.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.mar.2025 14:38:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 19:23:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Regulowaluje z odpieta sonda. Dla orientacji podpialem Do sondy woltomierz. Zreszta po pracy silnika slychac kiedy mieszanka jest lepsza :-) Wystarczy lekko wcisnac imbusa. Jutro bede dalej krecil jak to zmontuje do kupy. Boje sie tylko zeby calkiem tej srubki nie wykrecic. Bo potem pewnie bedzie ciezko ja wkrecic. Juz teraz dojscie tam jest nie za wygodne. A jakby jeszcze trzeba bylo celowac srubka w gwint ...
Nie wiesz czy ma ona jakies zabezpieczenie? Nie moge wykluczyc ze byl w moim autku kiedys strzal, chociaz na oko nie ma sladow. No ale moglo nie pogiac tej plytki ale za to zgiac ramie. I moze byc tak ze jeszcze braknie tej srubki do regulacji. Mam nadzieje ze jednak nie :-) Chociaz podobno nadzieja jest matka glupich :/
Mam nadzieje ze ten wtrysk byl tak wyregulowany przez to, ze zapchany byl regulator podgrzewania oraz czujniki termiczne mialy zasniedziale i zle trzymajace styki (przez to zaklamania w pomiarze). Przez to poprzedni wlasciciel musial dorobic guzik w kabinie recznie uruchamiajacy wtryskiwacz rozruchowy i pewnie tak wzbogacic mieszanke, zeby to chodzilo jako tako. Teraz jak wyczyscilem regulator i poprawilem styki czujnikow termicznych, co pozwolilo mi sie pozbyc tego guziczka (tzn jeszcze jest, ale wogole go nie musze juz uzywac - w krotce go calkiem wyciagne) mieszanka stala sie jeszcze bardziej bogata, bo z rury leci po prostu sadza, a silnik gorzej chodzi (dlawi sie na jalowym). Mam nadzieje ze ta regulacja bedzie ostatnia rzecza ktora robie przy silniku :-) Przynajmniej na jakis czas. Acha jeszcze swiece musze wymienic. I tu mam kolejny problem. Jedna udalo mi sie wykrecic, ale 4 pozostalych za chiny ruszyc nie moge. Popsikalem WD-40 ale to na nic sie zdalo. Macie jakis patent? Klucz mam badziewny, ale lepszego nie za bardzo moge dostac. Pewnie podjade z tym do mechaniora, to mi przy okazji kompresje pomierzy. Moze nic nowego do roboty nie wyjdzie :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 20:15:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Ta przypadłość stała się nagle czy jakoś w czasie narastała ?

Masz katalizator czy już wycięty ?

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 20:44:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Jak kupilem to autko to mieszanka byla juz troche za bogata. Tak ze nie wiem. Oczywiscie regulator podgrzewania byl juz zapchany a czujniki zasniedziale. Ponaprawialem to i mieszanka zrobila sie strasznie bogata. Na gazie jest OK. Odkad go mam nie bylo zadnego strzalu. Widac ze gosc dbal o auto. Swiece, kable i kopolka sa w dobrym stanie. Swiece i tak wymienie.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 20:47:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Sprawdź czy masz katalizator.... jego brak też może być przyczyną zbyt bogatej mieszanki.

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 20:50:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Katalizatora nie ma. Zamiast niego jest rura. Sonda jest wkrecona w kolektor wydechowy przy bloku silnika. Wydaje mi sie ze jest to fabryczne mocowanie (byly wersje z sonda w tym miejscu i w katalizatorze. Nie pamietam juz gdzie to czytalem.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 21:12:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.maja.2006 14:32:45
Posty: 1048
Lokalizacja: Chełm
Gdzieś czytałem, że na brak lambdy wystarczy prosty emulator w jej miejscu oszukujący kompa...

http://www.korgaz.pl/produkty/np_1/index.htm

http://www.ekoalma.pop.pl/modules.php?n ... aux&did=11

Oczywiście o ile ten problem wynika z sondy i jej błędnych wskazań....

_________________
www.xj-jeep.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 21:15:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Sonda dziala i dobrze pokazuje. Tak jak juz pisalem poprtawnie pokazuje ze mieszanka jest zbyt bogata, ale ECU nie jest w stanie nic z tym zrobic. Gdy wcisne imbusa (a przy tym klapke w przeplywce) to mieszanka staje sie ubozsza i oczywiscie wtedy sonda pokazuje nizsze napiecie. Mysle ze to nie jest problem lambdy tylko poprawnego ustawienia mieszanki. Jutro bede krecil. Boje sie tylko zeby nie wykrecic srubki :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 21:34:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
nic nie krec sam !!!!!!!
no chyba ze chcesz skonczyc z przepalonymi tlokami
znjadz kogos kto Ci to wyreguluje wsadzajac w dupke sonde i robiac to wg wskazan na analizatorze spalin, Niestety nie bedzie to latwe bo o takich specow jest juz bardzo trudno

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 21:38:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Hmm. Moze az tak zle nie bedzie :-) Bede krecil caly czas mierzac napiecie na sondzie. Przestane jak zacznie ono spadac z aktualnych 0,93 - 0,97V. Potem podepne spowrotem sonde i powinno hulac :-) Chyba nie spowoduje to wypalenia tlokow :-) Zreszta i tak juz pokrecilem :-D

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 21:52:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nic nie zrobisz, jedź na analizator który pokaże całą rozpiętość obrotów i to pod obciążeniem a nie na luzie.
Można jeszcze podbić ciśnienie magistrali z przodu rozdzielacza, jakbyś chciał zepsuć do reszty :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 21:58:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Jasne ze pojade na analize, ale to dopiero za jakis czas. Musze jeszcze najpierw zrobic kilka rzeczy, a chce go przynajmniej tak mniej wiece ustawic. Bo mi zapcha sadza rure :-) I zeby mi nie palil jak smok.

PS. U mnie z przodu rozdzielacza chyba nie ma regulatora cisnienia. Poza tym gdybym je podbil to mieszanka by sie jeszcze wzbogacila :-D

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 23:03:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
photokom, nie czekaj na zrobienie innych rzeczy bo poplyna tloki i bedziesz szukal silnika (sytuacja znana z autopsji) :(:
Co do regulacji, Lukasik Ci wczesniej pisal ze mieszanke ustawiasz na odpietej Sondzie :)

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 08:32:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
To znaczy, ze jak zuboze mieszanke do tego stopnia, az napiecie na sondzie zacznie spadac (oczywiscie bede regulowal na odpietej), a po jej podpieciu zacznie poprawnie pracowac (napiecie na niej bedzie oscylowalo wokol 0,5V) to tloki poplyna? Wiem ze jak za bardzo zuboze mieszanke, to silnik bedzie sie bardzo grzal i moge wypalic dziury w tlokach. Ale przy takim ustawieniu sonda chyba pokaze stala wartos okolo 0,1V? Dodam, ze aktuanie autko i tak praktycznie nie jezdzi (czekam na nowe prawko), dlatego chce przy nim przez ten czas troche porobic. Zreszta i tak jezdze glownie na gazie.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 12:16:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
photokom > regulujesz to od kilku tygodni :D ruszą tą śrubką , żeby jeszcze delikatnie zubożyć, szczególnie że masz podgląd na sondzie (oczywiscie odpiętej od instalacji) sprawdź kiedy jest próg przejścia sondy ze stanu wysokiego do niskiego , wtedy wkreć 1/8 obrotu podepnij sonde lambda i śmigaj :)

po takim ustawieniu zobaczysz, żę zacznie się regulacja przez komputer, sonda caly czas bedzie oscylować.

P.S. miales i masz bogatą, bo ktos kiedyś musial tak ustawić bo nie byłoby wogóle jazdy na popsutym(zapchanym) regulatorze termicznym. Masz go teraz naprawionego to wyreguluj do serii.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 13:51:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
No zabieram sie do tego juz od dluzszego czasu, ale dopiero wczorej sie za to wzialem. Dorwalem dopiero imbusik odpowiedni, a raczej dorobilem. Zreszta wczesniej za bardzo nie mialem czasu. Zaraz ide krecic. Dam znac jak sie udalo.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 16:04:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
No i pokrecilem. Teraz na sondzie mi pokazuje okolo 0,6-0,8V i co niecala sekunde spada na ok 0,2 i zaraz spowrotem na 0,6-0,8V. Synchronicznie z tym skacza obroty. Sa okolo 1100 i na chwile spadaja do 1000 i spowrotem. Slychac ze krokowiec pracuje i rowniez zmienia sie ton jego brzeczenia. Wczesniej obroty tez lekko faloway, ale mniej regolarnie i z mniejsza intensywnoscia. Po tej regulacji obroty podniosly sie z okolo 800 i jeszcze ich nie zmniejszalem. Czy to przez to - krokowiec probuje ustalic je na odpowiednim poziomie i nie daje rady? Czy moze cos jeszcze zle wyregulowalem? Wydaje mi sie ze mieszanka jest jeszcze troche za bogata, bo przez dluzszy czas jest powyzej 0,5V na sondzie i tylko na chwilke spada ponizej. Ale balem sie przesadzic.

1. Czy to normalne, ze obroty podniosly sie az tyle (zeby zubozyc ta mieszanke musialem odkrecic srobke okolo 3 obrotow.
2. Czy to normalne ze przy zbyt wysokich obrotach jalowego krokowiec bedzie dawal taki efekt?
3. Obroty jalowe reguluje sie normalnie pokretlem na ciegnie gazu czy czyms innym?
4. Dobrze mysle ze przy poprawnie ustawionej mieszance napiecie na sondzie powinno mniej wiecej liniowo rosnac i opadac, przy czym mniej wiecej tyle samo czasu powinno byc ponad jak i ponizej 0,5V?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 16:09:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
czyli masz nastepny problem, stabilizacja wolnych obrotow.

Na początek wypnij wtyczke z TPS'u przy przepusnicy. zobacz na ile obroty się ustalą (tak z ciekawosci ;)

potem wypnij wtyczke z silnika krokowego (wałek z tylu kolektora ssącego). Obroty powinny spaść do 200-300/min , jesli nie spadną tak nisko, ( przy cały czas wypiętej wtyczce z krokowca) to wkręć śrubkę przy przepustnicy (od góry na płaski srubokręt) tak, żeby obroty spadly, że silnik ledwo pyrka 200/min. Zgaś samochod, podlacz wszystkie wtyczki i odpal. powinno być git.

> jeśli nie bedzie to odpisz to napisze co dalej począć ;)

P.S. poczekaj na razie z odczytami z sondu, dopuki nie ustawisz wolnych obrotow!
obroty falują, gdyz przy zamknietej przepustnicy, gdy wchodzą powyzej 1200, to rozlacza na chwile paliwo i za chwilke, gdy opadną delikatnie znowu zalacza paliwo i tak w kółko.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 17:26:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Wyciagnalem wtyczke od TPSu i obroty bardzo minimalnie spadly. Moze tylko mi sie wydawalo. Po wyciagnieciu wtyczki z krokowca spadly na 800. Wkrecilem ta srubke do oporu i obroty sa mniej wiecej na tej najnizszej kresce. A silnik chodzi wolniutko, ale jeszcze moglby wolniej. Po zgaszeniu silnika, podpieciu i odpaleniu obroty mam okolo 1000. Silnik chodzi duzo rowniej, ale jeszcze minimalnie faluje. Spaliny maja juz duuzozdrowszy zapach, ale jeszcze czuc benzynke. A wiec jeszcze chyba troche za bogata. Nie wzialem ze soba miernika i nie pomierzylem sondy teraz. Troche dziwi mnie to, ze srubke trzeba bylo wkrecic do oporu. Sprawdzilem czy nie ma gdzies nieszczelnosci, ale nie zauwazylem. Jedynym niepewnym miejscem jest polaczenie weza odmy z guma na przeplywomierzu. No ale takie jest oryginalnie.

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 18:32:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
sprawdz nieszczelności! bo one wszystko mogą popsuć.

wkręcenie tej srubki (oczywiscie od wolnych obrotow przy przepustnicy) do oporu z odpiętym krokowcem (zamkniętym) powinno zupełnie zdławić silnik i powienien zgasnąć!

Takze gdzieś "przenika ci powietrze" do kolektora ssącego.

Są dwie opcje:

- lewe powietrze. musisz sprawdzić rurki podpięte bezpośrednio do kolektora ssącego!! (odma nie wchodzi w grę, gdyż jest przed przepustnicą)

- silnik krokowy, jest uszkodzony (tak mialem u siebie) ze sie nie zamykal pomimo wyjętej wtyczki.

Wyjmij krokowca (dwie opaski), i zaślep (dokładnie!!) dwie rurki ktore do niego szły. Odpal bryczkę dodając nogą trochę gazu i po odpaleniu pusc gaz. Jesli silnik zgaśnie to miales walniety silnik krokowy (tzn byl otwarty przy zdjetej wtyczce, a nie powinien). <i dlatego stabilizacja wolnych obrotow zupelnie nie dziala.


Sprawdz i napisz co wyszlo.

Tutaj masz schematycznie jak wygląda sytuacja przy przepustnicy, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach (przepustnica zamknieta):

Obrazek


"Troszke" powietrza leci przez szczelinę przy śrubcę, a resztę "puszcza" silnik krokowy , starając się utrzymać obroty na poziomie ~750-800/min.

Wypiecie wtyczki z krokowca, powoduje jego zamkniecie, czyli cale powietrze jakie leci wtedy do silnika , leci przez szczelinke przy srubce. A ze ty miales wypiety krokowiec i wkrecona srubke to silnik nie powinien pracowac. Jedyna droga to przez uszkodzony (niezamkniety) krokowiec , lub jakąś nieszczelność.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 19:13:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 06:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Posprawdzalem przewody przykrecone do kolektora. Podokrecalem opaski i niby wszystko jest szczelne. Moze ktorys z tych cienkich wezykow podcisnieniowych jest nieszczelny? Ale niby blokada dyfra dziala. Za co one sa jeszcze odpowiedzialne? Wyciagnalem krokowca i sprawdzilem. Jak jest odlaczony to nie puszcza powietrza. Trzeba bardzo mocno dmuchac zeby cos polecialo. Sruba jest wkrecona do oporu - sprawdzilem czy nie da sie jej jeszcze dokrecic.
Moze przepustnica nie jest szczelna? Nie moge wykluczyc ze gaziaze albo jakies mechaniory tam grzebaly i cos przestawily. Jutro sciagne rure i zobacze na przepustnice. Co jeszcze moze byc? Mieszanke jeszcze musze zubozyc, bo nadal jest za bogata. Swioece dalej sa okopcone. Ale przynajmniej na ziemi pod rura juz sie nie robi czarny z sadzy pas :-)

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: