.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 08:49:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b3 1,8S] wyciekający płyn chłodzący
PostNapisane: 18.lip.2006 13:18:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2006 09:11:27
Posty: 3
Lokalizacja: Gdansk
Witam!
Mam taki problem, jakiś czas temu zaczął wycikać płyn praktycznie z każdego miejsca z jakiego tylko mógł(wszystkie łączenia). Na początku myślałem, że to nic wielkiego, bo opaski na wężach były trochę mało dokręcone, jednak po dokręceniu wszystkich dalej było widać, że płyn powoli wycieka(wilgotne końcówki wężów i charakterystyczny biały nalot). Ostatnio zauważyłem, że płyn w układzie chłodzenia cały czas stoi i dochodzi do takiej sytuacji, że wentyl na chłodnicy się włącza, silnik gorący, a w zbiorniku z płynem chłodzącym temp około 40 stopni. Myślałem, że to pompa wodna, ale po jej wymianie dalej jest to samo. Przy wymainie pompy sprawdziłem, drożność chłodnicy wszystko jest ok, płyn też nie dawno zmieniany. Miał ktoś z Was może coś podobnego, albo wie co to może być???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 13:22:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
hej sądze że to wina termostatu,który sie zaciął i zakmnął mały obieg i robi sie duze cisnienie i wtedy gdzies wyrzuca płyn


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 13:25:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2006 09:11:27
Posty: 3
Lokalizacja: Gdansk
Sprawdzę termostat i dam znać co się dzieje. Dzięki bardzo za podpowiedź


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 18:51:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Jeżeli mogę wtrącić, to wina leży raczej po stronie korka na zbiorniczku wyrównawczym (koszt ok 15PLN), temat przerabiałem u siebie. Można sprawdzić - po nagrzaniu silnika sprawdź czy ta długa rura miedzy chłodnicą a króćcem w głowicy jest twarda, ajk tak to wina leży po stronie korka. Zabawy wymianę termostatu nie polecam, robiłem to dwa razy i za każdym leciały q.. bo dojście jest bezsensowne. Reasumując na 99% korek, zatkał się w nim zaworek regulujący ciśnienie w układzie, zatkał się przez osady z oparów płynu chłodniczego, które w postaci białego nalotu możesz obserwować w okolicach połączeń węzy - zmień płyn na jakiś lepszy.

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 21:53:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lip.2006 09:11:27
Posty: 3
Lokalizacja: Gdansk
Raczej nie jest to wina korka, obiegu nie ma nawet przy odkreconym korku. Węże też nie są twrde, a jednak płyn wychodzi, co wskazywałoby na to, ze prawdopodobnie to jednak para wodna. Korek zdazylem juz wymienic na poczatku, jak tylko pojawily sie ww objawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 22:08:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.cze.2006 18:02:36
Posty: 303
Lokalizacja: Wawa/Katowice/okolice Garwolina najczesciej
SonGoMan napisał(a):
Jeżeli mogę wtrącić, to wina leży raczej po stronie korka na zbiorniczku wyrównawczym (koszt ok 15PLN), temat przerabiałem u siebie. Można sprawdzić - po nagrzaniu silnika sprawdź czy ta długa rura miedzy chłodnicą a króćcem w głowicy jest twarda, ajk tak to wina leży po stronie korka. Zabawy wymianę termostatu nie polecam, robiłem to dwa razy i za każdym leciały q.. bo dojście jest bezsensowne. Reasumując na 99% korek, zatkał się w nim zaworek regulujący ciśnienie w układzie, zatkał się przez osady z oparów płynu chłodniczego, które w postaci białego nalotu możesz obserwować w okolicach połączeń węzy - zmień płyn na jakiś lepszy.


jakos mi twoja teoria nie pasuje.. w układzie jest cisnienie.. i weze w nagrzanym motorze sa twarde..

_________________
Były Mercedesy a teraz ..

Audi 80 B4 AVANT 1,9TDI `95
Gumowce 50zł
Widły 20zł




Wrażenia z rozrzucania gnoju BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 08:03:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Po czym wnioskujesz ze plyn stoi w miejscu? Bo jesli sugerujesz sie tym, ze nie wyplywa do zbiorniczka poprzez ten cienki przewod (odpowietrzenie), to wcale nie oznacza to ze plyn stoi. Przez ten wezyk nie ma nic wyplywac. Napisalem to tylko na wszelki wypadek, bo pewnie wiesz o tym :-)

Jesli jestes pewien ze plyn stoi to albo pompa wodna siadla, albo gdzies masz cos zapchane. Wymieniales plyn? Jesli nie to go wymien. Poodkrecaj wszystkie weze wychodzace przy dolnej krawedzi silnika i od dolu z chlodnic. Moze jakis syf wyplynie.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 15:16:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2006 18:28:30
Posty: 77
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Odnośnie zdziwienia Pana Wiedźmina - TAK, układ chłodzenia pracuje z ciśnieniem większym od atmosferycznego, dlatego płyn może się rozgrzewać do większych temperatur bez obawy wrzenia! I TAK, węże będą twarde jak zaworek w korku nie puszcza, wtedy w wyniku rozszeżalności termicznej samego płynu jak i nagromadzonych oparów płynu ciśnienie w układzie zwiększy się na tyle widocznie, żę wąż między głowicą a chłodnicą (bardzo długi w B3) jest twardy, wtedy też mimo dobrego dokręcenia obejm pojawia się wilgoć przy zaciskach, a wkabinie charakterystyczny zapach płynu chłodniczego wydostającego się w ten sam sposób przez zaciski na nagrzewnicy.
Przy okazji rozgrzałem silnik i włożyłem palec (bo nie miałem termometru javascript:emoticon(':D')
n) do zbiornika wyrównawczego, u mnie płyn też jest dużo chłodniejszy w tym zbiorniku - palec jest cały.

_________________
B3 1.8 JN 8/100 + 2litry oleju (lubi tłusto)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: