.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.lut.2025 14:47:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 07:38:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lis.2005 21:41:01
Posty: 238
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A4 B7
chodziło mi o rozdzielacz zapłonu (aparat zapłonowy ten z kopułką i palcem) jest na nim z boku taki podciśnieniowy siłowniczek do którego dochodzi przewód ciśnieniowy. Zdejmij go i przedmuchaj.

_________________
Pozdrawiam
Michał

Audi A4 B7 S-Line '06 2.0TDi (BRE)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 16:14:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Zbyłem się katalizatora - w sumie zapłaciłem 50% mniej bo sprzedałem gościowi stary katalizator :]

Efekt ? Jak się depnie to wyraźnie lepiej leci ale :zly:

Wcześniejszy problem się pogłębił... Zimny silnik nie może się ustabilizować na biegu jałowym i obroty pływają. Dziwne jest to że jak zdejmnę pierszy kabel HV to silnik pracuje bez zmian :): ale iskra jest na 100% więc może wtrysk albo coś po drodze...

Ciągle jeszcze nie sprawdziłem tych zaworów od dodatkowego powietrza ale mam taki zamiar...
Dziwne jest tylko to, że znajomy ma taki sam silnik ale u niego z tej czarnej gumy co idzie do kolektora dolotowego nie wychodzi taka dziwna rurka z jakimiś zaworkami, które są sterowane elektrycznie... Rurka wpada do filtra węglowego, który jest koło zbiornika na wodę do spryskiwaczy...

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 17:43:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Odpal autko, niech sobie pochodzi na tych 3 cylindrach chwile, zgas i wykrec ta swiece ktora nie pracuje. Zobacz czy jest mokra czy sucha. Jaki ma kolor. Jestes pewien ze daje iskre? Czy iskra jest niebieska?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 17:52:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Z tym odpaleniem to jest problem bo draństwo szaleje. Jednak chyba rozumiem tok myślenie kolegi. Jeżeli sucha to znaczy że kiepsko z paliwem a jak mokra to iskę ktoś zakosił... No a jak ma jakiś jeszcze kolor to pewnie ktoś mi tutaj powie co to znaczy :]

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2006 20:08:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Wlasnie tak :-)
Gdy swieca bedzie sucha to znaczy ze nie doplywa paliwo - zapchany wtryskiwacz, zagietra rurka, albo cos podobnego.
Gdy bedzie mokra to znaczy ze albo iskra jest za slaba i nie zapala, albo wtryskiwacz leje za duzo paliwa i jest za bogata mieszanka w tym cylindrze i dlatego nie pali.
Swieca powinna miec niebieski kolor. Gdy jest zolta to cos nie tak z przewodami lub rozdzielaczem (jesli na wszystkich swiecach jest zolta to cos nie tak z cewka).

Jesli nie chce zapalic, to kilka razy pokrec rozrusznikiem i zobacz na ta swiece.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 12:06:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Witam.
Włączyłem niunię, żeby sobie popracowała na jałowym i co mi zrobiła? Zgasła i to dwa razy :zly: Po pracowała z 5 minut, wyłączyłem i wykręciłem świece. Wszystkie sa prawie niebieskie tzn mają taki niebieski odcień.
Siedziałem i myślałem słuchając radia w mojej niuni i coś mnie olśniło. Zapłon który posiadam w chwili toczenia się pojazdu odcina dopływ paliwa. Dlaczego o tym piszę? Chociażby dlatego, że gdy jadę na drugim biegu i raptownie dodam gazu to niunią zatrzęsie tak samo jak robie to na postoju, nie jestem specem od silników ale na moje oko w chwili przełączania z jałowego na normalną pracę i podczas toczenia również na normalną następuje jakieś przytkanie i silnik tak szarpie dwa razy i potem ciągnie aż skóra na twarzy faluje :P
Mnie się wydaje, że to jakiś defekt mechaniczny tylko jeszcze nie wiem czego. Czy jakieś wężyki nieszczelne, czy zaworki, które coś przełączają nie pracują poprawnie . Najgorsze jest to, że po wymianie katalizatora na strumiennice widać poprawę w przyśpieszaniu ale za to mój problem się również jakby wzmocnił gdyż wcześniej nie gasł jak był zimny a teraz zawsze tak się to kończy. Sprawdziłem czujnik od temp wody który idzie do ECU i nie wiem jak z odczytem wartości ale zwarcia do masy niema...

Chyba uzbieram 2tys zł i zawiozę niunie do serwisu AUDI i powiem, że ma działać! Bo pomału kończą się pomysły a poprawy nie ma.

Reasumując:
jak zimny to latają obroty (razem z silnikiem :P) i se zgasnąć potrafi
jak ciepły to w miarę równo pracuje choć też obroty lekko pływają
przy przyśpieszaniu lub gwałtownym wciśnięciu pedału gazu czuć dwa szarpnięcia i się zaczyna wkręcać.

Co narazie zrobiłem:
Nowa kopułka i palec oraz świece i przewody.
Ustawiona mieszanka (wynik lambda = 0.98 na niskich obrotach do 1.2 na wysokich)
Skontrolowałem czy czujnik temp wody dla ECU nie ma zwarcia(zwarć brak)

Nie chcę jej sprzedawać bo się przywiązałem choć mam dopiero ją kilka tygodni :506:

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 12:23:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Rozumiem ze piszac o kolorze swiec masz na mysli iskry? A jaki kolor maja same swiece (izolator) i czy sa mokre czy suche? Zwlaszcza ta z cylindra, z ktorego zdjecie przewodu nic nie zmienia, czy jest taka jak inne czy ma inny kolor i jest mokra?

Zostaje cos z wtryskiem. Albo wtryskiwacz do tego cylindra sie przytkal, albo leje. Wyglada na to ze raczej leje, bo przy wiekszym obciazeniu silnik pracuje, a przy malych obrotach i bez obciazenia najwyrazniej zalewa ten cylinder. W takim wypadku swieca powinna byc mokra. Wazne zebys swiece wykrecil zaraz po tym jak silnik pobarachli na 3 cylindrach. Najlepiej jak pochodzi chwile i sam zgasnie. Wtedy wykrec swiece i zobacz. Napisz jak wygladaja.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 13:51:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
No więc świece są takie -> świece

Ale nie wiem co to jest: 1, 2, 3, 4??

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 14:15:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Swiece wygladaja normalnie. Zadna nie byla mokra?

Co do zdjec to:
1. W tym miejscu powinien byc regulator podgrzewania (o ile dobrze widze), ale wyglada on inaczej. Czy do tego elementu ida 2 przewody paliwowe (takie w srebrnej oslonce jak do wtryskiwaczy)?
2,3,4 - jest to uklad filtra z weglem aktywnym. Tu masz schemat jak to wyglada:
Obrazek

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 14:22:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Jaki wspaniały schemat!! photokom co musiałbym zrobić dla Ciebie, żeby dostać opis całego mojego AUDI ? w sumie silnik mnie interesuje ale całość była by spełnieniem marzeń!! Może to jakiś program który można by ściągnąć z nie wiem p2p czy coś?

Świece były i są suchutkie a co do tego regulatora to wychodzi tylko ta rurka co widac i nic więcej...

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 14:47:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
W takim razie to nie regulator. Podeslij jeszcze kilka zdjec. Gdzie jest podlaczona ta rura ktora wychodzi z tego elementu?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2006 15:13:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
ja też nie wiem co to jest
1, 2, 3, 4, 5. :D

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 07:48:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2006 22:58:56
Posty: 25
Lokalizacja: Inowrocław
Miałem kiedyś problem z szarpaniem w B3 do 2000 obrotów się dusił i nikt nie wiedział dlaczego. w końcu okazało się że winny jest czujnik konta otwarcia przepustnicy- może to jest to sprawdż.

Co do szarpania silnika i przenoszenia drgań na karoserię to sprawdż czy nie masz wybitej poduszki pod silnikiem- z tego co wiem to są dwie

_________________
audi a4 1,6 LPG '95


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 09:22:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Poduszeczki są dobre, a dzisiaj mam zamiar sprawdzić wszystkie czujniki :):

Hala nie sprawdzę chyba ale te wszystkie potencjometryczne powinno się udać..

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 15:00:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Sprawdziłem większość czujników, przepływomierz i rozdzielacz paliwa, i zabrałem się za wtryski. Wtrysk elektromagnetyczny działa i daję piękną mgiełkę :D.
Pozostałem wtryski... Odkręciłem mocowanie i wyciągam wszystkie 4. Zgadnijcie co zobaczyłem? -> BOZIE!

Czy wedłóg was to będzie sprawcą moich kłopotów? Sprawdziłem czy działaja. Owszem mgiełka jest ale ta obudowa? Chyba tą drogą dostaje się lewe powietrze.
Tylko czemu na zimnym mocniej buja i gaśnie a gdy silnik jest rozgrzany to już nie? Tzn. też nie pracuje jak mażenie ale nie gaśnie.

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 16:01:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
No to juz masz rozwiazanie :-) wtryski do wymiany. Dostawalo sie tamtedy powietrze i stad te problemy. Zimny silnik gorzej chodzi na zubozonej mieszance i dlatego zimny gorzej pracowal. Mysle ze po wymianie juz powinno byc OK :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 16:27:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Ale zaraz całe wtryski? Może samą obudowę? W katalogu ;) wiadomo jakim mają takie coś Obrazek

Może jak pojadę do serwisu AUDI VW to mi takie coś sprzedają za małą kase?
no i te oringi też bym kupił...

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 16:50:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Jasne ze tak. Skoro da sie kupic sama obudowe i oringi, a stare wtryski dzialaja bez zarzutu i zaplacisz za to duzo mniej niz za cale nowe wtryskiwacze to kup sama obudowe i oringi. Jezeli cena za kompletne wtryski bedzie niewiele wieksza to ja bym kupil cale wtryski :-) Wybor nalezy do Ciebie. I od tego czy w ASO sprzedaja same obudowy

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2006 17:58:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Jutro będę męczyć tych z ASO :diabel: podam i nr katalogowy i się chłopaki nie wymigają, że tego nie ma :diabel: Co do ceny to jeszcze obskocze szroty bo może dostanę uszkodzone wtryski z dobrą obudową a oringi załatwi sie z AGD

BŁAGAM, NIECH TYLKO TO USZKODZONE BĘDZIE :!:

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2006 19:47:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2006 11:17:19
Posty: 73
Lokalizacja: Strzelce Krajeńskie - koło Gorzowa Wielkopolskiego
Witam po małej przerwie...
Dzisiaj odebrałem nową obudowę oraz oringi do wtrysków.
Zamontowałem, odpalam i... i lipa. Mimo iż obudowy faktycznie były strzaskane to jednak nadal nie jest to. Sprawdziłem czy pracuje zawór biegu jałowego, dałem 12V i tak jak powinien zamyka się i otwiera. Czy w waszych AUDI ten 5 wtryskiwacz(elektromagnetyczny) też nie pracuje stale? Bo jak ja podepnę tam miernik to kompletna cisza.

Wiem jedno. Problem mój to bieg jałowy. Nie jest stabilny a jak daje gazu to tak jakby zalewało silnik... Co radzicie jeszcze sprawdzić bo powoli wymiękam... :zly:

_________________
AUDI 80 B3 2.0E 3A >113KM 12/90r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: