.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 19:51:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] cieknąca maglownica a ciężko obracająca się kierownica
PostNapisane: 03.lip.2006 21:17:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2006 17:14:14
Posty: 55
Lokalizacja: Norwegia
Witam
Mam problem w swojej B4 z CIĘŻKO obracającą się kierownicą. Do tego ostatnio zauważyłem kompletnie pękniętą tą gumę (osłonę gumową) na maglownicy i wycieki. Oprócz tego od jakiegoś czasu nie mogę zdjagnozować stuków z przodu z prawej strony. Stuki pojawiają się na różnych nierównościach drogi - wydaje się jak by to była prawa strona. Nadmieniam, że wymieniłem łączniki stabilizatora oraz sworzeń wachacza z prawej oraz sprawdziłem końcówki drążków kierowniczych - końcówki wydają się OK. W związku z tym moje pytania do Was są następujące :
1) czy maglownicę można jakoś regenerować, chodzi mi o jakieś zestawy naprawcze itp.?
2) jak mogę sprawdzić maglownicę czy nie powoduje stuków i czy to ona jest powodem ciężko kręcącej się kierownicy?
3) a może jakieś inne sugestie apropo stuków z przodu z prawej strony ?
Proszę Was o pomoc.

EDITED by Baskecior: nazwa tematu została poprawiona zgodnie z regulaminem. Następnym razem źle nazwany temat wyląduje w koszu.

_________________
B3, 1.8PM+LPG, 90r.prod.
B4 Avant, 2.0ABK+LPG, 92r.prod.
obecnie A4 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2000r.prod. S-Line
A6 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2001r.prod
Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: cieknąca maglownica a ciężko obracająca się kierownica !
PostNapisane: 03.lip.2006 22:24:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 18:05:39
Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa
Auto: b4->a4->MB s203
jeżeli maglownica cieknie i w układzie wspomagania marne ciśnienie to i kręcić ciężko. Maglownice regenerują ale najpierw zobacz sprawne na allegro i podzwoń po warsztatach co się bardziej opłaca. Pukać może wiele rzeczy. I tak pewnie zaliczysz warsztat ze wspomaganiem to niech zobaczą sworznie wachaczy i amory.

_________________
AUDI B4 2.0 ABT + gazik było ->
Audi A4 B5 avant silnik AEB + lpg było ->
Mercedes s203 m271


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: amortyzatory przód 60% tył 40 % + odgłosy, pukanie z przodu
PostNapisane: 19.lip.2006 19:02:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lut.2006 17:14:14
Posty: 55
Lokalizacja: Norwegia
witam
dzisiaj odwiedziłem stację diagnostyczną, gdyż chciałem sprawdzić co mi puka z przodu. diagnosta sprawdził mi odrazu hamulce i amortyzatory. zapłaciłem 20 zł - ale pukania nie zlokalizował - powiedział że to najprawdopodobniej łożyska amortyzatorów i zaproponował ich wymianę ( 100zł za wymianę + 60 zł za łożyska na dwie strony - czy to dużo za wymianę czy raczej normalna cena?) sprawdził sworznie, elementy gumowo metalowe wahaczy, łączniki stabilizatora i nic nie stwierdził aby było nie tak. pokazałem mu pękniętą osłonę gumową na maglownicy - poruszał kierownicą i nie stwierdził aby pukanie pochodziło z tamtego kierunku - polecił wymienić maglownicę.
I teraz pytanie do Was czytelnicy -:)
czy można jakoś domowym sposobem stwierdzić czy łożyska amortyzatorów są OK ?
amortyzatory przód 60% tył 45% - co sądzicie o tych wynikach?
czy można jakoś sprawdzić maglownicę czy pukanie nie pochodzi od niej?
wcześniej pisałem że mam ciężko obracającą się kierownicę i czy to może być przyczyną tej maglownicy? gość który sprzedał mi auto trochę przysztukował i zauważyłem również że kółko przy pompie wspomagania jest krzywo zamontowane ( a raczej przyspawane - patałachy ) i wychodzą od niej różne dźwięki przy dodawaniu gazu oraz na wolnych obrotach. przypuszczam że pompa do wymiany ale nie wiem od czego zacząć czy od pompy czy odrazu od maglownicy??? Nadmieniam że dzisiaj wlałem świerzy olej do wspomagania Febi ale nie przyniosło to żadnej poprawy.
Czekam na wasze sugestie odnośnie tych łożysk, stuków i wspomagania.

_________________
B3, 1.8PM+LPG, 90r.prod.
B4 Avant, 2.0ABK+LPG, 92r.prod.
obecnie A4 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2000r.prod. S-Line
A6 Avant, 1.9TDI - 115KM (AJM), 2001r.prod
Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 12:10:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
przechodzony magiel moze stukac i to dosc upierdliwie, pomimo iz sie na nim nie wyczuwa luzów. Poszukaj wątku o stukach w B4 - byl wczoraj czy przedwczoraj.

Swoja drogą jak juz masz cieknący magiel to kup dobrą uzywke a tego wywal na smieci. Sama wymiana uszczelek (komplet naprawczy) nie zlikwiduje wyciekow lub zlikwiduje je ale na chwile. Trzeba oddac do regeneracji. Koszty okolo 700 pln. Lepiej kupic uzywke, bo szybciej i dwa razy taniej.

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: