.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.lut.2025 19:52:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9TDI 1Z], słabo ciągnie , doradzcie...
PostNapisane: 06.lip.2006 14:18:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2006 21:12:54
Posty: 6
Witam, brat ma od niedawna A4 TDI, 1Z , 95r, rozwija tylko 160 km na godzine i jest mułowaty, był u 3 mechaników, w tym na VAGu w czasie jazdy, przeplywomierz i turbina sprawne ponoć, dziwne jest tez to ze nie kopci na obciązeniu wogóle, podobno to nie normalne, doradzicie co to moze byc i jak ma szukac, mechanicy biora kase i nic nie wiedzą na 100%, jestem z Zabrza.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2006 21:07:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
cos mi sie wydaje ze diagnoza zle zrobiona ... albo silniczek juz zdycha (czyt. kompresja)

-osobiscie stawiam na N75 ....
-albo wtryski juz zdechly
-moze przeplywka
-za mala dawka paliwa
-kat wtrysku
albo jeszcze wiele innych rzeczy

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2006 22:09:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,N75,

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2006 22:14:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.cze.2006 13:10:59
Posty: 55
Lokalizacja: SZCZECINEK
Jeżeli przy tym kopci to musi być uszkodzona rura, gumowa, która prowadzi do turbiny.

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT 1992r. -klima,
AUDI A4 AVANT 1.9TDI AFN 1997r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2006 22:17:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
mrtechno napisał(a):
Jeżeli przy tym kopci to musi być uszkodzona rura, gumowa, która prowadzi do turbiny.

Przy peknietej rurze gumowej do ic do 160 by sie nie rozpedził ... :diabel:
Wczesniej zdechłyby wszelkie ptaki w okolicy , a Batory zrzekłby się liderowania w kategorii najwiekszy truciciel Europy. :diabel:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2006 23:53:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2006 21:12:54
Posty: 6
dzieki za uwagi ale czytajcie uważnie, pisalem ze NIC nie kopci, nawet na postoju jak sie go wdepnie i ze niby to jest nienormalne, bede sprawdzał i czekam na dalsze uwagi.VAG wykazał poprawne dzialanie turbiny wiec chyba N75 jest dobry? czy tez niekoniecznie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 07:55:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
pabloo33 napisał(a):
dzieki za uwagi ale czytajcie uważnie, pisalem ze NIC nie kopci, nawet na postoju jak sie go wdepnie i ze niby to jest nienormalne, bede sprawdzał i czekam na dalsze uwagi.VAG wykazał poprawne dzialanie turbiny wiec chyba N75 jest dobry? czy tez niekoniecznie?

Jak testowałeś turbo, ile testów przeprowadziłeś ?
Napisz wyniki testów oraz procedurę testową.

[/url]

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 11:12:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2006 21:12:54
Posty: 6
wynik badania turbiny przy podlączeniu kompa to ponad 2 atmosfery :)
wiec to chyba dobrze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 15:10:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
pabloo33 napisał(a):
wynik badania turbiny przy podlączeniu kompa to ponad 2 atmosfery :)
wiec to chyba dobrze?

Niech się znawcy wypowiedzą ale IMO trochę za dużo.
Dla silników AFF i 1Z tylko nie wiem, które wartości dla którego ma być ciśnienie:
1,55...1,75 bar
1,80...2,05 bar.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 16:00:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 22:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Witam serdecznie,

Pod tym linkim jest świetny opis wartości dla silników z pompą:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=347

Są różnice między poszczególnymi wersjami ale Masters twierdzi że można się tym kierować przy diagnozie 1Z. Zobacz jeszcze raz na VAGu czy Twój motor się mn. zgadza z tymi tabelami.

Jestem raczej świerzy w temacie :):, ale wydaje mi się że silniczek powinien lekko zadymić zaraz po zabutowaniu. Tak że warto dokładnie sprawdzić grupę 008. Test robisz rozpędzając samochód od gdzieś 2000rpm do czerwonej kreski, najlepiej na 3 biegu (oczywiście silnik rozgrzany). Pedał gazu cały czas na podłodze. Zaloguj to i potem zobacz co ogranicza dawkę paliwa (kolumna w najmniejszymi wartościami). Jak to będzie kolumna 4 to albo jest zepsuta przepływka, albo zepsuty zawór EGR albo kolektor ssący zasyfiony na tyle że ogranicza przepływ powietrza. To by tłumaczyło mułowatość i kiepski Vmax

Pozdrawiam

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 22:45:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
O ile pamiętam rzeczywiste cinienie doladowania w 1Z to 860 mBAR, czyli nawet te 2 bary łącznie może być w miarę ok przyjmując atmosferyczne w okolicach 1 BAR.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2006 18:07:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2006 21:12:54
Posty: 6
Dzieki za uwagi, za waszą radą przymierzam sie do kolejnej diagnostyki,
mam nadzieje ze bedzie skuteczna, napisze potem co z niej wynikło. :) Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2006 16:28:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2006 21:12:54
Posty: 6
hej, to znów ja po dlugim czasie, kolejne diagnostyki komputerowe nic nie wykazaly ale cos chyba jest nie tak bo kolektor ssący jest pokryty wewnątrz kilkumilimetrową warstwą czarnej tlustej mazi, wyglada jak sadza z olejem, co to moze oznaczac???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lis.2006 22:26:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.sie.2006 19:14:56
Posty: 8
Lokalizacja: Ruda Śląska
|Nie chce cie martwić ale gdy ja takie coś miałem w swoim dieslu kiedyś to oznaczało że silnik sie kończył mechanik wyjaśnił mi że to przedmuchy i |"wsteczna kompresja|" nie wiem czy dobrze to ujął ale miał rację to był początek końca ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 18:36:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2006 21:12:54
Posty: 6
Dzieki wszystkim zainteresowanym, usterka opanowana po dlugim czasie samodzielnie, po zakupie interfejsu z softem, i jazdach testowych na wlasną reke, przyczyną bylo za niskie napiecie na nastawniku spowodowane podlączeniem alarmu przez "fachowca" w niewlasciwym miejscu i obciazaniu nastawnika wlasnie.Dzieki za rady i moze mój przypadek komus sie przyda:):):)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: