.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 23:43:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI AKN] Brak mocy, blad 0542.
PostNapisane: 07.lip.2006 23:50:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2006 21:19:49
Posty: 7
Witam serdecznie,
Mam problem z moim dieslem (rok prod. 2000, przebieg 200 tys. km), podczas jazdy raz ma moc, raz jej nie ma.
Rzecz stala sie nagle. Wymienilem przeplywomierz powietrza, zawor sterujacy N75 i wtryskiwacz z czujka polozenia
iglicy G80 - nie pomoglo. Wzrslo zuzycie paliwa. Bede wdzieczny za opis bledu 0542 lub za jakiekolwiek sugestie.

PS. Do 2000 obrotow zachowuje sie normalnie, pali na dotyk i w ogole nie kopci (Nowe filtry i 6000 km po wymianie
rozrzadu).

Z gory dziekuje za odpowiedzi.

Piter


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 06:30:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
00542 - Needle Lift Sensor - G80 (Czujnik uniesienia igły)...

...czyli to, co wymieniles. powodow moze byc kilka (zapewne pod moim postem pojawia sie informacje wskazujace na zuzycie walkow i koniecznosc ich regeneracji - nie czytaj tego na razie; ponadto zapewne sie dowiesz, ze masz najgorszy silnik etc - rowniez tego nie czytaj):
1. niewykasowany blad;
2. zalozony wtryskiwacz sterujacy (G80) jest uszkodzony / zle podlaczony;
3. jest goraco.

ad 3.
wbrew pozorom to niezwykle wazne. moje obydwa 2.5TDI (AFB i AYM) maja wyrazny spadek mocy w temp. zew. pow. 28*C z przyczyn prozaicznych - za maly intercooler i wisko zabierajace sporo mocy. oczywiscie spadek mocy odczuwalny jest z klimatyzacja WYLACZONA, gdyz z wlaczona nie chce jechac w ogole...
moge potwierdzic, ze identycznie - jak w Twoim przypadku - samochod do 2000rpm jedzie zwawo, a przy 2200 traci moc, ktora odzyskuje przy 2600. sytuacja sama sie rozwiazuje, gdy upaly przechodza.


jezeli masz dostep do VAG'a (tudziez VAG-Com'a), to powinienes zdiagnozowac bloki - jezeli masz zyczenie, to chetnie napisze jak i co zdiagnozowac.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [A6 2.5 TDI AKN] Piter
PostNapisane: 08.lip.2006 10:08:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2006 21:19:49
Posty: 7
Wielkie dzieki za odpowiedz, czesci ktore wymienilem sa nowe, zakupione w ASO. Wykluczam rowniez wydech (katalizator),przewody podcisnieniowe, turbine i walki (sprawdzone). A co do uplaow, to moj diesel stracil moc, zanim zrobilo sie tak goraco. Chetnie sprawdze bloki o ktorych piszesz, bardzo jestem zainteresowany instruktarzem.
Zastanawia mnie pompa paliwowa w zbiorniku, po wyjeciu bezpiecznika nr 28 (Kraftstoffpumpe) auto odpala bez zmian. :?:
Byc moze wiesz tez jak ja sprawdzic :?:
No i po co w ogole jest ta pompa w dieslu :?:

Pozdrowienia,
Piter


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 10:13:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Bez tej pompy Panie kolego widac pecherzyki powietrza ktore ida do filtra a sama wtryskowa nie ma takiego ssania aby mogla sobie pobrac przez filter paliwo ciegle , no chyba ze przewody maja srednice 1cm .Polec autkiem bez tego bezpiecznika powyzej 200km/h sam sie przekonasz jak bedzie :P

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 10:20:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Ja mam przejechane 194 tys i walki sa w stanie idealnym nie wiem skad ten mit moze byly rozne materialy wykonania

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 10:24:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Napisze wam tak, jak auto ma faktycznie przejechane te 200-300 tys i byl zalewany pelen syntetyk oraz dobry driver jak odpalil to poczekal zeby sobie pochodzilo z 5 minut a pozniej powoli jechal a nie jak wariat but w podloge na zimnym to walki beda sie trzymaly . Lecz tak nie ma a matarial jest taki sam przy wszystkich walkach jedyne co powinni robic w tych silnikach to tak jak w ciezarowkach volva kiedy jest zimny ECU pozwala jedynie na dostep procentowy do mocy silnika i nie ma problemu ze ktos jest szalony i popisjac sie depta na zimnym .
Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 10:27:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2006 21:19:49
Posty: 7
Wczoraj podlaczylem auto "z butli" i w ogole nie ma roznicy, chodzi dokladnie tak samo jak gdy ciagnie paliwo ze zbiornika. Czy to oznacza, ze powinienem skupic sie na pompie paliwowej w zbiorniku? No i co z tym bledem (0542), czy oznacza to ze cisnienie paliwa jest zbyt niskie :?:
Serdecznie dzieki za wyjasnienie po co jest ta pompa. :D

Pozdrowienia,

Piter

PS. Jak sie dobrac do tej pompy (Audi A6 Avant) :?:
Z gory dzieki za podpowiedzi :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 10:36:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Piter zobacz meszrum napisal o co chodzi ze to czujnik wzniosu koncowki wtryskiwacza sterujacego albo jak kto woli igly G80 w tym sterujacym wtrysku a on nie ma nic wspolnego z tym ze paliwo masz ze zbiornika czy wiaderka czy tez z butelki po mleku, jak nie mozesz wykasowac bledu na VAG to jedyne wyjscie wymiana tego. A co do dobierania sie do pompy to lepiej nic nie ruszac bo to tak samo jakbys chcial zoperowac kogos z chorymi zastawkami a nie wiedzial gdzie jest serce. Na vagu nie pokazuje ze masz uszkodzona pompe ale tylko G80 wiec skup sie na tym
Pozdrawiam

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 11:00:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
tak jak zauwazyl Jack, ecu zapamietalo blad 00542 (G80). napisze raz jeszcze: albo osoba, ktora wymienila wtryskiwacz nie wykasowala bledu, albo wymieniony (nowy) wtryskiwacz jest popsuty (co jest normalne i nawet czeste). wykasuj blad, przejedz sie dosyc dynamicznie i sprawdz, czy blad pojawil sie ponownie.

a teraz VAG i w droge:
azeby przeprowadzic prawidlowo ten test powinno byc niezbyt cieplo (najlepiej o swicie badz w nocy) - max 25*C.

silnik musi byc cieply (plyn 90*C, olej podobnie).

test 1
podczas jazdy wrzucasz III bieg, od 1800rpm na IIIcim biegu wciskasz pedal do konca (100%) i trzymasz az silnik uzyska 4000rpm (bedzie jakies 115km/h).
w miedzyczasie obserwujesz bloki: 008, 010 i 011.
zrob logi z tych blokow w warunkach, o ktorych napisalem powyzej (od 1800-4000 podczas jazdy z pedalem na 100%).
[logi robimy w ten sposob: http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/logging.html#stop]

test 2
silnik cieply, bieg jalowy, stoisz w miejscu - zerkasz na blok 013 i 014.
zrob log z tych blokow.


bo zrobieniu testow wklej (uporzadkowane) wyniki tutaj na forum - dostaniesz odpowiedz, co sie dzieje.
[celowo nie opisuje, co jest czym, bys nie kierowal sie sila autosugestii i przypadkiem nie wymienil zbednych i drogich czesci].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 11:18:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2006 21:19:49
Posty: 7
to znowu Piter :)
Jak juz wczesniej wspomnialem czujnik G80 zostal wymieniony (na nowy kupiony w serwisie). Z przyczyn, ktore moglyby miec wplyw na zbyt niskie polozenie iglicy, to zostaje juz chaba tylko pompa wtryskowa. Udalo mi sie znalezc na niemieckiej stronie opis bledu 0542, otoz pisza tam, ze jednym z powodow zbyt niskiego uniesienia iglicy, jest zbyt duza ilosc pecherzykow powietrza w paliwie. Jednak pisza tylko o skutkach, a nie przyczynach.
Dlatego interesuje mnie jak sie ma do tego pompa paliwa w zbiorniku.

Jedno dla mnie jest jane, auto nie dostaje wystarczajacej ilosci paliwa :!: Nie wiem tylko dlaczego.

No i te chumory, raz ma moc, raz jej nie ma.

Byc moze ma ktos przyczynowo-skutkowy opis bledu :?:

Pozdrowienia,
Piter


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 11:20:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2005 12:51:49
Posty: 82
Lokalizacja: o-c
pomocnicza pompa w zbiorniku jest po to żeby w kielichu zbiornika gdzie jest smoczek od pompy wtryskowej z którego sobie pobiera paliwo-było zawsze paliwo a szczególnie jak jest niski stan w zbiorniku to z dna zbiornika podaje paliwo do kielicha i to koniec jej działania.Resztę robi vp-44.
A w twoim przypadku wtrysk sterujący uszkodzony lub brak połączenia z ecu tak jak koledzy pisali.

_________________
A 6 2.5tdi akn 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 11:42:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2006 21:19:49
Posty: 7
Dziekuje Wam za pomoc,

Jade teraz na VAG'a, najpierw wykasuje bledy, a wieczorem dam znac, moze byc , ze bede mial juz wyniki tesu blokow.

Zycze milej soboty, raz jeszcze serdecznie dziekuje za pomoc :)

Pozdrowienia,

Piter


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 11:53:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jarejJM23 napisał(a):
A w twoim przypadku wtrysk sterujący uszkodzony lub brak połączenia z ecu tak jak koledzy pisali.

zgadza sie. dlatego zobaczymy co pokaza bloki 013 i 014... :diabel:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 15:08:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Jack napisał(a):
Napisze wam tak, jak auto ma faktycznie przejechane te 200-300 tys i byl zalewany pelen syntetyk oraz dobry driver jak odpalil to poczekal zeby sobie pochodzilo z 5 minut a pozniej powoli jechal a nie jak wariat but w podloge na zimnym to walki beda sie trzymaly . Lecz tak nie ma a matarial jest taki sam przy wszystkich walkach jedyne co powinni robic w tych silnikach to tak jak w ciezarowkach volva kiedy jest zimny ECU pozwala jedynie na dostep procentowy do mocy silnika i nie ma problemu ze ktos jest szalony i popisjac sie depta na zimnym .
Pozdrawiam


ja przy zakupie autka przy przebiegu 156 tys zmianilem olej z syntetyku na polsyntetyk dopiero pozniej sie dowiedzialem ze koles smigal na syntetyku boje sie teraz zmienic ...

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 15:12:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Ojj do takiego silnika półsyntetyk to zle, ale zmień nic się nie stanie jezeli to olej dobrej marki, ja preferuje shell i kazdym autkiem które miałem w życiu jedziłem na shell czy to pół czy pełensyntetyk , więc smiało zalej to dasz oddychnąć turbince i wałki będą zadowolone , zwłaszcza w takie upały.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2006 16:05:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
wczesniej czytalem na forum ze to nie jest jakas kolosalna roznica moze w zimie ale w lecie ??

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 19:15:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
meszrum napisał(a):
00542 - Needle Lift Sensor - G80 (Czujnik uniesienia igły)...

...czyli to, co wymieniles. powodow moze byc kilka (zapewne pod moim postem pojawia sie informacje wskazujace na zuzycie walkow i koniecznosc ich regeneracji - nie czytaj tego na razie; ponadto zapewne sie dowiesz, ze masz najgorszy silnik etc - rowniez tego nie czytaj):
1. niewykasowany blad;
2. zalozony wtryskiwacz sterujacy (G80) jest uszkodzony / zle podlaczony;
3. jest goraco.

ad 3.
wbrew pozorom to niezwykle wazne. moje obydwa 2.5TDI (AFB i AYM) maja wyrazny spadek mocy w temp. zew. pow. 28*C z przyczyn prozaicznych - za maly intercooler i wisko zabierajace sporo mocy. oczywiscie spadek mocy odczuwalny jest z klimatyzacja WYLACZONA, gdyz z wlaczona nie chce jechac w ogole...
moge potwierdzic, ze identycznie - jak w Twoim przypadku - samochod do 2000rpm jedzie zwawo, a przy 2200 traci moc, ktora odzyskuje przy 2600. sytuacja sama sie rozwiazuje, gdy upaly przechodza.


jezeli masz dostep do VAG'a (tudziez VAG-Com'a), to powinienes zdiagnozowac bloki - jezeli masz zyczenie, to chetnie napisze jak i co zdiagnozowac.
Zgadzam sie z Meszrumem i przy wałkach nie spada moc tak drastycznie i tak odczuwalnie jak to opisales. Moje autko w tych upalach zachowuje sie dokladnie tak samo jak Twoje(zaznaczam, ze przy upalach)

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 19:26:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Latem kazde auto z intercoolerem jest slabsze ale jak ktos chce to mozna zalozyc spryskiwacze wody na intercooler :P to przywroci mu moc zwlaszcza jak sie przyspiesza

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2006 20:07:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.sie.2003 21:57:05
Posty: 1928
Lokalizacja: Zgorzelec/Gorlitz Auto:Audi A4 2.0tdi 170ps quattro i BMW E61 530d
Norbi napisał(a):
meszrum napisał(a):
00542 - Needle Lift Sensor - G80 (Czujnik uniesienia igły)...

...czyli to, co wymieniles. powodow moze byc kilka (zapewne pod moim postem pojawia sie informacje wskazujace na zuzycie walkow i koniecznosc ich regeneracji - nie czytaj tego na razie; ponadto zapewne sie dowiesz, ze masz najgorszy silnik etc - rowniez tego nie czytaj):
1. niewykasowany blad;
2. zalozony wtryskiwacz sterujacy (G80) jest uszkodzony / zle podlaczony;
3. jest goraco.

ad 3.
wbrew pozorom to niezwykle wazne. moje obydwa 2.5TDI (AFB i AYM) maja wyrazny spadek mocy w temp. zew. pow. 28*C z przyczyn prozaicznych - za maly intercooler i wisko zabierajace sporo mocy. oczywiscie spadek mocy odczuwalny jest z klimatyzacja WYLACZONA, gdyz z wlaczona nie chce jechac w ogole...
moge potwierdzic, ze identycznie - jak w Twoim przypadku - samochod do 2000rpm jedzie zwawo, a przy 2200 traci moc, ktora odzyskuje przy 2600. sytuacja sama sie rozwiazuje, gdy upaly przechodza.


jezeli masz dostep do VAG'a (tudziez VAG-Com'a), to powinienes zdiagnozowac bloki - jezeli masz zyczenie, to chetnie napisze jak i co zdiagnozowac.
Zgadzam sie z Meszrumem i przy wałkach nie spada moc tak drastycznie i tak odczuwalnie jak to opisales. Moje autko w tych upalach zachowuje sie dokladnie tak samo jak Twoje(zaznaczam, ze przy upalach)


dokładnie jak mówicie moje AFB też tak miało tylko jak
było bardzo gorąco,a nap wieczorem już wszystko wracało do normy :)


Jack napisał(a):
Latem kazde auto z intercoolerem jest slabsze ale jak ktos chce to mozna zalozyc spryskiwacze wody na intercooler :P to przywroci mu moc zwlaszcza jak sie przyspiesza



Dobry patent :peace:

_________________
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na
liscie najbogatszych ludzi swiata .......
Jezeli nie, to wstaje i ide do roboty ..."
Sprzedam częsci do audi A4 B6 avant,lumuzyna i cabrio 2.5tdi V6 163ps info priv lub gg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: