Witam.
Jestem nowym użytkownikiem. Może parce słów o sobie. Z motoryzacją jestem bardzo blisko z powodu pracy, jaką wykonuję (stacja obsługi samochodów) w zawodzie 25 lat. Ale jak mówią człowiek uczy się całe życie, dlatego mam temat do dyskusji, temat, który sprawia mi problem. To tyle, jeśli chodzi o moją osobę. Żeby nie zanudzać przejdę do meritum sprawy.
Rok temu udało mi sie zakupić auto moich marzeń audi a6 2,5 TDI 180 KM. Radość nie trwała zbyt długo gdyż okazało się, że trafiłem na niezbyt udany egzemplarz( sporo awarii). Z jedna z usterek nie mogę sobie poradzić. Jeśli ktoś miał podobny problem do mojego proszę o komentarz.
Dwa tygodnie jadąc na wakacje(upał niesamowity) moje auto po wyłączeniu silnika nie chciało "zaskoczyć" ponownie. Problemem było zapowietrzenie sie układu paliwowego. W pobliskim warsztacie wymieniłem nowy filtr paliwa i udałem sie w dalsza drogę. Ku mojemu zdziwieniu po ponownym wyłączeniu silnika nie mogłem go uruchomić. Zmuszony byłem ponownie odpowietrzyć układ zasilania. Po powrocie z wakacji na poważnie zabrałem się za tą usterkę. Zauważyłem, że podczas uruchamiania silnika w przewodzie paliwowym(przezroczystym) pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową pojawiają się pęcherzyki powietrza średnicy 1 cm. Przy obrotach silnika 2000 obr pęcherzyki ponownie sie pojawiają, ale mniejsze o śr,2-3 mm. Przystąpiłem do lokalizacji miejsca zasysania lewego powietrza. Zamontowałem przewody paliwa ( przezroczyste) na zasilanie filtra paliwa i wyjściu z filtra do pompy wtryskowej. Efekt: po rozruchu( z pęcherzykami w przewodzie do pompy wtryskowej) w przewodzie zasilającym filtr,paliwo jest czyste bez powietrza. Na wyjściu z filtra do pompy pojawiają się sie pęcherze o śr,2-3 mm. Ponownie wymieniłem filtr paliwa na oryginalny, bez efektu. Potem wymieniłem zawór zwrotny(podgrzewacz) montowany na filtrze, bez efektu. Zauważyłem, że po wyłączeniu silnika w przewodzie zasilającym filtr pojawia się pęcherzyk powietrza śr,2 cm. w przewodzie pomiędzy filtrem a pompą wtryskową paliwo jest czyste. Natepnego dnia przed uruchomieniem silnika stan paliwa przy filtrze nie uległ zmianie(pęcherzyk na dolocie, brak na wyjściu). Jeżeli ktoś miał podobny problem zapraszam do dyskusji.
