktualnego sredniego spalania, wiec jak srednie masz male to ci pokaze 260, a potem zacznie gwaltownie spadac jak dodasz gazu

Co do predkosci sredniej to raczej jej nie zaniza :)
Przelicz sobie predkosc srednia z trasy ze wzoru S=V/T i porównaj ze wskazaniem :)
Juz samo stanie na swiatlach znaczaco zaniza predkosc srednia :)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 20:44:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
a ja dodam tylko, ze do NG leje sie PB98 ;-) 95 szkodzi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 22:01:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Cytuj:
a ja dodam tylko, ze do NG leje sie PB98 n 95 szkodzi.


Eee.. Przecież ten silnik działa też na Pb91... ;)

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2006 22:07:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
foxbat napisał(a):
Cytuj:
a ja dodam tylko, ze do NG leje sie PB98 n 95 szkodzi.


Eee.. Przecież ten silnik działa też na Pb91... ;)


TO Foxbat: 91 to chyba w Twoim miasteczku sprzedają :P Ile to Twoje caco spala tej 91Pb w trybie miejskim bez butowania - mam na myśli nie przekraczanie 3000obr/min
TO Wuja: Czy te 3 oktany mniej w Pb95 którą zalewam zbiornik to takie duże znaczenie? Dlaczego Pb95 szkodzi?

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 17:46:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Wuja napisał(a):
a ja dodam tylko, ze do NG leje sie PB98 ;-) 95 szkodzi.


A według instrukcji obsługi do Coupe B3 każą lać PB95 do NG, a PB98 do KV

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 18:07:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Do NG mozna lac BP91, nawet na klapce pisze min.BP91, brat leje do 2.8 w USA BP 93 bo wyzsza liczba oktanowa to zadkosc i prawie nigdzie nie ma, a w amerykanskie auta leja glownie 87okt.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 19:23:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
No, do NG leje się Pb95 ewntualnie 91 (tak jest napisane w instrukcji).

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 21:45:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Powoli się robi OT ale...
Cytuj:
TO Foxbat: 91 to chyba w Twoim miasteczku sprzedają n Ile to Twoje caco spala tej 91Pb w trybie miejskim bez butowania - mam na myśli nie przekraczanie 3000obr/min


W Polsce nie sprzedają Pb91 więc nie tankuję. Ale w Czechach czy w Reichu jak najbardziej. Natomiast co do spalania to zalewam Pb95. Autko mam od niedawna i zrobiłem tylko jeden dokładny pomiar - dość dużo jazdy w mieście ze staniem w korkach i bez butowania - 12.93l / 100km.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 22:05:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
To trzeba jeszcze podłubać przy silniczku. Teraz mi wyszedł coś koło 16literków Pb95... Wykręciłem świece (nowe) i są trochę okopcone na czarno. Oleju nie ubywa, powietrze sprawdzone (wymieniona uszczelka pod kolektorem ssącym, sprawdzone wszystkie przewody, sonda wymieniona). Gdzie szukać, bo podejrzewam zły skład mieszanki - czy da się ograniczyć ilość podawanego paliwa?

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 22:31:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Zacznij od testera kodów błyskowych - to wskaże ci możliwą usterkę. Natomiast jeżeli pokaże kod 4444 (nie ma błędów) to może nie wciskaj tak mocno i często pedału gazu w podłogę... albo zmniejsz prędkości jazdy poniżej 180km/h :D

Tak na serio - kody błyskowe po pierwsze a dopiero potem zastanawianie się co dalej.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 22:51:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Będę próbował z tymi kodami błyskowymi, ale prawda jest taka: lepszy ze mnie mechanik niż elektryk :P Poszukam na forum co i jak, gdzie te złącze testowe itd. A VAGa to da się podpiąć pod to autko i co możnaby wtedy sprawdzić...czy tylko kody błyskowe?

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 22:58:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Vaga podepniesz ale komunikacja tylko z abs, airbag i klimatronik ( o ile jest) Na sam silnik działają tylko kody błyskowe. Z tego co się orientuję to najpierw wyświetla błędy jednostki sterującej mieszanką ( KE III Jetronic Steuergerat) a potem jednostki sterującej wyprzedzeniem zapłonu (VEZ Steuergerat)

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 23:25:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
No to trzeba próbować.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2006 23:47:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Poza tym nie ma co się czaić - to nie jest TDI żeby palił 4l / 100km. Masz quattro - to zwiększa zużycie paliwa. W moim avancie jak pocisnę powyżej 4000 obrotów to wskazówka paliwomierza od razu potrafi się cofnąć.

Na zużycie paliwa wpływa na prawdę spora ilość czynników:
1. Stan hamulców - któryś tłoczek może lekko blokować i od razu skoczy w górę zużycie paliwa a i temp. tarczy.( lub zaciągnięty na pierwszy ząbek ręczny - ew zatarta linka ręcznego)
2. Stan łożysk
3. Geometria kół
4. szerokość opon.

punkty 1-4 to mamy układ jezdny. Dalej:

5. Stare i zapchane filtry paliwa i powietrza
6. Katalizator, który dokończył żywota i już trochę zapycha wydech
7. No i resztę to już w tym temacie wymieniono.

KE III Jetronik to dość skomplikowane ustrojstwo i ma całkiem sporą liczbę czujników z których pobiera informacje - ale się nie martw - silnik 7A (2.3 20v 170KM) jest i tak bardziej skomplikowany pod tym względem od naszych NG

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Ostatnio edytowano 25.cze.2006 00:10:37 przez foxbat, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 00:01:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Wiem,że QUATTRO potrafi zjeść paliwka, ale kolega ma ten sam silniczek w OŚCE i przy takim samym stylu jazdy spala mu dużo mniej - w okolicach 10 do 11 literków. Tłumaczy się, że ma magnetyzery założone...ale to chyba nie przez to tak małe spalanie. Na początku jak kupiłem niunie to na 30 literkach V POVER zrobiłem 140km trasą i 130km w mieście. Zresztą nie chodzi tak bardzo o spalanie bo wiedziałem co kupuję tylko o okopcone świece.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 00:12:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
OT - W podpisie masz 136KM - czyli że nie masz kaltalizatora - ale czy to wtedy jest NG?

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 00:22:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
W briefie stoi 100kW a z prostego liczenia 100 kW*1,359 KM=135,9 źrebaka, ile zostało to nie wiem ale autko młode nie jest. NG mam na początku numeru silnika.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 07:33:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
Ja mam wersję 98kW. Myślałem, że NG były tylko takie - a tu proszę są i inne opcje :)

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2006 11:03:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2003 23:03:02
Posty: 1314
Lokalizacja: Bydgoszcz
jeszcze raz OT

A ja tez z instrukcji obslugi czytam, ze nalezy lac PB98. PB95 dopuszczalna tylko w razie braku odpowiedniej.

A dlaczego? IMO z racji dosc wysokiego stopnia sprezania i z potrzeby unikniecia spalania stukowego. W moim NG znakomicie sie temat sprawdza. Jak zaleje smieciem, to w motorze sieczkarnia jak w kombajnie.

Tak czy inaczej, ja nie leje 95 ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: