.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 11:42:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 2.0 AAD] Problem z silnikiem
PostNapisane: 16.lip.2006 12:06:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Witam.
Kupiłem moje kochane AUDI i mało odpowiedzialny ojciec pod moją nieobecność zabrał moją niunię na myjkę i umył jej serce :507:
Od tego momentu niunia ma problemy.
Napoczątku wogóle nie chciała wyjechać z myjki (raczej nie dlatego, że lubi wodę :/ ) Potem, gdy jakoś sie pozbierała zaczęła się dziwnie zachowywać.
Daję jej gaz do dechy (bez biegu na postoju) i najpierw miałem tak, że wogóle nie przyśpieszała a nawet zwalniała, żeby ostatecznie zgasnąć :zly:
Po wysuszeniu wszystkich wtyczek, kopułki, podmianie filtra powietrza stan się poprawił. Po wciśnięciu gazu do oporu obroty rosną ale... :|
W chwili wkręcania się na obroty czuć, że do 2000tys obrotów silnik nie pracuje dobrze. Słuchając wydechu można wywnioskować, że nie wszystkie cylindry pracują... Jednak jak już się go rozpędzi tzn. utrzymuje obroty powyżej jałowego biegu to silnik wkręca się prawidłowo. Jeżeli znowu zdejmnę nogę z gazu, poczekam aż obroty spadną do 950 i depnę historia się powtarza...

Jeden mechanik oznajmił mi, że to wina regulatora mieszanki i trzeba srubką wyregulować. Regulacja zakończyła się tym, że poprawy raczej nie ma a czeka mnie wizyta w stacji kontroli gdyż muszę wyregulować CO2 :/
Inną ciekawą rzeczą jest ogólnie dziwna praca. Otoż pewien mechanik na próbę luźno trzynał szmatkę nad wydechem i o dziwo zaczęło ją lekko wciągać do środka :): Stwierdził, że to albo zawory albo katalizator. Z ciekawości ściągnąłem gumkę w silniku z rurki za pomoca, której bada się ilośc CO2 przed katalizatorem i nic nie wciągało... Może faktycznie katalizator :?:

No i kolejna ostatnia już chyba sprawa. Silnik czy ciepły czy zimny troszkę za mocno drga. Nie trzęsie się tylko drga, a drgania przechodzą na całą resztę autka. Mechanik skontrolował ciśnienie w cylindrach i dwa pierwsze mają 15.5 a dwa następne mają 14.5. Stwierdził, że to może być przyczyną drgań jak również tego całego dziwnego wciągania do wydechu jak i problemów przy wkręcaniu sie w obroty... Czy zawory mogą robić takie problemy :?: :?:

Bardzo proszę Was o opinię i porady bo kasy jest mało i trzeba ułożyć dobrą strategię by AUDI znowu odżyło...

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 12:17:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Dobrze wysuszyles przewody wysokiego napiecia, cewke i rozdzielacz? Sprawdz czy nie ma wilgoci miedzy swiecami a fajkami. Gdzies musiala wejsc wilgoc i cos nie laczy albo przywiera. Od mycia na pewno nie rozszczelnily sie zawory ani rozregulowal sklad mieszanki. Wykrec wszystkie swiece i ogladnij elektrody. Zapewne ktoras bedzie miec inny kolor (najprawdopodobniej bedzie tez mokra) od innych. Wyczysc ja i zobacz czy nie jest zuzyta. Sprawdz dokladnie kabel wysokiego napiecia idacy do tej swiecy. Gdzies pewnie bedzie wilgoc.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 12:20:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
No właśnie, to zrobiłem w pierwszej kolejności.
Od mycia minęło już około tygodnia a problem jak był tak jest...
Może to mycie tylko ujawniło problemy autka :zly:

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 12:26:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
wykrecales swiece? Ktoras nie jest mokra?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 12:28:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Mało, że wykręciłem, załatwiłem nowe i nowe przewody i nic :|

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 12:31:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Jedno tylko mnie ciekawi, w regulatorze mieszanki jest otworek w którym jest srubka regulacyjna. Tylko, że u mnie ten otworek był odetkany a w książce piszą, że przed regulacją trzeba wyjąć zaślepkę... Może tam się dostała woda i coś narozrabiała? Oczywiście teraz mam cały czas wstawioną zaślepkę...

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 12:31:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Uruchom silnik i przytrzymaj go chwile na takich obrotach na ktorych czujesz ze nie pracuja wszystkie cylindry. Wylacz i jak troche przestygnie to wykrec swiece. Napisz jaki kolor maja. Czy wszystkie maja taki sam nalot, czy jest jakas inna? Czy sa mokre czy suche?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 12:34:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Jak wstawiłem te nowe to po przejechaniu 5km w mieście były czarne, gdy jednak zrobiłem 27km na trasie i wykręciłem wszsytkie miały taki jasno brązowy nalot i były na 100% suche... Mogę nagrać filmik i pokazać jak pracuje silnik i jakie odgłosy wydaje.

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 12:43:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
W takim razie swiece sa OK. Wyglada na to ze go zalewa. Skoro nie miales tej zaslepki, to moze rzeczywiscie dostala sie woda i to przez to. Sprobuj dolac denaturatu do zbiornika. Pol litra na caly zbiornik powinno wystarczyc. Wyciagnie Ci cala wode z instalacji paliwowej. Jesli to nie pomoze to pojedz jeszcze raz na regulacje OC. Moze po prostu tamten fachowiec tak Ci rozregulowal, ze teraz caly czas dostaje za bogata mieszanke. Jedz do jakiegos innego.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 12:49:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Denaturat ale na cały zbiornik 0.5L pełnego baku czy poprostu wlać to 0.5L

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 12:51:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Pol litra na pelny zbiornik. Jak masz pusto to wlej mniej. Dopuszcalna dawka to o ile sie nie myle 10%, ale duzo mniej wystarczy. Ja na okolo 20l wlalem cwiartke i pomoglo. Dolej i uruchom samochod. Niech sobie pochodzi z 10 min. Powinno pomoc.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 12:55:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
No to muszę spróbować z tym denaturatem bo od strony chemicznej brzmi ciekawie... 10% całego paliwa w baku to denaturat - małe obliczenia proporcjonalne i będzie git... Ciekawe czy pomoże :)
Wstępnie dziękuję za radę i dam znać jak mi poszło...

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 12:58:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Az tyle go nie trzeba :-) wystarczy 0,5 l na pelny bak, lub pol na polowe lub mniej. No chyba ze masz juz rezerwe to 0,1 wystarczy :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 17:49:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Kupiłem ćwiartkę tego cuda (denaturat :diabel: ) przejechalem z 20km i poprawy nadal nie ma...
Mam kilka koncepcji:
pompa paliwa - za małe może ciśnieni (nie znam jednak objawów gdy ona niedomaga)
katalizator - może zapchany i dusi silniczek ale czy wtedy dusi na całej gamie obrotów czy na jakiś konkretnych(jakie są obiawy padniętego katalizatora?)
rozdzielacz paliwa - może skoro jest sterowany elektronicznie to może silniczek w nim szwankuje i za wolnio reaguje bo w sumie problem jest jak chcę przygazować. Jak jeździłem z denaturatem :P zrobiłem testa. Włączyłem 2 bieg i sobie jechałem. Na obrotomierzu miałem 10tys i dałem do dechy. Silnik się zadławił, szarpnął dwa razy i ciągnął już potem normalnie. Test powtórzyłem na obrotach 20tys, 30tys i 40tys zawsze gdy depnąłem do dechy silnik szarpnał dwa razy i potem juz ciągnął normalnie.
Qrcze nie wiem co jest... Jutro jadę i spróbuję ustawić CO2 żeby mieć pewność, że dobrze pali...

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 18:36:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Jedz na regulacje CO2. Zobaczymy co to da. Najwyrazniej go zalewa. A czy jak sobie chodzi to dymi? Jesli tak to na jaki kolor?

PS. Jesli chodzi o obroty silnika to masz 1, 2, 3 lub 4 tys. 20-40 tys obr/min to ma turbina w silniku odrzutowym :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 18:39:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
no regulacja może coś da a co do obrotów to zawsze ten przelicznik pomyle :P

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 13:30:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Zajechałem do znajomego na Stacji Kontroli, wsadził mojej niuni ;-) sondę o anatomicznym kształcie w wydech i patrzy a tutaj lipa jak nie wiem co.
Łapie za imbusa i zaczyna kręcić. Ustawił ale tak patrzy i patrzy. Złapał za kombinerki i ściągnał pierwszy przewód HV i co na to silnik? Nic! Jak pracował tak pracuje... Okzazało się, że na niskich obrotach pali na 3 gary a na wysokich na 4 :/
Wymieniłem kopułkę i znaczna poprawa. Teraz pracuje normlanie ale czasem jeszcze jak przygazuje z jałowego na wysokie to zdarza się niuni nie odpalić wszytkich 4 tylko 3 ale potem wraca do normy i pali już z 4...

Czy ma ktoś pomysł dlaczego czasem na pierwszy nie chce zaskoczyć?
Wtryskiwacz czy co? Tylko, że poprawa jest po wymianie kopułki więc może coś z czujnikiem hala(czy jak mu tam)?
Błąd jest raczej natury elektrycznej...

PS: dzisiaj za pare godzin wywalam katalizator i wstawię strumiennicę... Jak katalizator zdrowy to chętnie sprzedam...

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 14:00:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
spec997 na rozdzielaczu zapłonu masz ciśnieniowy siłowniczek regulacji kąta zapłonu. Zdejmij z niego przewód ciśnieniowy i przedmuchaj może woda tam zalega.

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Ostatnio edytowano 17.lip.2006 14:26:05 przez miszello, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 14:09:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Palucha wymien jeszcze co lata wewnatrz kopulki :)

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2006 17:11:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Cytuj:
Palucha wymien jeszcze co lata wewnatrz kopulki n

Jak wymieniam kopułkę to palec bo to taki prawie że duet :P
Tylko niech nikt nie pisze, że jak zmienia świece to i przy okazji cały silnik :diabel:

Cytuj:
spec997 na rozdzielaczu zapłonu masz ciśnieniowy siłowniczek regulacji kąta zapłonu


E gdzie to jest? bo ja mam 5 do wtrysków i dwie wtyczki...

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: