.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 31.sty.2025 10:12:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B3 7A 20V] Naprawa/remont silnika - koszty.
PostNapisane: 27.lip.2006 16:02:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Witam !
Pytanie jak w temacie: Jak kształtują się koszty remontu/naprawy w/w silnika ? W ramach wspomnianej naprawy najprawdopodobniej trzeba będzie:
- wymienić pasek rozrządu + wszelkiej maści kółka,
- uszczelniacze wału korbowego,
- uszczelki pod kolektorami,
- uszczelniacze zaworowe,
- popychacze,
- itp. pewnie coś się jeszcze "wykluje" :/
Obecnie silnik całkiem dobrze daje sobie radę tylko gubi sporo oleju. Właśnie gubi, a nie przepala..... Przebieg dobija powoli do 200 kkm. Nie wiem czy koszty tego, co wypisałem + jakiś margines na jakieś inne duperele nie będą większe od kosztu drugiego silnika ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 21:51:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 29.lip.2003 10:50:14
Posty: 607
Lokalizacja: Poznań
do tego mozna by dorzucic
- uszczelke pod glowica, szlif glowicy
- jak juz bedziesz mial na wierzchu wsio to i warto kanaly wypolerowac, pewnie i popychacze wymienic
- nastepnie pomierzyc grubosc panewek, szlif walu i adekwatnie panewki
- no i na koniec pierscienie i cala operacja z nimi zwiazana
ogolnie wszystkiego duuuzo roboty, powodzenie sam nie wiem jakie a koszta, w pierwszym podejsciu od takiego skutecznego minimum za ok 1,5kilo do 4,5 kilo praktycznie za calosc zrobienia silnika.
Tyle tylko ze niech mi ktos powie czy to ma sens?
U mnie jest dosc podobnie olej cieknie bokami, ale jakos sie przyzwyczailem do dolewania, a ze smiga wysmienicie to calkowicie nie mam ochoty oddawac coupejki w rece magikow-mechanikow, bo sie okaze ze owszem operacja sie udala tylko pacjent cos nie tegi.
Pozdro MJ

_________________
AUDI A6q 3,2FSI SEDAN '04
BMW X5 40D '11
ZLOTY: Bydgoszcz x6, Poznan x2, Torun x2, Lodz x1, Wolsztyn x1
!!! SMYCZE KLUBOWE -> LINK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 21:56:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
jaki remont po co? dół nie tykaj chyba że tak jak u mnie silnik dostał strzała i wyrwało wał z korzeniami :D
jeśli robisz sam, cały silnik od podstaw to koszta są cirka 2600-2800pln
jeśli góra - 1200-1500pln

przerabiałem ten temat w 7A :zly:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 22:12:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 29.lip.2003 10:50:14
Posty: 607
Lokalizacja: Poznań
Mauzer napisał(a):
jaki remont po co? dół nie tykaj chyba że tak jak u mnie silnik dostał strzała i wyrwało wał z korzeniami :D
jeśli robisz sam, cały silnik od podstaw to koszta są cirka 2600-2800pln
jeśli góra - 1200-1500pln

przerabiałem ten temat w 7A :zly:



Po pierwsze - jakie efekty????
Po drugie z rozmowy z magikiem wynikalo ze jesli gore sie uszczelni to cisnienie bedzie na tyle duze ze stare pierscienie tego dlugo nie uciagna wiec trzeba i je zrobic a jesli sie robi pierscienie i trzeba calosc rozkrecic to wtedy juz kropka nad i ma byc wal i panewki.
No i na koniec czy hamowales po i moze przed skokiem w bok Twoich tlokow?
Pozdro MJ

_________________
AUDI A6q 3,2FSI SEDAN '04
BMW X5 40D '11
ZLOTY: Bydgoszcz x6, Poznan x2, Torun x2, Lodz x1, Wolsztyn x1
!!! SMYCZE KLUBOWE -> LINK


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 22:20:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 00:44:19
Posty: 136
Lokalizacja: Kraków
MJ napisał(a):
Tyle tylko ze niech mi ktos powie czy to ma sens?
U mnie jest dosc podobnie olej cieknie bokami, ale jakos sie przyzwyczailem do dolewania, a ze smiga wysmienicie
Pozdro MJ

Mauzer napisał(a):
jaki remont po co?


Po prostu brawo :/ :> :| Wygląda na to że: nie naprawiać :590:

_________________
Obrazek

Neva Follow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2006 22:27:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
joolo napisał(a):
MJ napisał(a):
Tyle tylko ze niech mi ktos powie czy to ma sens?
U mnie jest dosc podobnie olej cieknie bokami, ale jakos sie przyzwyczailem do dolewania, a ze smiga wysmienicie
Pozdro MJ

Mauzer napisał(a):
jaki remont po co?


Po prostu brawo :/ :> :| Wygląda na to że: nie naprawiać :590:


Widze ze pojecie masz rownie duze jak poczucie dobrego smaku... :/

To o co sie pytał kolega nie ma wiele wspolnego z remontem a jedynie z rzeczami, ktore przy podanym przebiegu zrobic trzeba. Do tego MJ dopisal kilka rzeczy ktore przy okazji zrobic mozna.
A prawda jest taka, ze jak sie juz raz grzebnie w silniku to chyba jeszcze nie bylo usera ktory w pelni bylby zadowolony z efektow. Co fabryka to fabryka...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 07:20:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2005 12:43:25
Posty: 150
Lokalizacja: szczecin
jakieś pół roku temu chciałem zrobić swoje 7a, objawy jak u ciebie tzn tu i tam jest mokro (oleju ubywa 0,2-0,3l na 1000km - wiec norma), dlatego tez narazie odpuscilem temat.
Pytałem się wtedy Koraszewskiego i Chojnackiego ile wezmą za remont silnika i lekkie podkręcenie (o serii zapewniali a dodatkowo wspominali coś o okolo 200KM) i koszty były podobne 3700-4000zl

_________________
STARA MIŁOŚĆ NIE RDZEWIEJE BO JEST OCYNKOWANA
coupe quattro b3 2.3 10v - do 2004
coupe quattro b2 2.3 10v - do 2005
coupe gl b2 1.6 8v - do 2006
coupe gt5s b2 1.9 10v - do 2007
coupe quattro b3 2.3 20v - do 2008
s6 avant c4 4.2 dużo v - od 2014


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 08:48:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
MJ napisał(a):
Mauzer napisał(a):
jaki remont po co? dół nie tykaj chyba że tak jak u mnie silnik dostał strzała i wyrwało wał z korzeniami :D
jeśli robisz sam, cały silnik od podstaw to koszta są cirka 2600-2800pln
jeśli góra - 1200-1500pln

przerabiałem ten temat w 7A :zly:



Po pierwsze - jakie efekty????
Po drugie z rozmowy z magikiem wynikalo ze jesli gore sie uszczelni to cisnienie bedzie na tyle duze ze stare pierscienie tego dlugo nie uciagna wiec trzeba i je zrobic a jesli sie robi pierscienie i trzeba calosc rozkrecic to wtedy juz kropka nad i ma byc wal i panewki.
No i na koniec czy hamowales po i moze przed skokiem w bok Twoich tlokow?
Pozdro MJ


nie hamowałem przed (bo nie ja to rozbiłem, taki kupiłem) ani po, bo po co to nie jest auto sportowe, by coś tam sobie udowadniać, ale nie o tym mowa.
Co do efektów, napewno lepiej śmiga jak by było przy przebiegu 250tkm, bo jeździłem trzema 7A w tym jedna ośka i moje wypadło najlepiej.

Pierścienie można wymienić ale żadnego szlifu, honowania itp. ew. wsadzić nominalne panewki na korby i na tym koniec. Dołu w zasadzie się nie rusza.

kolega joloo prosisz się o wożonko :?:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 10:08:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
Cytuj:
Tyle tylko ze niech mi ktos powie czy to ma sens?
U mnie jest dosc podobnie olej cieknie bokami, ale jakos sie przyzwyczailem do dolewania, a ze smiga wysmienicie to calkowicie nie mam ochoty oddawac coupejki w rece magikow-mechanikow, bo sie okaze ze owszem operacja sie udala tylko pacjent cos nie tegi.


Otóż to, dotknąłeś sedna problemu :/. Mechanik też mi mówił, żeby tego nie ruszać i zdecydowanie taniej wyjdzie dolewanie oleju niż dłubanie silnika.....
Słyszałem już też opinie, że lepiej kupić inny silnik i przy sporym szczęściu być może będzie on w lepszym stanie niż mój obecny.
Oleju mi wycieka sporo. Dolewam ok. 4 litry na ok. 2-3 miesiące :(, przy miesięcznym przebiegu ok 1200 -1600 km. Nigdy nie widziałem żadnego niebieskawego dymku z wydechu więc raczej nie przepala tego oleju.
Cieknie na pewno na wale, w okolicach kolektorów też się poci i jeszcze pewnie parę miejsc by się znalazło :(.
Mechanik BARDZO odradza mi jakiekolwiek akcje przy głowicy typu wymiana popychaczy, ich uszczelniaczy, itp. zabawy. Twierdzi, że mam jeździć tak, jak jest bo przy naprawie wtopię mnóstwo pieniędzy, a efekt jest słabo przewidywalny.
Dlatego sam już nie wiem, czy ruszać ten silnik czy dolewać ciągle tego oleju.
Nie wiem, czy ktoś na forum przechodził taką "naprawę główną" silnika 7A i co mu z tego wyszło i przy jakich kosztach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 11:12:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Hehe

Ja właśnie się do czegoś takiego szykuje chyba w przyszłym tygodniu :)

Ale jeszcze musze z doktorem Mauzerem dokładnie porozmawiać na GG :P

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 11:26:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
A co planujesz ? Możesz podać jakieś szczegóły ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 11:27:44 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie naprawiajcie tych silnikow :!!: niech ciekna i leja olejem wszedzie... ja b ardzoe chetnie odkupie od was za bezcen te padla :): swoja droga ostatnio bylo ogloszenie na forum ze ktos chcial popchnac Coupe quattro 7A za 3 tysie ... to pewnie jeden z takich co mu mechanik doradzal zeby tego nie robic :-D

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 11:29:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.wrz.2005 14:29:13
Posty: 745
Lokalizacja: Radlin
Powiedz gdzie to juz tam jestem :P

_________________
Koszulki klubowe Tura zakonczona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 13:45:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
hans napisał(a):
nie naprawiajcie tych silnikow :!!: niech ciekna i leja olejem wszedzie... ja b ardzoe chetnie odkupie od was za bezcen te padla :): swoja droga ostatnio bylo ogloszenie na forum ze ktos chcial popchnac Coupe quattro 7A za 3 tysie ... to pewnie jeden z takich co mu mechanik doradzal zeby tego nie robic :-D


Jeśli dobrze odgadłem aluzję to mam go remontować :) !
A jeśli już tak, to bardzo proszę o wskazówki: jakie części, których producentów i ile co może kosztować - przynajmniej orientacyjnie. A przy okazji czy można coś delikatnie poprawić (czyt. poddać lekkiemu tuningowi) w silniku i jaka modyfikacja ma najlepszy stosunek efekt/koszt ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 14:11:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
Hans chcesz odkupic za bezcen?:> u mnie jak odejmiesz koszty instalki gazowej to wyjdzie ze moje 7A chce sprzedac za 4 tysiace z hakiem, to moze sie skusisz?:)
Jedyny minus to to ze sprzedaje razem z instalaja i cena jest ciut wyzsza :D

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 14:45:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.wrz.2005 14:29:13
Posty: 745
Lokalizacja: Radlin
Gdybym nie miał daleko do wawy i w tym aucie nigdy nie było by gazu to bym sie chyba skusił

_________________
Koszulki klubowe Tura zakonczona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 15:13:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
hans napisał(a):
nie naprawiajcie tych silnikow :!!: niech ciekna i leja olejem wszedzie... ja b ardzoe chetnie odkupie od was za bezcen te padla :): swoja droga ostatnio bylo ogloszenie na forum ze ktos chcial popchnac Coupe quattro 7A za 3 tysie ... to pewnie jeden z takich co mu mechanik doradzal zeby tego nie robic :-D


"jak zostać szefem auto-złomu" :-D

jesli tylko przecieka jak niemiecki uboot to co za problem wywalić silnik i zmienić wszystkie gumki? a koszty nie takie duże, puki nie wchodzimy w jakieś tam naprawy remontowe.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2006 15:50:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
ksms napisał(a):
hans napisał(a):
nie naprawiajcie tych silnikow :!!: niech ciekna i leja olejem wszedzie... ja b ardzoe chetnie odkupie od was za bezcen te padla :): swoja droga ostatnio bylo ogloszenie na forum ze ktos chcial popchnac Coupe quattro 7A za 3 tysie ... to pewnie jeden z takich co mu mechanik doradzal zeby tego nie robic :-D


Jeśli dobrze odgadłem aluzję to mam go remontować :) !
A jeśli już tak, to bardzo proszę o wskazówki: jakie części, których producentów i ile co może kosztować - przynajmniej orientacyjnie. A przy okazji czy można coś delikatnie poprawić (czyt. poddać lekkiemu tuningowi) w silniku i jaka modyfikacja ma najlepszy stosunek efekt/koszt ?


Dobrze zrozumiales. Bo to co napisales to wcale nie remont. Tylko nie rob tego u idioty ktory CI takich bzdet nakladl. Jak chce sobie jezdzic padlem i dolewac oleju do swojego spurchlalego faicika to niech nie doradza jak sie powinno to w audi odbywac...co to za gadanka o pierscieniac po 200 tkm niby maja nie wytrzymac jak sie uszczelki cieknace powymienia ???

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 15:06:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lip.2005 14:27:57
Posty: 77
Lokalizacja: z południa
OK. Skoro zatem mamy wyjaśnione kwestie słuszności naprawy silnika to ponawiam pytanie do Szanownych Forumowiczów: Co powinno się zrobić w pierwszej kolejności i na jakich podzespołach w ramach naprawy (powiedzmy małego remontu) silnika 7A ?
Proszę o rzeczowe odpowiedzi i bez żadnych takich "nie remontujcie swoich silników" ;-).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2006 17:03:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zdejmij glowice , daj do palnowania , wymiany gumek i prowadnic zaworow . pozniej zeby przy skladaniu glowicy dotrzec zawory i gniazda zaworowe , nastepnie nowy lancuszek rozrzadu , nowa uszczelka pod glowice GOETZE , wszystkie uszczelnki gumowe pokrywy zaworow i kroccow wodnych ( ASO ) , siemeringi walkow i walu korbowego przod i pompa olejowa ( obojetnie jakie ale najlepiej ASO ) uszczelki miski olejowej, pompy olejowej , nowy tlok i sprezyna zaworu upustowego pompy olejowej ( ASO) nowa rolka prowadzaca (SKF) i pompa wody, nowy pasek rozrzadu ( GATES, CONTITECH) nowe paski klinowe ( GATES) do tego nowy zbiorniczek wyrownawczy i plukanko chlodnicy , przy okazji sciagania miski rowniez sciagnij smok pompy i wyczysc sitko , sprawdz czy sa wszystkie plastiki na smoku bo to bardzo wazne. i w zasadzie po zrobieniu tego silnik ma drugie zycie przed soba :)a Ty jestes chudszy w kieszeni ale jak chcesz autem posmigac dluzej to na dluzsza mete zaoszczedzisz. to wszystko rob u konkretnego fachowca ktory wie co robi i nie wymysla glupot i tu proponuje Ci dobrze poszukac mechenika zanim sie za to zabierzesz bo zepsuc cos to nie problem , gorzej pozniej naprawic

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: